♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

@jenetsu Niinpä, mikä siinä on, ettei malta odottaa menkkoihin asti, jolloin kaikki olisi niin paljon varmempaa, eikä raskaustestejäkään menisi hukkaan (n):LOL:

Täällä kp13 ja ovista etsiskellään. Pienen pientä jomotusta vasemmalla puolella ollut.. Nää oireilut on kyllä pahoja, varsinkin kun täällä muut kirjottelevat oireita niin tuleekohan sitä sitten kehiteltyä mielessään niin vahvasti itsellensäkin oireet :LOL:
 
@jenetsu ja @Mimpsu93 mä en kyllä halua tehä etukäteen testiä, kun pelottaa, että saat plussan ja sitten se muuttuukin negaksi, jos tulee joku kiinnittymishomma.. Voihan tietty aina mennä kesken, mutta yritän suojella itteäni turhilta innostumisilta :rolleyes: Mut onhan se mulla helpompaa malttaa, kun ei aktiivisesti yritetä ja tietää, että mahdollisuudet plussaan on häviävän pienet:D
 
@eevas Oon kans miettinyt tota, että mitä jos saakin plussan kun testaa varhain ja sitten muuttuukin negaks. Oon sit todennut, että nyt kun ei oo kertaakaan ollut vielä raskaana, niin olisin kyllä onnellinen siitäkin, että sais tiedon, että jtn raskauden suuntaista ollaan onnistuttu miehen kanssa luomaan. Nyt kun on ihan epätietoinen vaan, että voidaanko me yhdessä ilman apuja ollenkaan onnistua raskautumaan. Jos joskus raskaudun niin oon kyllä siitä plussasta lähtien varmasti ihan ylivarovainen ja odottaisin ainakin sen 12vk ennen kuin raskaudesta kerrottaisiin. :D
 
@eevas minä just haluan tietää, että onko edes ollut kiinnitymisyritystä niin on sitten vähän "dokumenttia" jos joutuukin menemään hoitoihin :) Viime kuussa oli jotain kiinnittymisyritystä, kun testit haamuili ja mieskin ne näki. Tympeäähän se on ku ensin toiveet nousee ja sitten tulee ryminällä alas ku vuoto alkaa...siitä huolimatta haluan tietää :)

Tuohon sukupuoliasiaan en ollutkaan kommentoinut, tätä se teettää ku yöt valvoo :LOL: Mulle on sukupuolelle oikeastaan ihan sama. Joskus kovasti halusin tyttöä, mutta nyt on olo, että kyllä se pikku poikakin olis ihana :love: Kunhan vaan tulis edes jompi kumpi :ROFLMAO:

@tilliina testaappa huomenna ku minäki aion! :LOL: On kummallisia tuntemuksia ja olo ku olisin tulossa jotenkin kipeäksi, niin katotaan onko jotain paljon mukavampaa ylläriä tarjolla :love::love: Jos ei näy mitään nii seuraava testi keskiviikkona eli 2 päivän välein aattelin testata. Oon kunnon testihullu ja hätähousu :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: tilliina
Oottepas ollu ahkeria kirjoittelemaan, tässähän ei meinaa perässä pysyä :ROFLMAO:

@Jennipä ihanaa, että clomit vihdoin toimi! Sulle ei määrätty irrotuspiikkiä ilmeisesti? Nyt vaan kaikki sormet ja varpaat ristiin, että toi clomikierto jo tepsisi eikä tarttis murehtia uusista lääkkeistä ja niiden toimivuudesta :whistle:

Teillä oli puhetta kiinnittymispunkusta ja itekkin join sitä nyt oviksesta johonkin dpo10 paikkeille ja kiinnittymisyritystähän oli ollut haamuista päätellen. Vinkkinä muuten kaikille, että punkku säilyy jääkaapissa korkki kiinni helposti yli viikonkin :ROFLMAO:

@jenetsu harmi, että molemmille sattui toi haamulainen joka sitten muuttuikin menkoiksi :unsure: Toivotaan, että tämä ois meille ja kaikille muillekkin se the kierto (y)

ON: Olin yhteydessä klinikkaan perjantaina menkkojen alettua ja sovittiin, että tämä kierto toimitaan samoin kuin viime kiertokin, kun ovis niin hienosti kerran saatiin aikaan. Tänään on kp3 ja ekat letrot on jo vedetty nassuun. Askartelin itelleni hienon hoitosuunnitelmataulukonkin ja tähdellä merkkaan aina menneen päivän :D Ekaan ultraan enää viikko!
 
Mulla on kans nyt semmonen fiilis, että alan testaa varmaan jo dpo 9 :ROFLMAO:. Haluun nähdä kans jos tulee ees kemiallinen, olis ees tieto, että jotain voi ees hedelmöittyä. Ja haluaisin nähdä miten aikaisin haamuja voisi saada näkymään testissä. Vaikka ahdistaahan se jos tuleekin vaan negoja, kun on toiveet nii korkeella.

Mä toivoisin tyttöä, kun ei itsellä oo ikinä ollut veljiä, nii kuulostas tutummalta. Mutta varmasti jos kuulisin että poika tulee, nii rakastuisin ajatukseen pojasta :love:. Eli kunhan joskus lapsen sais.

Täällä oon miettinyt onko ovis voinut olla vasta tänään? On ollut jännästi kipee tuolta kohdun seudulta. Kaipa se on mahdollista. Onneks talleteltu nyt pe iltana ja su aamupäivällä :D.
 
uusi liittyy mukaan! Olen 30v ja mieheni on muutaman vuoden vanhempi. Meillä mies on ollut se aloitteellinen tässä vauva-asiassa, mutta itse rohkaistuin vasta tänä syksynä ja aloitettiin yrittäminen. Nyt menossa kp2 ja tässä lähti siis käyntiin yk3. :)

Tuolla aiemmin oli puhetta pillereiden lopetuksesta. Minulla selkeimmät erot on menkoissa ja ihossa. Menkat oli pillereiden kanssa lyhyemmät, niukemmat ja kivuttomat. Nyt ne on siis kaikkea muuta. Pillereitä syödessä ihoni oli tosi kuiva naamassa, mutta pillereiden lopetuksen jälkeen rasvottuminen ja pienet hormonifinnit on olleet riesana :unsure: Onneksi iho on alkanut tasaantua.

Eniten näissä menkoissa nyppii tällä hetkellä se, että niiden aikana yrittäminen on tauolla. Ei oikein ole mitään mitä tehdä asian eteen. Pitäisi varmaan alkaa juoda greippimehua, niin tuntuisi menkkojenkin aikaan siltä, kuin tekisi asian eteen jotain! ;)

Kuinka usein teillä muilla heilutellaan peittoja? Tähtäättekö siihen oviksen tienoille vai tasaisesti kokoajan? Itselläni ei oikein ole tarkkaa käsitystä oviksesta ja tähän asti on menty ihan fiilispohjalla. Tässä kierrossa ajateltiin kyllä talletella säännöllisemmin. Eikö se pari kertaa viikossa ole se yleinen ohje?(n)
 
Pikainen omanapailu, menkat alkoi kuten juilinnasta osas jo ennustaa. Oli vaan 33 päivää kierto. :) Minä päätin, että ei aleta vielä aktiivisesti yrittää. Mun töiden kannalta ois hankala ja on myös tää miehen reissu työ.. Alustavasti näyttää, ettei olla samalla paikkakunnalla tän kierron ovista niin saanpahan ajatella rauhassa.
 
@jenetsu Testasin! Negahan sieltä tuli, ylläri :D varmaan pyörryn, jos sieltä joskus tulee kaksi viivaa. Vaikea uskoa, että joku on joskus saanut testattua muutakin kuin negan.
Nimim. noin 150 negaa tehty ilman yhtään haamun haamua
Mitäs sun testitulos sanoi?

@emmmis Tervetuloa mukaan! Meillä on ovisviikolla harrastettu liikaakin seksiä, muuten ollut melko hiljaista. Varmaan paras olis jos pystyis koko kierron ajan heiluttelemaan peittoja sen joka toinen/joka kolmas päivä. :)
 
Meillä puuhaillaan aika tasaisesti koko kierto, mutta yritän ovisviikolla olla itse vähän aktiivisempi. Mies stressaantuu aika helposti, eikä halua tietää oviksista ym joten en niistä hänelle erikseen mainitse. Hän haluaa kyllä lapsen ihan yhtä lujasti, mutta ymmärrän ettei hän halua suorituspaineita.

Taas on: Ei ne menkat sitten alkaneetkaan!o_O Puuhailtiin siis eilen aamulla ja tunsin vihlontaa alavatsassa. Vessassa paperiin tuli vaaleanpunaista vuotoa, mutta sen jälkeen siteeseen tai paperiin ei ole tullut mitään. Tosi ärsyttävää kun tottunut siihen että kun menkat alkaa, ne sitten todella alkaa!(n)
 
@emmmis Tervetuloa joukkoon ☺ Ollaan pyritty siihen, että mennään ihan omien halujen mukaan ettei peittojen heiluttelusta tule sitten liian suorituspaineista. Kuitenkin viime kierrossa, jossa ensimmäistä kertaa aloin tikuttamaan ovista niin minä sekä mieheni kyllä päädyttiin peittoja heiluttelemaan tietoisesti kun ovis osui kohdalle. Nyt viikonloppuna puhuttiin myös että pitää nyt psyykata ittensä siihen, että kun mahdollisesti ovis osuu nyt alkuviikkoon, että peittoja heilutellaan. Varmaan monella muulla sama kuin meillä, että arkisin kiire ja väsymys vie useimmiten voiton peittojen heiluttelulta.

@Karla89 Mulla kävi just viime kierrossa noin, että ensin tuli aamulla paperiin tihrua ja kun muuten koko päivänä ei sitten tullut mitään testasin toiveikkaana että josko olisi raskauteen liittyvää vuotoa. Noh nega tuli ja menkat alkoivat sitten seuraavana päivänä. Yleensä mullakin menkat alkaneet kertarysäyksellä.
 
@Karla89 Meilläkin tässä kierrossa oli jo suorituspaineita ilmassa. En tiedä, miten seuraavissa kierroissa pitäisi toimia, kun alkaa tosiaan maistua jo vähän puulta se pakkoseksi oviksen ympärillä. Mieskin sanoi jo, että häntä ahdistaa, kun ainoa tavoite seksillä on, että hän tulee. Enpä ois uskonut ennen yrittämistä, että tästäkin voi tulla ongelma :D
 
Siis joo @Mimpsu93 en viitsi edes tuhlata raskaustestiä, kun jotenkin ollut oviksen jälkeen ihan varma olo ettei tärpännyt! Turhauttaa vaan kun yleensä kroppa toimii ihan kellon tarkkuudella.
Sain muuten lehden tilaajalahjaksi hoitolaukun! :love: Jotenkin tuli kuitenkin vähän sellainen olo että kirosinko mä tän nyt, kun oon aina ajatellut että mitään ei saa ostaa ennen kuin on tukevasti raskaana:unsure: Toki en sitä sinänsä ostanut, että ehkä lohduttaudun sillä. Mä oon siis ihan hirveän taikauskoinen! :whistle:
 
Omg, ihan haalea vaalea haamu tuli testiin :eek: Nyt pelottaa, jos onki kemiallinen...oireitakin on vähän. Alamaha jännän tuntonen, ihan erilainen ku ennen menkkoja ja sitten pissattaa koko ajan. Tai on semmonen lievä paineen tunne nii tuntuu ankealle pidätellä hirveen pitkään :LOL:

Laitan kuvaa kunhan saa paremmin kuvattua. Livenä kyllä näkyy tihrustamatta ja kääntelemättä ja kyllä tuon kyllä yks kaveri näki kuvastakin ku laitoin whatsappiin :) Mies ei nähny...sille pitää olla vissiin semmoset leffaviivat ennen ku hoksaa. Viime vuonna piti tehä digi ennen ku usko :LOL: Ihmetteli että miksi se toinen viiva on niin vaalea ja tarkottaako se varmasti sitä, että on raskaana :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: vauvahaaveita - 88
Olipas tänne tullut paljon viestejä, kun en pariin päivään ehtinyt keskustelua seuraamaan.

@Kajo88 kyseli alkoholin käytöstä yrityksen aikana.. En oo nyt yrityksen aikana juurikaan alkoholia nauttinut, muutenkaan en kovin usein ota, ehkä maksimissaan 1x/kk, ja se sama tahti on nyt jatkunut. Enkä nyt ole ottanut kuin pari siideriä/lonkeroa kerralla. Punaviiniä haluaisin ottaa oviksen jälkeen, mutta siitä tulee niin huono olo ja oksennan jo lasillisen jälkeen, niin taitaa nyt jäädä kyllä ottamatta..

Meillä on nyt yritetty heilutella peittoja aika tasaisesti läpi kierron, mutta haasteita aiheuttaa nää vuorotyöt. Huomenna alkais 3 yön putki ja mies on onneks aamuvuorossa, niin edes alkuillasta nähdään toisiamme hereillä:)

Nyt ois menossa kp 7 ja oon laskenu että ovis vois olla joskus viikonloppuna tai alkuviikosta ja tottakai mennään töidemme kanssa ihan eri vuoroja ja oon vielä lähdössä viikoksi lappiin noiden yövuorojen jälkeen, niin taitaa tää kierto jäädä ihan huolella väliin, vaikka kuinka yrittäis talletella ennen reissua.. Tosin eipä tästä kierrostakaan oo oikein tietoo, kun vasta toinen luomukierto ja tuo ensimmäinen meni 35pv ennenku menkat tuli, niin ovis voi kyllä olla oikeestaan millon vaan :unsure:

@jenetsu lle varovaiset onnittelut, nyt peukut pystyyn, että kaikki menee hyvin :)

Uusille tervetuloa!!
 
Varovasti onnittelut täältäkin @jenetsu lle! Kuvaa odotellessa :)

@Karla89 Mulla sama, että en haluaisi ostaa mitään ennen raskautta. Painin vuosi sitten ajatuksen kanssa kun kovasti halusin ostaa yhden kauniin äitiysmekon ihan nyt arkikäyttöön. No ostin sen sitten, mutta en oo kauheasti kehdannut sitä käyttää, sillä silloin kun ostin sen, niin sain huomata, että tosi moni raskaana oleva oli ostanut saman mekon. Aattelin, ettei porukka nyt luule mun olevan raskaana, kun sitä mekkoa käytän. Ehkä sitä uskaltaisi jo alkaa käyttää, jospa kukaan ei enää osaisi yhdistää sitä.
 
@emmmis tervetuloa (y)

@jenetsu varovaiset onnentoivotukset täältäkin! :love:

Meillä peitot heiluu ovista ennen ja varalta vielä oviksen jälkeen joka toinen-kolmas päivä, oviksen tienoilla päivittäin (mulla oviskipuja useampana päivänä putkeen niin en tiiä mikä niistä on THE päivä). Mies tekee kuulema poikaa niin haluaa siksi tähdätä ovikseen :ROFLMAO: eilen alotettiin tän kierron tallettelut, ovis on kyllä aikasintaan viikonloppuna.

Vähän jännittää kun tää yk2 on nyt eka normaali kierto, edellinen kun oli se kierukanpoistokierto ja ovis vaan muutamia päiviä poiston jälkeen. Toiveet on korkealla, vaikka yritänkin ajatella että tässä voi mennä vuosiakin.
 
Oottepas te ollut ahkeria kirjottajia viikonloppuna, eihän tässä meinaa pysyä mukana!

@jenetsu varovaiset onnittelut täältäkin! :love:
@Karla89 puhuit tuosta taikauskosta, niin mulla vähän sama! mutta varmaan viime jouluna noiduin meidän yrittämisen yhdellä lahjalla miehelle mikä oli vaan pakko ostaa.. (n)

Joku kirjoitti myös siitä, että kuinka sänkyhommista tulee helposti pakkopullaa varsinkin ovulaation aikaan, niin meillä jotenkin tuo mies tykkää ajatuksesta kun sanon että nyt tarttis tavaraa :ROFLMAO:

Ja punaviini menee appelsiinimehun ja spriten kanssa sangriana jos ei muuten tipu ;)

ON: meillä nyt odottelua vaan, että "pääsisi" uuteen clomikiertoon ja seurantaultraan ja puhumaan jatkosta, nyt kp38 ja terolutteja vielä pari päivää jäljellä.
 
Mites @emppu11 onko vielä monelle clomikierrolle clomeja jäljellä? Ja onko suunnitelmaa mitä niitten jälkeen jos ei raskaus vielä ala? Itellä on nyt vika kierto kun ei oo kuin viis tablettia jäljellä, eikä ne riitä. Jos ei tärppää niin sitten letrot käyttöön.. Onko sulla miten iso annos?

Ja @jenetsu kuvaa kaivataan! :geek:
 
@emppu11 joo clomien lääkelupa on loppunut suomesta, vaikee sanoo miks. Miks sulla ei nosteta clomien annostusta jos ne ei tolla annostuksel oo viel toiminut? Jotenkin kuulostas järkevämmältä ottaa sitten 3tbl päivässä, etenkin kun niitä ei enään uusia saa.
 
Tosiaan tässä kierrossa join punkkua dpo 3-6, niin en tiiä auttoko se. En vielä uskalla iloita ku on aikasemminkin oon saanu haamuja...:unsure: Vasta sitten uskallan huokasta ku nään tummat viivat testissä.

Heräsin ku unet vähän hukassa nii tämmöinen tuli ku testin tein
http://aijaa.com/uCpNrd

Oon aikasemmin joskus tehny tuommosen ku oli menkat myöhässä eikä siinä näkyny mitään...livenä näkyy ihan selvänä. Aamulla näytän kyllä miehelle ku herää :) Jospa se tuosta näkis, että en puhu höpöjä ku on olo, että on napannu...apua :unsure:
 

Yhteistyössä