♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Paputoive: toivotaan parasta. Pieniä ihmeitä tapahtuu koko ajan.
Huupelson: pahoittelut ja jaksamista uuteen kiertoon. Parin päivän päästä helpottaa kun ajatukset siirtyvät uuteen ovulaatioon.
Mermer: jännitän puolestasi (itsellä tylsät päivät ennen uutta ovista)

Täällä siis odotellaan ovista ensi viikolle. Mies tänään osti uuden hyvän ja kalliin paistinpannun ja vitsaili että tällä pannulla minä voin sitten kokata koko perheelle ruokaa monta vuotta. Toivotaan että toive toteutuisi ainakin perheen osalta, kokkaaja voisi välillä vaihtua :ROFLMAO:
 
Pepiita varmasti ihan paras palkinto tuolle kaikelle painonpudotukselle ja elämäntapamuutokselle tuo painonpudotus ja plussa! Ihanaa! Onnea tosi paljon! :)

huupelson äh, harmi että uuteen kiertoon jouduitte. Paljon tsemppihaleja!

Myös MerMer harmitukset menkoista ja tsemppiä!

ladygreen kuulostaa niin tutuilta ajatuksilta noi painonpudotusajatukset... täällä pitäis ottaa kunnon niskaote ja pudottaa painoa. Mulla on lievää ylipainoa, joten pitäis ylimääräiset saada pois.
 
  • Tykkää
Reactions: Pepiita
Voi paljon onnea pepiita!! :)

Pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta huupelson ja MerMer :( Tsemppiä uuteen kiertoon!

Mä täälä edelleen jännitän! Menkat ei oo alkanu ja nyt ois kp 28/26-28!! Kyllä on aivan kamalaa ravata vessasa vähän väliä kattomas et nytkö ne menkat alko, jos ei ens yön aikana ala niin sitte teen heti aamulla testin :)
 
  • Tykkää
Reactions: Pepiita
Hurjasti onnea minunkin puolestani kaikille plussanneille! <3
Hipeltäjä89, jännää! Toivotaan kovin, että testissä olisi toivottu tulos :) Kerro sitten kuinka kävi!

Täälä testailtiin ovista aamulla ja yllätyksekseni testi oli positiivinen, vaikka ovis pitäisi olla vasta vähän myöhemmin. No eipä siinä, hyvä vain :) En kyllä osaa sanoa, että onko tuo nyt virallinen plussa vai ei. Viimeksi oli selkeästi vahvempi viiva kuin kontrolliviiva ja nyt vain vähän vahvempi.

Oikeastaan voisin nostaa painoon liittyvät kysymykset myös esiin tässä samalla kun niistä on puhuttu. Onko teillä mitään omaa ajatusta siitä, että mikä bmi olisi hyvä? Itse yritän pysyä bmi 20, mutta mietin onko sekin vielä liian vähän? Jostain taisin lukea, että ideaali olisi bmi 20-25. Mitä kokemuksia muilla on asiasta?
 
Painolla tuntuu olevan todella suuri merkitys raskautumiseen. Mutta jotenkin uskon, että tärkeintä ihmisen on löytää oma biologinen normaalipainonsa. Eli vaikka sinäkin ladygreen olet tuossa bmi haitarissa niin ehkä kehosi on parempi olla hieman kevyempänä, vaikka mielestäni olet nytkin ihan hyvissä lukemissa :) Katsotaan miten itselle käy. Jääköhän paino tähän vai nouseeko se vielä. Ainakaan se ei laske, sen olen päättänyt :)
 
Heippa kaikki! Onnittelut plussanneille ja tsemppiä vielä yrittäville! Hipeltäjä89 minuakin jännittää puolestasi!:) Yllätyksekseni oon täällä taas, oon monta kertaa tullu tänne ja alkanut kirjottaa, vaan se on jäänyt siihen. Heinäkuusta tai elokuusta asti siis pitänyt hieman hiljaiseloa, koska mitään uutta vaan ei vauva rintamalla ole.. :unsure: Kuitenkin hyvillä mielin, ihana nauttia tästä hetkestä. Kiertopäivistä ei hajuakaan ne on ollut jotain 28-32. Tänään oletettavasti kp32 ja (annoin vähän luvan ajatella asiaa) ovis testi pärähti yhtä plussaksi kun oikean oviksen aikaan? :eek: Onko muille käynyt näin? Testiviiva siis himppua vaille kontrolliviivan tummuinen, vaikka ovis meni yli kaksi viikkoa sitten:confused: anteeksi kamala oma napailu ja romaanin kirjoitus, oon vaan ällikällä lyöty.(n):ROFLMAO:
 
Oii ihanaa lisää plussanneita tullut! Onnea ja tarrasukkia :love:(y)
Hipeltäjä89 : täällä jännätään ja peukkuja!

Mulla olisi nyt sitten menossa kp.26/28-31.. Ja hieman jo tuntuu tuossa oikealla puolella alamahaa vähä pistoa että menkat varmaan tuloillaan: (
Eikä oo mitään oireita edes ollut että raskaana olisin. Eli se ois sitten vuosi yritetty ensi kuussa.. Vähän jo toiveita taas elätelly mutta oon niin oireeton ollut että ei tuo tärppi tässä kierrossa tainnut tulla.


Oisko vinkkejä miten tästä eteenpäin jos sinne terkkulaan soittelisi että lasta ei kuulu? Vai miten etenen?
 
henttis se voi johtua joko raskausplussasta (toivotaan niin :love:) tai sitten joillain ilmeisesti kierron lopussa saattaa ovis testi näyttää plussa, kai joidenkin hormoonien takia tai jtn. varmaa en osaa sanoa, mutta muistan lukeneeni asiasta jossain. :D
 
Henttis, varovaiset onnittelut :love: Nimittäin ovulaatiotestiähän voidaan käyttää myös raskaustestinä, koska raskaushormoonit ja ovulaatiohormoonit ovat niin lähekkäin toisiaan. Yleensä vielä ovulaatiotestit reagoivat raskauteen nopeammin kuin itse raskaustestit. Joten käyppä ostamassa r-testi ja ala testailemaan :)

Hipeltäjä89, ikävää, että testi oli negatiivinen :( Mutta toivoa on niin kauan kunnes menkat alkaa, joten jännän äärellä yhä :)
 
  • Tykkää
Reactions: hipeltäjä89
Tsemppiä Hipeltäjä89! En tiedä onko tää haamu nyt yhtään hyvä, korkeelta tippuu jos(kun) tippuu. Pessimistin luonne damn!
Ehdotin miehelle pitäskö roskis viedä että tikku menis roskiin ja malttaisin nukkua, on kuulema ihan sama onko se keittiön roskiksessa vai ulkoroskiksessa, kaivan sitä sieltä kuulema keskeltä yötä kuitenkin.. :D
 
Hipeltäjä89 no nyt meni kyllä jännäksi, peukkuja pidetään !!!

Mä muistan lukeneeni myös tuon bmi 20-25 elikkä eiköhän se ole kultainen keskitie tuon painon suhteen.. Itsellä tuo on 24, enkä ole tyytyväinen koska aikasemmin se on ollut pienempi. Lihoin kevät-kesällä sen +5kg ja näihin aikoihin myös kiertoni muuttui pitkäksi, joten olen aika varma että syy muuttuneisiin kiertoihin löytyy siis painonnoususta. :cool:
Mulle pco:hon erikoistunut gyne tiivisti hyvin: ei ole muutamalla kilolla mitään väliä suuntaan tai toiseen. Tärkeää on, että se kehon metabolinen viisari on heilahtanut oikeaan suuntaan.

Tämä siis sen jälkeen, kun olin itse pudottanut 7 kiloa kesän aikana lievästi ylipainoisesta melkein normaalipainoon. Tuskailin lääkärille, että vielä tartteis saada 3-4 kiloa pois, mutta hän sanoi siis, ettei kannata niistä stressata.

Itselläni lähti kierto toimimaan ja ovulaatio tapahtumaan tämän kesäisen vhh-ruokavalion ja painonpudotuksen myötä. Ja lääkärikäynnistä seuraavasta kierrosta plussasin :love:
 
Oooo! Henttis näkyy haamu ja kun onvistestikin on noin tummunut, niin kyllä on tainnut tärppi käydä! Ihh! Onnea! Voi kun meilläkin tärppäis pian.

Mitä mieltä ootte, mulla on yhdet juhlat tulossa vkl (dpo 9)... uskaltaisitteko ottaa alkoholia? En oikein usko että tärppiä edes olisi käynyt kun ovistesti näytti plussaa tiistaina päivällä. Keskiviikkona testi oli nega. Mies tuli torstaina kotiin ja to-iltana vasta seksiä. Toisaalta torstaina päivällä kipuja ja epäily jos ovis tulikin vasta torstaina... sillon tärppi vois olla mahdollinen.
 
Aamulla selkeä viiva näkyvissä, mietin vaan että millon sen pitäs vahvistua jos vahvistuu? Pitäiskö testata digillä? Tai ees apteekin omalla? Jatkuvat menkkatuntemukset, alamahaan sattuu justiinsa samallalailla. Mitään muuta oiretta ei. Plaah.. ei mitään ideaa mitä mun kuuluu nyt tehdä? :D odottaa vaan? Apua anteeks napailu taas, tämä palsta on vaan ainut minne voin asiasta purkaa tällä hetkellä :/ Paputoive vaikee kyllä sanoo, entä jos testaan vielä ennen juhlia ja jos nega niin sitten voit ottaa? Mullakin pyörii mielessä kun olin viime vkl istumassa iltaa, eikä tietoakaan että ois tärppi voinu käydä. :(
 

Yhteistyössä