♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Kiitos kaikille tsempeistä ja mukana piinailuista :giggle:

Harmi ja pahoittelut @ananasbananas negasta :unsure: Toivottavasti kierto ei nyt sitten hirveesti kuitenkaan pidentyisi enää..

Mun ei tarvinnut ees testailla enää aamulla kun eilen illalla alkoi jo tuhruttaa, eiköhän menkat tän päivän aikana ala. Jos jotain hyvää kuitenkin, niin saatiin edes se haamulainen. Toivottavasti en nyt sitten joudukkaan aukkariin, kun kerran ainakin toisen puolen on pakko olla auki haamun takia :ROFLMAO: Täytyy soittaa polille kun menkat kunnolla alkaa ja kysellä, että millainen seuraavasta kierrosta tulee.
 
Voi höhh @voittamaton ja @ananasbananas ja taisi olla myös @Riannah :( Katseet seuraavaan kiertoon. Komppaan @ronso :a, että ketjullinen plussia kiitos.:love:

Ei ois pitänyt tilata niitä testejä ollenkaan. Nyt tekee mieli testata, vaikka se on ihan turhaa ja varma nega.Kp 30/34-35...:mad: Huohhh kun nää pitkät kierrot on pitkiä. Toisaalta nyt elättelen toiveita, että olis hieman lyhyempi kierto, kun oli ne kilpirauhasarvot kohillaan..(y) Ja kun täällä kerroin miten oon saanu iho-ongelmat kuriin tiukalla ruokavaliolla niin oon ostanut tällä viikolla jo karkkipussin ja nyt sipsiä, että aivan ikkunasta lensi sekin saavutus. Finnejä odotellessa:cautious:
 
@ronso joo, greippimehu ei kyllä iske yhtään. Oikeastaan mikään hapan ei mene, mutta ajattelin, että nyt en luovuta. Pakkohan siihen on tottua, kun tarpeeks juo :ROFLMAO:

Voi itku @ananasbananas @voittamaton ja @Riannah .. olisi niin toivonut teille plussaa. Nyt tässä kierrossa plussataan kaikki yhdessä :)

@marrrsipaani Meillä ei ole sen kummemmin toivetta, kumpi halutaan ekana, tyttö vai poika. Mies on ihan kiusallaan keksinyt mitä kummallisempia nimiä jo valmiiksi, etenkin pojalle. Mutta on kai sillä tytöllekin joku jo varastossa. :ROFLMAO:

Meillä meni niin päin tää vauvakuumeilu, että mies on minulle jo reilun vuoden sanonut, että voitais alkaa yrittämään lasta. Minä sitten jarruttelin ja nyt tänä syksynä sitten myönnyin minäkin ja nyt onkin ihan kauhea vauvakuume päällä.. :love: Jotenkin oli yllättävää, että mies oli meillä se, joka kuumeili ensin.. Nyt vaan toivon, että kierto tasaantuu nopeesti, koska ei mulla kyllä yli 30 pv kiertoja ennen pillereitä ollu.. mutta kun niitä pillereitä tuli syötyä melkein 10v, niin voipi olla että en muista oikein, mitä ne kierrot oikeesti oli.. Vähän stressaavaa tää oman kropan toimintaan tutustuminen, etenkin kun toivois, että kaikki toimisi mahdollisimman nopeasti mahdollisimman hyvin..
 
Voi kurja, ettei nyt piinailijoilla tärpännyt kuiteskaan! :( @ronso .n kanssa samoilla linjoilla, toivotaan seuraavalle kierrolle meille kaikille plussia! +++

@marrrsipaani Mulla on tässä vauvakuumeilu vuosien ajan ollut koko ajan poikaolo siis että ensimmäinen lapsi olisi poika. Toisaalta myös toivonkin ekaa lasta pojaksi, sillä itsellä enemmän kokemusta poikalapsista, jotenkin pystyn eläytymään heidän maailmaan ja leikkeihin helpommin kuin tyttöjen. Ennen kuin sukuun oli syntynyt ensimmäiset poikalapset olin silloin sitä mieltä, että poikien maailmaan olisi vaikeampi päästä, mutta nyt asia on tosiaan toisin päin. Välillä kuitenkin leikin ajatuksella, että mitäs jos saataisiinkin tyttö. Olisi niin minun kuin miehen suvullekkin spesiaalia, kun niin poikavoittoista nyt ollut. Pääasia kuitenkin, että se lapsi nyt edes tulisi. ;)

Täällä menossa kp10, jos viikonloppuna alkaisi sitten ovista tikuttelemaan. Sain muuten eilen puhelun äitini äidiltä eli mummiltani. Hän aloitti puhelun kertomalla, että hänen oli pakko soittaa minulle, sillä mummini oli nähnyt muutaman yön ajan minusta unia. Ja sitten hän kysyikin, että odotanko vauvaa, sillä unet ovat liittyneet juurikin lapsen saamiseen. Toivon tosiaankin, että tämä olisi joku "enne", sillä mummini kertoi, että hän on nähnyt uniensa kautta asioita, mitkä pitäneet paikkansa, ennen kuin mummini on oikeasti tiennyt asiasta. Mummini kertoi myös, että hänen mumminsa esimerkiksi tiesi, koska heille tulee vieraita. Niin ja oma äitini on uniensa kautta arvannut siskoni kaksi raskautta, ennen kuin siskoni on kertonut niistä äidilleni. Ehkä siis suvussamme onkin ennustajia ja tässä kuussa raskaudun. :LOL: Voi että, ei toisaalta pitäisi kiusata itseään haaveilemalla tällaisista, koska sitten menkkojen alkaessa ne satuttavat enemmän kuin, että olisi ajatellut pessimistisesti "ei kuitenkaan tärpännyt tässä kuussa"
 
Täällä mukaan liittyisi yksi 25-vuotias nainen. Jonkinverran oon tässä kuukausien varrella lukenut teidän keskustelua, mutta en ole rohjennut vielä kirjoitella. Kumminkin kaipuu juttuseurasta ja koukkuun jääminen muiden tarinoista ajoi mut liittymään tänne nyt ihan tosissaan.

Ollaan siis aloitettu yritys 11/2016 jättämällä e-pillerit (zoely) pois ja kas kummaa kun eipä kroppa ihan toiminut niinkuin kuuluisi. Tällähetkellä hoidoissa yksityisellä ja menee clomifen 100mg kp5-7 ja terolutit jos täti ei kurvaa paikalle ennen 32. päivää. Tarkoitus siirtyä kunnalliselle puolelle tässä loppuvuodesta. Kerran ollaan clomeilla saatu ovulaatio aikaan, mutta sen jälkeen ei ole näkynyt ja s-prog taso verikokeissa oli tässä(kin) kierrossa tosi alhainen (0.5). Tällä hetkellä mennään kp35, eli kohta alkamassa uusi (ja ehkä viimeinen) clomikierto ja uusi yritys!

emppu11, 25v, 25v, ya 11/2016, yk?
 
  • Tykkää
Reactions: Jennipä
Tervetuloa mukaan @emppu11 ! :)

No voi :poop: @ananasbananas ja @voittamaton :( ens kierrossa sitten!

Lapsen sukupuolella ei ole mulle eikä miehelle mitään väliä :) molemmat ihan yhtä tervetulleita! Oon miettinyt nimiä valmiiksi molemmille... :love:

Täällä nyt kp 23/30, viikon päästä sit testaan, jos ei menkat ala ennen sitä. Tosin veikkaan, että oon jo joskus keskiviikon korvilla pissitikku kourassa vessassa :D
 
@emppu11 tervetuloa mukaan! Ootteko kokeilleet letrozoleja ollenkaan? Mulla oli syksyllä kolme clomikiertoa (vikassa kierrossa 3 tablettia päivässä kp3-8), eikä oviksesta tietoakaan. Nyt syksyllä päästiin julkiselle puolelle hoitoon PCO-diagnoosin takia ja eka letrokierto (kp3-7 3 tablettia, lisäksi kp11-13 2 tablettia) sai oviksen tulemaan. Eihän toi varmastikkaan kaikilla auta, mutta ei siinä paljon häviä jos yhden kierron testaa :)

ON: yk7 alkoi tänään! Laitoin yhteydenottopyynnön polille, toivottavasti ehtisivät vastaamaan vielä tämän päivän aikana niin saisi aloittaa viikonlopun hyvillä mielin. Jos eivät vastaa, niin joudun arpomaan aloitanko sunnuntaina taas letrot vai en :ROFLMAO:
 
@voittamaton tänää oli seurantaultra nii aattelin kertoo kuulumiset sen jälkee, eli nyt :).

Eli hyviä uutisia, tuplaclomit oli toiminut loistavasti ja hetki sitten ultrassa näkyi 22mm puhkeamaisillaan oleva rakkula oikealla puolella ja limakalvo oli kaunis 8,2mm paksu :love:. Eli tänään kp 13 ja ilmeisesti dpo 0 tai -1. Ja ensimmäinen mahdollisuus raskautua puoleentoistavuoteen :love:.

Mutta sitten huonot uutiset. Lääkäri kertoi, että clomifenin lääkelupa on loppunut suomesta kolme viikkoa sitten, eikä sitä saa käyttää paitsi fimean erityisluvalla, jonka hankkiminen on sen verran hankalaa, ettei kannata. Tämä tiedoksi muillekkin clomittelijoille, eli apteekeista ette enään sitä saa. Eli minun tilanne on nyt se, että vihdoin löytyi sopiva lääke ja annos, enkä pysty tätä hoitoa jatkamaan, jos nyt ei tärppää. Itsellä on vain 5tbl jäljellä kotona eikä se riitä. Ei voittamattomalla sattunut jäämään tabletteja jemmaan :rolleyes:?

Eli jos menkat alkaa niin hoidot jatkuu letroilla. Oon tosi pettynyt, vaikka miksi ei onnistuisi niilläkin, mutta olisihan sitä halunnut jatkaa lääkkeellä joka selkeästi omalla kohdalla toimii. Voi toki olla että tästä kierrosta syntyy yksi suomen viimeisiä clomifen vauvoja. Tässä kierrossa ei ollut edes juuri mitään sivuvaikutuksia suuremmasta annostuksesta huolimatta.

Mutta illalla peittoja heiluttaa ja piinailu alkaa :love:.
 
  • Tykkää
Reactions: Kumiankka1
Tervetuloa uusille! :) ja pahoittelut @ananasbananas ja @voittamaton uuteen kiertoon joutumisesta! Teille jos kelle olisin plussaa toivonut :) Sulle kävi @voittamaton sama ku mulle viime kierrossa eli sain useammankin haamun, mutta ne sitten vaaleni pois ja menkat alko 1-2 päivää myöhässä :unsure:

Oon pitäny nyt tarkotuksella vähän hiljaiseloa täältä ku ajattelin, että mitä vähemmän ajattelen raskautumista niin nappais paremmin :LOL: En tiiä...no, stressaamatta oon koittanu olla. Kokeilin nyt dpo 3-6 juoda 12 cl punkkua kerran päivässä ku perhesuunnittelun sivuillakin mainittiin, että _voi_ auttaa kiinnittymiseen nii kokeilin nyt. Vieläkin ois punaviiniä jäljellä, mutta se meni jo niin pahan makuiseksi, etten saattanu enää juoda :confused: En tiiä auttaako mitään...sen näkee viikon päästä :p Nyt kp 25/30-32 ja viikko ovisplussasta niin noin dpo 6 :)
 
@jenetsu mä kans mietin joisko punkkua tolleen dpo 3-6. Taidan kyllä ostaa jonkun pikkupullon, ettei mene hyvää tavaraa hukkaan :rolleyes:. Tai sitten hanapakkaus olis kätevä, mut ne on turhan isoja. Mitenköhän on, onko alkoholittomilla viineillä sama vaikutus?

Piti viel sen verran ihmetellä, että ovistestit on ollut ihan haaleita nyt viimepäivät o_O. Olin ihan ällikällä lyöty kun olikin ovulaatio käsillä ultran mukaan.. On kyllä ollut niin stressitön alkukierto, voi kun osais jatkaa samaan malliin vielä pari viikkoa.
 
Pahoittelut menkoista @voittamaton ja @ananasbananas ! :unsure: Kovasti toivon teille pikaista plussaamista!

Ja tervetuloa uusille!

@Jennipä Voi vitsit! Ihan mahtavaa, että siellä nyt näkyi puhkeamassa oleva rakkula ja mahdollisuus raskauteen on. <3 Toivotaan! Ihan hölmöä, ettei clomeja enää saa, jos ne kerran sulla toimii. Kunpa joltain löytyisi ylimääräisiä.

@jenetsu mullakin oli ovisplussa tasan viikko sitten eli ihan samoissa mennään! :) Nyt siis dpo 6. Olin ajatellut kans testata perjantaina 13. päivä, kun sellainen sattuu tossa sopivasti olemaan. Kiitos ideasta, @tilliina :D Silloin olis dpo 12 eli ehkä vois näkyä jo. Ei tosin ole yhtään raskautunut olo tai mitään muutakaan oiretta, mutta ei kai vielä pitäisi ollakaan.

Meillä ei ole myöskään sukupuolella väliä. Aiemmin toivoin itse tyttöä, kun olin keksinyt sopivan nimen vain tytölle, mutta nyt on molemmat mietittynä, niin saa tulla kumpi vain. :)

Oletteko muuten käyttäneet alkoholia yritysvaiheessa? Siis enemmänkin kuin se lasin punkkua? Mä oon juonut ihan normaalisti ennen ovulaatiota ja sen jälkeen max. kaksi annosta kerrallaan, mutta mietin, että jos odottamisen odottaminen viekin vuosia, on vähän pöllöä olla aina puolet kuukaudesta kuivin suin. Kuitenkin luin tuoreen tutkimuksen siitä, että alkoholi vaikuttaa alkioon jo ennen kiinnittymistä eli periaatteessa olisi hyvä olla juomatta. Ehkä tätä tyyliä voi jatkaa niin kauan kuin jaksaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Jennipä
Hahhaha, toi loppu kuulosti siltä kuin olisin joku sieni. :D En siis kovin paljon juo ylipäätään, mutta jotain juhlia on sattunut juuri ovulaation jälkeiselle ajalle ja silloin olen himmaillut. Kun yk 2 alkoi, sattui olemaan isot juhlat ja silloin join ihan urakalla, kun just alkaneet menkat ärsytti niin paljon ja ajattelin, että jotain hyvää siitäkin pitää löytää. :D
 
@Kajo88 Oon melko normaalisti juonut. En tosin juo mitään älyttömiä määriä juuri koskaan muutenkaan, mutta en mä täysin absoksikaan oo alkanut ovulaation jälkeen :D Tänään on taas yhdet juhlat, mut oon hankkinut itselleni kuskin roolin, joten helppoa olla juomatta. Enkä oo tainnut juodakaan näissä yrityskierroissa enää viikkoa ennen menkkoja muutenkaan, kyllä sitä sen verran kuitenkin miettii.

Dpo8, itkettää ja tisseihin sattuu. PMS taitaa nostaa päätään jo.
 
  • Tykkää
Reactions: Kajo88
@Kajo88 mä juon niin harvoin muutenkaan mitään, ehkä kerran kuussa yhden siiderin, että ei silleen oo väliä tän projektin kannalta :D tosin just seuraavan kierron alussa olisi työpaikan virkkarit tiedossa, ja vieläpä eri kaupungissa hotelliyöpymisineen. Siinä vaiheessa kyllä on jo tiedossa tärppäsikö, ja jos tärppää niin voi olla vaikea pitää työkavereilta salassa..

Jee mun ekat luomumenkat kesti vaan nipinnapin neljä päivää. Tässähän pääsee taas yrittämään :LOL: aloitin vippaskonstina greippimehun oheen myös macan sekä itselle että miehelle. Löysin niin paljon positiivisia kokemuksia sen halujen ja siemennesteen määrää lisäävästä vaikutuksesta, lisäksi sen pitäisi tasapainottaa epäsäännöllistä kiertoa.
 
  • Tykkää
Reactions: Kajo88
Minä oon juonu ihan normaalisti ennen ovista, mutta oviksen jälkeen oon vähentäny ja nyt en oo juonu muuta kuin ne punkut. Tää on mun tapa ja rauhottaa mua, mutta minusta voi juoda muutamia annoksia myös oviksen jälkeen :)

Viimeistä yötä valvotaan...meillä siis on aina 3-4 yövuoroa peräkkäin (kesällä sattu yks 5 putki, mutta sanoin esimiehelle, että se oli jo liikaa...) ja oon varmasti ensi viikon taas sekaisin ku seinäkello :LOL: Ei riitä muutama päivä mulla rytmin kääntämiseen.

Alavatsassa tuntemuksia, tuikkaisuja ja jomotusta. Jännän tuntosia :) Voi olla tietty kiertoon liittyviäkin. Sen tiedän, että munis irtosi oikealta, sen tunsin tässä kuussa todella selvästi :) Oon hätähousu tehny testin, jossa ei yllättäen näkynyt mitään :LOL: Miksei voi malttaa odottaa siihen ku menkat pitäis alkaa :unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: Mimpsu93 ja Kajo88
Tuohon lapsen sukupuoleen mulla ei ole erityisiä toivomuksia. Tiedän että mies toivoisi poikaa, kun tytär hänellä on edellisestä suhteesta. Mä otan ilolla vastaan kumman tahansa ja toivon vaan tervettä lasta. :love:
Mä en oo nyt juonut pisaraakaan alkoholia elokuun jälkeen, kun aloitin tän ruokavalmennuksen. Pieniä lipsumisia on tässä viime aikoina ruuan kanssa ollut, mutta pääasiassa olen kyllä onnistunut ruokavalion muuttamaan puhtaaksi. Marraskuun alkuun asti pitäisi ruokavaliota vetää, joten greippimehut ja punaviiniä jäävät käyttämättä. Toki en oo eläissäni juonut kuin suullisen-kaksi punaviiniä, eikä tosiaan ollut mun juttu!:LOL:
On: Menkat alkoi odotetusti ja peräti päivän etuajassa, joten käyntiin yk3.
Toisaalta tässä kohtaa ihan hyvä juttu, kun olen menossa magneettikuvaukseen ja sitä ei ekalla kolmanneksella suositella! Harmittaa toki, mutta arvasin jo oviksen aikoihin ettei nyt tuolla puuhastelun määrällä varmasti onnistu!
 
ON: kp 25/30. En oo tässä kierrossa juuri kuulostellut tuntemuksia eikä niitä ole oikein ollutkaan. Ainakaan mitään, mitä ei olisi ollut aiemminkin. Mutta! Mulla on aina ennen menkkoja tissit turvoksissa ja kipeät, mutta nyt ne on jotenkin... uudenlaisella tavalla kipeät. Sivuilta ei satu, mutta edestä/nänneistä ja jotenkin nännien "takaa" on todella arat. En osaa selittää, mut tuntuu erilaisilta. (n) Mulla on myös tosi säännöllinen suolentoiminta normaalisti, mut nyt viikon ajan käynyt selkeästi normaalia hitaammaksi.

Joko huomenna voi testata? :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
@jenetsu minäki päätin että ens kerralla odotan niihin menkkoihin, on se niin inhottavaa testailla nega monta päivää aiemmin. Jään jännityksellä odottamaan sun uusintatestiä :)

@Karla89 ääh pahoittelut menkoista!

@tilliina onkohan tuo nyt just sitä maidonnousukipua mistä puhuvat :LOL: eli sitä raskautta enteilevää erilaista, kihelmöivää tissikipua. Ei oo enää monen päivän piinailu sulla (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Karla89
Täällä odotellaan menkkoja, tiistaina pitäis alkaa. Jotain pientä jo jomottelua jo, että jospa ne tulis ajallaan:)

@Jennipä kiva kuulla sinunkin kuulumisia pitkästä aikaa! Toivottavasti nyt tärppäis, ihanaa, että on toiminut, mutta harmi, jos sitä lääkettä ei enää saa:unsure:
 

Yhteistyössä