♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

@Edith_87 ei oo epäilystäkään etteikö tuo olisi plussa :) tolta se mun eka testi näytti sillon kun olin raskaana. onnea! @Eela- hmm no se vähän riippuu siitä et miten kelläkin sitä raskaushormonia rupee erittyyn kyllähän tuo 25mIU saattaa antaa jo haaleaa haamua sillon kun menkkojen ei vielä pitäisi alkaa.. itekki tilasin nyt noita raskauskeijun 25herkkyyden liuskatestejä ja aattelin ehkä testata vasta 8.2 :D menkkojen pitäis siis allkaa mulla viimestään 12.2 jos ovis tapahtunut tällä viikolla....

Kai mun varovaisesti pitää uskoa, että plussa tuli. Ehkä :p

@Eela- Laskin jo ovulaatioaikaa laskiessa, että jos nyt tärppäis koska olisi laskettu aika :ROFLMAO: lokakuun alkuun näyttäisi osuvan, jos nyt homma on onnellisesti paketissa (pessimesti ei pety...:ninja:)

Toi apteekin oma jolla tänään tein oli juurikin tuo 25mIU rajalla. Kp olisi siis tänään 31/28-30 eli menkat on päivän pari myöhässä. Mutta henkilökohtasiahan ne on koska näyttää kuinka hyvin.

Ostin juuri kaksi uutta testia. Yliopiston Apteekin oman, jossa on 20mIU raja ja ClearBluen digitaalinen viikkonäytöllä, joka väittää näyttävänsä tuloksen jo kuutta päivää ennen kuin menkat on myöhässä. Nyt mietinkin että maltako oottaa sunnuntaiaamuun vai testaanko jo huomenaamulla :ROFLMAO:

iiihh... mä en jaksa oottaa, että mies tulee kotiin ja voin tyrkätä ton testin sen nenän alle. Lyön vetoa, että se ei edes näe mitään viivaa siinä :ROFLMAO:

Ihanaa paljon onnea @Edith_87 :love: Ja vahvistumisia viivalle:)

Täällä tehty niin tyylipuhdas negatesti, kuin voi olla. Eipä ole pettymys, kun ei ollut yhtään oireita ja raskautumisen mahdollisuus oli häviävän pieni, kun mies oli reissuissa oletetun oviksen aikaan.:) Uskalsin eilen juoda puoli lasia viiniäkin, kun aattelin, että kyllä mä varmasti jo tuntisin edes jotain.:ROFLMAO:

Nyt sitten jollain poppakonstilla ne menkat kiitos, kun jos ne nyt tulis niin oltais ens kierrossa oviksen aikoihin molemmat kotona.(y) @voittamaton toivottavasti pääsisit säkin pian uuteen kiertoon, kun on jo noin venynyt.

@Kinder_Kitty komppaan plussaksi laskemista! Onnea oviksesta:)

@Tuimatar plussatuulia:love:

@ajatuksissa ja @Villisilmä jaksamisia kovasti teille molemmille <3

Mies oli kuulemma jo mun ilmeestä päätelly mikä oli ollut testin tulos :LOL: vahvisti hänkin siinä jotain näkevänsä ja totesi että on se vahvempi kuin viime kerralla (km marraskuussa). Huomenaamusta testaan apteekin herkemmällä testillä, jos tuo vahvistus... toivotaan. Pelkään edelleen negaa :cautious:

Jaa, että sellainen negatesti tällä kertaa (n) First Response vielä, herkkyys 6,5mIU/l, eli eiköhän tää kierto ollut sitten tässä. Luteaalivaiheen pituutta vielä mielenkiinnolla kyttään, aamulämmöt on koko viikon tulleet maltillisesti alaspäin, mutta mitään romahdusta ei oo vielä onneksi tapahtunut. Tänään on siis dpo12, eli varmaan viimeistään maanantaina hanat aukeaa.

Pahoittelut negoista :unsure:.

Täällä alkas olla menkat taputeltu. Tosi niukaks jäi vuoto kaikenkaikkiaan, parina päivä tuli vähän enemmän, mutta ei kyllä voi puhua kuin niukkuuden eri asteista o_O. No tiiänpä mitä voi mahdollisesti jatkossa odottaa jos ovista ei näy..

Öö, mitäköhän kohdussa nyt oikein mahtaa tapahtua? Kirosin melkoisen raskaasti päivällä, kun vuoto alkoi -> ketutti että luteaalivaihe jäisi sittenkin vain 11 päivään ja kierto taas 28pv. No, se vuoto ei sitten kestänyt paria tuntia pidempään! En oo ikinä ennen kärsinyt välivuodoista tai edes tiputtelusta ennen menkkoja, aina alkavat rysäyksellä. Myös kuukautiskivut on huomattavan heikot, ei oikeastaan vuodon alun jälkeen ole tuntunut miltään, kun normaalisti eka päivä on kivulias, vaikka ei kohtuuttomasti. En tiedä mitä merkkaisin hedelmällisyyssovellukseen, enkä todellakaan tiedä mitä ajatella :confused: Kiva päivä, ensin negatesti ja sitten vielä luteaalivaihekin jää hämärän peittoon :mad:

@Jennipä On muuten niin hämärää, että ovuloimattoman kierron päätteeksi voi tulla joko tosi niukat tai sitten superrunsaat menkat!

@Kinder_Kitty ootko kokeillu testata pidempään muissa kierroissa jos tuo vahvistuisikin? Mutta jos tuo vahvinta laatua mitä saat, niin onnea plussasta, toivotaan et irtoo! :)

@Edith_87 selvä viiva siinä näkyy, onnea plussasta <3

Täällä menossa dpo 8-9. Pelottaa et menkat alkaa huomenna tai ylihuomenna koska ennenki luteaalivaihe on jääny lyhyeks :( Eilen illalla oli jotain menkksjomotuksia alamahalla, ajattelin jo että ei vielä pliis!! Meillä mies kävi antamassa simppanäytteen tällä viikolla. Tulokset kuullaan maaliskuussa ensikäynnillä...

@Paputoive Tsemppiä luteaalivaiheeseen ja jaksamista tulosten odotteluun, inhottavaa että menee noin pitkälle! OmaKannasta varmaan labrat näkyy jo ennen, mutta ilman tulkitsijaa voi olla aika ikävää niitä katsella?

Täti päätti tehdä yön aikana uuden yrityksen, eli olkoon eilinen kuitenkin kp1. Luteaalivaihe on siis lyhyenläntä 11 päivää ja täällä alkoi yk5. Alkukierron ajan tulee varmaan käytyä täällä harvakseltaan, onnea seuraaville piinailijoille :)

@Paputoive en oo testannut pidempään..enkä eilen enää sitten testannut..kun vastas just semmosta viivaa mikä oli lokakuun lopussa ovisplussa ja seuraavana päivänä ultrassa nähtiin et rakkula oli jo litistynyt.. kun ohjeessahan sanotaan et sen ekan plussan jälkeen ei saisi enää testata tai ei suositella.. mut voishan sitä joskus kokeilla vaikka seuraavassa kierrossa. oon vaan testannut suht loppukierrosta ja sillon saan kans tosi tummaa viivaa..

Aivan juu, sulla oli se ultravarmistus tuolle haalealle viivalle takeena että todella haaleakin viiva sulla riittää plussaksi :) Itellä ei oo kertaakaan ultralla varmistettu ovisplussia niin testailen hulluna kun ovisaika lähellä, jotta pystyn vähän arvioimaan tuota luteaalivaihetta. Mulla heittelee muutenki kierronpituudet niin vaikee sanoo millon ovis, epämääräisiä kasvukipuja ja tuikkeita on monta päivää oviksen aikoihin. Mut nyt on muodostunu semmonenkuva muutamassa kierrossa et myöhään tulee ovis (kp24-26) ja lyhyeksi jää luteaalivaihe... tätä varmaan aletaan ultralla seuraamaan ja jotenkin hoitamaan tuolla lapsettomuushoidoissa.

Oon nyt parissakierrossa testannu oletetun ovisplussan jälkeenkin ja muutaman (tässä kierrossa jopa 5pvä) näyttää plussaa. Oon tulkinnut ekan tai tokan plussaksi/tummimman jos ihan selkee ero.

@Paputoive no omaan silmään viiva ei ole mikään haalea..eihän se kontrolliviivakaan ole ihan kirkuvan punainen :D jos testaisin muilla testeillä joissa isompi herkkyys niin jäis kyllä ovis pongaamatta.. mutta joo mun keho ei vaan taas osaa...lämmöt nousi eilen useaksi tunniksi mutta nyt ovat taas laskeneet mun normaalitasolle :( eli eipä taida irrota se solu sieltä... tiedä sitten jos se keltarauhaskysta siellä häirittee.. mulla siis perjantaista asti lämmöt olleet mulle normi tasolla... huoh.. no onneks kohta pääsee taas hoitoja jatkamaan.. mutta haastetta tulee olemaan jos se solu ei irtoa ees irrotuspiikin kanssa.. aionkin kysyä et oisko mahdollista jo laittaa suoraan ivf jonoon..koska munasolut kerättäis punktiolla niin ehkä niitä kystia ei sitten muodostu ja ainakin ne munasolut saadaan kerättyä mää en jaksa enää yhtäkään kystaa..kevyempiä hoitoja voi silti kokeilla sen ajan kun jonottaa ivf hoitoon

@Tuimatar kiitti kun muistutit tosta omakannasta, enpä ollutkaan ennen kattonut sielt tuloksia.

Kävin sit kurkkaa sen AMH arvon mikä otettiin pari viikkoa sitten. Eipä mennyt viitearvojen sisään, vaan oli 14,9 :(. Kun viitearvot oli 1,5-13,0. Ei nyt pahasti korkeet mut olen tohtori Googlelta kuullut, että kohonnut arvo viittais juurikin pcos:n niinkuin oon aatellutkin ja sillähän tää ovuloimattomuuskin selittyis. Kokemuksia muilla noista arvoista?

Taas ois hyvä syy kurkata ruokavalioon :ROFLMAO:

@Tuimatar kiitti kun muistutit tosta omakannasta, enpä ollutkaan ennen kattonut sielt tuloksia.

Kävin sit kurkkaa sen AMH arvon mikä otettiin pari viikkoa sitten. Eipä mennyt viitearvojen sisään, vaan oli 14,9 :(. Kun viitearvot oli 1,5-13,0. Ei nyt pahasti korkeet mut olen tohtori Googlelta kuullut, että kohonnut arvo viittais juurikin pcos:n niinkuin oon aatellutkin ja sillähän tää ovuloimattomuuskin selittyis. Kokemuksia muilla noista arvoista?

Taas ois hyvä syy kurkata ruokavalioon :ROFLMAO:
mulla oli amh 3,54 eli hyvä.. mulle lääkäri sanoikin tuolloin et yleensä pcos naisilla on amh yli viitearvojen
mutta hei muista et amh arvo kertoo juurikin tuosta munasarjojen reservistä :) eli kauheen matala arvokaan ei ole hyvä.. mitä korkeempi arvo niin sen paremmin munasarjat reagoivat hoitoihin :)

• Tykkää
Reactions: Jennipä
Eiköhän se ollut ovisplussa, @Kinder_Kitty! :) Pidän peukkuja sulle!

Pahoittelut kaikille negatesteistä. :( Kurjaa, kun ei tärpännyt.

Vaikka viime viikolla märisin vain, että ei tästä mitään tule, niin kyllä tämä menkkojen alkujen odottaminen aina silti vähän jännittää. Tänään on kp 26/25, mutta ovulaatio olikin sen verran myöhemmin kuin normaalisti, niin todennäköistä on, että kuukautisetkin alkavat vasta huomenissa. Tässä kierrossa ei ole ollut mitään oireita mihinkään suuntaan. Eilen kyllä valitettavasti alkoivat lievät menkkamaiset tuntemukset, mutta toistaiseksi ei ole näkynyt tuhrua/tiputtelua, mitä on useimmissa kierroissa ollut. Tosin en ole hirveästi nyt seuraillutkaan, mutta paperissa ei ole näkynyt. Ainahan sitä sitten kuitenkin toivo herää, vaikka nämä tuntemukset ovat kyllä vähän lannistavia. Tää kierto meni muutenkin helposti tuonne viikonloppuun asti (varmasti myös se helpotti, että olin täältä vähän enemmän taas pois), mutta nyt on kyllä jo olo tulisilla hiilillä. Melkein toivoin, että olis ne menkat alkaneet eilen, niin ei olis enää tarvinnut miettiä.

@Paputoive no omaan silmään viiva ei ole mikään haalea..eihän se kontrolliviivakaan ole ihan kirkuvan punainen :D jos testaisin muilla testeillä joissa isompi herkkyys niin jäis kyllä ovis pongaamatta.. mutta joo mun keho ei vaan taas osaa...lämmöt nousi eilen useaksi tunniksi mutta nyt ovat taas laskeneet mun normaalitasolle :( eli eipä taida irrota se solu sieltä... tiedä sitten jos se keltarauhaskysta siellä häirittee.. mulla siis perjantaista asti lämmöt olleet mulle normi tasolla... huoh.. no onneks kohta pääsee taas hoitoja jatkamaan.. mutta haastetta tulee olemaan jos se solu ei irtoa ees irrotuspiikin kanssa.. aionkin kysyä et oisko mahdollista jo laittaa suoraan ivf jonoon..koska munasolut kerättäis punktiolla niin ehkä niitä kystia ei sitten muodostu ja ainakin ne munasolut saadaan kerättyä mää en jaksa enää yhtäkään kystaa..kevyempiä hoitoja voi silti kokeilla sen ajan kun jonottaa ivf hoitoon
Älä lannistu noista lämmöistä. Eikös ne kuuluis mitata vain aamulla juuri herättyään ennenkuin liikkuu sängystä minnekään. Tuohon lämmönvaihteluun kun vaikuttaa kaikki liikkumiset, vaatetus ym. Ootko koittanu mitata pelkkiä juuri herättyään otettuja aamu lämpöjä, miltä lukemat näyttää? Millon teillä olikaan hoitojen jatkuminen? Kannattaa jutella heti tosta ivf-jonoon asettamisesta kun pääsette takaisin hoitoihin. Varmasti lääkärin kanssa löytyy joku yhteinen hyvä suunnitelma.

Toivotaan kuitenki et munarakkula olis irronnut ja olis teidän vuoro et tärppi kävis. :)

Täällä menossa hermoja raastava loppukierto, kp 36 , dpo (9-)10... Viime kierto vaihtui juuri dpo 10 päivänä menkoiksi ja luteaalivaihe jäi surkean lyhyeksi. Katsotaan kuin tässä kierrossa käy. Eilen ja toissapäivänä oli jo menkkajomotuksia ja eilen oli ihan rutikuivaa alapäässä. Tuskin siis ainakaan mitään raskauteen viittaavaa. Varmaan pitää side jo valmiiksi asentaa housuun kun viimeksi alkoi menkat niin yllättäen että alkoi vain kouristella alamahalla ja vessassa huomasin että hanat oli auki.

@Paputoive no tässä kierrossa nyt vähän aamulämpöjen mittaus jäänyt en ole siis ihan jokapäivä mitannut kun mullahan jäi lämmöt ylös vaikka menkat alkoi.. oviksen jälkeen mulla nousee myös päivälämmöt..eihän ne muuten nouse ellei se keltarauhanen ole siellä vaikuttamassa.. yleensä mulla on oletetun oviksen jälkeen aamulämmöt sen 35.7-35.9.. eilen aamulämpö oli sen 35.7 ja tänään 35.9 et kai se sit on tapahtunut.. vaikee olla taas murehtimatta mutta eipä se auta kun en mää itte voi vaikuttaa siihen miten mun keho toimii et se joko ovuloi tai sitten ei..yleensä mittaan päivälämpöjä niin et olen jonkin aikaa paikalla istun esim.sohvalla ja sitten mittaan.. joka kierrossa missä oletan et olen ovuloinut on päivälämmöt nousseet myös..nyt mun päivälämmöt on eilisestä pysyneet siinä 36.2-36.47 kun normaali päivälämpö mulla on se 35.8-36.0

Maaliskuun alussa on eka aika tuonne julkiselle.

Yhteistyössä