♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Jännään nyt sit meitä molempia kun kuitenki niin samat kierron vaiheet menossa ja kokemukset.
Mulla oli vaan 5+0 ja 5+4.
Hieman poltteli hakea ovistestejä äskön mut päätin luottaa itteeni ja tuntemuksiin ja harmittas jos olis menny ohi jo... Tikutitko sä oviksia? Sori en muista jos jo kerroit.
En ole koskaan tikuttanut, mutta näköjään ovuloin normaalisti hyvinkin säännöllisesti siinä kp 15 +- pari päivää - siitä päätellen missä kierron vaiheessa olen tullut raskaaksi reissutyöstäni huolimatta, ja miten en ole tullut raskaaksi silloin kun vuoden verran luotettiin aina loppukierrosta varmoihin päiviin :D

Nyt siis koholla olevan hcg:n ja kaavinnan takia ovuloin mahdollisesti vähän myöhemmin, jos nyt oikeasti ovuloin... Lämpöjen perusteella siis olisin tosiaan ovuloinut kolme päivää sitten, toivotaan että näin on :)

Peukkuja sulle tässä vaiheessa tälle piina-ajalle ennen menkkoja/plussaa!
Jos siis muistan oikein, että oletat että sullakin on ollut ovis ihan nyt näinä päivinä?
 
En ole koskaan tikuttanut, mutta näköjään ovuloin normaalisti hyvinkin säännöllisesti siinä kp 15 +- pari päivää - siitä päätellen missä kierron vaiheessa olen tullut raskaaksi reissutyöstäni huolimatta, ja miten en ole tullut raskaaksi silloin kun vuoden verran luotettiin aina loppukierrosta varmoihin päiviin :D

Nyt siis koholla olevan hcg:n ja kaavinnan takia ovuloin mahdollisesti vähän myöhemmin, jos nyt oikeasti ovuloin... Lämpöjen perusteella siis olisin tosiaan ovuloinut kolme päivää sitten, toivotaan että näin on :)

Peukkuja sulle tässä vaiheessa tälle piina-ajalle ennen menkkoja/plussaa!
Jos siis muistan oikein, että oletat että sullakin on ollut ovis ihan nyt näinä päivinä?
Näinä päivinä on tai on ollu. Nyt olis KP15. Ei oo vielä ovislimoja ollu mut eka raskaudessa ei ollu limoja vaan maha kipeä..tokassa oli. Kierto on muistaakseni(en tiiä ku pillerit ollu)nuorempana n.30+.
Mulla kans verikokeet vielä huomenna..hcg ku ei laskenu normaalisti mut uskon et nyt alkaa oleen tai ainakin toivon. Onko muuten tietoo et voiko ne olla koholla ja tulla raskaaksi silti? Niinku esim 30 vai miten se toimii. En lainkaan tajunnu kysyä.
Minkä ikänen olet?
 
Olenpa minäkin ollut kauhean epäaktiivinen. Mutta onnea kaikille plussanneille! Kaikkea hyvää teille <3

Täälä taas yk 2 päättyi menkkoihin dpo 16 kohdalla. Kierto oli kokonaiset 40 päivää. Surkuhan tässä meinaa iskeä. Ihan hirveän turhauttavaa kun kierto on noin pitkä! Varsinkin kun ennen anoreksiaani kierto oli sen 28 päivää. Noh itseppä maksan nyt omista virheistäni. Että ei muuta kuin malttia malttia, vaikka se vaikealta tuntuukin :(
 
Nouu.. Ei tää typerä keskustelu oo mulle ilmottan mitää et on tullu viestiä. :((

Mutta asiaan. Onnea teille swipulit ja ellanolla plussasta! :love:(y)

Joo ovulaatio meni ja oli mulla, mutta eipä oo oikeastaan mitää oireita tai tuntemuksia että olisi tärpännyt täällä vieläkäääään. :unsure::cry:
Menkat pitäisi mulla alkaa kierron pituudesta riippuen 23-26.9
Ovulaatio oli 9pv. Kyselin jo äidiltäni että minkälaisia oireita hänellä oli niin sano että ennen plussaa ei mitään. Että tajusi vasta kun teki testin kun oli menkat myöhässä, eikä siinäkään vaiheessa vielä muuta oiretta hetkeen ollut kuin että menkat pysyivät poissa..
 
Aivan tosiaan jäi kertomatta että.. Kävin tuossa viime vuonna? tän vuoden alussa? yksityisellä gynellä näiden menkkakipujen takia. Sano että mulla on kohtu käänytynt taaksepäin ja mulla on myomeeja? (miten kirjoitetaan) kohdussa. Sano kyllä että ei ole vakavaa.. Silti hieman pelottaa. Muita kohtalon tovereita? (n)
Kivut tosiaan ovat kuin puukko pistettäs joka reiästä ja mahasta läpi ja se lamaannuttaa koko kropan hetkittäin. Sain sillo gyneltä reseptin Clotameihi? Kun mitkään särkylääkkeet eivät auttaneet, nuokaan eivät kokonaan poista suurimpia kipuja mutta helpottavat.

Mitä mä teen et tän n. 2 viikkoa vähä vajaa lopetan tän vauva ajattelun ja menkkojen alkamisen ajattelun.. huah. Vaikka toisaalta ei tunnu siltä että ois edes tärpänny. Ois hienoa jos sais heti oviksen sun muiden jälkeen tietää miten kävin eikä tarvis tällein piinailla..
 
Onpas tänne tullu paljo viestejä nyt parin päivän sisällä!

Onko teillä muilla mitään oviskipuja? Mulla on aina vasenpuoli kipeempi mitä oikea, ja täs kierros jostain syystä just tuo vasenpuoli oli kipee peräti neljä päivää ja yleensä on ollu vaan semmoset kaks päivää..Mulla on nyt menosa dpo9 ja vähän alkaa jännittään miten täsä kierros käy! Mulla on nyt kolme päivää ollu elohiiri toisessa silmäsä mitä mulla ei kyllä ikään ooo, lueskelin, että se vois olla raskausoire. Pitää vaan yrittää malttaa ootella vielä pari päivää eikä elätellä kovia toiveita ku sitte vaan pettyy niin paljon :(
 
Nonii.. tänään apteekin omalla testillä haamujen haamu. Tosi haalea mutta silti nähtävissä. Aamusta asti oli paineen tunnetta alavatsassa ja kokeilin onneani ihan päiväpissasta. Katsotaan vahvistuuko se! Apuva! :p
aapuva! täällä peukut pystyssä!:rolleyes:(y):love:
Onko sulla kierto missä vaiheessa kun teit testin?




Hipeltäjä89
Täällä on kipuja ollut oikealla puolella enempi. Ilmeisesti oviskipuja koska olivat niihin aikoihin ja koviakin. Mutta nytkin esim tänään (ovis jo kaukana menneisyydessä heh) muutamia kertoja vähän vihlonut oikealta, mutta sitten hävinnyt taas.
 
Näinä päivinä on tai on ollu. Nyt olis KP15. Ei oo vielä ovislimoja ollu mut eka raskaudessa ei ollu limoja vaan maha kipeä..tokassa oli. Kierto on muistaakseni(en tiiä ku pillerit ollu)nuorempana n.30+.
Mulla kans verikokeet vielä huomenna..hcg ku ei laskenu normaalisti mut uskon et nyt alkaa oleen tai ainakin toivon. Onko muuten tietoo et voiko ne olla koholla ja tulla raskaaksi silti? Niinku esim 30 vai miten se toimii. En lainkaan tajunnu kysyä.
Minkä ikänen olet?
Peukkuja että hcg olisi nyt laskenut :) Ovulaatiota ei taida tapahtua ennen kuin hcg on laskenut riittävän matalalle tasolle (jostain muistan lukeneeni että noin alle 20?). Ja raskaaksi tuleminen ei tietenkään ole mahdollista ellei ovuloi. Joten jos ovuloit, niin eiköhän se hcg ole nyt jo laskenut!

Mä tosiaan tein negatiivisen testin jo viikko kaavinnan jälkeen. Kaavintaa edeltävän viikon torstaina hcg oli noin 4000 (oli lähtenyt hitaaseen laskuun jo ainakin reilu viikko aiemmin), joten tosi nopsaan sitten laski. Samoin ekassa (aikaisessa) keskenmenossa raskaustesti näytti negaa jo toisena vuotopäivänä, ja ovuloinkin sitten täysin normaalisti. Niin ja oon 27v.
 
Annataika , eli kp 33/50 ja yk 2. Olen edellisessä elämässä ollut 1,5v ilman ehkäisyä, ei tärpännyt ja kierrot eivät olleet ku 29pvä mutta ehkäisyn jälkeen nyt noin pitkä kierto. Ovisplussa toissaviikon perjantaina että aika hätäisesti testasin mutta olotila oli aamusta niin kummallinen. Uskon vasta kun viiva vahva! ;)
 
Peukkuja että hcg olisi nyt laskenut :) Ovulaatiota ei taida tapahtua ennen kuin hcg on laskenut riittävän matalalle tasolle (jostain muistan lukeneeni että noin alle 20?). Ja raskaaksi tuleminen ei tietenkään ole mahdollista ellei ovuloi. Joten jos ovuloit, niin eiköhän se hcg ole nyt jo laskenut!

Mä tosiaan tein negatiivisen testin jo viikko kaavinnan jälkeen. Kaavintaa edeltävän viikon torstaina hcg oli noin 4000 (oli lähtenyt hitaaseen laskuun jo ainakin reilu viikko aiemmin), joten tosi nopsaan sitten laski. Samoin ekassa (aikaisessa) keskenmenossa raskaustesti näytti negaa jo toisena vuotopäivänä, ja ovuloinkin sitten täysin normaalisti. Niin ja oon 27v.
Uskon joo et on laskenu. Se oli sillon kolme viikkoo sit sen 30. Tosi hitaasti laski. Huomenna selviää mut menkat tuli ja ne sano et jos on jotain raskausmateriaalia niin viimeistään siinä tulee ulos.
 
Iiqu, ihan valtavasti onnea, toivottavasti vahvistuu äkkiä!!

Joo eli pyörsin melkein päätökseni testaamattomuudesta ennen kuukautisten alkupäivää. Tänään kp28/29, mahaa juilinut viikon, illalla turvottaa hulluna, korvat lukossa ja tissit tosi kipeet. Ostin siis kaupasta raskaustestin, mutta en tehny sitä vielä! Teen sen aamulla jollei yöllä ole hanat auennu, niin en perjaatteessa riko omaa aikaisempaa ajatusta siitä, etten testaile ennen aikojaan :D
 
Niin ja Hipeltäjä89, mulla oviskivut tuntuu yleensä vasemmalla puolella sellasella pingispallon kokosella alueella ja siitä leviää hetkelliseksi yleiseksi alamahajomotukseksi. Joskus muutamia vuosia sitten olen napannu särkylääkkeenkin, kun kipu oli niin kova. Kesto vaihtelee mulla noin paristakymmenestä minuutista tunteihin.
 
Viralliset onnittelut swipulit! ja varovaisesti onnittelen Iigu! Toivotaan et plussa vahvistuu. :)

Minni90 laita sitten viestiä tänne testituloksesta kun testin teet. Toivotaan plussaa!

PikkuPöllö ja KevätTähti todella harmillisia noi keskenmenot. :( Ei osaa oikein sanoa mitään, pahoittelut. Toivotaan kovasti että molemmilla tärppäis pian ja kyytiläinen pysyis matkassa loppuun saakka.

Itse pidin hieman taukoa vkl täältä kun mies oli taas kotosalla, niin en viitsinyt tuhlata aikaa koneen ääressä palstaillen. Ovista oon testaillu (rfsu:n testeillä) kp 11 alkaen ja nyt menossa kp 18. Plussaa en oo vielä saanu. Odotin plussaa innoissani viikonlopulle kun mieskin kotona, mutta ei. Edelleenkin vain haaleita viivoja tulee... Kun vaan ei nyt plussaa tulis ihan vielä kun mies taas reissuhommissa. Tulee kotiin torstai-iltana. Mieskin on pikkuhiljaa alkanut enemmän intoilemaan vauvasta ja tästä yrityksestä. Hän on ollut siis enemmän tjottailumielellä, mutta nyt kyselee ovistestin tuloksia ja sanoi tänään jospa se ovis tulis sitten kun hän kotiin tulee. :) Ja jos ovis tulee nyt kun hän on poissa niin sitten ei ollut vielä meidän vuoro ja kyllä se vuoro vielä tulee. :)

Tsemppii piinailijoille ja plussatuulia ihan kaikille!
 
Tein ovistestin taas ja plussahan sieltä tuli. Näinpä meni mönkään vissiin tämäkin kierto jos ovis tapahtuu huomenissa ja mies tulee kotiin vasta torstai-iltana. Eipä maha mitään. Tää on tämmöstä ku toinen on reissuhommissa. Oon kuitenkin tyytyväinen että sain plussan testiin. :) Tietääpähän että jotain omassa kropassa oikein tapahtuu. Nyt kp19/28-33. Kierto taitaa nytkin näköjään olla tuon 33.
 
Paputoive, miehet on just tollasia, aina väärään aikaan reissussa :D Eihän se torstain iltakaan välttämättä ole vielä liian myöhään vai onko?

Tein testin aamulla ja hieno viiva tuli - se kontrolliviiva. Mutta eipä ole hanatkaan vielä auki joten ootellaan jospa kohta alkais... Toinen testiliuska on vielä jäljellä ja sen teen sitten joskus jos kuukautiset on oikeesti myöhässä (esim viikonloppuna)!

Hauskaa viikkoa ja onnea vauvapuuhiin!
 
  • Tykkää
Reactions: likka90
Voi harmi Paputoive, että meni nyt tuollain toi ovis.. Mutta tosiaan, eikö siinä vielä ole mahdollisuus että torstaina ehkä kerkeäisitte ovikseen?

Onko kellään muulla pitkiä kiertoja ja sen myötä myöhäisiä ovulaatioita? Mulla oli viime ovis vasta kp 24 ja uskoisin, että tämänkin kertainen ovulaatio menee myöhäiseksi.. Mietin vain, että onkohan siitä jotakin haittaa hedelmöittymiseen jos ovulaatio tapahtuu noin myöhään ja kierrot ovat näin pitkiä kuin mulla... :S Viimeksi kierto kesti sen 40 päivää :(
 
Niin ja Paputoive oliko sulla ennen ovisplussaa alkanut tummentumaan viiva ovistesteissä vai oliko viiva haalea ja yhtä äkkiä tumma? Anteeksi epäselvä kysymys.. :D

JA HEI, muiltakin toivoisin vastauksia tähän, jos joku vaan ymmärtää kysymystä ;DDD
 
RFSU:n ohjeissa lukee näin "Munasolu irtoaa eli vapautuu munarakkulasta muutamasta tunnista yhteen vuorokauteen ulottuvan ajan kuluessa tästä huipusta. LH-huipun yhteydessä munasolu on hedelmöittymiskyisin seuraavan kahden vuorokauden ajan. Eli raskauden todennäköisyys kasvaa, jos olet yhdynnässä 48 tunnin kuluessa." Tein testi tiistaina klo 12 ja mies tulee kotiin torstaina vasta klo 22 aikoihin... Perhesuunnittelun kotisivuilta luin taas että ovulaatio tapahtuis plussan jälkeen 24-36h päästä ja munasolu on hedelmöityskykyinen sen 18-24h. Periaatteessa jos ovis tapahtuiskin vasta keskiviikko-iltana (36h ovisplussasta) ja torstaina hommailtais ja munasolu ehtis vielä olla hedelmöityskykyinen tuolloin to-iltana. Mutta joo, tosi pienet tsänssit kyllä tärppiin tässä kierrossa, harmi. Mies kyllä lupasi et voidaan kokeilla vielä onnee torstai-iltana, eihän sitä koskaan tiiä.

Aloitin testien teon jo kp11. Alkuun testit oli semmosia että niihin piirtyi se testiviivan vasen puoli aavistuksen vain ja oli tosi hailuroita ohuita viivoja. Sit kp16-18 viiva piirtyi kokonaan paksumpana, mutta edelleen haaleana ja sit tänään kp19 viiva tuli heti näkyviin ja pysyi yhtä tummana kontrolliviivan kanssa heti alusta alkaen. Teen vielä huomenna (kp20) testin ja katon onko edelleen tasavahvuiset vai lähteekö jo haalenemaan. Jos pysyy vielä plussana niin vois aatella et tsänssit paranit sille että ovis tulis lähempänä to-iltaa ja munasolu ehtis hedelmöittymään.

Oon säilyttäny testit ja teipannu ne kiinni paperiin jotta voin helpommin seurata tummentumista, voin yrittää laittaa kuvan testisuorasta tänne niin näät ladygreen miten mulla testit käyttäytyneet. Tämä on siis ollut eka kierto ku oon testejä tehnyt. muokkaus: itse asiassa nyt kun tuosta kuvasta tietokoneen ruudulta katson niin eihän toi testiviiva enää näytäkään samanvahvuiselta! Katsotaan onko huomenna lisää haalentunut, vai tummuuko vielä... Tossa kuvassa testit menee järjestyksessä (kp11, 12, 13, 14, 15, 16, 17aamupvä, 17ilta, 18, 19)

Minni90 toivotaan ettei hanat aukeis ja kontrolliviiva sais kaverin. :)


20150915125403.jpg
 
Viimeksi muokattu:
RFSU:n ohjeissa lukee näin "Munasolu irtoaa eli vapautuu munarakkulasta muutamasta tunnista yhteen vuorokauteen ulottuvan ajan kuluessa tästä huipusta. LH-huipun yhteydessä munasolu on hedelmöittymiskyisin seuraavan kahden vuorokauden ajan. Eli raskauden todennäköisyys kasvaa, jos olet yhdynnässä 48 tunnin kuluessa." Tein testi tiistaina klo 12 ja mies tulee kotiin torstaina vasta klo 22 aikoihin... Perhesuunnittelun kotisivuilta luin taas että ovulaatio tapahtuis plussan jälkeen 24-36h päästä ja munasolu on hedelmöityskykyinen sen 18-24h. Periaatteessa jos ovis tapahtuiskin vasta keskiviikko-iltana (36h ovisplussasta) ja torstaina hommailtais ja munasolu ehtis vielä olla hedelmöityskykyinen tuolloin to-iltana. Mutta joo, tosi pienet tsänssit kyllä tärppiin tässä kierrossa, harmi. Mies kyllä lupasi et voidaan kokeilla vielä onnee torstai-iltana, eihän sitä koskaan tiiä.

Aloitin testien teon jo kp11. Alkuun testit oli semmosia että niihin piirtyi se testiviivan vasen puoli aavistuksen vain ja oli tosi hailuroita ohuita viivoja. Sit kp16-18 viiva piirtyi kokonaan paksumpana, mutta edelleen haaleana ja sit tänään kp19 viiva tuli heti näkyviin ja pysyi yhtä tummana kontrolliviivan kanssa heti alusta alkaen. Teen vielä huomenna (kp20) testin ja katon onko edelleen tasavahvuiset vai lähteekö jo haalenemaan. Jos pysyy vielä plussana niin vois aatella et tsänssit paranit sille että ovis tulis lähempänä to-iltaa ja munasolu ehtis hedelmöittymään.

Oon säilyttäny testit ja teipannu ne kiinni paperiin jotta voin helpommin seurata tummentumista, voin yrittää laittaa kuvan testisuorasta tänne niin näät ladygreen miten mulla testit käyttäytyneet. Tämä on siis ollut eka kierto ku oon testejä tehnyt. muokkaus: itse asiassa nyt kun tuosta kuvasta tietokoneen ruudulta katson niin eihän toi testiviiva enää näytäkään samanvahvuiselta! Katsotaan onko huomenna lisää haalentunut, vai tummuuko vielä... Tossa kuvassa testit menee järjestyksessä (kp11, 12, 13, 14, 15, 16, 17aamupvä, 17ilta, 18, 19)

Minni90 toivotaan ettei hanat aukeis ja kontrolliviiva sais kaverin. :)


katso liitettä 240
Onko sulla mitä tuntemuksia sit kropassa? Onko jomotusta/kipua alavatsassa entä ne limat? Tunnetko oviksen yleensä? Toivotaan et vielä vahvistus viivat ja se plussa oliski vasta tänään (y)
 
En oo todistetusti ovista tuntenut, alamahajomotuksia oli jo kp11 alkaen, mut ei näkyny testissä mitään. Eilen oli jomotuksia, mut en tiiä onko se munasolu jo irronnu vai kasvukipuileeko se vain. Valkkaria tulee. Lämpöjä en oo seuraillu. Kotiin pääsen töistä joskus 15 jälkeen ja teen joskus 17 aikoihin testin (sillon on ollu sen 4h rakossa pissa). Jännää!
 
Ja aivan kuten oppikirjassa, kp30/29 vaihtui aamulla kp1/29 yk2. Onni on tasainen kierto, ettei tarvi "kitua". Ei edes kerenny harmittaan kun oli niin kamala kiire töihin. No, nyt vähän harmittaa, mutta suklaajätski auttaa!

Se hyvä puoli tässä on, että mies nyt jotenkin heräs, ja heti oli sanomassa että täytyy yrittää enemmän ja työajallaan etsi googlesta raskautumisvinkkejä :D Vielä pari viikkoa sitten pohdiskeli, että ollaankohan oikeesti valmiita ja olis kiva olla vielä kahdenkin (7v kateltu jo toistemme naamaa...) Ollaanpahan nyt ainakin molemmat yhtä täysillä mukana!
 
Ladygreen tervetuloa pitkäkiertolaisten joukkoon. Minullakin viime kierto oli sen 40 päivää. Mutta eipä kierron pituudella pitäisi olla merkitystä. Samat mahdollisuudet raskautua kuin muillakin :) Meillä harmillisesti kuitenkin mahdollisuudet on vain harvemmassa. Toisaalta kerran sen vain tarvitsee tärpätä ;)

Minulla on taas kummallisia tuntemuksia täälä suunnalla. Ovis pitäisi olla 24. -29.9 välisellä ajalla ja menkkojen päättymisestäkin on jo pari viikkoa, mutta mahaa juilii menkkamaisesti ja nännit ovat tummentuneet. Ovis- ja raskaustesti negaa. Mahtaakohan keho tehdä tepposet kun raskautta niin toivoo. Onko muilla ollut samanlaisia kokemuksia?
 
  • Tykkää
Reactions: ladygreen
Tänään ovistesti nega. Nukuin töiden jälkeen päikkärit ja mittasin lämmön, niin lämpö 36,9 (normaali 36,5). Olisko mahdollista että eilen tikutetun oviplussan (klo 12) jälkeen olisin kuitenkin ovuloinut jo eilen illalla kun alamahaa niin jomotteli. Ja nyt testi jo nega ja lämpö koholla..?

Oon onnellinen että elimistö toimii, toki harmittaa ettei ovista päässy hyödyntämään (viimeks seksiä ollu perjantaina ja seksiä luvassa vasta torstai-iltana). Ei oikein siittiötkään elä 4vrk ja munasolukaan ei säilytä hedelmällisyyttään 2vrk.. Harmi ku ei puuhasteltu lauantaina/sunnuntaina, siitä olis ollu hyötyä. Tyhmää jossitella enää. Parempi panostaa ens kiertoon nyt ;) kyl tää tästä, vielä ne tähdet meidänkin puolella varmasti on.
 
Minni90 harmit menkoista. :( mut uuteen kiertoon kaikki tsempit sinnekin! Ihanaa et mies innoissaan. :)

Mils mullahan oli jo kp11 jos jonkinnäköistä alamahajomotusta ja kiristystä. Ihmeen aikaisin kun ovulaatio oli nyt kp19-20. Mut ilmeisesti jotain munarakkulan kasvukipua..? Jos sullakin siellä kasvukivut jylläis ja hormonit hyrrää ja nännejä tummentaa. Kyllähän elimistössä hormonitasspainot lähtee nousuun jo ennen ovista ja sillon ku itteään tarkkailee oikein kovasti niin pienimmätkin juilinnat sitä huomaa. Tän linkin takana selitetty hyvin kuukautiskierto ja hormonit. http://fi.clearblue.com/kuukautiskierto-ja-ovulaatio
 
  • Tykkää
Reactions: Mils

Yhteistyössä