@Eela- Haleja ja rapsuja kisulle, toivottavasti vointi kohenee ja/tai saatte pian lääkäriajan! Meillä on kanssa kissoja, ja on ne niin rakkaita ja tärkeitä että ymmärrän olosi ihan täysin
Kauhea huoli aina täälläkin jos niiden käytöksessä on mitään normaalista poikkeavaa.
Omaa napaa:
Mun piti yrittää stressata tästä lapsenteosta vähemmän, mutta jostain syystä oon varsinkin tänään ollut ihan kauhean stressaantunut. Pelkään että mussa on jotain vikaa, endometrioosi tai joku tulehdus tai jotain, mikä vaikuttaa lapsensaantiin. Johtuu varmaan näistä myöhästyneistä menkoista (jotka onneksi kyllä kestivät ihan normaalin verran, eli neljä päivää). Voi hyvin olla että mulla on ennenkin ollut tällaisia muutaman päivän heittoja kun en oo joulukuuta ennen sen tarkemmin kiertoani seurannut, menkat on vaan tulleet kerran kuussa.
Ollaan tietysti yritetty lasta vasta vähän aikaa, eikä välttämättä ajoitettu tallettelujakaan ihan oikein, mutta silti jotenkin pelottaa. Papa-koe multa on otettu viimeksi reilu vuosi sitten, se oli normaali, ja samoin silloin (terveyskeskus)lääkäri teki ainakin jonkinlaisen sisätutkimuksen eikä siinä näkynyt mitään poikkeavaa. Muutama viikko sitten multa otettiin perusverenkuva, kilpirauhasarvot, CRP ja lasko (eli tulehduskokeet) ja nekin oli kaikki ihan normaalit. Eli luulisin että jos mulla olisi jokin sisäsynnytintulehdus, CRP ja/tai lasko olisi ollut koholla, eikö niin? Mitään välivuotoja tms. mulla ei ole myöskään ollut, eikä kovia menkkakipuja ole läheskään joka kierrossa, eli ei mulla ole mitään varsinaisia endo-oireitakaan.
Eli kaiken järjen mukaan pelkään ihan turhaan, mutta minkäs tälle voi, ja pelkään että tällä pelkäämiselläni onnistun taas sotkemaan ovulaationi/menkkani. Tekisi vaan mieli soittaa lääkäriin ja pyytää kaikki mahdolliset testit ja tutkimukset, niin että voisin sitten (toivottavasti) hyvillä mielin todeta ettei mitään vikaa ole, ja jatkaa elämää normaalisti