♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

@Mimpsu93 Mulla kestää noin 5 päivää. En oo käyttänyt vuosiin mitään hormonaalista ehkäisyä, joten en osaa verrata. Mut varmaan aika luonnollista, et vuodon määrä lisääntyy luomuna :)

@Muro95 Varmasti helpottava tieto! Hyvä juttu :)

@eevas Joo, nimenomaan :D tuo oireiden googlettelu on niin mahdotonta. Täälläkin taas nostanut päätään tää itsensä tutkiskelu, vaikka lupasin, että en tässä kierrossa kiinnitä mitään huomiota, kun aina niitä oireita löytää, jos vain tahtoo. Eilen dpo4 oli illalla kyllä tosi jännä tylppä kipu hyvin selkeästi rajatulla alueella ihan keskellä alavatsassa ja oon heti epäilemässä jotain kiinnittymistä :D todellisuudessa varmasti kyse jostain ilmavaivoista vaan. Voi huoh, tätä yrittämistä.
 
@Mimpsu93 mulla oli hormonikierukan viimenen vuosi yleensä sellasta muutamaa päivää, mutta niin niukkaa että kuukuppia tarvitsi max yhtenä päivänä. Nyt alkamassa ekat ihan luomut menkat 13 vuoteen, jos ne on samanlaiset kuin nuorena niin kestävät viikon :censored:

Tänä aamuna jäi paperiin väriä, eli eiköhän täti tule tänään. Onneksi jäi kierto näinkin lyhyeksi niin pääsee pian yrittämään uudestaan :LOL:
 
@Mimpsu93 Mulla kestää nykyään menkat vain pari päivää. Ekana päivänä tulee vähän enemmän ja sen jälkeen kaksi päivää tiputtelua. Pillereiden jälkeen menkkojen kuuluisikin runsastua, joten ole tyytyväinen vaan. :)

Mä nyt sitten jotenkin kummassa sainkin lauantaina hymynaaman ovistestiin, joita vielä kokeilumielessä omien tuntemusten lisänä käytin, kun niitä oli jäänyt edelliseltä kierrolta. Näin ollen oletan oviksen olleen sunnuntaina. Mitään limoja en huomannut ja munasarjoissakin oli kipua tosi vähän, mutta kuitenkin niin, että huomasin, kun tiesin, että oikean ajan pitäisi olla kohdilla. On kyllä mystinen homma toi ovulaatiokin! :D Mulla ei myöskään aamulämmöt nouse mitenkään radikaalisti, kuten kai useimmilla, vaan ne on nyt olleet eilen ja tänään vain 0,1 ja 0,2 astetta alkukiertoa korkeammalla. Pitäisikö huolestua? Joskus aiemminkin olen niitä mittaillut mielenkiinnosta, mutta silloin mittasin otsasta ja suusta, nykyään emättimestä. Aiemminkaan en ole mitään kummoista muutosta huomannut lämmöissä. Jostain luin, että lämmönnousu on juuri se, joka varmasti kertoo ovulaation tapahtuneen. Välillä olis kiva, että tietoa olisi vähemmän saatavilla, niin ei tarvitsisi huolestua ihan kaikesta. :D Onko jollain varmaa tietoa tästä?

Tallettelua tehtiin lauantaina, sunnuntaina ja maanantaina, joten siitä ei pitäisi jäädä kiinni, jos ovis todella tapahtui. Alkukierrossa on se helpotus, ettei vauva-asioita tule ajateltua niin paljon, mutta tää aika oletetun oviksen jälkeen on aika tuskasta. Nyt on vasta dpo 2 ja olen taas jo ihan kiinni raskautumisajatuksissa. :D

@voittamaton Vahvistuiko viiva? Täällä jännätään sun puolesta! <3

Kajo88, yk 3 menossa
 
Voi :poop::poop::poop:
Pientä tuhrua pyyhkiessä tullu tänään, joten menkathan ne sieltä saapuvat, jopa parin päivän etuajassa :cry::cry::cry:

Kyllä nyt ottaa niin päähän, töissä meinas ihan itku vessassa tirahtaa, kun ottaa niin tunteisiin tää :cry:

Pitäis vissiin osata ottaa tää homma vähän rennommin :( Taas vaihteeks kerkesin jo vaikka mitä oireita kuvitella... :eek:

No loppu tältä erää omat piinailut...
Pahoittelut tästä masistelusta...
 
@tilliina Ymmärrän. Epätietoisuus on niin raastavaa! Asiat selviävät vatmasti :)

@Mimpsu93 Mulla menkat kestää.5-6 päivää. Ajallisesti eivät oo lyhyemmät, luin e-pillereitä käyttäessä, mutta tosi paljon runsaammat.

@Kajo88 En oo paras mahdollinen ottamaan kantaa tohon aamulämpöasiaan. Sen verran kuitenkin tiedän, että tohon lämpöön vaikuttaa niin monet ulkoiset tekijät. Ja se mistä mittaat vaikuttaa siihen mitä näyttävät esim. Korvasta mitattuna näyttää n. 0,5 astetta enemmän, kuin kainalosta. Vaikeeta:unsure: oon samaa mieltä siitä, että piinaillessa löytää ihan liikaa tietoja.

@Pilvilinna91 Voi harmi(n) tsemppiä sinne, onnea uuteen kiertoon :love:

@voittamaton Miltä sun tilanne vaikuttaa? :)

ON: Tänään kaikki oireet on kadonneet.. Ei siis enää menkkaoloja, rintojen arkuutta tai mitään. Aika väsynyt olo, mutta sehän voi johtua mistä vaan. Alkaa vaan mietityttämään voiko menkkaoireetkin kuvitella??!?:eek: Alkaa vaan pelottamaan, että ei tää kierto tainnut lyhentyäkkään :( Testiä en vielä ole tehnyt, odottelen sitä torstaita.
 
  • Tykkää
Reactions: Kajo88
Heippa, täältä liittyy uusi esikoisesta haaveilija mukaan. Olen jonkun aikaa seuraillut näitä keskusteluja taustalta ja nyt päätin ottaa osaa itsekin, kun ei ole ollut väylää, missä purkaa omia ajatuksia.. Ihana on ollut lukea, miten kivasti täällä toisille kirjoitellaan ja tsempataan ja iloitaan toisten plussien puolesta. :)

Olen pian 28 v ja mies 33v ja reilu kk sitten päätettiin jättää ehkäisy (cerazette) pois ja 35 pv meni, ennenkuin ensimmäiset menkat tuli. Meinasi käydä jo hermon päälle se odottaminen. Tänään siis kp1, viimein. Yritys on aloitettu jo elokuun puolella, mutta ensimmäisesksi kierroksi ajattelin laskea vasta tämän nyt alkaneen, kun tuo ekojen menkkojen odottelu aika oli niin sekavaa ja ehkäisyn lopettaminen aiheutti kauheat oireet 2-3vkoa lopettamisen jälkeen :confused: Tuumasin jo, että ei hormonaalista ehkäisyä enää ikinä.. Saapa nädä, miten jatkossa käy. Onko muilla tullut pillereiden lopettamisesta kauheat oireet? Mulla oli pahoinvointia, vatsakipua, päänsärkyä, migreenikohtaus, turvotus ihan älytöntä ym ym ym.. ja sitä kesti 2 viikkoa.

Nyt sitten toivotaan, että kierto tasoittuisi pian, eikä venyisi pitkästi yli 30 pv.. Haasteita tälle yrittämiselle tuo miehen 2-vuorotyö ja oma 3-vuorotyö.. :LOL:

Tsemppiä kaikille vauvasta haaveileville, toivotaan paljon plussia!

Hiutale 89, 28 v, miehen ikä 33v, ya = 8/17, yk 1
 
Kiva kuulla muiden kokemuksia menkoista. Menkkoja tai ylipäätänsä kehoaan ei oo tullut tutkailtua ollenkaan silloin kun ei ollut hormonaalista ehkäisyä käytössä. E-pillerit oli käytössä 7 vuotta ettei enää voi ees muistaakkaan kuinka kauan menkat kesti.:) Raskautuminen olis tietysti ykkösjuttu, mutta myös tää on tosi mielenkiintoista bongailla tuntemuksia mitä omassa kehossa tapahtuu. Harmillista vaan että osa oireista taitaa jokseenkin olla myös mielikuvituksen tuotetta ainakin omalla kohdalla oon tän huomannut. :p

@Hiutale89 Tervetuloa joukkoon! En voi varmaksi sanoa et mitkä on satavarmasti johtuneet pillereiden lopetuksesta mutta uskoisin tissikivun ja naaman kukkimisen ollern näitä. Tissikipu kesti noin viikon verran mutta naama jatkaa edelleen kukkimista :confused:
 
@Hiutale89 tervetuloa (y) kysymykseen en osaa vastata, kun minipillereitä mulla ei ole koskaan ollut.

Mulla kans pärähti nyt se kp1 (ja yk2) mitä tälle päivää jo tuossa aiemmin ounastelinkin. Yllättäen ei kyllä harmita, on vähän huojentunutkin olo. Tuntuu että nyt on lupa yrittää ilman huonoa omatuntoa, kierukan poistanut gyne kun suositteli sitä kondomia ekoihin menkkoihin asti keskenmenoriskin vuoksi, ja me ei sitten maltettukkaan :whistle:

Käyttääkö kukaan teistä vippaskonsteja raskautumiseen? Mun tekis mieli ruveta juomaan greippimehua, on nimittäin hirveä tarve tehdä kokoajan aktiivisesti jotain asian eteen, eikä seksiäkään nyt ihan kokoaikaa voi... :ROFLMAO:
 
@ronso minä käytin greippimehua hetken aikaa, mutta lopetin sitten. Nyt oon juonu lasin punkkua illalla auttamaan kiinnittymistä. Kyllä voi kaikkeen humputuksiin sortua :LOL: No, on ainakin kokeiltu nyt. Vehnänalkioöljyä tekis mieli kans kokeilla.

Dpo 4, odottelua eikä mitään ihmeellisiä tuntemuksia. Saapa nähdä. Yritän viikon malttaa testailun kans, mielellään perjantai 13.päivään asti. Voi olla, että sorrun aiemmin ku on tuolla noita testejä jo kaapissa odottamassa :LOL: Pari digiäkin tilasin netistä.
 
  • Tykkää
Reactions: Kajo88
Pahoittelut menkoista @ronso :(

ON: Testasin joo eilenkin aamulla ja samanlainen haamulainen sinne taas ilmestyi. Tänään en testaa ollenkaan, jotenkin on fiilikset, että menkat alkaa pian. Testaan torstaina tai perjantaina jos ei menkkoja näykkään. Tapahtui nyt mitä hyvänsä, niin ihanaa tietää edes, että joku on yrittänyt kiinnittyä kun haamuja tuli :giggle:
 
@Hiutale89 Tervetuloa mukaan! :) Itsellä e-pillereiden lopettamisen jälkeen iho meni tosi huonoon kuntoon, tuli reilusti aknea yms. Onneksi alkanut jo tasoittumaan.

@ronso Pahoittelut menkoista:unsure: Onnea uuteen kiertoon (y) itsellä ei oo ollut käytössä mitään "vippaskonsteja". Aiempaa enemmän kiinnittänyt huomiota ruokailuihin ja liikuntaan.

@jenetsu Sulla piinapäivä kans menossa, tsemppiä piinailuun(y)

@voittamaton Ehkä ihan hyvä pitää vähän taukoa testailusta. Itsellä myös ihan sellainen olo, että ei tainnut tärpätä. Kaikki "oireet" katosivat toissa päivänä, kuin tuhka tuuleen :LOL:
 
@Hiutale89 Tervetuloa joukkoon! :) Mulla pillereiden lopettaminen tuhosi ihon ja leuan ympärys on aknen peitossa. Kierto palautui kuitenkin heti normaaliksi ja on 26-30 päivää. Menkat on huomattavan runsaat ja kivut todella voimakkaat, kun taas pillereiden kanssa niukat ja suht kivuttomat. Samoin tunteiden kirjo on muuttunut aikamoiseksi! Pillereillä olin tosi tasainen ja tyyni, nyt taas tosi herkkä liikuttumaan ja myös tiuskimaan. :whistle: Nytkin tätä kirjoittaessa pillitän kun katson Toisenlaisia äitejä:cry::LOL::love:
@voittamaton Toivotaan kovasti viivan vahvistumista ja kaikille muillekin plussatuulia!:love:

On: Nyt menossa kp26 ja dpo10. Mitään oloja ja tuntemuksia en ole tässä kierrossa tuntenut ja olen ihan tietoisesti ollut seuraamatta tilannetta. Se eka kierto oli aika kamala, kun tuntosarvet pitkällä huomasin vaikka mitä oireita, jotka olikin ihan höpöä. Vatsa on vähän sekaisin, joten luultavasti merkki menkkojen lähestymisestä.
 
  • Tykkää
Reactions: ananasbananas
Odottelen innolla tuloksia @voittamaton ja @ananasbananas  :geek::geek:

Onnea myös @Karla89 jospa kuitenkin tulis plussa:love:

@Hiutale89 täälläkin taistellaan huonon ihon kanssa... Joulukuussa lopetin Nuvaringin. Tiukka ruokavalio tuonut helpotusta:)

On: kilpirauhas labra käyty ja arvot oli viitearvoissa! 8kk meni :)Hyvä mieli, kun painokin on alipainosta saatu normaaliin. Tässähän alkais terveyden puolesta olla valmis aloitteleen tjottailuja:love: Työn puolesta ei kyllä oikeen vielä...:D Pitää miettiä.
 
  • Tykkää
Reactions: Karla89
Kiitos kaikille vastauksista. Tää on jännä, miten mulla kävi iho tosi huonona ja oli huono vielä viikko sitten, mutta nyt ei ole juuri mitään iho-oireita. Hiukset vaan rasvoittuu päivässä, mitä ei oo ennen ollu, et sen voin kyllä vielä liittää tuohon pillerien lopettamiseen kaikkien niiden fyysisten oireiden lisäksi. Ärsyttävää :mad: Ja ihan kunnon PMS oireet löysin itsestäni pitkästä aikaa myös.. Mies raukka, kun tottui ehkä aika paljon tasaisempaan emäntään pillereiden aikana :p

@ronso Noista vippaskonsteista ajattelin ottaa sen greippimehun käyttöön, kävin tänään purkin hakemassa, mutta on se niin kamalan makuista, että en taida siihen pystyä :ROFLMAO: Myöskään punaviiniä en pysty juomaan, harmi.. Valkoviini ois ollu paljon kivempi vippaskonsti.. Taidan päätyä foolihappo ja vitamiinilisään sekä puhtaaseen ruokavalioon nyt näin alkuun. Katsellaan sitten lisää vippaskonsteja, jos ei plussaa ala kuulumaan..

@voittamaton ja @ananasbananas jännäilläänpäs teidän testejä. Kertokaahan heti mitä ne näyttävät.. :)
 
@Hiutale89 Tervetuloa miunkii puolesta! :)

Täällä myös malttamattomana odotellaan testituloksia @ananasbananas ja @voittamaton :D Superisti plussatuulia tuulemaan sinne päin!:love:

ON: Edelleen pientä tuhnua tulee pyyhkiessä, mutta ei vielä kunnolla menkat alkanut, mutta niin menkkaoireet päällä kun olla ja voi kipuineen kaikkineen... Alkaisivat nyt kunnolla, ni loppuisivat sitten ja pääsis taas kunnolla yritykseen ;)

Vähän tässä mietiskelin, että vois noita vippaskonsteja ottaa käyttöön, ihan vaan jo omaksi päivien piristykseksi, että joka päivä edes olevinaan tekis jotain asian eteen:p ja no punkkua nyt rakastan, niin sitä jos ihan luvalla sais nauttia ;)
Mites niiden kanssa ootte tehny, eli greippimehua ennen ovista? Aloitetaanko se jo kun menkat alkaa? (n)
Ja punkkua sit oviksen jälkeen lasillinen iltaisin? :whistle:
Foolihappo yms. vitskut on ollu käytössä heti yrityksen aloituksesta alkaen. Oisko viel jotai kikkakolmosia vinkata? ;)
 
Moikka pitkästä aikaa! :)

En ole vähään aikaan kirjoitellut, kun töitä on ollut niin paljon, olen vaan lueskellut puhelimella. :) Ompas täällä taas monta piinailijaa samaan aikaan, hauska lukea, kun teidän kierrot menee niin samoissa. :LOL:

@tilliina ainakin toivottavasti! (y);)

@voittamaton ja @ananasbananas jännään ihan hurjana teijän puolesta! Ainaki @voittamaton sun haamu näytti lupaavalta. :) Kivaa jännittää muiden puolesta, kun itellä ei oo vielä jännitettävää.

Entä mites muiden piinailut?

Tuolla aiemmin pohditte kropan toimisesta ja pillereistä. Vaikka juuri on tutkittu kaikki, niin pelkää sitä aina, jos ei toimikkaan. Jo hetken pillereiden syönti pisti kropan sekaisin. Pillereiden aikana ei menkkoja tullut ollenkaan (onneksi kierto on palautunut heti normaaliksi, eli 4 päivää kestää vuoto ja kierto on 30-31 päivää). Pillerit jätettyäni oon ehkä hieman tunteellisempi ja migreeni on tullu takas, päätä särkee iha hitokseen usein taas. Eniten pelkään, että onko ovulaatio normaali, mutta hätäilen varmasti turhaan, panikoija kun olen. :ROFLMAO:

Ja kyllä, pohdin itse myös jaksamista, toimiiko parisuhde, vaikka aika luottavainen siihen olenkin, mutta ei elämästä koskaan tiedä (en tosiaan ajatellut vuosi sitten, että me suunnitelaan tähän aikaan vauvaa...) sekä olenko hyvä äiti, osaanko kasvattaa lapseni hyvin?

@Karla89 tosi inhottavaa puhetta kavereilta. (n) Pitäisi olla jokaisen oma asia milloin lapsen hankkii ja hankkiiko edes. Ärsyttää aina niin paljon, kun joku yleistää noin kärkkäästi "kaikki mun tuntemat ihmiset...". Toivottavasti pystyt jättämään nämä kommentit omaan arvoonsa, vaikka vaikeeta se onkin, kun ihmiset kumminkin läheisiä.

@ronso kyllä, olen aina tiennyt haluavani lapsia. Ihan lapsesta saakka, hah. :p

Eilen koulutuksessa oli tarjolla greippimehua... arvatkaa vain, mitä mulle tuli mieleen ja otinko mehua? :whistle:

Eilen mies kyseli, että haluaisinko ekana tytön vai pojan. Itse en oikein tiedä. Mies totesi, että hän haluaisi pojan, mutta olisi tyttö sitten isin pikku prinsessa. :love:

Mites teillä, onko toiveita sukupuolesta?

Voi luoja, mikä romaani. :LOL:

Niin ja vielä @Hiutale89 tervetuloa!
 
Tervetuloa uusille ja vahvoja viivoja @ananasbananas, @voittamaton ja muutkin tulevat testaajat! :love: Mä olen kyllä niin laiska kirjoittelija täällä, mutta ihanaa kun muut olette niin aktiivisia! Päivittäin käyn lukemassa.

@Hiutale89 Mulla oli pillereiden (Yasmin) lopettamisen jälkeen iho aivan täydellinen noin kuukauden verran. Siis aivan hehkui, ei ole koskaan ollut niin ihana! Nännit olivat myös mielettömän kipeät varmaan kuukauden ajan. Vatsan turvotusta on ollut koko nämä kolme kuukautta ja kaikenmaailman muitakin oireita, mm. itkuherkkyyttä, palelua, herkkää hajuaistia, mielialojen vaihtelua, armotonta väsymystä. Kaikki alkaneet pillereiden lopettamisen jälkeen. Eivätkä valitettavasti raskausoireita.

Luomumenkat on kestäneet viisi päivää ja olleet yhtä niukat/runsaat kuin pillereiden kanssakin, tosin kivut ihan omaa luokkaansa. Kuolema on käynyt lähellä... :ROFLMAO:

@marrrsipaani Täällä toivotaan tyttöä! Poika olisi ainakin mulle vähän shokki (ei mitään käryä poikien jutuista), mutta tietysti siihenkin sitten tottuisi ja siitä innostuisi. Tärkeintä, että on terve!

ON: Menkat on jo viisi päivää myöhässä ja raskaustesti puhdas nega. Eli lähti nyt sitten kahden oppikirjamaisen luomukierron jälkeen venymään, eikä tosiaan ovistakaan tullut. :poop::poop::poop: Missä vaiheessa pitää hakea terolutit (tai huolestua)? Vieläkö kannattaa testata ovista? Nyt on siis kp37. Plööööh!
 
Oottepa te turisseet paljon täällä, silmät ristissä luen vaikka pitäis olla jo nukkumassa. En malta odottaa plussauutisia, haluan päästä vollottamaan jonkun puolesta kun itellä taas niin pitkä odotus :ROFLMAO:

@Hiutale89 ai sääkö et tykänny, mää taas voisin juoda koko törpön kerralla :LOL: oon penskasta asti rakastanut greippiä!

@Pilvilinna91 ilmeisesti tuota greippimehua on tarkoitus juoda kp1 ovikseen asti. Niin mä ainakin teen, sit vaihdan siihen punaviiniin :whistle: foolihappo on käytössä (gynen käskystä) täälläkin, sehän on hyväksi alkion normaalin kehityksen kannalta.

@marrrsipaani mies on sitä mieltä että me tehdään poikaa, vitsailee jatkuvasti ettei tyttö ole edes vaihtoehto :rolleyes: mutta salaa paljasti että kyllä se tyttökin kelpais, kunhan seuraava on sitten poika. Mulle on aivan se ja sama, pojalle ois kyllä hyvä ja merkityksekäs nimi jo valmiina. Toisaalta taas tyttö ois itselle tutumpi kun itselläkin pelkkiä siskoja (miehellä taas pelkkiä veljiä).
 

Yhteistyössä