♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Hei pitkästä aikaa, en olekaan aikoihin tänne kirjoitellut, enkä juurikaan enää tunne täällä porukkaa. Olen kirjoitellut nyt enemmän tuolla yli vuoden plussaa odottaneiden ryhmässä. :)

Meillä tuli yllätysplussa hoitojen välikierrossa 10/18, ja tänään ultrassa löytyi 6+2-viikkoja vastaava katkarapu hienolla sykkeellä. Eli saa siirtää plussanneisiin!

Kiitos tästä kivasta ryhmästä ja oikein paljon tsemppiä kaikille! Toivon, että jokainen teistä saa oman nyytin syliin mahdollisimman pian. :love:
 
@Emmae Kyllähän se kai on ihan tavallistakin, että plussa alkaa näkyä vasta joskus dpo12 ->. Eli älä vielä heitä kirvestä kaivoon :) Toivotaan kovasti, että plussaksi muuttuisi vielä <3
@Apustaja Sun oireet kuulostaa tosi lupaavilta! Huih ilmottelehan sitten tosiaan että miten on :)

@StellaMom Itsekään en lämmöistä tiedä mitään, mutta kyllähän tuo toiveita herättää :) Milloin ajattelit testata?

Mulla alkoi varsinainen piinaviikko, tänään dpo7. Jaiiiks!
Keskiviikkon jälkeen varmaan testaillaan jos ei tule selkeitä oireita tai menkat ennen sitä. Tänään polttaa vatsassa hieman mutta varmaan täti tekee tuloaan. Siihen uskon enemmän :) mutta aina se 1% toivoo että olen väärässä.
 
Viimeksi muokattu:
NYT on kuumottava jomotus alapäässä. Taitaa täti tulla kyllä tulla tänne kohta! Ei tarvitse mitään raskaustestejä tehdä sittenkään o_O :notworthy:
 
Lääkäri soitteli labroista ja kuten arvelinkin, ei ovulaatiota ole tapahtunut vielä ainakaan tässä kierrossa. 10pvän terot ja seuraavat 3-4kiertoa teroja kp15-25 kierron tasaannuttamiseksi. Puolen vuoden päästä katsotaan tilanne uusiks, siihen mennessä painoa pois ja tupakoinnin lopettaminen kokonaan, nää oonkin tiennyt osasyyllisiksi tilanteeseen ja oonkin vähentänyt herkuttelua ja tupakointia, nyt aion tuon ukonkin saada samoille linjoille. Yritystä kuitenkin jatketaan samalla.
 
  • Tykkää
Reactions: Emmae
Ootko @Emmae testaillut vielä uudestaan?

Mä testaan aamulla jos kuukautiset ei oo alkanu, vaikka rahantuhlaustahan se on kun menen sen jälkeen heti gynelle. :D Jotenki vaan tuntuu että jos ensin testaan itse negan niin sitten se ei ehkä tunnu niin pahalta jos/kun siellä gynellä käy tutkimuksissa ilmi etten olis raskaana.

Saattaa tämä mahan polttelu ummetuksestakin johtua, mutta kyllä mä uskon että menkkoja se enteilee niin kuin yleensäkin.
 
@Emmae Kiitos minunkin puolesta tsempeistä! Noh, oloja on vähän ja etenkin tissituntemuksista tulee fiilis että on tärpännyt. Mutta se ei nyt hirveesti mua lohduta, kun jo kaks kemiallista takana niin pelottaa ihan hirveästi että saan taas haamuja ja sitten alkaa menkat. :unsure:Huomenna varmaan teen jonkun liuskan, kun ei vaan malta.

@Apustaja Voi että toivotaan nyt parasta! Raskausoireet voi olla tosi samankaltaset kun menkkaoireetkin (y)
 
Täälläkin alkanut päivän mittaan niin voimakkaat korvennukset mahassa, että tuskin ehdin edes testata. Luteaalivaihe jää kyllä taas todella lyhyeksi. :/
Mulla dpo 12 tänään, ei verta vielä mutta alkutunnelmat ovat samanlaisia kuten edellisessä menkkakierrossa, en muista että olisi ollut tällaisia jomotuksia km kierrossa jossa oli silti ihan rt rositiivinen. Silloin pömpötti vatsaa jo tässä vaiheessa mun mielestä! Että tätiä odotellessa... :(
 
@Emmae oot sissi jos jaksat siihen asti! Mä aina sanon että odotan, sitten teen salaa testin ja katson kun se on aivan vitivalkoinen. Nyt en aio kuitenkaan testaa enää, laitan testit lukkoon viikonloppuun asti. Täti kyl tulee ennen sitä kylään tosiaan...
 
@Emmae Kokeilin yhdessä kierrossa greippimehua, tuntui että oli ihan kuivat paikat sen vuoksi ja siksi jätin sen. Ehkä otan taas ensi kierrossa käyttöön.

@Apustaja Pahoittelut negasta :( Melko varma olo että mulla on sama juttu edessä.

Dpo8 ja kaikki eiliset oireet katosi. Aamulla kun heräsin, tunsin heti että tissit ei oo enää yhtään niin kipeät ja turvonneet, eikä masussa tunnu enää mitään. Tosi aikaista ja varmaan vähän hulluakin, mutta nyt on taas sellainen olo ettei jaksanut tyyppi kiinnittyä ja se oli sitten siinä, uutta kiertoa odotellessa. Mä en tiedä miten tätä jaksaa.. Noh, koitan nyt malttaa katsoa tämän kierron loppuun ennenkun lyön hanskoja tiskiin.
 
@peanut_butter mulla sama fiilis, tänään dpo 13. eilen negatiivinen testi :) km kierrossa sain haamun dpo 12, joten vähän odottelin että jos olisi raksaana niin näkyisi nyt jo! Eri testi toki nyt...
 
Pahoittelut negoista @StellaMom @Apustaja @Emmae :( mutta eikö sitä niin sanota, että niin kauan kun ei kuukautiset ala on toivoa!

ON: täällä koitettu ovista bongata sen ns. haamun jälkeen mut negaa on kaikki näyttäny sen jälkeen. Toivon etten nyt missannu sitten ovista tallettelujen suhteen :cry: nyt menossa kp 20.. viime kierrossa ovis oli kp 20. Eilen tein puhtaan negan ovistestiin.. talleteltu on nyt viime päivinä, mutta jos ovis on menny ohi jo aiemmin, niin eipä niistä talletteluista oo hyötyä sillon..
 
Onpa hyvä että kävin gynellä... Löytyi ilmeisesti kohtutulehdus ja pissatulehdus ja munasarjoissa monirakkulaisuutta. :cry: ei kuitenkaan pcos mutta sen tyyppinen.

Kaksi vuotta sitten mulla oli vielä normaalit ja kauniit munasarjat. Tein silloin silloisen elämäntilanteen vuoksi abortin, ja kohtutulehdus voi kuulemma olla peräisin sieltä. Koen kauheaa syyllisyyttä siitä, mitä jos oon itse aiheuttanut nyt sen että en voi enää saada lapsia. Se päätös oli muutenkin ihan kauhea kun olisin halunnut pitää lapsen. Kuulemma se on positiivista että oon saanu kuitenki tikutettua ovulaation, niin se monirakkulaisuus ei ilmeisesti oo nii paha vielä. Mutta ne rakkulat on myös syy siihen että mulla tulee hailuraa viivaa ovistestiin pitkin kiertoa vaikka ovis ei ois lähelläkään. Lapsettomuuspolille en pääse aiemmin kuin vuoden päästä paitsi siinä tilanteessa jos en enää ovuloisi, sitten pääsisin aiemmin. Toki enhän mä nytkään tiedä ovuloinko, mulla tulee kyllä plussa tikkuun mutta en tiedä tapahtuuko munasolun irtoamista.
 
Viimeksi muokattu:
Hyvä @Apustaja että sait asioihin selkoa gynellä. Saitko nyt sitten jotain ohjeita tai suunnitelmaa, että miten jatkossa?

@Bambinen toivotaan että ovis tulee pian, tai ettet oo vaan saanut kiinni mutta ootte onnistuneet hyödyntämään sen.

Mä haluan kans gynelle jos tää taas päättyy kemialliseen raskauteen. Mä pelkään että mulla on kohdun limakalvot jotenkin heikot, menkatkin on aina niin niukat. Tai sitten on keltarauhashormonissa vikaa. En tiedä saako mistään mitään apuja tällaisiin asioihin, ennen kuin on vuosi yritystä täynnä? Voinko vaan marssia gynelle ja pyytää esim. lugesteronia tai jotain muuta..
 
Sain Kefexin- ja Trikozol-kuurit, yhteensä 5tbl päivässä viikon ajan. Sen jälkeen jos oireet jatkuu niin voin soitella ilmeisesti tonne naistentaudeille. Kohdun limakalvon paksuutta en hoksannut kysyä.
Mulla on suvussa endometrioosia ja pcos:aa, erityisesti isän siskon lapsilla. En tiiä onko siihen sitten jotain sukurasitetta.
 
@Päppyrä Joo itsehän sinä tiedät parhaiten vartaloasi, kannattaa kuunnella sitä! Itsekin tiedän että vartaloni aloittaa tässä valmisteluitaan menkkoihin! YHYY mutta ei kai tässä voinut muuta odottaa...
 

Yhteistyössä