♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Voi ei, pahoittelut negasta @Eela- :(

@Edith_87 sun oireet kuulostaa lupaavilta, toivotaan kovasti plussaa! :rolleyes:

Mitä "poppakonsteja" teillä on käytössä? Mä aloitin viime kierrossa greippimehun (tosin se on musta niin kamalaa että sekoitan sitä toisen mehun joukkoon :D) ja mietin, paljonko sitä oikein pitäisi juoda? Oliko täällä greippimehua juovia? Join lähes joka päivä pienen lasillisen verran enkä huomannut itsellä ainakaan mitään ylimääräisiä limoja...Mies on kova litkimään mehua ihan muuten vain ja pyöritteli silmiään mun mehumäärille, mutta ei kai sitä litratolkulla tarvitsisi juoda? :D Huolettaa myös greipin vaikutus hampaisiin...
Tähän kiertoon otin mukaan vielä lisäksi vehnänalkioöljyn kun ajattelin että siitä saattais olla hyötyä ihan muutenkin. Mulla on aika huono iho, joten katsotaan onko sillä mitään vaikutusta ihon kuntoon, plussaa tietysti jos tärppikin kävisi... :whistle:

Mulla vaikuttaa olevan hormonit ihan sekaisin ja kiertojen pituus ja oireet (/oireettomuus) näyttää vaihtelevan niin paljon, että saa nähdä milloin ne tasaantuu niin että vois oikeasti onnistuakin. Positiivisin mielin kuitenkin yritetään ja näyttäisi siltä, että menkkaviikko on varmaan viikonlopun aikana lusittu ja päästään taas hommiin :D:)
 
@Eela- sä oot nähny oikeen kunnolla vauvaunia :D Mä ihmettelen, miten tää vauvanteko ei oo tullu vielä kertaakaan omiin uniin ainakaan niin, että muistais. Joskos se kaunis vauva tulis nyt sitten tästä kierrosta :barefoot: Kerran mun ystävän unessa hän unohti vastasyntyneen synnärille... :ROFLMAO: Mikähän siinä on, että noissa vauvaunissa pääsee esiintymään oikein vuoden äitihahmona :D
 
@eevas Eipä sillä kai loppupeleissä niin merkittävää vaikutusta ole suuntaan tai toiseen. Mä toivon, että se auttaisi vähän tätä mun kroppaa, kun hormonit on ihan sekaisin. http://www.vauva.info/foorumi/topic/7308-vehnänalkioöljy/ Tossa keskustelussa ekassa viestissä on tietoa siitä öljystä ja käyttäjien kokemuksia :) Ilmeisesti myös nestemäisenä vitamiinit imeytyisi paremmin, mutta enpä osaa siitäkään kyllä mitään faktaa sanoa :D
 
@konvehtirasia Oon litkinyt greippimehua. Ei mitään vaikutusta... Oon syönyt macaa. Ei mitään vaikutusta...
Oon syönyt vehnänalkioöljyä teelusikallisen joka aamu jugurtin seassa. Kuukauden käytön jälkeen tulivat hyvät ja paksut ovislimat, joita ei ollut näkynyt sitten ties koska. Ja nyt tässä jännäillään niiden limojen tuomaa tulosta :D Eli multa peukku öljylle (y) Meinaan jatkaa sen syöntiä vaikka nyt ei tärppäisi.
 
@konvehtirasia , mulla on nyt viime kierroissa ollu tapana juoda kp 1-ovis 1-2 lasia (veri)greippimehua päivässä. Ja siis ihan sitä oikeeta, eikä mitään missä on vaan 1% greippiä, kannattaa tarkistaa siitä purkin kyljestä :D Joisin kyllä enemmänkin ja joskus juonkin, kun musta se vaan on niin hyvää :love: Tiedä sitten onko sen vaikutusta, mutta nykyisin löydän ovisaikaan ihan oikeanlaista eggwhite-limaa, jota en ennen koskaan löytänyt.
Tässä kierrossa oon syönyt gelee royalea (siinä kapselissa näköjään on vehnänalkioöljyä matkassa) ja limat alkoi jopa monta päivää ennen ovista, mikä on mulle tosi hyvin, kaipa sekin siis jotain vaikuttaa :D
Macajauhetta käytin useamman kierron, sain siitä menkkoja edeltävän tiputtelun ja energiaa petiin ja ihan yleisesti, plussaa se ei tosin tuonut (n)
 
Tsemppiä kaikille kierron eri vaiheisiin! :giggle:

Äh harmi nuo menkat @Eela- :(

Mä käytin kans muutaman kierron greippimehua kp1-ovis, lasillisen join aamuisin, en huomannut mitään vaikutusta @konvehtirasia Maca-jauhe kans kokeiltu, energisemmäks se teki muuta en huomannu .. harmi et se on niin pahaa ettei sitä pysty huvikseen vetämään :ROFLMAO: Täs on kyl kuukausien mittaan alkanu usko loppua poppakonsteihin.. Aattelin seuraavaks kokeilla ruokavalion muuttamista terveellisemmäks (ei pelkästään raskaus mielessä vaan oma terveyskin :LOL:) Olis varmaan ihan hyvä jos kilopari putois paino ja ruokavaliolla on kai vaikutusta myös hormonitasapainoon :rolleyes:

@Edith_87 toivottavasti nyt tärppää! :love:
 
Plääh... negaa :poop:

Taidan varata aikaa eräälle kehutulle lapsettomuusgynelle ja yrittää selvittää miksi ennen niin hieno kierto on nyt jotain tosi hämmentävää. Kierrot vaan pitenee ja vuoto lyhenee o_O(n)

Äsken tuli jo paperiin pienen pientä ruskeaa tuhrua eli eiköhän se vuoto viikonloppuna ala juuri kun pippalot tiedossa. Tyypillisesti.

Miksi mun keho vihaa mua?:poop:
 
Kiitos @Shara

Täällä alkoi vuoto kunnolla eilen illalla eli nyt eletään kp2 ja yk 7 alkoi.
Varasin ensi viikolle ajan gynelle. Vituttaa tämä muuttunut kierto niin jos sieltä saisi ohjeistusta. Samalla ajattelin pyytää lähetettä diabeteksen tutkimiseen ja taas kilpparikokeisiin. En tiedä onko tällä lääkäri käynnillä mitään muuta merkitystä, kun rauhoittaa omaa mieltä ja saada turhautuminen purettua johonkin.

Mieskin jo myönsi, että alkaa häntäkin hieman turhauttaa. Hän oli tosissaan ajatellut että tähän mennessä olisin jo pitkällä raskaana. Taisi nyt vasta tajuta asian, mitä olin hänelle toitottanut viimeiset kaksi vuotta: ne lapset ei tule tilauksesta :mad::(:cry:
 
@Edith_87 kurja, kun sielläkin alkoi menkat :(. Täällä kans tuntuu, että oireet on vähän joka kierto erilaisia tai ainakin erivahvuisia. Ei kai pitäis miettii yhtään mitään oireita ennenkuin plussa on tikussa.. On vaan ihan järkky vaikee olla tulkitsematta kroppaa, kun toiveet on niin korkeella aina loppukierrosta.

Tääl oli keskusteluu poppakonsteista. Mä sitä greippimehua vähän join joku kierto, mutta jätin pois, kun ajattelin että siitä voi olla vaikka enemmän haittaa kuin hyötyä jos on hormonitasot sekasin. Oon saanut semmosen käsityksen, että greippimehu estää estrogeenin pilkkoutumista maksassa ja sitä kautta nostaa sen määrää -> lisää ovisoireita. Sitten luin, että jos kropassa on liikaa mieshormoneja, niin samoin käy sitten niille, joten voi vaan pahentaa tilannetta greippimehulla. Joten en oo sitä sitten juonut kun oon vähän pahalla kattonut kun ylähuuleen pukkaa vähän karvaa sen jälkeen kun e-pillerit lopetti. Mut nythän multa otettiin ne mieshormoniarvot verikokeissa niin saa nähdä sitten. Tosin jos mulle joku lääkitys aloitetaan, niin ei kai kannata pelleillä greippimehun kanssa silloinkaan :sneaky:.

Maanantaina aukiolotutkimus. Toivottavasti saatais sitten pian lääkäriaika. Siin on vaan viidentoista minuutin aika, missä nyt ei varmaan oo muuhun aikaa varattu kuin siihen tutkimukseen, mutta pikkasen aattelin kysäistä tulevista aikatauluista vaikka siinä samalla kun tutkivat. Mieskin kävi antaa simppanäytteen ja sai näytteen kokonaan purkkiin (y):D niin aukkarin jälkeen pitäisi olla kaikki vaaditut tutkimukset taas tehtynä.

Vähän mietin ehtiikö tässä ennen kesätaukoa enään mitään "hoitoa" aloittamaan. Vaikka nyt sais syödä terolut kuurin. Varmaan suosiolla syksyyn..
 
  • Tykkää
Reactions: eevas
Täällä menossa piinapäivä 12, joka ehkä vois olla dpo11, kun folli ei ollut vielä irronnut inssipäivänä. Epäilen että vasta seuraavana päivänä irtosi. Testi on ohjattu tekemään tiistaina, eli ylihuomenna. Periaatteessa jännittää tulos, mut toisaalta on tosi oireeton olo. Pieniä menkkamaisia jomotuksia on alamahalla (vasenvoittoisesti, mistä follin olis pitäny irrota) ollut, joita ei viime kierrossa kyllä ollut. Ei ihmeempiä tissituntemuksia. Jotenkin varma olo siitä että ei oo tärpännyt taaskaan. Petyn kyllä jos on nega, mutta enpä kyllä plussaakaan odota. Raastavaa kyllä. En tee testiä vasta kun ylihuomenna.
 
@Paputoive toivottavasti nyt nappaisi! Haluan tulla huomenna lukemaan viestin, jossa hehkutat kahta viivaa :love:

@Jennipä millainen oli aukiolotutkimus? Olihan kaikki hyvin? :)

Kp7, tuplaclomit on nyt syöty. Oireita tuli paljon vähemmän kuin ekalla kerralla, vaikka lääkkeen määrä tuplattiinkin. Oiskohan kroppa jo jotenkin tottunut noihin lääkkeisiin? Mulla on ultra vasta kp15, jotenkin kamalan myöhään (n) Gyne käski kyllä alkaa tikuttaa ovista jo kp13. Oon ihan varma, että noi lääkkeet ei tehoa taaskaan :(
 
Älkää turhaan jännäilkö mun puolesta, eiköhän sieltä se nega tule. Ei oikein mitään tunnetta ole että olis raskaana, mutta testaan kyllä huomenna polin ohjeiden mukaan. (Vaikka ihan turhaa se on...)

Miten meni @Jennipä aukkarissa? Millon teillä seuraava käynti, jossa myös miehen simppanäytteen tulokset kuulee. Saitko vastauksia jo omista verikoetuloksista?

@voittamaton toivottavasti olis tuplaclomeilla folli tulossa!! Tuu kertoo sit ultrakuulumiset kun ultra vihdoin takana.
 
@Paputoive plussaa toivotan mäkin:love:

Ja @voittamaton folli-toivotukset:giggle:

@Jennipä mielenkiinnolla oottelen sun käyntikertomusta:ROFLMAO:

Täällä kp27/32 (tai 32-80 jotain) Toivon kovasti, että ois taas kierto suht normaali. Oon laihtunu vaan ni huolettaa tuleeko nuo ollenkaan(n) Yritän ryhdistäytyä ja varata uuden kilpirauhas labran, mutku ei voi muistaa:D

Iho on alkanu mennä huonoksi ehkäisyn lopettamisen jälkeen:mad: Varsinki jos vähän erehtyy makeaa syömään:oops: Pitänee hakea joku näpyntapporasva.:ninja:
 
No niin. Oli siis ihan jees reissu tänään. Ennen aukiolotutkimusta tunnusteli kohdun ja katto munasarjat läpi. Kuulemma ihan selkeesti monirakkulaiset, mutta ei tyypillinen pco/pcos(?), koska niitä rakkuloita on munasarjat täynnä, eikä ne mee helminauhamaisesti siellä reunalla. Sain verikokeiden tuloksetkin kuulla ja niidenkään mukaan ei oo pcos, koska pitäis olla jotain häikkää sokereis tai mieshormoneis, mitkä kaikki mulla ihan normaalit. Sitten oli se aukiolotutkimus ja aika laillahan se tuntu kovalta menkkakivulta, etenkin siinä vaiheessa kun sitä ballongia täytettiin ja se lipsahti vissiin liian pitkälle, joka sitä kipua sitten aiheutti. Sitten ne sai sitä kohtaa korjattuu kun saivat ultalaitteella katottua sen paikan. Ja kuulemma pitäis olla putket auki, ainoo mitä jäin ihmettelee, oli kun se kätilö mietti, et jossain näkyi ultrassa jotain valkosta, et mitä helkkaria se mahto olla o_O. En tajunnut sitä kysyä. Kivut kyllä ylty viel paluumatkalla autolla ajaessani, mutta kerkes matkan aikana loppumaan. Mietin alkokohan se polilla saatu särkylääke vasta sillon kunnolla vaikuttaa vai mikälie..

Ja verikokeiden tulokset kuulemma ihan normaaleja kaikki, paitsi prolaktiini oli jotain kuuttasataa (viitearvon maksimi oli vissiin lähempänä viittäsataa?). Eli jonkin verran liika korkee, eli se pitää käydä tarkastuttaa, tai kattoo jotenkin tarkemmin sen prolaktiinin tyyppiä tms.

Ja sitten ne soitteli sinne spermalabraan niistä miehen tuloksista kun sanoin et se kävi siellä viimeviikolla. Ja kuulemma ihan normaali sperma :love:. En sen tarkempaa analyysiä niiltä saanut, jotain kuulin puheesta, et siittiöitä olis ollut 40milj/ml.

Samaan syssyyn sovittiin vielä jatkot. Pitää vissiin perjantaina alottaa oviksen tikuttaminen ja jos kuuden päivän aikana ei tuu plussaa, niin sitten heitetään tää kierto mäkeen ja voin aloittaa terolutit. Jos ovuloin, niin viikko ovulaatiosta verikoe. Jos en, niin saan käydä vähän vapaammin kattoo pelkän prolaktiinin. Ja kun menkat alkaa, niin alkaa eka clomifen kierto :giggle::giggle::giggle:. Ohjeena 1tbl/pv kp 3-7.

Mut tietty mulla on kesäkuulle matka varattuna, mikä nyt osuu just pahalle viikolle. Jos aloitan terolut kuurin heti ton ovistestailun jälkeen, osuis ultrauspäivä reissuviikolle. Jos aloitan terolutit viikkoo myöhemmin, mulla on menkat reissun aikana (n)(n). Ja sitä myöhemmäks ei voi säätää kun siel alkaa kesätauko. Eli joko vietän lomamatkaa menkkojen kera, tai sitten menee clomien aloitus myöhemmälle. Kesätauko kestää kuus viikkoo, et ei sekään missään enään tässä vaiheessa tunnu. Mut eikös yleensä riitä vaan yks kierto, jossa pitää ultrata? Eli periaatteessa voisin sitten kesätauolla syödä kanssa clomeja jos saisin nyt sen ultran hoidettua?

Ihan kauheen jännä käynti oli :D.
 
Viimeksi muokattu:
Niin ja sitä jäin miettimään, että kattoks se nyt tuon oviksen tikuttelun ajankohdan tähän kiertoon niitten munarakkuloiden koon mukaan? Siel oli vissiin isoimmat rakkulat 8 ja 10 milliset, eli noitten pitäis sitten täs n. viikon päästä olla jotain 20 millin kokoset jos ovis on tapahtuakseen? Vai mistä se repi noi päivät kun pitää tikutella :D
 
Hei! Liityn keskusteluun. Olen 26v. ja mies 25v. Yhdessä olemme olleet jo vuosia ja perheen perustamisesta puhuttu myös hyvin pitkään. Nyt molempien elämäntilanne se, että olemme yhdessä päättäneet jättää ehkäisyn kokonaan pois kesän lopulla/syksyllä. Nuvaringin lopetin Huhtikuun lopulla ja taukoviikko pidetty. Kondomi-ehkäisy käytössä, kunnes kesä on ohitse. Täällä jännään toistaiseksi sitä, tuleeko menkat ja milloin. En tiedä voiko vielä mistään kiertopäivistä puhua, kun ei ole vielä luonnollista kiertoakaan, mutta nuvaringin lopetuksesta ja ensimmäisestä tyhjennysvuotopäivästä laskien olisi kp15 menossa.

Aiemmin ennen hormonaalista ehkäisyä (joka ollut käytössä yhtäjaksoisesti 2v, sitä ennen lyhyt hormoniton jakso), kuukautiset olleet epäsäännölliset, joten saa nädä mitenkä käy.

Luin teidän keskusteluja huhtikuusta alkan (mikä homma!), joten olen jonkin verran kärryillä missä kukin oman yrityksensä kanssa menee. @Paputoive olen pahoillani negasta :(
 
  • Tykkää
Reactions: Jennipä
@Paputoive iso hali sinne! tehdäänkö teille vielä yks inssi vai? eiks tää nyt olla toka inssi jos oikein muistan?
Toinen inssi oli ja kyllä ne varmaan vielä 1-2 tekee. Puhuivat sillon alkuun neljästä. Nyt ehtii vielä ennen kesätaukoa ainakin yhden tekemään. Mietin et saiskohan kesän mennä letroilla ilman ultria (koska tähän asti 1-2 follia vain ollut) ja ajoitetut yhdynnät. Sit jos syksyllä ivf. Pitää jutella polilla seuraavan kerran vähän jatkosuunnitelmasta. Nyt ei jaksa ees ajatella.
 

Yhteistyössä