♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Mun mielestä siinä oli just joku aikaraja milloin sitä saa juoda ja tietyn ajan jälkeen se ei olekaan enää hyväksi. Sen takia en oo ite siitä kovin innostunut.
Joo, pikaisesti netistä löysin tiedon, et kierron alusta vkolle 15 asti jos juo vadelmanlehtiteetä on lapsella suurempi riski saata kitalaki- tai huulihalkio. (n) ehkä jätän ostamatta. Loppuraskaudesta teestä kuitenkin on hyötyä sit synnytykseen ja supistuksiin et ennemmin ehkä harkitsen sit silloin kuin nyt kun vielä yritetään.
 
  • Tykkää
Reactions: Apustaja
Mulla on kp25/dpo6. Liekö nämä nyt taas niitä pms-oireita. Ahdistaa, masentaa, itkettää, työtkin stressaa ja nukuin tosi huonosti. Väsyttää niin paljon ettei ajatus kulje. Harmittaa että en raskaudu ja mies joutuu taas pettymään. Itse olen myös pettynyt itseeni kun en ole muuttanut elämäntapojani tarpeeksi että raskaus voisi alkaa. Odottelen kuukautisia ja viidettä yrityskiertoa.

Mies kertoi äidilleen viime viikolla että yritämme vauvaa, halusi kertoa ja annoin luvan. Varmaan kaikki miehen puolen sukulaiset ja tuttavat tietää jo asiasta, ku anoppi varmasti soitellut kaikki läpi. Lisäksi mies on jo loppukesästä humalapäissään kertonut vissiin ainakin viidelle ihmiselle. Itse en ole vieläkään kertonut yrityksestä kuin mun parhaalle ystävälle. Haluaisin kertoa, mutta en tiedä kannattaako. Mun äiti ja isä varmaan alkais heti haaveilemaan lapsenlapsesta ja ois kurjaa tuottaa pettymys jos en raskaudukaan helposti.
 
Heippa!

Aattelin tulla höpöttää tännekki palstalle kun esikoista yritetään :) mun menkat palautuivst lokakuun 14.päivä ( olivat pois pari vuotta ilman pillereitä, pillereillä tuli ja niitä söin 9 vuotta eli luomumenkoista tovi aikaa ). Eilen ja tänää ollut tosi tummat viivat ovistestissä ja limaa erittynyt suht paljon tänää enemmän, että sanoisin ehkä tänää olevan dpo 0 talletukset tapahtuneet eilen ja toissapäivänä ja mies tulee töistä tänää vasta yöllä, mutta aattelin koittaa saada vielä touhuileen :D parhailla ystävillä lapsia, kaikki tulleet viim. Tokasta yrityksestä raskaaksi mikä hieman stressaa itseäni..
 
  • Tykkää
Reactions: Emmae
@toivojatintti tervetuloa mukaan! :p
Tuo on kyllä hassua, että miten sitä vertaa yrityskertoja muiden raskautumisnopeuteen, vaikka kaikella järjellä sitä tietää, että kilpailusta ei ole kyse ja fyysisten juttujen ohella tarvitaan myös tuuria peliin(n) Inhimillisiä, joskin vähän hölmöjä joskus, fiiliksiä tässä siis itse kukin käy läpi..
 
@toivojatintti tervetuloa mukaan! :p
Tuo on kyllä hassua, että miten sitä vertaa yrityskertoja muiden raskautumisnopeuteen, vaikka kaikella järjellä sitä tietää, että kilpailusta ei ole kyse ja fyysisten juttujen ohella tarvitaan myös tuuria peliin(n) Inhimillisiä, joskin vähän hölmöjä joskus, fiiliksiä tässä siis itse kukin käy läpi..
No just tämä! Ja kun järki sanoo et hei on ihan ok et menee puoli vuottakin ennen tärppiä ja silti vaa toivoo et no mut jos mulla käviski hirvee tuuri :D
 
  • Tykkää
Reactions: Emmae
Kiitos tsempeistä. ❤ Huomaan kyllä selkeästi itsessäni että tähän asti tässä kierrossahan minä oon ollu ihan stressitön ja iloinen, mutta nyt kun on töissä tällä viikolla ollu rankkaa ja oon loppuviikkoa kohden ollu tosi väsynyt niin tämä raskausasiakin on alkanut stressata ja ahdistaa.
 
Täällä menossa kp 17/28-32. Viime kierrossa ovis oli kp 20. Sain eilen haalean plussan ovistestiin ja nyt tein uuden nii puhdas nega. En tiiä oonko missannu oviksen vai onko se vasta tulossa (n) ovis oloja kyllä on tänään vähän ollu.
Tallettelut viikolla jäi vähiksi kun oltiin eri työvuoroissa töissä. Eilen saatiin talleteltua ja katotaan jos tänään tai huomenna vielä saatais talleteltua kun ens viikko menee sitte taas eri työvuoroissa :cautious:
 
@Bambinen Tarkoitatko haalealla plussalla että testiviiva oli kuitenkin vahvempi kuin kontrolliviiva? Jospa se ovis ois kuitenkin tänään jos olojakin on, eilinen talletteluhan osuis sitten ihan kohdilleen :)
 
Täällä kp31 menossa eikä vieläkään oo liuskoihin bongattu ovista, tuskin on vielä ollutkaan. Labroissa kävin kp13 ja kp26, otettiin siis progesteroni jonka viitearvot on follikulaarivaiheessa 0.2-2.8 nmol/L ja luteaalivaiheessa 5.8-76 nmol/L. Mun labravastaukset on kp13 1.3nmol/L ja kp26 0.9nmol/L eli laskenut ekasta. (n) eli siis labrojen mukaan ovulaatiota ei oo vielä tapahtunut, liekö tapahtuukaan.. Maanantaina on lkrille soittoaika, jospa silloin sais vähän jatkosuunnitelmista vihiä.
Jotenki uskon vahvasti ettei mulla ovulaatiota tapahdu ollenkaan, oon sitä epäillyt jo pidempään... Toki lääkkeillähän se voidaan saada aikaseks, toivois vaan jo vähän vauhtia tähän prosessttiin.
 
Tsemppiä @tupsahus! Hyvä että olet päässyt tutkimuksiin. (y)

Mulla on dpo8, ei tärppituntemuksia. Viime yönä näin unta että tein raskaustestin (rfsu:n herkästi viivanpaikkaa antavan testin muuten:ROFLMAO:), siihen välähti ensin kaksi vahvaa viivaa, ja sitten koko testi meni violetiksi ja tuli teksti, etten ole raskaana. Muita raskauteen liittyviä unia en ole nähnyt pitkään aikaan. Parikymppisenä näin paljon synnytykseen ja raskauteen liittyviä unia, vaikka en ollut edes parisuhteessa saati harrastanut seksiä, mutta haaveilin kovasti omasta perheestä jo silloin. Yksi uni oli niin voimakas ja merkityksellinen, että vielä vuosien jälkeen mulla on vahva tunne siitä, että siinä unessa esiintynyt nimi pitää tulla mun pojan nimeksi, jos joskus poikalapsen saan.

Näettekö te muut raskaus- tai synnytysunia?
 
@Emmae Voi harmi :( Onko oireita? Toivottavasti plussa sieltä kumminkin vielä tulisi!

Mä toivoisin että mun kuukautiset alkais perjantaina, flo ennustaa jo keskiviikkoa. Vaihtelevan mittaisia kiertoja mulla on ollu 38, 27 ja 32 päivää, luteaalivaiheet on ollu 11, 10 ja 12 päivää. Jos menkat alkaa jo keskiviikkona niin luteaalivaihe jää taas vain 10 päivän mittaiseksi.

Tällä kertaa en ole vielä hamstrannut mitään testejä raskauskeiju.fi:stä. Ajattelin yrittää olla testaamatta ainakin keskiviikkoon asti. Mitä kaupan tai apteekin kohtuuhintaisia testejä suosittelette? Clearbluen testejä en raaski ostaa. Rfsu:n testit on ilmeisesti huonoimpia?

Mulla on tiistaiaamuna gynekologilla käynti. En osaa oikein jännittää sitä, vaikka mietityttääkin mistä ne kesän mahakrampit ja yhdyntäkivut johtuivat. Enää niitä ei niin paljoa ole, mutta lievä virtsarakon laskeumahan multa löytyi, ja oon miettinyt voisko se selittää kaikki oireet. Näkyyköhän endometrioosi tmv. vaiva normi gynekologisessa ultrauksessa? Vatsan ja virtsaelinten ultrassa ei ainakaan näkynyt mitään.
 
Viimeksi muokattu:
Hei, kommentteja ja kokemuksia kiinnittymisen lämpölaskusta? Liitteessä kuva mun lämpökäyrästä ja luin englanniksi implantation dipistä ja sitä noin 1/4 raskauskierroissa kokevat, mutta myös 1/10 jotka eivät raskaudu ovat saaneet samoja tuloksia. Hyvät todennäköisyydet siis mutta ei mitään varmuutta. Onko täällä muita jotka ovat huomanneet samanlaista?:geek::eek::alien:
 

Attachments

@StellaMom mä tänään (negaturhautumispäissäni) lueskelin jotain jenkkipalstoja ja - keskusteluja myöhäisistä plussista niin siellä oli parikin mainintaa myöhäisistä kiinnittymisistä, että voisi tapahtua dpo 9-10 :sick: Mutta tieteellistä tekstiähän nuo palstat eivät ole joten todenperäisyyttä en missään nimessä lähde takaamaan :D
Joo tieteellistä faktaa ei usein ole missään näissä asioissa, spekulointia vaan! Mutta haluais saada mahdollisimman nopeasti tietää toki että missä mennään! Katsotaan mitä tuleva viikko tuo mukanaan :coffee:
 
Meinasin tänään sortua ja lähteä ostamaan raskaustestin, mutta tulin järkiini. Yritän malttaa odottaa keskiviikkoon, joka ois dpo 11, jos kuukautiset ei ala ennen sitä. Miehelle tuossa heitin että pitää sitten ens viikon alussa vielä harrastella seksiä ennen kuukautisia, ja se totesi toiveikkaan näköisenä että entä jos ne ei alakaan... Sydäntä melkein särki sanoa sille että anteeksi mutta en usko olevani raskaana. :(
 
Meinasin tänään sortua ja lähteä ostamaan raskaustestin, mutta tulin järkiini. Yritän malttaa odottaa keskiviikkoon, joka ois dpo 11, jos kuukautiset ei ala ennen sitä. Miehelle tuossa heitin että pitää sitten ens viikon alussa vielä harrastella seksiä ennen kuukautisia, ja se totesi toiveikkaan näköisenä että entä jos ne ei alakaan... Sydäntä melkein särki sanoa sille että anteeksi mutta en usko olevani raskaana. :(
Joo meilläkin mies on optimisti ja minä pessimisti, tuntuu jotenkin ilkeältä sanoa ettei usko että tärppäsi tälläkään kertaa. Jos mulla tosiaan oli tuo kiinnitys dippi eilen niin ei mulla kuitenkaan näy mitään testeissä heti alkuviikosta, mutta oireita voisi tulla. Sama dpo täällä eli 11, ja kp 29/32 tässä kierrossa (luteaalivaihe on about 14 päivää kyllä)
 
Toivon sullekin plussaa @StellaMom!

Mulla tuli tänään tunti sitten aamukahvista kauhean etova olo, söin banaanin mutta ei auttanut, yököttää edelleen. Ryntäsin tietenkin heti googlettelemaan, ja löysin useita kokemuksia, joissa pahoinvointia oli ollut jo kiinnittymisestä lähtien. Minulla syy tähän pahoinvointiin on varmaankin vaan närästys ku eilen vetelin niin paljon herkkuja, mutta koska tuo pahoinvointi oli niin voimakasta niin kyllähän tämä herätteli jo vähän toiveita, että entä jos sittenkin... :ROFLMAO: Huomenna se selviää siellä gynellä.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: StellaMom
@Emmae Kyllähän se kai on ihan tavallistakin, että plussa alkaa näkyä vasta joskus dpo12 ->. Eli älä vielä heitä kirvestä kaivoon :) Toivotaan kovasti, että plussaksi muuttuisi vielä <3

@Apustaja Sun oireet kuulostaa tosi lupaavilta! Huih ilmottelehan sitten tosiaan että miten on :)

@StellaMom Itsekään en lämmöistä tiedä mitään, mutta kyllähän tuo toiveita herättää :) Milloin ajattelit testata?

Mulla alkoi varsinainen piinaviikko, tänään dpo7. Jaiiiks!
 
  • Tykkää
Reactions: Emmae

Yhteistyössä