@serissamay Kyselit jossain vaiheessa hormonitoiminnan palautumisesta. Mulla palautui hormonitoiminta ainakin sen verran että menkat tulivat "ajallaan" heti ehkäisyn lopettamisen jälkeen. Ei kierto heti muuttunut kellontarkan säännölliseksi, mutta ihan kohtuullisen kuitenkin. Toisaalta taas yhdellä kaverillani palautumiseen meni useampi kuukausi - tosi yksilöllistä siis.
Ja oikeasta ajankohdasta: Meillä on sellainen tilanne, että olemme molemmat miehen kanssa valmistuneita ja työssä käyviä, mutta haaveilemme molemmat jatko-opiskelusta. Ei ole meilläkään siis koulut täysin käytynä, mutta lapsi tuntuu paremmalta hankkia tässä kohdin niin pian kuin vain olisi tullakseen kuin vasta useamman vuoden päästä, kun tosiaan olisi se omakotitalo ja varsinainen "koulunkäynti" historiaa. Ne ehtii myöhemminkin, lasta taas ei noin vain napsauttamalla tehdä. 19-vuotiaana en olisi ollut valmis äidiksi, ja olen tyytyväinen, että erityisesti opiskeluun liittyvät riennot on koettu, niin mitään varsinaista opiskelijaelämää ei enää todellakaan kaipaa. Jos taas itse kokee olevansa valmis ja tyytyväinen tulevaan tilanteeseen ja ymmärtää sen, miten lopulliseksi elämäntilanne lapsen myötä muuttuu, niin mikäs siinä. Itse sen varmasti tietää parhaiten, milloin on oikea aika, eikä kukaan toinen voi sitä oikeaa aikaa määritellä.
@Edith_87 kirjoittikin hyvin samankaltaisia ajatuksia kuin itselläni on.
@Eela- kyseli työtilanteesta. Minulla loppuu työsopimus parin kuukauden päästä, joten mullakin työnhaku edessä. Mulla on tällä hetkellä tosin niin toivoton olo raskautumisesta tai onnistuneesta raskaudesta, etten ole edes jaksanut miettiä töitä ja raskautta
Kai sitä täytyy vaan elää tilanteen mukaan ja jos tärppääkin nopeasti niin sitten tärppää. Mutta ymmärrän kyllä sen huonon omatunnon. Tuntuisihan se tökeröltä jäädä tosi lyhyen ajan jälkeen äitiyslomalle, ja varsinkin työhaastattelu raskauden alkuvaiheessa olisi erityisen ikävää.
Onko teidän miehet muuten vakitöissä vai mikä on miesten tilanne?
@Villisilmä pahoittelut negasta, tosi ikävää
Tsemppiä!
Mä sain vihdoin vängättyä itselleni ajan kunnalliselle tarkistukseen, kun keskenmenovuoto ei ole vieläkään loppunut. On se kyllä kumma, että saa vuotaa yli kuukauden eikä siltikään kunnallinen meinaa ottaa sisään! Sain sen ajan nyt loppuviikkoon, silloin toivottavasti olen viisaampi mikä tässä mättää.