♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Tervetuloa kaikille uusille :)

Täällä suhteellisen oireetonta. Ihan hyvä olo kun ei oo moneen päivään sattunu alamahaan ja tissitkin vähän rauhottu :) On ne vähän hellät vielä, mutta mulle normaalia ennen menkkoja. Testejä oon parikin tehny ku ei ne nyt niin kauheita maksa, varsinkaan ne liuskatestit :LOL: Negoja vielä, mutta ei nyt ookkaan kp ku 26 tänään.
En jaksa stressata, mutta pakko huomenna ja lauantaiaamuna testata ku ois tiedossa kaverin synttärit lauantaina ja siellä ois varmasti myös alkoholia tarjolla. En tiiä mitä tekis, jos testi onkin nega.
Jos menen kuskina niin kaikki epäilee ja kyselee ku oon yleensä aina kaikissa juhlissa juonu ainakin muutaman :LOL: Tämä kaveri tietää kyllä, että yritetään. Mutta toisaalta mitä väliä, mutta en jotenki haluais kaikille mainostaa tätä :unsure:

Täällä ainakin 1, joka menee 100% varmuudella alkuraskauden ultraan. Oon jo miehellekkin sanonut ennen yrityksen aloitusta ja oli kans samaa mieltä, että haluaa nähdä jo ennen np-ultraa, että onko siellä ketään :LOL: Maksakoot mitä maksaa, se on varmasti sen arvoista :)

Synnytystä oon miettiny kans ja oon suunnitellu tilaavani tuon Epino-laitteen ennen synnytystä. Ehkäisee siis repeämiä ja käy myös synnytyksen jälkeiseen lantiopohjanlihasten treeniin :) Pelkään, että repeän pahasti niin haluan kaikin mahdollisin keinoin ehkäistä sitä. Ja kivunlievitykseksi käy kaikki mahdolliset :LOL: Liika kipu voi myös hidastaa synnytyksen etenemistä, niin haluan kyllä jotain lievitystä kokeilla :) Selviää sitten aikanaan (jos edes tulen saamaan lapsia, ei koskaan tiedä...), mutta tämmösiä oon miettiny yön pimeinä tunteina :LOL:
 
Ajatuksissa pahoittelut uudesta kierrosta :cry:

Paputoive rentoutumistuulia sinne ja tsemppiä!

Mannamakaroni tervetuloa, minäkin tunnistin itseni hyvin tuosta sun tekstistä, meilläkin meni ihan samalla lailla tuo ehkäisyn jättäminen. Ihanaa kun on tällainen paikka jonne voi purkaa mieltä, itsekään en viitsi miehelle hirveesti puhua vauvasta, pelkään että sitä alkaa ahdistaa. :D

Täällä kp 29/n.28, eilen oli selvää menkkasärkyä mahassa, yöllä heräsin kovempiin kramppeihin ja nousinkin sitten laittamaan sidettä pöksyyn ja vetämään Buranaa. Aamulla olikin sitten superylläri kun ei menkat olleet alkaneetkaan. :eek: On kyllä ihan menkkaolo kaikinpuolin, eiköhän ne tänään ala. :cry: (Oon ihan yliherkässä tilassa, kuuntelen Vain elämää- soittolistaa ja vollotan tuolle Hectorin Tyttörukka-versiolle :ROFLMAO:) Onneks vapaapäivä, joten voin päivystää menkkoja rauhassa kotona, yleensä ne aina iltapäivällä saapuu ilahduttamaan päivää.

Tsemppiä muille piinailijoille! :love:
 
Kiitos paljon tervetulotoivotuksista!

Täällä onkin monilla juuri nyt jännät päivät meneillään. Pidän sormia ristissä! :geek: @pehmis26 oireet ainakin kuulostaisivat lupaavilta, toivottavasti ei menkat alkaisi...?! @ajatuksissa alkoiko uusi kierto siis? Miten tiesit jo eilen? Itselläni menkkatuntemukset alkavat toki aina tunnin pari ennen itse vuotoa mutta (ymmärtääkseni) alkuraskaudessa voi ihan hyvin olla samoja tuntemuksia, joten aina jännään viimeiseen asti. Ja joskus vielä sen jälkeenkin... Olen pari raskaustestiä tehnyt menkkojen jälkeen, mielenrauhan saadakseni, koska mun äidillä kuulemma tuli mua odottaessa menkat ihan normaalista kolme-neljä kuukautta ja jotenkin olen ajatellut että voisi olla periytyvä vaiva. :cautious: Tyhmä olo siitä silti aina tulee, kun testailee vaikka ihan kaiken järjen mukaan ei voi olla raskaana.
 
@mannamakaroni Joo, alkoi. Tai alkaa, mulla on nyt viime aikoina ollut lähes kellontarkka kierto, vuoto alkaa illalla tänään. Mutta eilen tuli jo väriä valkovuotoon, mikä ei vaan tule vielä paperiin, niin siitä tiedän aina menkkojen alkamisen jo 1-2 päivää etukäteen. Toki siis voisihan tuollaista tullut raskaudessakin, mutta kyllä nää on ihan tutut menkkaoireet tutulla aikataululla.

Mä taidan käydä ostamassa ne gelee royalit ja ehkä vehnänalkioöljytkin tänään. Musta tuntuu, että otan kaikki poppakonstit käyttöön, mitä ikinä keksin. Mieskin on kuukausi kuukaudelta yhä enemmän innoissaan perheenlisäyksestä, ja kovasti se yritti mua eilen taas lohduttaa, kun kyyneleet silmissä sille sanoin, että tää naisena olo on aivan hanurista.
 
Ihana kun taas tuli plussauutisia :love: Selasin kaikki kirjoitukset läpi mutten muista enää mitään! Itse kyllä varmaan haluan mennä sinne varhaisultraan katsomaan että siellä on varmasti joku! Ja kyllä kiitos kaikille lääkkeille synnytykseen :D en niinkään pelkää synnytystä, haluan vaan että se menee kivuttomasti ohi. Kaverilla repesi paikat niin pahasti että vielä vuosien jälkeenkin kärsii kaikista virtsavaivoista ja tipputelusta jne. Yök.

Mä oon kans täällä pitänyt sairastupaa yllä. Tänään oon jo ehtinyt kattoo kaikki imettäjät jne :ROFLMAO: Ihan hirvee flunssa! Tänään pitäis alkaa menkat mutta ei ole kyllä yhtään sellasta jomotusta eikä valkovuotokaan ole lisääntynyt yhtään.. Tai sitten tätä räkää ja hikeä erittyy sen verta paljon ettei vaan huomaa :ROFLMAO: toivittavasti nää flunssat menisi nyt jokaiselta nopeesti ohi ettei hidasta petipuuhia :geek:
 
Hei kaikki ihanaiset, tulin kertomaan että jään ainakin tämän kierron ajaksi taustailemaan. Miehen kanssa sovittiin, että yritetään lopettaa tämä yrittäminen ja siirtyä enemmän tjottailuun. Eli yritän pysyä poissa näiltä foorumeilta mahdollisimman paljon, jätän ovistikut uittamatta ja yritän olla laskematta myös kiertopäiviä. Eli harrastetaan seksiä kun siltä tuntuu ja eletään elämää eikä vain kuukautiskiertoa, jospa meille vauva aikanaan suodaan. Sovittu on myös, että puolen vuoden päästä tutkimuksiin, jos ei sitä ennen tärppää.

Kaikille uusille ja vanhoille kovasti tsemppiä ja paljon plussatuulia :love:
 
Mulle saa päivittää yk5 :( En kyllä suuria tältä kierrolta odottanutkaan.. Lauantaina aion kyllä lähteä kunnolla viihteelle ja unohtaa murheet, kyllä vauva tulee kun aika on oikea. Josko vaikka lauantain kemut jäis sitten viimisiks pitkään aikaan (y)
 
No ääk, nyt tää meni sitten niin päin että minä lohdutan miestä, joka onkin ihan maassa kun ei tärpännyt vieläkään. Sanoin sille kyllä kierron alussa että nyt ei varmaan tässä kierrossa tärppää, kun ei tosiaan pystytty niin hyvin hommailemaan ovispäivinä. Mutta kai mies sitten kuitenkin elätteli toiveita ja nyt minä oon ihan maassa miehen puolesta :cry: Mies on jo sitä mieltä ettei varmaan saada lapsia ollenkaan :eek::eek: Ja mä luulin että sitä alkaa vielä ahdistaa tää vauva-asia jos höpötän siitä liikaa, mutta ilmeisesti se nyt ihan tosissaan haluaakin tätä.

Mitä mieltä olette, tilaanko ovistestejä? Mulla kuitenkin säännöllinen kierto ja jos vaan tallettelis joka päivä tuossa kierron keskivaiheilla, kun luulen kyllä tunnistavani oviksen oikein. Tuntuu että testien kanssa menis tää koko touhu liiaks yrittämiseks. Mulla siis ihan hyvä fiilis tästä yrityksestä vielä, toi miehen masistelu vaan tuli ihan yllärinä!
 
@pehmis26 Pahoittelut uuden kierron alusta, mutta miehesi kuulostaa kyllä ihanalta!

Olen itse vähän epäileväinen ovulaatiotestien suhteen, ne kuulostavat aika epäluotettavilta ja siltä että varmaan aiheuttavat vain lisää stressiä. Mutta en siis ole koskaan kokeillut, eli en ehkä ole paras henkilö neuvomaan. Voihan niistä olla apua ainakin, jos epäilee ettei ovuloi lainkaan?

Oman navan kaivelua sen verran, että täällä tuli tänään niin oppikirjamaista ovulaatiolimaa kun vain voi. Ja eilen tapahtui makkarin puolella, eli ajoitus oli ainakin kerrankin kohdillaan. :p Ehkä mies jaksaa uudestaankin viikonloppuna, kun ei ole 12 tuntia ensin töissä...!
 
Pahoittelut uudesta kierrosta Pehmis, ajatuksissa ja Sandzell. Ihana tuo sun miehesi Pehmis, meillä tuo yrittää lähinnä pudottaa mua maanpinnalle ja kertoo et tuskin tässä kuussa vielä onnistuttiin :LOL: Mut ihana kyllä tietää et mies on täysillä mukana, mulla on vielä vähän epäselvää et kuinka kovaa tuo mies haluaa lasta nyt.

Tää kierto on ollut omituinen. Tiedän että johtofolli oli mut lämmöt nousi vasta viikko sen jälkeen kun kävin gynellä. Ihmettelen lähinnä koska gyne sanoi että parin päivän päästä on ovis. Outoa. Sit lämpöjen nousun aikaan nännit kipeyty, nyt ne on rauhottunut mut rinnat on kipeet ja muka alavatsaan pistelee. Nippailuita nyt on tosin tapahtunu muissaki kierroissa et niiden painoarvo on lähestulkoon nolla :ROFLMAO: Töissä on ollu ihan hirveen kylmä parina päivänä, mikä voi johtua myös siitä, et ilmat on viilentynyt. Vessassa ramppaan mut juon myös paljon enemmän vettä -- eli hei ota nyt sit tästä kropasta selvää. Epänormaali näyttäis olevan mulle normaalia :eek: Mut huomenna testaan, sain luvan sillä ehdolla etten pety kun se ei näytä mitään. Ja kuulemma ei saa myöskään tutkia testiä taskulamppua vasten, en ymmärrä :LOL::LOL:

Ovistesteistä en oikein osaa sanoo, helpottais mut sit taas toisaalta voi tuoda enemmän paineita ja käykin päinvastoin..ajattelin itekin että vois ehkä tilata jos (kun) menkat täst alkaa parin päivän päästä.
 
Täällä ollaan puulla päähän lyötyjä ja varovasti toivekkaita. Digitaali-testiin pärähti tänään "raskaana 1-2". Hurjalta tuntuu, että jo ensimmäisestä kierrosta tärppäsi ja silloin muinoin tuli exän kanssa yritettyä yli vuosi tuloksetta.

En uskalla täältä kuitenkaan vielä lähteä mihinkään. Vatsassa on välillä semmoisia "menkkatuntemuksia" eli vielä pelkään kovasti, että koska hanat aukeaa... Toivotaan, että kaveri pysyisi mukana kuitenkin!!

Pahoittelut kaikille, jotka täti yllätti :cry:
 
  • Tykkää
Reactions: lilja_93
Pikainen omanapa, testasin tän kierron ensimmäisen negan ja oon ihan fine asian kanssa! :LOL: odotukset tosin ei oo suuret kun ovulaatio olikin viikkoo odotettua myöhemmin ja tottakai just siinä kun kumpaakaan ei oikein huvittanut harrastella. Mut toivoa on niin kauan ku menkat ei ala, eli sellasen viikon verran korkeintaan :rolleyes:
 
Nyt tekee kyllä mieli taas tepposia o_O Mulla piti kolme päivää sitten jo alkaa menkat, ei näy eikä kuulu. Tissit turvoksissa eikä finnejä ole naamaan vielä tullut joita siis tulee aina ennen menkkoja. Tällä kierolla ei ehditty kun kerran vissiin tallentamaan ja nekin päivät tais mennä ohi joten en edes ajatellu että vois tulla mitään. Mut nyt aloin taas miettimään että entä jos kuitenkin... o_O Ja eipä tietenkään ole testin testiä. Viimisen tein viikko sitten ennenkuin lähdin ottamaan viinilasillista. Kai se siinä olis näkyny jo? Ärsyttävää. Jollain tasolla tietää että ei ole tärpänny mut sit kuitenkin miettii entäpä jos :eek: tai sitten tää on taas joku ovuloimaton kierto ja heittää häränpyllyä sen takia. Tai toi mun armoton räkätauti siirtää nyt menkkojakin (n)
 
Käy ostamassa testi ja testaa ihmeessä! Mä testasin alkuviikosta jollain Cittarin liuskatestillä ja ihan puhtaan negan sain. Nyt eilen kuitenkin Clearbluen digitaalilla positiivisen parin tunnin pissan pidättämisen jälkeen. Eli hyvinkin ehtii tulos viikossa muuttua ;)

Nyt tekee kyllä mieli taas tepposia o_O Mulla piti kolme päivää sitten jo alkaa menkat, ei näy eikä kuulu. Tissit turvoksissa eikä finnejä ole naamaan vielä tullut joita siis tulee aina ennen menkkoja. Tällä kierolla ei ehditty kun kerran vissiin tallentamaan ja nekin päivät tais mennä ohi joten en edes ajatellu että vois tulla mitään. Mut nyt aloin taas miettimään että entä jos kuitenkin... o_O Ja eipä tietenkään ole testin testiä. Viimisen tein viikko sitten ennenkuin lähdin ottamaan viinilasillista. Kai se siinä olis näkyny jo? Ärsyttävää. Jollain tasolla tietää että ei ole tärpänny mut sit kuitenkin miettii entäpä jos :eek: tai sitten tää on taas joku ovuloimaton kierto ja heittää häränpyllyä sen takia. Tai toi mun armoton räkätauti siirtää nyt menkkojakin (n)
 
Shih, niin varmaan pitää että saa mielenrauhan :ROFLMAO: Äsken uitin ovistikkua kun se oli ainoa mitä löyty ja siitä tuli karvaa vailla kaksi tasavahvuista viivaa. Sehän ei tietysti kerro mitään, koska mulla muutenkin vahvistuu ovistikku ennen menkkoja :D
 
  • Tykkää
Reactions: Shih
Jännää!!! Joskus muistan lukeneeni, että ovistesti voi myös raskauteen reagoida? :D
Nyt äkkiä apteekkiin!!! (y)

Shih, niin varmaan pitää että saa mielenrauhan :ROFLMAO: Äsken uitin ovistikkua kun se oli ainoa mitä löyty ja siitä tuli karvaa vailla kaksi tasavahvuista viivaa. Sehän ei tietysti kerro mitään, koska mulla muutenkin vahvistuu ovistikku ennen menkkoja :D
 
Oon vähän vähemmän kytännyt keskustelua, vaikka kaikki viestit kuitenkin lukenut. Lyhyesti; kurjuuden kurjuus keillä ei tärpännyt, toiveet oli korkeella teidän puolesta.
Onnea shih ja nanja :love:.
Ja piinailijoille plussatuulia, kiuski nyt sitä testiä kehiin hophop! :)
Pehmis: meillä oli kans kesällä miehellä avautuminen, kun huolettaa jos ei tärppääkkään. Olin kans hämmentynyt sen reaktiosta, vaikka sen jälkeen on ollutkin ihan normifiilikset. On ne miehet hassuja, kun eivät osaa helpolla näyttää miten iso ja rakas asia vauvatoive on :love:

Vähän huonosti taas mieles jutut niin en nyt jaksa tarkemmin vastailla :D.

Täällä kp 67, vikan terolutin nappasin torstaina, joten josko huomenna tai alkuviikosta hanat aukeis. Odotan kovasti neljättä yrityskiertoa ja sitä että pääsee taas jännäilee ovisten ja loppukierron kanssa. Vaikka mulla yleensä ovis vasta kp 21 tai jotain sinne päin, joten aikaa on siihenkin sitten...

Voisiko joku muu päivittää tuota listaa kohta puoliin? Oon tosissaan vähemmän ollut täällä ja enkä varmaan vielä vähään aikaan kerkeä enempää ollakkaan kun on muuttopuuhat edessäpäin töiden ohella. Ei kannata varmaan liian pitkää väliä jättää kun hankalempi sitten päivitellä.
 
Paljon onnea, @Shih ! :)

@kiuski Kyllä mä raskaustestin. Tsemppiä, toivotaan parasta!

Mä sain varattua itselleni kystakontrolliin ajan. Puolentoista viikon päästä pitäisi suunnilleen käydä. Samalla aion ottaa puheeksi epäilyni liian lyhyestä luteaalivaiheesta ja keltarauhasen vajaatoiminnasta. Mielelläni en mene ikinä lääkäriin diagnoosi kourassa, mutta nyt kun oon aika paljon lukenut näistä, niin kovasti sopisi oireiden perusteella tuo, että keltarauhastasot eivät pysy riittävän pitkään koholla. Yritän nyt vielä saada Tästä kierrosta tikutettua ovulaatiota, niin vähän osaisi lääkärillekin kertoa paremmin. Onko kenelläkään kokemuksia lugesteronista? Pitääkö sitä käyttäessä käydä labrakokeissa kuinka paljon?

Mua nauratti, kun mä täytin oman dosettini. Mulla on pillereitä kuin vanhuksilla! D-vitamiini, sinkki, omega3, maitohappobakteerikapseleita (vaihdoin tuotetta ja voi vitsit mun maha on monen viikon jälkeen kunnossa!), Gelee royale, foolihappo... :D Mä en oo ollut mikään lisäravinteiden suurkuluttaja, mutta tällä hetkellä kyllä koen kaikki nuo olevan tarpeen. Paitsi ehkä ne geleet, mutta kokeilen niitäkin silti. Myös mies ottaa ihmeen kiltisti D-vitamiinin, sinkin, b-vitamiinit ja omegat. :)

Ostin muuten greippimehua. Ei se niin pahaa ole kuin kaikki sanovat. Tosin ei nyt suoranaisesti hyvääkään.

Mulla on aivan järkyttävän kipeät menkat. Yöllä heräsin aivan kylmä hiki päällä kipujen vuoksi. Otin iham suosiolla buranaa, panadolista ei tuossa vaiheessa ole enää mitään iloa. :(
 
Ai niin, unohtui vielä @pehmis26 . Nuo miehet ovat kyllä aika ihania ja höpsöjä. Minusta tuo on hauskaa, kun itse varoo vähän hössöttämästä liikaa ettei toinen ahdistu, ja sitten mies onkin itse ihan samassa veneessä, kun toivoo ja odottaa. :) Meillä ei mies ole saanut tuollaista, mutta kyllä se just tässä sanoi, että odottaa, että saatais perheenlisäystä ja hänestä olisi mukava olla isä. Ja ei kuulemma ahdistu, vaikka höpötän välillä näistä vauvajutuista. Ja itsekin bongailee nykyään pieniä lapsia ja raskaana olevia naisia. Minusta se on jotenkin hellyyttävää. Lupasi myös, että kesän jälkeen lähdetään tutkimuksiin, jos ei sitä ennen meillä käy tärppi.
 
voihan kääk! kp 30/29-32. tein testin ja katoin eka, että no negahan tuo. mutta sitten kun katsoin lähemmin niin mun mielstä siinä on haamu! tein testin perjantainakin enkä siinä kyllä haamua huomannu. mulla on siis noita one stepin testejä. Mä oon nyt ihan hämmennyksissä...voiko tää tarkoittaa sitä että parin päivän päästä sais vahvan viivan vai mitä??:love:(n) tekee mieli innostua...mutta en tiiä uskallanko...
 

Yhteistyössä