♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Nyt on lääkärillä käyty ja olo on vähän helpottuneempi. Sain kiireellisen lähetteen kolposkopiaan keskussairaalaan ja sinne tulee kutsu muutaman viikon sisään. Lääkäri oli kuitenkin edelleen sitä mieltä, että yritys on hyvä jättää nyt tauolle, koska mitään operaatioita ei voi raskaana ollessa tehdä. Ultrassa kaikki näytti hyvältä, mutta yllättäen näkyi litistymässä oleva rakkula, eli olin ovuloinut jo kp 11, kun flon mukaan se olisi ollut vasta kp 17:eek::eek: Ja nyt olisi kyllä oikein kohtalon ivaa että tärppäisi nyt kun ei ole "lupaa" raskautua..:(
 
@Jahapa en halua olla pessimisti, mutta kannattaa henkisesti varautua, että lääkemäärää joudutaan säätämään pariin otteeseen vielä :( Mulla tuleva letrokierto on kolmas, ekassa syöty yhteensä 21 tbl letroja ja ovis saatu aikaiseksi, tokassa kierrossa 21 tbl letroilla saatiinkin munikset hitaammin kasvamaan, ei irrotuspiikkiä ja nyt toi kysta. Eli sä syöt ekassa kierrossa 5 tbl ja mulla ovis saadaan tulemaan 21 tbl. Määrää lisätään pikkuhiljaa jos toi eka määrä ei tuota vastetta (y)
 
Nega testattu aamulla.

Nyt ei taas enää mitään menkkatuntemuksia. Kp 37 menossa ja e-pillerien lopettamisen jälkeen ollut vain yksi tätä pitempi kierto 38 päivää. Toivon, että nytkin kohta alkaisi, muttei tunnu siltä. Muut 14-30, mutta ennen kuin e-pillereitä edes aloin syödä oli kierrot yleensä väliltä 32-45 ja pari kertaa vuodessa jotain 60 paikkeilla. Silloin olin ihan tyytyväinen, ettei ollut kuukautisia useammin, mutta nyt kyllä toivoisi, että olisi säännöllinen kierto.
 
Oih onnea @syystyttö :love: ihana plussatuuli!

Hei ootteko koskaan huomanneet ovulaation jälkeen sellaista kokonaisvaltaisempaa kipua/epämiellyttävää tunnetta alavatsassa? Mulla oli ti-iltana tasavahvat viivat ovistikussa, ke-aamuna testiviiva vahvempi. Torstai-aamuna heti herätessä huomasin aiemmista kierroista tutun epämiellyttävän tunteen alavatsassa, aivan kuin vatsaontelossa (tuntuu eriltä kuin munasarjakipu). Se jatkui koko päivän ja hiukan vielä tänäänkin. Onkohan tuo nyt se kipu, mikä tulee kun sitä puhjenneen munarakkulan nestettä valuu vatsaonteloon :D oispa, niin siitä osais jatkossa arvata milloin ovulaatio on tapahtunut.

Mun rento olo tän kierron suhteen jatkuu. On vähän sellainen olo, että tärppää jos tärppää :LOL: toivottavasti piinapäivät jatkuisi yhtä helposti. Johtuu osittain ehkä siitä, kun ennen joulua on tulossa asioita, joiden aikaan ois helpompi jos ei ois raskaana.
 
Paljon onnea @eevas ja @syystyttö :love::love:

@Puukiipijä inhottavaa, jos kierto heittelee paljon. Silloin ei yhtään tiedä mitä odottaa ja hankala tulkita mitä kropassa tapahtuu. Mulla meni kierto sekaisin viimeisten pillerien aikana, kun vaihdoin yhdistelmäpillereistä minipillereihin.. minipillerit aiheutti sen et mulla ei ollu menkkoja ensin melkein vuoteen ja sitten oli melkein vuoden putkeen vuotoa :confused: aivan kamalaa.. nyt on kolmas kuukausi ilman ehkäisyä ja ensin meni 35 pv ennenku tuli menkat ja sitten seuraavassa 25.. nyt en tiedä mitä odottaa tässä kierrossa :eek: mut toivottavasti sun nega muuttuis vielä plussaksi ja ei tarvis odotella menkkoja:) täällähän on hienoinen plussatuuli nyt puhaltanutkin.

Tsemppiä @Karla89 ! Hyvä että pääset nopeasti jatkotutkimuksiin.

ON lyhyesti: ilmeisesti ovis oli Viime viikonloppuna, kun kaikki ovisolot loppui kuin seinään maanantaina. Nyt tässä sit ootellaan et mitä tämä mun jännittävä kierto tekee, et vieläkö lyhenee vai pääsenkö jo ennakkoon suunnitellulle testauspäivälle asti :D mitään oloja ei ole mihinkään suuntaan. Päällimmäisenä sellainen tunne että tärpännyt ei ole ainakaan vaikka viikonloppu hyödynnettiin petihommissa aika hyvin.. Mut olipahan mukavaa vaihtelua yhteinen vapaa viikonloppu ja petipuuhat :ROFLMAO: ens kierrossa otan ovistikut käyttöön (y)
 
Menkat alkoi. Tällä kertaa ja ekaa kertaa illalla, joten muistanko oikein, että kierron ykköspäivä siirtyy huomiselle?
Joten tänään kp26 ja huomenna kp1 vai eilen kp25 ja tänään kp1?
Yk5 lähti käyntiin.
 
Viimeksi muokattu:
Hei vaan kaikille pitkästä aikaa! :) Edelleen lueskelen ketjua joka päivä ja elän vaiheissanne mukana. Paljon onnea @eevas ja @syystyttö ! :love: Samalla kun olen tosi onnellinen muiden puolesta, niin aina se vähän myös kirpaisee. Minäkin haluan!

Täällä edelleen yk3 meneillään eli huima kp83. En ole vielä saanut aikaiseksi gynen varausta kahdesta syystä: en haluaisi mitään hormoneja kuukautisten käynnistämiseen, ja toiseksi tässä on tulossa paljon sellaisia asioita, joiden vuoksi yritys on ihan hyvä pitää tauolla vielä pari kuukautta. Oon ollut aika rauhallinen asian suhteen ja toivon, että alkavat vielä luomusti tässä ihan-kohta-pian. :D En ole kuulostellut oloja enkä laskenut päiviä (tarkistin kp:n sovelluksesta). Odottelua vain, onneksi on paljon muuta tekemistä.

Voisko @Jennipä sulla vielä kääntyä plussaksi?
 
Eihän täältä malta millään pysyä poissa! :D Ja ihan ensimmäisenä @syystyttö onnea ihan hirmuisesti!!!:love::love:
Haluan kiittää vielä kaikkia tsempeistä. Nyt tosin oon ihan hätää kärsimässä, kun elämäni ensimmäistä kertaa tulee keskellä kiertoa tuhrua! :unsure: Meidän tilannehan meni siten, että maanantaina vielä puuhailtiin, kun vasta tiistaina terveydenhoitaja ilmoitti että yritys on hyvä keskeyttää toistaiseksi. Mulla flon mukaan ovis olisi ollut eilen, mutta ultrassa näkyi että ovulaatio olikin tapahtunut jo ti-ke!:confused: Nyt onkin siis ihan mahdollista että olisin tullut raskaaksi ja pää on ihan pyörällä, että mitäs nyt!? Kauhean huono omatunto vaivaa, kun olisin halunnut hoitaa itseni ensin kuntoon, mutta haluaisin myös olla onnellinen jos olenkin tullut raskaaksi!(n)
 
Paljon onnea @eevas ja @syystyttö !!!:love::love: Tässä kuussa on kyllä tullut monta plussaa! Toivottavasti sama jatkuu. :)

@Karla89 olisi kyllä kohtalon ivaa, mutta jotenkin niin perus. Uskon, että fiilikset on ristiriitaiset. (n)

ON: dpo 10-11 täällä. Pari päivää ollut maha kipeä ja olo on ollut etova. Voi kyllä olla joku vatsapöpökin. Pitkin viikkoa ollut menkkamaista juilintaa ja tavallista enempi valkovuotoa. Selkä ollu koko viikonlopun tosi kipeä. Alavatsa turvottaa. Noh, pari päivää niin nähdään alkaako menkat vai onko mun kroppa lahoamassa käsiin. :LOL:

On muuten ärsyttävää kirjoittaa puhelimella.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: eevas
@Karla89 on varmasti ristiriitaiset tunteet. Toivottavasti asiat selviävät parhaalla mahdollisella tavalla. Voimia ja tsemppiä sinulle. :)

Pikainen on: en oikein tiedä mitä ajatella.. mulla tuli eilen ja tänään sellaista hennon vaaleanpunaista valkovuotoa pyyhittäessä.. pelottaa et menkat alkaa ihan just. Ei ole kyllä menkkaoloja, mutta viime kierto oli 25 pv ja nyt on kp 23 (n) alaselkä on tosi kipeä, mutta sen yhdistän enemmän alkuviikon töihin, silloin vähän ehkä rasitin selkää liikaa.. :eek: kauhulla odotan mitä nämä mun kierrot tuo tullessaan :confused:
 
Kiitokset kaikille onnitteluista ja vastavuoroisesti toivon kaikille pikaista plussaa!:love: Oon saanut täältä ihanan paljon tukea kaikenlaisiin hepuleihin, mitä tässä on ehtinyt kehitellä:ROFLMAO: Uskaltauduin varaan varhaisultran ja neuvolan, eli varmaan uskallan siirtyä myös plussanneisiin. Toivottavasti en palaa heti takaisin ja kyytiläinen pysyy mukana koko matkan. Käyn täällä aina välillä kurkkimassa, olette ihania!
 
Onnea inssiin @Piusy :).

Lauantain negatesti auttoi taas laskemaan kierroksia toiveiden suhteen ja pari päivää on mennyt melko rauhallisesti, jaksanut keskittyä muuhunkin. Nyt dpo 14 ja alan oottelee menkkaoloja, ne nyt vaan puuttuu vielä kokonaa :ROFLMAO:. Yleensä menkat on aina alkanut dpo 14, tosin viime kierrossa (kun saatiin clomeilla ovis aikaseks) ne alko vasta dpo 15. Mutta varmaan alkuvuodesta asti menkat on alkaneet tiputtelulla ja kivuilla vuorokausi ennen kunnon vuodon alkamista. Eikä nyt oo ees tiputellut.

Tää kierto tosin on ollut täysin kaikista muista kierroista poikkeava muutenkin, joten ehkä ne menkat alkaa kohta ihan kertarysäyksellä. Onpa sitten ens kierrossa viisaampi :rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: marrrsipaani
pikainen ON puhelimella:

Eksyin omakantaan katsomaan lapsettomuuspoliklinikan testien tuloksia ja näkyis molemmilla klamydia positiivisena. Nyt kyllä suoraan sanottuna vituttaa, koska tiedän, että multa se ei ole tullut kun oon käynyt testeissä sillon vähän ennen tätä nykyistä miestä. Enkä oikein tiiä miten tähän asiaan pitäis suhtautua.. Koska jos mies ei ole pettänyt, niin oon kantanut tätä jo kaksi vuotta....
 
Vähän on vaikeat fiilikset. Toisaalta ihan älyttömän huippu että taas tsäänssit kasvaa ja voidaan onnistua, mutta silti takaraivossa painaa että se mahdollinen lapsi ei ole saanut alkuaan meijän makuuhuoneessa vaan jonkun lääkärin toimesta..
 
@emppu11 voi ei :/ Älä nyt kuitenkaan stressaa liikaa ennen lääkäriä, ei se klamydia ole välttämättä aiheuttanut mitään vakavaa :)

Onnea plussanneille! :)

ON: Tänään oli lääkäriaika. Sain terolut reseptin ja lähetteen verokokeisiin. Miehelle myös lähete siemennestenäytteeseen.

Nuo verkokeet pitäisi ottaa kierron 3-5 päivä. Joten nyt tässä vähän mietin, että mikä päivä aloitan terolutin, ettei nuo päivät osu justiin viikonlopulle (n) Elikkäs kuinka monta päivää teillä jotka teroluteja olette syöneet on kestänyt niiden lopettamisestä vuodon alkuun? Sama aika kuin pilleriliuskan lopettamisesta vuodon alkuun?
Mulla 10 päivän kuuri niin mietin jos aloittaisin tänään ja oletan että vuoto alkaisi kolmantena pillerittömänä päivänä niin se sopisi ihan hyvin.
 
Viimeksi muokattu:
Vähän on vaikeat fiilikset. Toisaalta ihan älyttömän huippu että taas tsäänssit kasvaa ja voidaan onnistua, mutta silti takaraivossa painaa että se mahdollinen lapsi ei ole saanut alkuaan meijän makuuhuoneessa vaan jonkun lääkärin toimesta..
No en siitä huolehtis, se voi olla ainoa vaihtoehto. Ennen tekniikan ja lääketieteen kehittymistä jotkut parit vain jäivät lapsettomiksi. Nyt on mahdollisuus. Eikö se ollu niin, et joka koululuokalla on keskimäärin yks oppilas, joka on saanut alkunsa lääkäreiden avulla.
Aiheuttaahan se tunteita.
Tsemppiä!
 

Yhteistyössä