♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

@Apustaja Ymmärrän, toivottavasti aika kuluu nopsaan ja pääset pian palaamaan tänne uuteen yritykseen :)

@StellaMom Onko menkat alkaneet, tai ootko testannut? :)

@Päppyrä Pahoittelut negasta :(

Mulla on eilen ja tänään ollut kovia menkkamaisia juilintoja, tuntuu kun kohtu olis ihan "täynnä", lisäksi välillä etovaa oloa. First responseen aamulla vaan viivanpaikka. Katsotaan nyt, edelleen pelko kemiallisesta on kova. :(
 
ON: mulla on tänää dpo7 ehkäpä ja ollu eilisestä saakka kovia menkkamaisia kipuja. Menkkojen pitäis alkaa vasta ensviikolla :/ rinnat ei oo yhtään kipeytyneet. Voiskoha jollai herkällä testata lauantai aamuna jo ennenku mies lähtee reissuun :D toivo ei kyl kovin korkeella plussasta oo :(
 
@peanut_butter eilen menkat alko, jotenkin tiesin jo joten ei mennyt kauan että masennus loppui. Tänään jo hieman parempi olo! Silti tuntee taas ettei vartalo ollut mukana tässä yrityksessä...

@Päppyrä mulla oli ihan pakko tehdä se testi silloin maanantaina vaikka tiesin ettei se mitään näytä. ma illalla alkoi kunnolla kipuilee jo. sitten ti aamupäivällä tuli ensin ruskeeta ja sitten ihan veristä vuotoa. Toivottavasti sun muuttuu plussaksi, vaikka mun ei!

@Apustaja toivottavasti pääset mukaan mahdollisimman pian taas, tsemppiä!
 
Heippa vaan kaikille!
Ajattelin, että voisin tulla tännekin vähän turisemaan, kun esikoista kuitenkin tässä yritetään. Ikää mulla on 29 vuotta ja tällä hetkellä menossa yk 5.
Kierto on keskimäärin 31 päivää, mutta saattaa heitellä muutamalla päivällä. Tää on kolmas kierto kun tikutan ovista, koska en sitä muuten tunne mitenkään ja on jotenkin kiva tietää tarkalleen missä mennään. Tänään on kp 22 ja dpo 3, joten piinailu vasta aluillaan. Saas nähdä kauanko sitä malttaa olla testaamatta..

@StellaMom @Päppyrä ja @Emmae pahoittelut kaikille menkoista. :( Olispa ens kierto sitten teidän!(y)

@Emmae mielenkiintoinen tilasto! Jos meillä ei tässäkään kierrossa tärppää, niin sitten tulee pakosti tuo 6kk täyteen. Eihän sekään ole vielä pitkä aika, mutta silti tulee heti mieleen, että missä vika.:confused:
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom
@Emmae joo täällä yk 5 alkoi eli 2 kierrosta aikaa tulla tilastoihin tuossa. Tämä viimeinen kierto josta voisi tulla plussa tämän vuoden puolella. Vähän harmittaa ettei aloitettu aikaisemmin jos tämä tosiaan kestää näin kauan. Ikää jo 32 ja esikoista yritetään. Miehellä yksi entisestä sihteesta, melkein kuin oma se on mutta haluaisin kokea se raskausaika...
@Luumupuu_ ei ole mukavaa nämä ensimmäiset kp päivät mutta huomenna on jo kp 3 ja sit alkaa aivot taas ajatella että kojta pitää ovuloida taas. Onneksi ollaan ulkomailla silloin ja stressivapaata aikaa. Toivotaan että voimme nimetä lasta kaupungin mukaan sitten :p
 
  • Tykkää
Reactions: Luumupuu_ ja Emmae
@Emmae ja @Päppyrä Voi ei, pahoittelut menkoista :(:(

Tuo @Emmae linkittämä kaavio antaa sinänsä vähän toivoa, mutta toisaalta pessimisti ajattelee senkin niin, että valtaosa tän ikäisistä raskautuu alle 3 kuukauden kuluessa, minä en.. jotain on siis vialla :unsure:

Tervetuloa mukaan @Luumupuu_ (y) Tsemppiä piinailuun, se on niin kutkuttavaa aikaa! :love:

Mulla on dpo10 ja tulen hulluksi kemiallisen pelossa. Miksi mä keksin, että haluan vauvan? Elämä olis paljon helpompaa ilman näitä jatkuvia pettymyksiä ja valtavaa stressiä.
 
  • Tykkää
Reactions: Luumupuu_
Täällä kp 22/28-33 dpo ?
En oo siis saanu ovista tikutettua.. eilen oli ihan kamala väsymys ja olo niin ku ois kipeeksi tulossa. Lämmöt kävi välillä 36,9 ja laski sitten 36,5 (mun normaalilämpö). Tikutin vielä tänä aamuna ovista mutta negaa näytti.. pelkään nyt et se meni ohi liian aikaisin :cry: ei auta kuin odotella ja katsoa tuleeko kuukautiset sitten aiemmin vai menikö tikutukset just sillain etten vaan saanu ovista tikkuun tallennettua :((n)
 
@peanut_butter Mulla varmaan näyttö liian himmeä kun en paljon näe, mutta livenähän sen näkee parhaiten! Toivottavasti huomenna tai viikonloppuna olisi selkeämpi tulos!:barefoot:

@Bambinen Mun eka tikutteli meni vähän sillai että kaksi päivää näkyi hailurat ja sitten ei mitään taas, sitten seuraavalla kerralla oli 2 päivää vahvempi kuin testiviivat.:X3:

Tällä kierrolla meen ihan tunteiden mukaan. Nyt kaksi kierrosta ollut selkeitä ovis tuntemuksia ja limat olleet selkeästi erilaisia silloin :) Sitä odotellessa... Onneksi on se loma silloin oviksen aikana niin pääsee rentoutuu :coffee: Mitäs mieltä te olisistte siitä että nimeäisitte lapsenne kaupunkiloman mukaan. Esim pariisissa tulisi Paris nimi :D ?? Me vähän mietittiin että se olisi helppoa ainakin! Tosiaan kaupungin nimi voisi olla vaikka Dubrovnik ja se ei ehkä sovi ihan pikkulapselle tai aikuiselle. "Heippa pikku Dupro!" :ROFLMAO:
 
@peanut_butter sulla on kyllä todelliset piinapäivät menossa! Vielä kuitenkin tosi varhaiset dpo:t, joten pidän peukkuja, että se plussa siihen tikkuun pärähtää.(y)

@Bambinen epätietoisuus on raastavaa! Tikutitko ovista kerran päivässä? Silloinhan se saattaa jäädä huomaamatta..

@StellaMom hmm, ihan mielenkiintoinen idea nimetä lapsi jonkun itselle tärkeän paikan mukaan, mutten kyllä heti keksi mikä paikannimi olisi sopiva nimeksi.. (n)
 
Vihdoin sain uuden kierron starttaamaan eli eka elokuisen keskenmenon jälkeen. Onhan tässä odotettu. :confused: Vaati terolutin. Vuoto vaikuttaa aika niukalta ja kivutkin melko perusmenkkojen kaltaiset tai jopa lievemmät.

Oli puhetta niistä raskaaksi tuloon liittyvistä tilastoista. Kuuluin jo siihen porukkaan, joka tuli raskaaksi vasta 6-12 kk jälkeen. Ja nyt sitten taas lähtötilanteessa. Yksi kaveri on toistamiseen raskaana niin että on tärpännyt käytännössä heti. Kateeksi käy.
 
@Emmae Kiitos. :) Mulla on ollut tosi huonot fiilikset tästä koko tilanteesta eikä mies varmasti ole edes tajunnut kuinka pahat. Ei olla kauheasti keskusteltu miten nyt edetään mutta varmasti uutta yritystä heti. Kesän tärppi tuli, kun ekaa kertaa yritettiin oikein tosissaan. Ikävää muuten, että säkin jouduit taas uuteen kiertoon. Meillä alkaa yk 7, ya jo 12/17.

Yritän päästä pikkuhiljaa kiinni muidenkin tilanteisiin taustailun jälkeen. :)
 
@sucrine Jes, kiva että pääsette tekin uuteen yritykseen :)

@Emmae Kiitos kysymästä, viimeisen negan testasin dpo10 illalla, tiesin oloista ettei tärpännyt kun kaikki oireet taas katosi. Musta tuntuu että reagoin tosi voimakkaast raskaushormoniin, koska mulle iskee aina huono olo, heikotus ja rinnat menee tosi kipeiksi, joten huomaan sitten kun ne oireet lakkaa. Itkut on itketty, huomenna alkaa todennäköisesti neljäs yrityskerta. Tosi paljon vaivaa, että onko mussa joku vika.. ei enää pää kestä yhtään kemiallista. :( Mitäs sinulle kuuluu?
 
@Emmae se varmaan meni ohi multa kun ei enää ovisoireita oo ollu enkä tikkuunkaan oo saanu plussaa :unsure: toivotaan vaan, että tallettelut ois osunu nappiin. Ajattelin ens viikolla testailla joskus keskiviikkona.

Tsempit kaikille uuteen kiertoon joutuneille. Mullakin vahva olo, että uusi kierto pärähtää ens viikonloppuna käyntiin:(
 
@Bambinen jännät paikat sulla ens viikolla, toivottavasti olisi tärppi käynyt!(y)

@sucrine hienoa, että se kierto sieltä käynnistyi! Jospa se plussa nyt tulisi taas heti kunnon yrittämällä niin kuin kesällä.:)

@peanut_butter paljon tsemppiä sinne! Ei todellakaan kiva, jos aina ehtii toiveet nousta ja sitten vedetään matto alta.:(

@Emmae voi vitsi, olipas anoppi tahditon.o_O Meillä ei kummankaan vanhemmat ole kyselleet lastenlasten perään, vaikka tiedän kyllä, että ainakin omat vanhempani olisivat todella innoissaan vauvauutisista.

Täällä menossa dpo 6 eikä mitään tuntemuksia vielä. Viikon päästä sunnuntaina pitäisi menkat alkaa ja ajattelin kerrankin testata vasta silloin, jos ei ne menkat alakaan. Eipähän tarvitse sitten keskellä viikkoa masistella negoista ja vieläpä kun mulla on enää noita kökkötestejä jäljellä niin en niitä jaksais alkaa tihrustamaan. :cautious:
 
@Emmae Huomenna alkaa uusi kierto. Työterveydestä soitetaan ensi tiistaina ja pyydän sitäverikoetta, jos mahdollista niin ferritiiniarvoja myös. Todennäköisesti myös varaan ajan gynelle, jos sieltä jotain apuja tai neuvoja saisi..

Tosi kurjaa että anoppi noin sulle töksäytti, toi tuli kyllä tosiaan arkaan paikkaan :( Mä oon kanssa todellakin sisäistänyt sen, että niitä lapsia ei noin vaan tehdä.. :( Voi kun toivon teillekin pikaista plussaamista <3

@Luumupuu_ Ui sulla alkaa olla jännät ajat! Plussaonnea, pidä meidät ajan tasalla :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Luumupuu_
Hei kaikille. Uutena täällä kirjoittelen. Aika pitkään oon käynyt lukemassa viestejä, mutta en ole aiemmin kommentoinut. Nyt on vaan olo niin huono, että pakko päästä johonkin purkamaan, mutta ensin hieman taustaa. Olen itse 32-vuotias ja mies on muutaman vuoden nuorempi. Jätettiin juhannuksen aikoihin ehkäisy pois ja nyt taitaa olla menossa yk5. Mulla on pitkä ja ajoittain epäsäännöllinen kierto, mutta yleensä noin 32-35 päivää.

En ikinä osannut kuvitella, että kokisin tän näin henkisesti raskaana. En edes koe olevani vauvakuumeinen (tosin ehkä hieman raskauskuumeinen jos niin voi sanoa) ja silti odotan ja petyn ihan suunnattomasti joka kierrossa. Meillä oli muutaman vuoden käytössä kuparikierukka ja sen aikana aloin tuntemaan ovulaation. Kierukan poiston jälkeenkin olen tunnistanut joka kierrossa ovulaation ovulaatiokivuista. Tässä kuussa kipuja ei kuitenkaan tullut siihen aikaan kun olisi pitänyt, eli noin 1,5 viikkoa sitten. Pari finniä sen sijaan ilmestyi jo noin viikko sitten. Normaalisti finnejä tulee ovulaation jälkeen. Noin kolme päivää sitten mulla alkoi oudot vähän kuukautiskipuja muistuttavat säryt alavatsassa. Tätä esiintyi lähinnä iltaisin ja rupesin tietysti jo toivoon, että ovulaatio tapahtuikin vaikka en sitä tuntenut ja nää kivut olisi ollut raskauteen liittyviä. No tänään sitten aamulla heräsinkin ihan selkeisiin ovulaatiokipuihin. Toispuoleista, liikkuminen sattuu ja vatsakin turvonnut niin kuin normaalisti ovulaation aikaan. Eli todennäköisesti ovuloin nyt. Valitettavasti vaan meillä ei oo ollut seksiä nyt viikkoon ja mies tulee kotiin vasta huomenna illalla.

Oon ihan älyttömän pettynyt, että ei nyt sit edes hyödynnetty tätä kiertoa joka taitaa venyä noin 44 päivää pitkäksi. Vähän vielä uskon, että voisinkin olla raskaana, mutta isompi osa musta on varma, että nyt on ovulaatio ja parin viikon päästä joudun siirtymään uuteen kiertoon. En halua miehelle kauheasti puhua näistä tunteista, koska en halua aiheuttaa hänelle paineita asian suhteen. Mies halusi ottaa tän asian rennosti. Valitettavasti multa se ei vaan taida onnistua.

Huh, kylläpäs kuulostan masentavalta :unsure: Tänään vaan on ollut vähän huonompi päivä, mutta eiköhän nää mielialat tästä taas kohene. Eihän meillä ole yritystäkään kuitenkaan kauheen montaa kiertoa takana.

Kuten sanoin, oon jonkin aikaa täällä käynyt lukemassa ja täytyy kyllä sanoa, että tää palsta on täynnä uskomattoman vahvoja ja myötätuntoisia naisia ja kauheesti toivon, että kaikki saatais se oma vauva. Plussaonnea kaikille :)
 
mää oon yksin kotona kun mies työreissulla ja masentaa ja harmittaa kun kaikki oireet kadonnu. Ei mahaa enää nippaile, nännien arkuus katos ja etova olo . Tänää kp 29/xx ovulaatiosta nyt 10 päivää. Pelolla oottelenmenkkojan alkua, mutta enemmän pelkään ettäkatoovat taas ilman raskautta. Ny pähkäilen menisinkö ostaa r testin vai katonko vaa alkaako ne ensviikolla. En tiä kummasta harmittaa vähemmä :D
 
@Emmae Kiitos :) Toivottavasti oot jo vähän toipunut anopin möläytyksistä. Itse oon onneksi säästynyt enemmiltä uteluilta ja möläytyksiltä. Yksi kaveri tosin jolle kerroin, että yritetään lasta, kysyi muutama viikko sitten ihmeissään että enkö vieläkään oo raskaana. Tää kaveri taitaa olla siinä luulossa, että lapsia tehdään tosta noin vaan kun se kerta itse raskautui niin nopeasti.

@toivojatintti Ite oon kyllä niin malttamaton, että testailen aina jo ennen kuin menkkojen pitäisi alkaa. Ja ainahan se harmittaa kun negatiivinen tulee. Mutta niin kyllä harmittaa menkkojen alkaminenkin. Toivotaan että säästyisit tässä kierrossa kokonaan harmitukselta ja sieltä tuliskin plussa.
 

Yhteistyössä