♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

serissamay, kohta 19v (mies kohta 21v) ya 4-6/17.

Johan tänään piristi päivää huomattavasti, kun kuuli että on pääsemässä hieman pitempi aikaiseen työsuhteeseen samantien, kun koulu loppuu helmikuun toisella viikolla. Elokuun loppuun asti sopimus mutta lupaili jo että kyllä loppuvuodellekin töitä ihan varmasti on. Nyt jo paljon paremmalla mielellä alkaa keväällä jättämään ehkäisyä pois :)

• Tykkää
Reactions: Eela-
@serissamay Kyselit jossain vaiheessa hormonitoiminnan palautumisesta. Mulla palautui hormonitoiminta ainakin sen verran että menkat tulivat "ajallaan" heti ehkäisyn lopettamisen jälkeen. Ei kierto heti muuttunut kellontarkan säännölliseksi, mutta ihan kohtuullisen kuitenkin. Toisaalta taas yhdellä kaverillani palautumiseen meni useampi kuukausi - tosi yksilöllistä siis.

Ja oikeasta ajankohdasta: Meillä on sellainen tilanne, että olemme molemmat miehen kanssa valmistuneita ja työssä käyviä, mutta haaveilemme molemmat jatko-opiskelusta. Ei ole meilläkään siis koulut täysin käytynä, mutta lapsi tuntuu paremmalta hankkia tässä kohdin niin pian kuin vain olisi tullakseen kuin vasta useamman vuoden päästä, kun tosiaan olisi se omakotitalo ja varsinainen "koulunkäynti" historiaa. Ne ehtii myöhemminkin, lasta taas ei noin vain napsauttamalla tehdä. 19-vuotiaana en olisi ollut valmis äidiksi, ja olen tyytyväinen, että erityisesti opiskeluun liittyvät riennot on koettu, niin mitään varsinaista opiskelijaelämää ei enää todellakaan kaipaa. Jos taas itse kokee olevansa valmis ja tyytyväinen tulevaan tilanteeseen ja ymmärtää sen, miten lopulliseksi elämäntilanne lapsen myötä muuttuu, niin mikäs siinä. Itse sen varmasti tietää parhaiten, milloin on oikea aika, eikä kukaan toinen voi sitä oikeaa aikaa määritellä. @Edith_87 kirjoittikin hyvin samankaltaisia ajatuksia kuin itselläni on.

@Eela- kyseli työtilanteesta. Minulla loppuu työsopimus parin kuukauden päästä, joten mullakin työnhaku edessä. Mulla on tällä hetkellä tosin niin toivoton olo raskautumisesta tai onnistuneesta raskaudesta, etten ole edes jaksanut miettiä töitä ja raskautta :D Kai sitä täytyy vaan elää tilanteen mukaan ja jos tärppääkin nopeasti niin sitten tärppää. Mutta ymmärrän kyllä sen huonon omatunnon. Tuntuisihan se tökeröltä jäädä tosi lyhyen ajan jälkeen äitiyslomalle, ja varsinkin työhaastattelu raskauden alkuvaiheessa olisi erityisen ikävää.
Onko teidän miehet muuten vakitöissä vai mikä on miesten tilanne?

@Villisilmä pahoittelut negasta, tosi ikävää :( Tsemppiä!

Mä sain vihdoin vängättyä itselleni ajan kunnalliselle tarkistukseen, kun keskenmenovuoto ei ole vieläkään loppunut. On se kyllä kumma, että saa vuotaa yli kuukauden eikä siltikään kunnallinen meinaa ottaa sisään! Sain sen ajan nyt loppuviikkoon, silloin toivottavasti olen viisaampi mikä tässä mättää.

Kun ei tule uni niin voin itse tulla palstoille päivittämään miten olin maailman kärsivällisin ihminen ja en tehnyt testiä, vaikka niitä nyt kaks polttelee kaapissa. Yritän nyt parhaani odottaa perjantaihin, saa nähdä onnistuuko. :rolleyes: Tänään kp 28/29 päivät kuluu h i t a a s t i o_O
Mut vieläkään ei mitään tuntemuksia, jos ois yhtään olo, että olen raskaana ni oisin varmasti uittanut molemmat testit jo kaupan vessassa:ROFLMAO:

@Kinder_Kitty onnea oviksesta(y) Kamalasti toivon, että teillä nyt onnistaisi:love:

Ja @serissamay onnea työsuhteen pitenemisestä:)

@Villisilmä pahoittelut negasta :(

@eevas kyllähän sitä nyt vähän voisi jo tänään testailla, eikö? :D

Täällä on kummalliset menkat lusittu, tosissaan ekan päivän jälkeen oli ikään kuin kaksi välipäivää, ja eilen menkat sitten jatkuivat niukkoina ja loppuivat iltaan mennessä. Kummallinen tämä ihmiskeho!

@konvehtirasia meillä mies on vakitöissä, mikä nyt vähän luo turvallisuutta koko tätä vauvaprojektia kohtaan.

Minä näin aamuyöstä unta, että meille tupsahti jostain suloinen noin puolivuotias poikavauva. Olin ihan hukassa, kun pitikin yhtäkkiä huolehtia kaikesta itse eikä riittänyt vain vaipanvaihtotaito. Lähdin äitini kanssa kaupasta hakemaan kaikkea tarpeellista vauvalle ja kun tulin kotiin niin mies syöttää hälle KORVAPUUSTIA vaikka piti kasvattaa hänet terveellisesti!!:mad::ROFLMAO:

Oireita on tietenki vaikka naapuripitäjälle asti, mutta yritän silti ajatella järkevästi mikä on totta ja mikä ei :whistle: kp 25/~29 dpo 10

• Tykkää
Reactions: eevas
kp 30/28-30 Ei mitään oireita mihinkään suuntaan. Tässä on joko täti tulossa tai ei. Valkkaristakaan ei osaa sanoa onko se enteilevää vai ei :LOL: Toissapäivänä, eilen ja tänä aamuna tuli hennon hennon hentoista ruskeaa tuhrua paperiin. Mieli sanoo, että täti tulee viikonloppuna. Teen testin kuitenkin huomenaamusta niin saan jotain selvyyttä. Jos uskallan :ninja:

@konvehtirasia Mies on vakitöissä. Itse olen työtön ja näyttääkin siltä, että töitä ei ole tulossakaan tältä koulutusalalta :( Nyt onkin paperit vetämässä toisen alan koulutukseen, jonka meinaan käydä jokatapauksessa tuli vauvaa tai ei. Kyse on vain järjestelyistä ja onneksi koulut on joustavampi kuin työpaikat :giggle:
Mutta ymmärrän kyllä tuon tuskan jäädä heti äippälomalle uuden työn saatuaan. Mutta toisaalta näitä asioita ei voi ennustaa kuinka kauan ottaa. Ainakaan sen takia ei kannata kieltäytyä ajatuksena, että on raskaana kuitenkin kohta. Kuten mieheni aina minulle hokee: kyllä ne asiat siitä aina lutviutuu tavalla tai toisella ;)
(y)

Täällä mies vakitöissä, ja totesi mun jäädessä työttömäksi että kaikki kyllä järjestyy vaikken heti töitä saisikaan.
Omien töiden kanssa tilanne on se, että itse vielä hetken työttömänä kotona, kuukauden päästä alkais taas palkka juoksemaan. Tosin proviikkapalkka, niin joutuu kyllä rahan eteen paiskimaan hommia. Ilmeisen mukavaan työpaikkaan olen tosin menossa, joten eipä se töiden paiskiminen kuullosta niin kauheelta. MUTTA olen sinne menossa äitiyslomalle jäävää paikkaamaan, niin pikkusen tässä pelko perseessä on, että JOS vaikka itellä tärppäis, niin mitenkä asian muotoilisi työnantajalle. Mutta sitä tilannetta on ihan turha miettiä vielä, kun mitään vauvaa ei todellakaan ole..
Mitä ootte mieltä, missä vaiheessa työnantajalle kertoisitte raskaudesta?

Enpäs testannut tänäkään aamuna, kun oli yöllä niin menkkakivut, että aattelin niiden jo alkavan, mutta eipä vielä. Varmaan huomenna testaan, jos ei vieläkään ole alkaneet.

Mies oli kierron parhaan viikon reissussa, niin mahdollisuudet on aika pienet, että olisin raskaana. Lisäksi ihan oletin, että täti saapuu myöhässä tässä ekassa kierrossa ehkäisyn jälkeen niin ei nosta toiveita oikein sekään ettei ala.

Yleensä mulla alkaa kuukautiset aamusta niin se aamutestailu ei oikein houkuttele..(n) Oishan se ihan hullua tehdä testi, kun sitten vartin päästä vuoto alkaa. Oiskohan se testi jo huomenna illasta edes haamulla, jos olisi haamuillakseen? Nyt kp29/29 ovista ei tikutettu, mutta ehkä dpo13/14

Kiitos @Kinder_Kitty taidan vasta huomenna testata kuitenkin, jos jaksaisi aamusta.

Olen kuullut noista Clearblue (ei digitaali vaan se johon pitäisi tulla plussa) vähän huonoa, ettei ole luotettava. Pelottaa, että saan väärän plussan ja innostun:confused: En tiedä oliko jotkut kansalliset lisääntymisviikot, kut oli testihylly melko tyhjänä kaupassa:ROFLMAO: Yritin hakeutua naismyyjän kassalle, mutta just minun nenän edestä vaihtui myyjä nuoreen mieheen:oops: Onneksi oli vain yksi paketti...

Hienosti menee yrityksen alku, nolostelen testin ostoa, enkä uskalla tehdä testiä:ROFLMAO:(y) Pisteet aikuismaisesta käytöksestä ei tule tänne..:LOL:

@eevas periaatteessahan plussa ei ole ikinä väärätulos, koska testiliuska ei reagoi mihinkään muuhun kuin raskaushormooniin ja miksi muuten kehosi sitä tuottaisi ellet olisi raskaana. Se on taas asia erikseen onko kyseessä kemiallinen jne. mutta nekin on asioita jotka selviää vain ajalla ja toivottavasti sellaisia ei tule :) eli rohkeasti testaamaan. Itsekin testaan huomenna ihan yhtä jännittynein mielin ;)

• Tykkää
Reactions: eevas
@eevas mulla on valitettavasti huono kokemus siitä clearbluen plus testistä..mulle anto kerran selvän viivanpaikan ja turhaan innostuin.. ei siis tarkoittanut mitään.. ei se kuvissa näkynyt mutta testiajan sisään tuli se viivanpaikka ja oli vaikea sanoa et oliko siinä väriä vai ei.. mutta kyllähän kaikki testit oikein näyttää sillon kun on tosi kyseessä :D mut ite en enää ikinä aio testata sillä cb:n plus testillä..

@eevas näin se tosiaan on. Punertavaa viivaa ei ilmesty muulloin kuin raskaana, mutta viivanpaikkaa saattaa näyttää (itsellä tätä kokemusta aiemmin pc:n testeissä). Jos ei selkeää viivaa tule, niin näissä kuumeiluhuuruissa saa melko kriittinen yrittää olla, jottei itse kehittele sinne väriä :whistle:

• Tykkää
Reactions: eevas ja Edith_87
Täällä tosiaan tänään kp 1, yk 12. Palailen aktiivisemmin tänne varmaan ovisaikaan, nyt ei oikein jaksa. Ajattelin ehkä laittaa macan täksi kierroksi tauolle ja siemailla vain tuota greippimehua. Pari kuukautta vielä ja päästään hakeutumaan tutkimuksiin, luojan kiitos.

Meillä on molemmilla vakituiset työpaikat ja muutenkin elämä junnaa paikallaan - olisi siis hyvä hetki saada perheenlisäystä :love:

Tsemppiä testailuun @eevas ja @Edith_87 , kertokaahan pian mitä teidän testit näytti!

Täällä odotellaan edelleen kuukautisia, taitaa olla kp42 tai 43 tällä hetkellä. Kolme negatestiä tehty viimeisen parin viikon aikana, enää en tuhlaa yhtään testiä tähän kiertoon :ROFLMAO:

Pahoittelut, @Villisilmä. :( Täällä laukataan perässä... Palstailufiilis tosiaan on vähän ollut nihkeää mullakin, kun joka kerta saa pettyä uudestaan. Mua myös harmittaa et meillä menee tutkimuksiin pääsy kesän yli, koska oikeasti toukokuussa tulee vasta 12kk täyteen (kiertoja sitten onkin jo enemmän). Mut ei auta. Tsemppiä kovasti sulle!

Voi apua. Miten tuota tulosta nyt sitten tulkitsisi. Juuri ja juuri himmeä viiva näkyi testiajan puitteissa ja nyt se on kuivuessaan vahvistunut (n) (vaikka eikai niihin kuivuneisiin saisi luottaa...)

Tuo on aika huono kuva, mutta näkeekö joku muu tässä jotain vai harittaako vain silmäni :LOL: http://aijaa.com/FOfwFi

Kai tässä pitää vain kerätä taas kasa kärsivällisyyttä pyttyyn ja ootella mitä tapahtuu. Vinkkejä kaupasta saataviin herkkeihin testeihin otetaan vastaan :LOL: Tuo millä tein oli Apteekin oma. Eihän apteekin oma annan viivanpaikkoja? Ainakaan edellisissä testeissä mitä olen kyseiseltä merkiltä tehnyt ei ole ollut vaan negat on olleet tyylipuhtaita negoja.(n)

@Edith_87 ONNEA!! :D Viiva ja värillä vielä, ei tuossa ole mitään epäselvää! Mulla ei edes ole olemassa mitään viivalaseja, kaikki haamuiksi paljastuneen oon himotestaajien ryhmää selatessa tulkinnut itse negoiksi :whistle: Testaa uudelleen sunnuntaina niin pitäis olla jo reilusti tummempi?

@eevas, jännään sunkin puolesta!

Mä päätin tosiaan, että testaan huomenna dpo 12. Hoksasin jälkijunassa että se myös olis kp 29/27-38, eli ihan looginen päivä muutenkin, vaikka oviksesta laskien kierron pitäiskin olla 30-31 päivää. Alkaa jännittää kyllä ihan kunnolla, sillä suurimman osan viikkoa on alamahaa nippailut eri tavoilla, kuvittelin jopa yhden repäisykivun kaltaisen tuntemuksen... Naama ja dekoltee sai hämmentävän (hormoni)näppyläkuorrutuksen, jollaista en muista ennen huomanneeni, ja tissitkin päätti että tässä kuussa aloitetaan tissikivulla eikä nännikivulla niin kuin kaksi edellistä kiertoa. Toiveet on siis aivan liian korkealla, katotaan kuinka pyllylleen tää menee...

Mä oon aina tulkinnut kaikki tällaiset omani kaltaiset testit noissa keskusteluissa negoiksi :ROFLMAO: eli mulla ei tosiaankaan oo viivalaseja päässä. Mutta ehkä mä uskon teitä ja varovaisen iloisesti hurraan :giggle: Pitää hakea pari testiä lisää ja testata sunnuntaina uudestaan.

Onko plussatuulia @eevas ? Ja plussatuulia myös huomiseen @Tuimatar :love:

Pahoittelut @ajatuksissa :unsure: kökköhomma:poop:

@Edith_87 kyllä minun harjantumattomaan silmään on ihan selkeä haamu! Varovaiset onnittelut! :love: oletko vielä laskenut meneekö la syyskuun vai lokakuun puolelle? Nim. omat menkat pitäs alkaa näinä päivinä ja olen jo laskenu minne la ajottus:whistle:

Me oltiin viime yönä mun unissa miehen kanssa neuvolassa. annettiin näyte r-testiä varten ja plussaa näytti!:p sitten alkoikin armoton miettiminen mitä tehdään koirasuunnitelmien kanssa ja yritin puolustella miehelle koiran ottamista sillä, että kohta mulla ei oo muuta kuin aikaa ulkoilla rattaiden ja koiran kanssa:ROFLMAO: ei oo vissiin yhtään liikaa mielessä vauvajutut..

Missä vaiheessa kiertoa muuten näyttää mahdollista plussaa sellaset testit joiden herkkyys on 25mlU/ml? Paketissa lukee että kuukautisten oletettuna alkamispäivänä voi testata, mutta näyttääköhän yhtään aiemmin? En oo hätänen..:whistle:

Yhteistyössä