♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

@StellaMom ja @peanut_butter se on kyllä jännä miten nopeasti tää touhu voi mennä vähän pakkomielteisyyden puolelle. Itse olen nyt koittanut tietoisesti vähentää asiasta stressaamista, se kun ei mitään hyödytä. (Joo tiedän, helpommin sanottu kuin tehty.)

Tänään dpo 10 ja PMS-ärsytys alkoi. Ehkä ihan pientä jomotusta myös alavatsalla, mikä ei tiedä hyvää jos aikaisempiin kiertoihin on uskominen.:unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom
Ja täällä starttaa huomenna kp1 yk3 :( kuukautiset näytteli tuloaan tuossa joku tovi sitten niin siksi huomiselle lasken ekan kpn. Eli ovis meni multa ohi ku tuli varmaan aiemmin mitä yleensä ja just niinä viikkoina ku oltiin ihan eri työvuoroissa, näin siis epäilen.
 
Heipä hei, mä ilmaannun tännekkin seurailemaan ja piinailemaan! :)

Meillä nyt menossa kp20/? Yk2.. edellinen kierto oli ensimmäinen pillereiden jälkeen, venyi kp46 asti, oviksen bongasin kivuista ja limoista selvästi kp33.. nyt odottelen kuumeisesti uutta ovista, ajattelin jos kokeilis tikutella (n) toiveissa myös ettei tääkin kierto olis niin pirun pitkä, mut ei näytä lupaavalta :(

Toi on kyllä ihan totta, että sitä suunnittelee yrityksen olevan stressitöntä ja että se tapahtuis tosta noin vaan, eikä sitä edes tässä kohtaa vielä oo ehkä tajunnutkaan, että ei se oikeesti oo niin helppoo mitä on omassa päässään kuvitellu..

Toivottavasti meillä kaikilla tulis pian niitä plussia :love:
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom ja Emmae
@Suspi tervetuloa mukaan!:)

@Bambinen voi pöh, pahoittelut menkoista.:( Toivottavasti ens kierrossa osuu ovis ja tallettelut kohdilleen!

Täällä tullaan kyllä ihan varmasti kohta perässä. Aamulla heti herätessä oli niin menkkaolo, että tuskin tarvii edes sunnuntaihin asti venailla niiden alkamista.:cautious:
 
Taidanpa nyt kirjoitella tännekin. Enemmän oon kirjoitellut tuolla vauvaa 2019 toivovien puolella.

Meillä on yritystä keväästä saakka ja kolmekymppisiä siis ollaan. Nyt takana siis jo 8kk. Oviksen luulen tunnistavani, mutta aion vielä ensi kierrossa yrittää löytää sen tikuilla. Olo alkaa olla aika epätoivoinen ja usko plussaan on koetuksella. Terveydentilassa jonkin verran haasteita historiassa, mutta lääkärit sanoneet että raskautumisen pitäisi hyvin onnistua. No vielä ei tosiaan ole onnistunut ja katsotaan nyt miten etenee. Pian aion kyllä hakeutua tutkimuksiinkin jos plussaa ei kuulu. Tällä hetkellä menossa kp19 ja menkkojen pitäisi alkaa noin viikon päästä.
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom
Tervetuloa mukaan minunkin puolesta @Viljamii! Tosiaan, 8kk ei ole mitään järjettömän pitkä aika, mutta voin vaan kuvitella että alkaa kyllä usko olla koetuksella :( Tosi paljon voimia sinulle, ja toivottavasti seuraavat menkat nyt jäisikin tulematta! Tuosta mitä @Emmae sanoi, niin mä oon kans vähän suru puserossa katsonut muiden hiljattain plussanneiden yrityskertojen määrää.. Ja se väestöliiton taulukkokin kertoi että noin 60% tämän ikäisistä raskautuu alle 3 kuukaudessa. Toisaalta jostain olen kuullut, että esikoisen yrittämiseen menee suhteellisesti kauemmin aikaa.

Koitetaan pitää toivoa jotenkin yllä ja saada kunnon plussa-aalto tähänkin ketjuun!! :love:
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom
Kiitos @Emmae ja @peanut_butter !

Sehän tässä on että ei tää nyt onneksi tosiaan tilastollisesti vielä mahdottoman pitkä aika ole odotella, mutta täytyy sanoa että on ollut aika pitkät kuukaudet keväästä lähtien. Alkuun ajattelin, että jätetään nyt ehkäisy pois ja katsotaan kuinka käy, mutta todella vaikeaa on lopulta ollut ajatella että tulee jos on tullakseen. Ensimmäiset kierrot menikin vielä ehkä sillä fiiliksellä, mutta kyllä kesän jälkeen on ollut menkkojen alkaminen joka kerta itkun paikka.

Mulla on kohtuullisen säännölliset kierrot ollut kyllä ehkäisyn jättämisen jälkeen, muutaman päivän heittoja ollut. Mutta ihan tosiaan oman mielenrauhan vuoksi aion kohta tutkimuksiin hakeutua ja onhan niihin varmaan vähän jonoakin, joten parempi ottaa yhteyttä ajoissa.

Onko teillä kuinka pitkään yritystä jo takana? Pahoittelut kun en ole kovin pitkälle tätä ketjua lukenut.
 
Mää tänää lueskelin noita jokka on myöhään plussanneita ja toiveajattelen jos itte vaikka kuuluis niiden joukkoon :D mulla esrtrogeeni tasot matalat ni vois olla hyvin mahku et dpo 13 ei viä näy mitää r- testissä, joten päätin pitää toivoo yllä kunnes menkat alkaa:barefoot: vanhoissa ketjuissa oli kuitenkin porukkaa, joille plussa näkyviin vasta 3 viikkoo oviksesta:rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: Emmae
@Emmae Joo kovin kärsivällinen en ole minäkään...tai luulin olevani ja kesällä ne muutamat kuukaudet meni ehkä helpommin senkin takia mulla kun oli niin paljon kaikkea tekemistä, mutta nyt on kyllä toisin. Tuo odottelu on kyllä todella turhauttavaa! Toivottavasti sulla edistäisi asiaa se että olet ollut jo pitkään ilman hormonaalista ehkäisyä. Mulla sitäkin takana jo monta monta vuotta.

@peanut_butter Nuo kemialliset on ikäviä, herättää toivoa ja sitten pettymys on ehkä vieläkin suurempi kun menkat tuleekin. Mä luulen, että mulla saattoi olla kemiallinen viime kierrossa kun sain haamun yhteen testiin ja menkat oli päivän myöhässä ja kierto ei koko yritysaikana ole ollut niin pitkä. Täytyy yrittää pysyä positiivisena, mutta vaikeaa se välillä on.
 
Ja jos haluat vielä lisätukea myöhäisen plussan uskoon, niin kannattaa googlailla taulukoita hcg-arvoista ja niiden vaihtelevista suuruuksista dpo-päivinä eri ihmisten välillä!  :whistle:(y)
Mää aattelin et ihan turha kokoajan synkistellä ni uskon niin kauan ku vuoto alkaa :D tää marraskuun pimeys on vieny mun voimat ja positiivisen mielen eikä noi muiden plussat hirveesti omaa mieltä kohota , vaikka muiden onnen ei kuuluis olla multa millään tavalla pois, mutta varmasti ymmärrätte :) onneks kohta alkaa joulukuu, oon nii jouluihminen, siinä kuussa on jotain taikaa:love:
 

♥ Esikoisesta haaveilijat ♥
Päivitetty 17.11.2018


Yritys päällä:

Kumiankka1 27v (mies 27v).............. ya 5/17, yk 17, km 2/18
Lasithuurussa 26v (mies 27v)........... ya 5/18, km 7/18
Pihlaja87 31v (mies 31v).....................ya 12/17, yk 7
peanut_butter 25v (mies 27v)............ya 8/18, yk 4
Laima 30v (mies 29v).........................ya 7/18, yk 2
Emmae 25v (mies 25v).......................ya 8/18, yk 4
Bambinen 28v (mies 29v)..................ya 9/18, yk 2
Apustaja 28v (mies 43v)...................ya 6/18, yk 4
Päppyrä 25v (mies 23v)...................... ya 1/18, yk 3, KU 4/18
sucrine 31v (mies 33v)........................ya 12/17, km 8/18
tupsahus 31v (mies 30v).....................ya 3/17
Hulivili_6 26v (mies 27v).....................ya 9/18, yk 1
toivojatintti 25v (mies 27v)
Luumupuu_ 29v (mies 27v)................ya 6/18, yk 5


Plussanneet 2018:

Eevve
26v (mies 28v), ya 12/17, yk 2, plussa 1/18
Möörtsi 26v (mies 24v), ya 11/17, yk 3, plussa 2/18
Hiutale89 28v (mies 33v), ya 8/17, yk 3, km 12/17, plussa 2/18
voittamaton 26v (mies 36v), ya 12/16, yk 10, hoidot 3/17, plussa 2/18
Jocrow 25v (mies 28), ya 5/17, yk 8, plussa 2/18
Eela- 29v (mies 32v), ya 1/17, yk 12, plussa 3/18
Nadine88 30v (mies 29v), ya 10/17, yk 5, plussa 3/18
Aurorials 29v (mies 29v), ya 5/17, yk 10, plussa 3/18
mmii 29v (mies 37), ya 3/18, yk 1, plussa 3/18
Joulutoive 23v, ya 11/17, tm 1/18, plussa 4/18
Karla89 29v (mies 35v), ya 8/17, yk 5, plussa 4/18
emppu11 26v (mies 26v), ya 11/16, yk 14, hoidot 1/18, plussa 4/18
Abby87 31v (mies 36v), ya 5/17, yk 11, plussa 4/18
rust 33v (mies 35v), ya 11/17, yk 8, plussa 6/18
Puukiipijä 28v (mies 27v), ya 6/17, yk 11, plussa 6/18
Lilja<3 22v (mies 24v), ya 11/17, yk 8, plussa 6/18
Helmi30 31v (mies 37), ya 1/18, yk 5, plussa 7/18
Önnö 27v (mies 27v), ya 4/18, yk 2, plussa 7/18
Naturamama 33v, ya 6/18, yk 1, plussa 7/18
Jennipä 25v (mies 25v), ya 5/16, yk 21, hoidot 8/17, plussa 7/18
Evelin27 27v (mies 28), ya 2/17, yk 16, plussa 7/18
Mansikka19 27v (mies 28v), yk 4, plussa 8/18
Toiveli 28v (mies 29v), ya 9/17, yk 13, plussa 8/18
Audreyy 26v (mies 28v), ya 5/18, yk 3, plussa 8/18
Syystyttö 28v, ya 5/17, yk 12, ku 12/17, tm 6/18, plussa 10/18
Riannah 28v (mies 30v), ya 7/17, yk 6, plussa 10/18


Varsinaista yritystä odottavat kuumeilijat:

Karvakorvat 24v (mies 25v), ehkäisy pois syksy -17, "varmat päivät"/keskeytetty
Staar9 23v, keskeytetty/"varmat päivät", ya 12/18 tai alkuvuodesta -19


Taustalla:

ananasbananas 25v (mies 29v), ya 1/17
Clothball 30v (mies 30v), ya 8/17
Haavejuttu 22v


Uudet käyttäjät: Ilmoita tietosi (nimimerkki, ikä, miehen ikä, ya = yrityksen aloitus, yk=yrityskierrot) punaisella värillä mikäli haluat tiedot listaan. Myös päivitykset punaisella, niin ne on helpompi bongata ja päivittää listaan. Fontin väri vaihtuu tuolta tekstilaatikon pisarasta.
 
Viimeksi muokattu:
Oon pitänyt taukoa täältä, niin ei oo tullut listaakaan päivitettyä.. Poistin listalta sellaisia, jotka eivät ole kirjoitelleet/päivitelleet pitkään aikaan. Takaisin pääsee, kun sanoo vaan :)

Täällä kp28, huomenna alkaa siis yk18...

@toivojatintti laitatko noita tietoja, mitä muilla on listassa :) Täällä ei kuitenkaan joka päivä päivitetä tilannetta niin yrityksen aloitus ja yrityskerrat, ei oo pakko laittaa kaikkia jos ei halua.
 
  • Tykkää
Reactions: Emmae
@toivojatintti ihana asenne:love: Tällaista posia on ihan kiva saada tänne palstalle kun plussauutisiakaan ei ole kuulunut vähään aikaan. Toinen jouluihminen täällä myös:rolleyes::love: Joulussa tosiaankin on sitä jotain. Olen keskittynyt lahjojen tekemiseen ja suunnitteluun ja oikeasti ajatuksissani vähän koittanut heittää pyyhettä kehään tämän kierron suhteen. Palstailen ja kurkin päivittäin flota, mutta aion juoda pikkujouluissa täysin huoletta skumpat ja viinit, jätin myös greippimehut ja muut kikat tästä kierrosta pois enkä tee tai jätä tekemättä mitään, koska "saatan olla raskaana" ennen kuin saan sen plussan tikkuun ihan oikeasti :) Kyllä me vielä vauva saadaan, se on ihan satavarmaa :love: Ja kun elämä on oikeesti ihan tosi kivaa. Plus että kaikesta :poop::sta oppii aina jotain uutta itsestään, josta on myöhemmin hyötyä. Tässä vauvakuumepäissä olen jo oppinut kärsivällisemmäksi ja suhde mieheen on entistä syvempi. En sano etteikö olisi kiva nyt raskautua, mutta ei myöskään auta kuluttaa määräänsä enempää aikaa murehtimiseen. Varsinkaan kun tässä kohtaa en yhtään enempää voi asialle tehdä.
Just näin määki luovuin greippimehusta ja aion juoda pikkujouluissa pari lasia viiniä jos menkat on siihen mennes alkanu! Oon kuluttanu niin paljo energiaa täällä keskusteluihin ja epätoivoin miks en minä, selannut flowta ja googlettanu miten varmasti maximoin lapsen tulon. Nyt toteen et se tulee kun sen aika on! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Emmae
@Emmae Kiitos kun kysyit! Täällä tuo koiranpentu (nyt 5,5kk) vie kaiken ajan ja energian ja siihen koulujutut päälle niin ei ole hirveästi (onneksi) ehtinyt ajatella vauvoja :D Miehen kans viime viikolla puhuttiin, että mille tässä aletaan.. Ei kyllä saatu selkoa asiaan, mutta eiköhän me tässä jo vihdoin lääkäriin lähdetä (oon sanonu tätä varmaan tammikuusta asti:ROFLMAO:). Onneksi on tosiaan tuo koira, niin tässä ei semmoista vauvakaipuuta ehdi olemaan, kun tuossakin tuntuu olevan tarpeeksi äksöniä :barefoot:
 
  • Tykkää
Reactions: Emmae
@Emmae @toivojatintti Toi on kyllä niin totta, että pitäisi pyrkiä miettimään myös muita kivoja ympärillä tapahtuvia asioita! Loppujen lopuksi siihen raskautumiseen voi vaikuttaa itse vaan rajallisella tavalla ja sen jälkeen loppu on arpapeliä. Mäkin kyllä vilkuilen flota ja näitä palstoja, lähinnä aina kierron puolen välin jälkeen. Muutoin oon kyllä yrittänyt keskittyä omiin duuneihin, harrastuksiin yms. jotta ajatukset pysyisi myös muualla, niissä kivoissa asioissa. Raskaaksi tulon miettiminen kun on nyt väistämättä värittynyt vähän negatiivisesti kun aika kuluu niin hitaasti ja pettymyksiä tulee. Itse olen senkin osalta yrittänyt tukeutua siihen että ehkä pian tutkimuksiin hakeutuessa saa lisää tietoa siitä missä vika on, jos on ja tutkimuksista ja hoidoistakin monikin saa kuitenkin apua! Se auttaa jaksamaan.
 
Täällähän on aika paljon myös samanikäistä porukkaa.. :) Itse yritän kans asennoitua enemmän tohon tyyliin, että meillä tärppää sitten kun sen aika on. Tää palstalla roikkuminen ja googlettaminen ei tee hyvää, mutten voi täysin pysytellä poiskaan täältä palstalta. Toivottavasti toi teidän rentous ja tilanteen hyväksyminen tarttuis edes vähän myös muhun, toisaalta välillä on parempia päiviä ja välillä huonompia tämän asian suhteen.. :)

@Kumiankka1 Kiva kuulla sinusta! Ihanaa, että koiranpentu pitää kiireisenä :love:

@toivojatintti Sulla on jännät paikat, toivotaan myöhäistä plussaa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Kumiankka1 ja Emmae
Täällähän on aika paljon myös samanikäistä porukkaa.. :) Itse yritän kans asennoitua enemmän tohon tyyliin, että meillä tärppää sitten kun sen aika on. Tää palstalla roikkuminen ja googlettaminen ei tee hyvää, mutten voi täysin pysytellä poiskaan täältä palstalta. Toivottavasti toi teidän rentous ja tilanteen hyväksyminen tarttuis edes vähän myös muhun, toisaalta välillä on parempia päiviä ja välillä huonompia tämän asian suhteen.. :)

@Kumiankka1 Kiva kuulla sinusta! Ihanaa, että koiranpentu pitää kiireisenä :love:

@toivojatintti Sulla on jännät paikat, toivotaan myöhäistä plussaa :)
Mää aattelin koittaa ny pysyy positiivisena jatkuvan valituksen sijaa, negatiivisuus alko viemää voimia! :) määki huomasin et tääl on kivasti saman ikäsiä! Kyllä mullaki on huonojakin päiviä kun usko loppuu ja muilla vaa viivoja satelee :D
 
  • Tykkää
Reactions: Emmae

Yhteistyössä