°..¸ ? Esikoisesta Haaveilevat ? ¸..°

eikö mikrogramma ole tosi pieni määrä?
lueskelin äsken tuosta foolihaposta, joka on ilmeisen tärkeä sikiön hermoston kehitykselle. raskaanaollessa sitä pitäis saada 400mikrogrammaa... onkoos se sit 4grammaa? vai 0,4 grammaa? :eek:
 
oho, löysin jo: Mikrogramma, µg, miljoonasosa grammasta.
eli tosi vähän... :eek:
kiva muutenki noiden vitamiinien suhteen voi tulla ongelmia. mulla on epäilty b2-vitamiinin imeytymishäiriötä, koska kärsin vähän väliä puutosoireista, vaikka juon maitoa väh litran päivässä(+ muut maitotuotteet), syön vihanneksia ja sieniä... :/
noh, piikille sit vaan... :(
 
:D uskomatonta miten tälleen etukäteen voi jännittää tuleva :D hulluna oikein kipristelee massusta kun ajattelenkin sitä seksin määrää lähempänä ovista :D :D ja ennenkaikkea jännään jo nyt, että tuunko raskaaksi vai en :D :D noikin hitsin ovistikut tuolla kaapissa mua vainoaa :D :D
 
sitten on meillä joilla on foolihapon imeytymishäiriö ja sitä kautta ei edes rauta imeydy kunnolla, eli minä esimerkiksi syön foolihappoa 1mg päivässä tablettina plus tietenkin kaikki mikä tulee ravinnosta.. monimutkainen tuo ihmiskeho
 
vauvis, meen. aikakin jo varattuna, eli ke 14.5, sillon rv 8+3... nyt tosin himottas soittaa ja aikastaa sitä :D

Oon vähän kai hupsu, mut halusin viel testata ihan normi raskaustestillä. Tehnyt siis vasta semmosen gravidanin 10 herkkyydellä ja erittäin herkän -3pvä clearbluen. Ilmesty sitten sekunnissa (liioittelematta) ihan selkee toinen viiva, ihan samalla kun se kontrolli, mut se on sitä kontrolliakin tummempi :D Taitaa selkeesti olla tuota hcg:tä reilummin, niiku täst pahoinvoinnista voi päätellä :x
 
Nyt olis sitten uutisia! Kävin lääkärissä. Sain Terot, Clomit sekä Diforminit. Kuukausi mennään näillä ja sitten on uusi ultra, joissa nähdään, vaikuttaako lääkkeet vai lisätäänkö annosta. Sen jälkeen mennään elokuulle niillä lääkemäärillä, jotka sitten päätetään. Aloitin Terot ja Diforminit saman tien. Clomit tulee sit kiertopäivinä 3-7 mukaan kuvioon.

Toivottavasti nuo ei aiheuta hillittömiä sivuoreita!!! Terot mulle onkin jo tuttuja ja niissä ei ollut mitään ongelmaa. Mutta nuo kaks muuta on mulle ihan uusia tuttavuuksia, enkä vielä tiedä, mitä elimistö niistä tykkää. Mutta katellaan! Ja toiveikkaasti odotellaan niitä kauan kaivaittuja menkkoja. Josko alkais uusi kierto, niin vois kokeilla taas pupuilua.

Pitäkäähän mulle peukkuja, jotta lääkkeet tehoaa!
 
ElinaMaria, tsemppiä!!! Jospa se ois sitä ihteään! :) :heart:

tääl tosissaan noi näpyt ei ota hävitäkseen, aiemmin tuntu et iho rauhottu (sillo ko km jälkivuoto loppu) mut ny se on taas iha kamala, vilunväreit on ja maha nippailee samal taval oviksest lähtie jo kuten plussakierrossakin.. kn ol ovikse jälkee vähä alempana eli ei pompannu het ylös ja kovaks (sillo nega kierros se pomppas miltei ulottumattomiin ja pysy siel menkkoihi asti).. kn oli tuos vähä aikaa ylhääl kovana mut nyttemmin taas alempana ja vähä auki.. kuten plussakierrossakin!!!PRKL :headwall: :headwall: lämmöt koholla, nännit alkanu nöpöttää taas koko ajan..

siis mä en OIKEESTI ymmärrä jos mä en ny oo raskaana et mite ihmees hormonit voi niin sekasi mennä!!
 
Kaa
Nyt mulla on taas sellainen olo, että ei voi olla tärpännyt. On niin oireeton olo. Pessimisti ei pety. Sitäpaitsi mulla on kauhea roskaruaan himo -> menkat tulossa. Mutta, kuulostellaas taas huomenna uusia fiiliksiä...
 
Täällä alkaa menkat lähennellä loppuaan. Onneks! Mää luulen et mulla oli varhainen keskenmeno kun ne menkat oli n. 5 päivää möhässä ja sain haamuja testeihin. No, nyt uuteen kiertoon uudella onnella ja toivottavasti ärsyttävä tilastotieteen kurssikin meni nyt läpi kun kävin sen aamulla uusii.. Minähän viikko sitten vollotin sekä sitä että se ei menny läpi ja kun sattui mahaan niin h...tisti. ja kaikki oli päin peetä! Nyt mielessä on tulevaisuus ja selkä pitäis saada kuntoon( se on vuosia vaivannut). Kotona tulis jumpata mut nyt ku on vähä jo kuntoo tekis mieli mennä kuntosalille, mut siihen tarviis rahua.. Sitä ei nyt oikein oo, ei yhtään :headwall: Sit pitää vielä miettii et millä salilla käsis kun tarviin ohjausta alkuun aika paljo ja esim. meidän koulun salilla ei oo ku pari hikistä laitetta... PALJON ONNEA PLUSSANNEILLE :flower: PALJON ONNEA KAIKILLE MYÖS ENSI KIERTOON, TEHDÄÄN ME VAUVA VUODEN 2009 ALKUUN!!
 

Yhteistyössä