jenetsu toivotaan parasta! Mulla tuli tänään (dpo11) yhellä vessareissulla paperiin hennosti punertavaa valkovuotoa, sen jälkeen ei oo näkyny mitään Voi olla että huomenna on pakko uittaa yksi testi ja toivoa että sieltä löytyis oireille syy..
Hyvin samanlaisia ajatuksia täälläkin ollut. Näätkin jotain ajatuksiani, jos luet eilisen viestini.Jenetsu ja Villisilmä, toivotaan parasta ja viivoja! Tulkaa kertomaan kun tikut on uineet
mapi_ pidän peukkuja! täällä mies taas on flunssassa ja tänää oli vähän sellanen olo että entäs jos siirrettäisiin seksipäivä huomiselle. Meinasin suuttua mut sit kasasin itteni ja mietin et ei se maailma kaadu jos ei huvitakaan panna Me yritetään siis mennä sillä että seksiä seksin takia ja vauva tulee jos tulee - tosin ristiriitasesti meillä on seksipäivä joka toinen päivä Oon kyllä tykänny meijän pikku diilistä.
Mä oon siirtynyt epäilyvaiheeseen, entä jos ei halutakaan lasta vielä? Tai lähinnä et entä jos odottaiskin pari vuotta vielä ja opiskelis loppuun ja hankkis vakityöpaikan. Ite oon aina ollu sitä mieltä et "oikeaa" hetkeä ei tule ja kaikki hetket on yhtä hyviä tai huonoja, mut silti näitä entäjos-oloja tulee aina sillon tällön. Vaikka yritystä on takana vasta reilu kuukaus niin me kuitenkin jo vuos sitten päätettiin että nyt alotetaan yrittäminen, siinä on sit tullut käytyä tätä vuoristorataa ja nyt taas. Oonko ainoa jolla on epäilyitä välillä? Tuntuu että tää on sellanen aihe josta ei niin kauheasti sais puhua ja et kun lapsen tekoon lähtee niin täytyis olla aivan 200 % varma et sen haluaa. Entä jos on vaan 99% varma? Tai joinain hetkinä jopa aika varma että ei haluakaan vielä.
Ehkä mua jännittää vaan ihan kauheasti se ensimmäisen lapsen mukana tuleva elämänmuutos ja mitä tulevaisuus tuo tullessaan.
Mulle just sanottiin siel hormoonipolilla et jos menkat ei ala vaik kp 45-40 kohal alota tertolut. En tiedä vastasko tää sun kysymykseen.Täällä on nyt gynellä käyty kystakontrollissa. Oli ihan kiva erikoistuva lääkäri, joka tutki. Siellä se kysta vaan edelleen olla möllötti, enkä kyllä ollut paljon toiveita sen suhteen ollut laittanut että se itsestään sieltä olisi hävinnytkään. Verikoe-arvo (ca12-5) oli noussut 10 pykälää ylöspäin ollen nyt 54.
Lääkärin mukaan verikoe ja ultraäänilöydös sopisi parhaiten endometrioomaan. Kysyi vielä kantaa edellisellä kerralla tutkineelta lääkäriltä miten edetään ja leikkausjonoonhan sieltä jouduttiin/päästiin (miten sen nyt ottaa). 3kk:n kiireellisyydellä, lääkärit toivovat että se itsestään häviäisi tuon odotusajan myötä ja ennen operaatiota tilanne vielä tarkastettaisiin ultralla ja verikoekontrolli taas 1kk:n kuluttua.
On tää yhtä odotusta, mutta ymmärrän kyllä toisaalta että sille halutaan antaa aikaa että itsestään häviäisi. Jostain syystä itsellä on ollut koko ajan sellainen olo että ei se sieltä minnekään häviä, on myös tunne siitä että se on siellä jo jonkin aikaa ehtinyt myhimään... Sen verran epämääräisiä (pitkiä) kiertoja on ollut, sekä muita endometrioosiin sopivia oireita, joskin tyypillisin (voimakkaat kivut) oire puuttuu. Tosin endometrioosiyhdistys kirjoittaa sivullaan että jopa 20% endometrioosia sairastavista on oireettomia. Ja kun katson oirelistan muita oireita niin voin samaistua niihin. Toinen syy gynekologien haluun odottaa että tuo muutos häviäisi itsestään on se että leikkaukseen liittyy aina riskit ja ovat tuoneet esille sen huolen jos tuon oikean munasarjan menettää leikkauksessa.
Ristiriitaiset ajatukset. Toisaalta haluaisin että asia olisi nopeasti hoidettu pois päiväjärjestyksestä, enkä haluaisi tuhlata aikaa tähän odotteluun. Toisaalta taas, ei se elämä (ja uuden elämän alku?) nyt ole kiinni muutamasta kuukaudesta, tai vaikka vuodestakaan... Kaikki tutkineet lääkärit ovat myös lohdutelleet ettei ikää vielä ole liikaa ja sen suhteen aikaa on.
Ajattelin nyt tässä operaatiota odotellessa syödä kaksi kiertoa Terolutia. Sitä vaan mietin että syönkö ohjeistuksen mukaisesti kp 15-24,vai annanko armoa oviksen tulla esim kp 20 saakka, koska monesti se on niillä main sitten vasta tullut (tai ainakin epäilen niin) ja aloittaisin kuurin vasta sitten? Joissain keskustelupalstoilla oli siitä mainintaa että Terolut voi häiritä/estää ovulaation, jos kuurin aloittaa ennenkuin ovis ehtii tulla... Onko kellään tietoa tästä?