♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

@Paputoive okei, no luulis nyt et vois syödä letroja.. mää taas aattelin et kesätaon ajan oon ilman mitään hormoneja tekee kehollekkin hyvää välillä pitää taukoa hormoneista.. varsinkin kun nykyään mulla kasvaa luomunakin johtofolli.. kesätauko kestää siis vaan sen 3vkoa.. mää aattelin äitienpäivän kunniaksi pissata one stepin 10 herkkyyden liuskaan.. sillon on siis 12päivää pregnylistä.. täytyy nekin pois käyttää :D kun kaupan päälliseks sai.. vaikka polilta annettu testipäivä ois vasta 17.5 mutta ei vaan malta sinne asti oottaa.. vaikka tietty nega tulee kuitenkin.. mulla muuten viimekierrossa tapahtu se ovis koska 24.4 oli ultra ja siellä ei näkynyt kystaa :) eli mulla oli viimekierrossa kemiallinen raskaus.. sais kyllä tässäkin kierrossa tapahtua..
tsemppiä sinne!
 
@Paputoive pahoittelut menkoista :(. Eipä tähän osaa muuta sanoa :unsure:

@Kinder_Kitty olispa äitienpäiväplussa kiva.. ja nega kamala (n). Mut liputan testauksen puolesta, se ois kyl mahtava päivä tehdä plussatesti. Taisin viime vuonna testailla äitienpäivänä minäkin, kun olin unohdellut e-pillereitä ja mietin olisko tullut vahingossa raskaaks. Hävettää ihan kuinka pystyi aikaisemmin ajattelemaankaan moista :alien:. Vaikka tunnen minäkin niitä jotka on raskautunut pillereiden läpi... Niin käsittämättömältä kuin se nyt tuntuukin..
 
@Jennipä se oiskin kyllä jos plussa pamahtais.. kun varmasti ollaan menossa miehen perheen kanssa johki syömään sunnuntaina.. ja tietty kilistellään niin koita siinä sitten olla et mää ottaisin alkoholitonta.. en kyl tiedä kehtaisinko sanoa.. en halua yhtään epäilyjä.. ja muutenkin en oo koskaan kieltäytynyt alkoholista aina kun ollaan jossain yhdessä oltu syömässä yms.. jep uskomatonta toiset ne sikiää ehkäsystä huolimatta.. omalle kohdalle ei varmaan ikinä mahdollista :D
 
@Paputoive pahoittelut negasta :cry:

@Jennipä kiva, että käynti meni hyvin. Selviskö sulle paljonko sulla on niitä rakkuloita per puoli? Mulla on just tuollai helminauhana ja n. 40 molemmin puolin. Sulla on kyllä hyvät mahdollisuudet, että toi pieni annos clomia tehoaa heti, kun kuitenkin ovuloit ilmankin lääkkeitä :whistle: Terolut menkat on ainakin mulla ollu helpot parin päivän menkat, eli ei niistä lomalla niin kauheasti haittaa ole :) Kiva, että pääsette yrittämisessä eteenpäin!
 
@voittamaton joo mullakin terolut menkat on ollut tosi easyt :rolleyes:. En muista kauan kesti mut oli muistaakseni kivuttomat. En yhtään osaa sanoo paljonko niitä rakkuloita oli, ei varmaan ees laskenut. Pitää kattoo kun lausunto tulee omakantaan, onko siel mitään mainintaa. Näytti kyl ultralla, niin näkyhän niitä olevan aika paljon. Mut on kyllä mähyvä fiilis kun saa vihdoin apua ovulointiin, toivon vaan että se riittäis
 
Voi ei @Paputoive pahoittelut :unsure:
Toivon niin paljon teille kaikille plussia ❤ ja itselle myös tietysti :unsure:

Tervetuloa mukaan @frisof (y) Oon huomannut monesti ajattelevani lämmöllä sitä aikaa kun odoteltiin ehkäisyn poisjättöä. Jotenkin silloin oli sellaista kutkuttavaa jännitystä ilmassa. Silloin oli tietty aika jota odottaa ja jolloin tiesi jotain konkreettista tapahtuvan :LOL:

Itsellä nyt menossa kp13 ovis on varmaan loppuviikosta. En oo kiertoa nyt oikein edes ajatellut ja piti ihan kalenterista tarkistaa :LOL: Edelleen oon sillä mielellä etten jaksa ovista tikuttaa ja peitot heilukoot halujen mukaan. Kiva ottaa ainakin yks kierto tähän väliin vähän rennommin, katotaan o-tikkuja taas sitten ensi kierrossa.
 
@Jennipä ei se mullakaan niitä laskemalla laskenut, antoi vaan silmämääräisen arvion. Uskoisin, että clomit tehoaa, kun lähtökohdat on jo aika hyvät teidän tapauksessa (y)

@Hope- itekkin muistan ton ihanan kutkuttavan fiiliksen, kun sovittiin miehen kanssa milloin aletaan yrittämään. Voi kumpa se fiilis ois kestänyt pidempään! Nyt on jo hetken ollu fiilis, ettei me saada lasta ikinä mitenkään. Mitenniin pessimisti :ROFLMAO: Yksi rennompi kierto kuulostaa hyvältä (y)
 
Piipahdanpa taas teitä viihdyttämässä, kun ei tälle voi enää muuta kuin nauraa: meidän peittojen heiluttelu loppui tämän kierron otollisille päiville kuin seinään. Mies nimittäin onnistui kehittämään ilmeisesti rasituspäänsäryn, tuttavallisemmin seksi- tai orgasmipäänsäryn. Ovis olisi huomenna, mutta nyt mennään sit sunnuntain petipuuhien voimalla, kun ei pysty niin ei pysty. Tää menee kyllä sarjaan absurdeimmat syyt miksi ei tässäkään kuussa tarvitse testailla :ROFLMAO::cry::ROFLMAO:

Kiitos kun ootte olemassa, tää menee nimittäin jo niin tmi-tasolle, että ei enää ystävillekään viitsi mainita :oops:
 
@Hope- @voittamaton mulla kans se alku kun ehkäisy jäi pois niin voi apua missä pilvilinnassa tuli elettyä. Tuli suunnitelta koko elämä eteenpäin et sillon oon äippälomal ja tuolloin vois kertoo vanhemmille ja tuolloin muille ja kesällä vois sitä ja tätä ja jouluna tota.. Jotenkin olin elänyt ihan siinä uskossa, et lapsia tulee kun ei oo ehkäisyä. Periaatteessa on ollut helpompi käsittää miten hankalaa voi olla, kun kierrot on ollut pitkiä ja huomas siitä et homma ei pelitä ihan oikein. Vaikka tuleehan sitä aina piinaviikoilla pikkasen mietittyy milloin olis mahdollisesti laskettu aika jne.
 
@Jennipä tiivistikin kaiken hienosti yhteen lauseeseen @frisof ille. Pilvilinnoista kannattaa nauttia, kun vielä pystyy! Ja jollainhan tärppää heti :whistle:

@Tuimatar voi ei! Kierrot menee muutenkin niin hitaasti, että varmasti harmittaa jos mahdollisuus menee kokonaan ohi suun :(

Tänne kyllä tarvittaisiin pitkästä aikaa plussa! Mä voin olla vapaaehtoinen plussaamaan, jos ei löydy muita innokkaita :ROFLMAO:
 
@Jennipä Mulle on ihan uutta, että toi greippimehu voi myös sotkea hormonitasapainoa entisestään. Hyvä tietää, kun epäilen, että ainakin parissa viime kierrossa mun hormonit on jostain syystä heitellyt miten sattuu - ei ole ehkä siis viisasta juoda sitä ainakaan paljoa. Kiva, että teidän käynti meni hyvin ja spermakin oli normaali! Toivotaan, että tuosta olis nyt apua :)

Saa nähdä, onko näillä poppakonsteilla mitään vaikutusta. En tykkää siitä vehnänalkioöljyn mausta yhtään ja joka ilta mietin, mihin kaikkeen sitä tässä hommassa ryhtyykään :D Toivottavasti se toisi mullekin ne kunnon ovislimat :whistle:

@Paputoive Pahoittelut negasta, voi kurja :(

@frisof Tervetuloa mukaan :) Toivottavasti et joudu odottelemaan menkkoja kauaa!

Mä muistan myös sen, kun miehen kanssa kutkutellen mietittiin, että hiphei ollaan ilman ehkäisyä ja mikä tahansa kerta voi muuttaa meidän elämän. Voi, kun olisikin ollut niin. Ne oli kyllä varsinaiset pilvilinnat, mäkin suunnittelin jo suurin piirtein äitiysloman aikataulun ja laskin vanhempainrahoja ja mietin, mitä kaikkea ostettavaa olis tulossa. Murehdin, etten ehdi säästää tarpeeksi vauvaa varten. Tällä hetkellä sen sijaan tuntuu, että tätä menoa ehdin varmaan säästämään kunnon potin ennen kuin plussaan :cautious: :D
 
@konvehtirasia ei kannata kuunnella mun juttuja. Tonkin jutun faktapohjaisuus on varmaan lähellä nollaa. Ja eihän siitä ton tiedon pohjalta pitäs olla haittaa, jos mieshornonimonitasot ei oo ennestään jo vinksallaan. Ja mullahan ei oo labrojen mukaan, eli sinänsä turhaan jättäny juomatta :D.
 
@Jennipä hyvä, että simpat oli toimivat ja putket auki(y) Harmi, että voi olla vähän jatkon kanssa aikatauluhaasteita:( Onks nyt näin, että saattaisit niillä lääkkeillä päästä kokeen normaalin mittasen kierron pitkästä aikaa?:)

@Paputoive :cry: Oon pahoillani negasta:( Onneksi ennen kesätaukoa ehditte kuitenkin vielä, toivotan siitä plussaa:love:

@frisof tervetuloa! Ja mullahan meni jotai 3kk, että tuli ne seuraavat menkat:ROFLMAO: Mutta mulla ny on alipainoa (enenevässä määrin:() ja kilpirauhas riesaa, että tuskin sulla yhtä pitkä odotus edessä(y)
 
Ahdistaako ketään teistä tuleva äitienpäivä? Mua ahdistaa :unsure: nähdä lähipiirin pallomaha hehkumassa jo toista virallista äitienpäivää. Kun omassa mielessä ilkeästi ajattelen, että kaiken reiluuden nimissä piti olla meidän vuoro... :mad::cry::ninja:
 
@Edith_87 kyllä ahdistaa ja aika melkoisesti.. sama oli viime äitienpäivä.. yksin suihkussa porasin sillon... varmaan taas sama edessä.. kaikki mitä firmatkin mainostaa äitienpäivästä facebookista niin kyllä tulee kyynel silmään..eikä varmaan ahdistusta helpota se et uitan testiä sillon :D saattaa olla vielä et pregnylin jämiä näkyy varsinkin kun herkällä testillä teen.. no sen näkee sitten sunnuntaina..
 
Jep. Tuntuu että haluan peruuttaa kaikki sukulaisvierailut siltä päivää. Kävin tänään gynellä. Mulla on kuulemna monirakkulaiset munasarjat (!!!!) Kukaan - ei siis yksikään - gyne ole ennen sanonut moista. Aina kehuttu että hyvältä näyttää. Ja ravintoterapeutille lähete kun olen edelleen liian läski kuulemma. No kun se paino ei tipu!!!!! Ei vaikka mitä teen. Tuntuu paskalta moinen syyttely kun kuitenkin elän täysin terveellisesti :(
 
@Edith_87 no johan on tökeröä..mulle ainakin lapsettomuuslekuri sanoi et yleensä nuorilla naisilla hedelmällisessä iässä nähdään enempi monirakkulaisia munasarjoja.. eli ei tuo nyt automaattisesti tarkota et sulla ois pco/pcos.. onko sulta otettu mitään hormoni kokeita? siis katottu fsh,lh,prolaktiini, kilppari arvot, amh? ja joo mäkin olen kuullut joiltakin joskus et rakkulaisuutta on.. mut en kaikilta.. mut voin vaan kuvitella kuinka pahalta tuntuu... se et paino ei putoa voi hyvinkin johtua vinksallaan olevista kilppariarvoista .. jos oisin sää niin kyllä vaatisin verikokeita. kävitkö siis yksityisellä?
 
@Edith_87 itellä menee äitienpäivä töissä, enkä oo ikinä osannut sitä juhlistaa erityisemmin. Äitille pitääpi soittaa.. Mut kyllähän sitä ois toivonut että olis päässyt sitä omalla kohdallaan juhlimaan..

Mullekkaan ei eka gyne meinannut sanoo mitään monirakkulaisista munasarjoista kun yksityisellä kävin vaikka kävin sen takia etten ovuloinut. Vissiin on vaan normaalia.. lääkärintekstissä luki sitten et runsaasti follikkeleja. Toi ravitsemusterapeutti kuulostaa kyllä tyhmältä jos ite tietää jo miten syödä jne.
 
Kilpparit multa on katottu justiinsa. Ei niissä ollu mitään. Tää gyne on joku yksityisen lapsettomuuteen erikoistunut. Ens viikolla se tutkii onko mulla polyyppi. Ja nyt tutkittiin sopiiko joku lääkitys jolla kohonneita sokereita saisi alemmas. Jos sopii niin se alotetaan. Miestäkin se patisti simppatesteihin...

Aika pyörällä on kyl pää... ja tuntuu aika epäreilulta kun elää terveellisesti ja liikkuu niin silti mua syytetään ihan niin kuin tahallani lihottaisin itseeni.

Oon koulussa ja kun hoidettavaksi tuli juuri synnyttänyt nainen niin teki mieli purskahtaa itkuun ihan pelkästä turhautuneesta vitutuksesta.
 
Hei! Liityn myös uutena keskusteluun :) Olen 26v, mies 27v. Ollaan naimisissa, koulut käytynä, vakituiset työt ja yhteinen asuntolaina joten päätettiin, että nyt on annetaan mahdollisuus raskaudelle, joka olisi myös erittäin toivottua ja kun siitä alettiin tosissaan puhumaan, on vauvakuume vain kasvanut kasvamistaan :) Käytin vuosia yhdistelmäpillereitä, viimeisenä noin 2 vuotta Zoely-merkkisiä jotka jätin nyt pois kuukausi sitten huhtikuun alussa. Zoelyiden aikana mulla ei tullut koskaan mitään tyhjennys- tai muitakaan vuotoja riippumatta siitä söikö paketit lumepilleri-taukoviikolla vai hyppäsikö suoraan seuraavaan. Nyt kun pillerit jätin pois, ei ole tullut vielä mitään vuotoja myöskään, ei tyhjennysvuotoa alussa eikä kuukautisia. Vähän jännittää tuo, kun edes niitä tyhjennysvuotoja ei ole pariin vuoteen näkynyt, että onkohan siellä mitään toimintaa :/ Useana päivänä tän kuukauden aikana on ollut epämääräisiä alavatsamuljahteluja ja muitakin oireita jotka oon tulkinnut hormonaalisiksi, mutta mitään ei vielä näy eikä kuulu. Malttamattomana oon tehnyt jo muutama päivä sitten raskaustestinkin jos olisi ollut tosi hyvä tuuri, mutta ei yllättänyt että negatiivinenhan se oli. Tämä on varmaan moneen kertaan täällä puhuttu mutta kuinka kauan teillä on kestänyt pillereiden lopetuksesta että hormonitoiminta lähtee käytiin ja ekat kuukautiset tulee?
 

Yhteistyössä