RFSU:n ohjeissa lukee näin "Munasolu irtoaa eli vapautuu munarakkulasta muutamasta tunnista yhteen vuorokauteen ulottuvan ajan kuluessa tästä huipusta. LH-huipun yhteydessä munasolu on hedelmöittymiskyisin seuraavan kahden vuorokauden ajan. Eli raskauden todennäköisyys kasvaa, jos olet yhdynnässä 48 tunnin kuluessa." Tein testi tiistaina klo 12 ja mies tulee kotiin torstaina vasta klo 22 aikoihin... Perhesuunnittelun kotisivuilta luin taas että ovulaatio tapahtuis plussan jälkeen 24-36h päästä ja munasolu on hedelmöityskykyinen sen 18-24h. Periaatteessa jos ovis tapahtuiskin vasta keskiviikko-iltana (36h ovisplussasta) ja torstaina hommailtais ja munasolu ehtis vielä olla hedelmöityskykyinen tuolloin to-iltana. Mutta joo, tosi pienet tsänssit kyllä tärppiin tässä kierrossa, harmi. Mies kyllä lupasi et voidaan kokeilla vielä onnee torstai-iltana, eihän sitä koskaan tiiä.
Aloitin testien teon jo kp11. Alkuun testit oli semmosia että niihin piirtyi se testiviivan vasen puoli aavistuksen vain ja oli tosi hailuroita ohuita viivoja. Sit kp16-18 viiva piirtyi kokonaan paksumpana, mutta edelleen haaleana ja sit tänään kp19 viiva tuli heti näkyviin ja pysyi yhtä tummana kontrolliviivan kanssa heti alusta alkaen. Teen vielä huomenna (kp20) testin ja katon onko edelleen tasavahvuiset vai lähteekö jo haalenemaan. Jos pysyy vielä plussana niin vois aatella et tsänssit paranit sille että ovis tulis lähempänä to-iltaa ja munasolu ehtis hedelmöittymään.
Oon säilyttäny testit ja teipannu ne kiinni paperiin jotta voin helpommin seurata tummentumista, voin yrittää laittaa kuvan testisuorasta tänne niin näät
ladygreen miten mulla testit käyttäytyneet. Tämä on siis ollut eka kierto ku oon testejä tehnyt.
muokkaus: itse asiassa nyt kun tuosta kuvasta tietokoneen ruudulta katson niin eihän toi testiviiva enää näytäkään samanvahvuiselta! Katsotaan onko huomenna lisää haalentunut, vai tummuuko vielä... Tossa kuvassa testit menee järjestyksessä (kp11, 12, 13, 14, 15, 16, 17aamupvä, 17ilta, 18, 19)
Minni90 toivotaan ettei hanat aukeis ja kontrolliviiva sais kaverin.
katso liitettä 240