ESIKOISESTA HAAVEILEVAT!!!! vol. 5

Hei!

Ai ovista täällä tikutellaan? Mäkin tänään pissasin tikkuun ja tuli vähän hailakampi viiva kun eilen... mut katotaan huomenna uudestaan.

Tänään oli jälkitarkastus liittyen mun tammikuussa keskeytyneeseen raskauteen. Kaikki hyvin. Kohtu on terve ja limakalvo vahva. Ultrassa löysi pari follikkelia.. vai mitäs ne olikaan... mut mitäs se muka tarkoittaa? ovis menny? tulossa? pöh.

Jos haluutte lukea tarkemmin tuosta raskauden keskeytyksestä ja sen syistä, niin käykää katsomassa tuolta: http://kaksplus.fi/keskustelu/t983056,350. En viitsi tälle palstalle niitä laittaa.

Mutta tärkein: kohtu on kunnossa, aurinko paistaa ja kaikki asiat tuntuu helpommilta. Iso taakka nostettu harteilta ja mä voin taas hengittää!!!


Kiitos kaikille täällä! Mahtavaa tämä vertaistuki ja "sisterhood" !
 
Diodium: Voi ei! :'( Paljon voimia sulle seuraaviin päiviin ja viikkoihin. :hug:

ElinaMaria: Onnea hyvistä lääkärikuulumisista! :hug: Kiva, että kaikki on kunnossa ja pääsette hyvillä mielin jatkamaan yritystä! Follikkelit tosiaan on niitä joko kasvavia munarakkuloita tai sitten (riippuen niiden koosta) myös puhkeamaisillaan olevia. Ei se lääkäri puhunut mitään minkäkokoisia ne oli?

tyty: Onnea ovisplussasta! :heart:

TanjaK: Puhun nyt toki vain omasta puolestani, mutta mulla ainakin sen ekan yk:n jälkeen on homma helpottanut. On oppinut kuuntelemaan omaa kehoaan, eikä ole enää ihan niin hysteerinen. :D Myös pettymykset ovat minusta tulleet jotenkin helpommin kestettäviksi. Siis edelleen kirpaisee sen yhden päivän ihan v*tusti, mutta sitten se menee jo ohi. Ei vaan pysty jäämään siihen vellomaan.

ON: Pikkaisen alkaa olo helpottaa, kiitos antibioottien. Vielä pitäisi yksiin mikroharkkoihin jaksaa raahautua. :/ Illalla elokuviin katsomaan Junoa. Se kertoo teinitytöstä, joka tulee raskaaksi. Mainio aihe. :)
 
Voi tyhmä minä menin sitten tekemään sen testin, ja negaa näyttää edelleen. Ei kyllä harmita niin paljoa kuin odotin, sillä tädistä ei onneksi ole tietoakaan :p

Mites se mikä-lie-nipukka-juttu menikään? Ei meinaan tunnu mitään, johonkin se on "hävinnyt".
 
Tervetuloa apsu! Kun me alettiin yrittämään, niin en käynyt lääkärissä tarkistuttamassa, onko kaikki kunnossa. Välillä kyllä mietityttää, että pitäiskö käydä papa-kokeessa ja muutenkin ihan tsekkaamassa, onko kaikki paikallaan..

Oon yrittänyt tikkujen avulla bongata ovista. Eilen en jaksanut pidätellä, joten en tehnyt testiäkään. Viime kierrossa ovis oli kp 25, ehkä tälläkin kerralla? Haaleita viivoja on pari tullut, tänään ei sitäkään. Ärsyttää, kun kierto sitten venyy taas tonne 40 päivän kieppeille. :headwall: Toivottavasti ei kuitenkaan sitä pidemmäksi. :(

 
tiger75
oukei, nyt toivottavasti kone taas pelittää...
welcome apsu mä kävin gynella "vuosihuollossa" reilun kuukauden päästä kun oli jätetty ehkäisy pois. ihan perustarkastus, mutta mulla on niin mukava & sydämellinen gyne, että oli myös mukava jutella tulevista suunnitelmista. siellä myös ihmettelin omituista alavatsakipua... no gyne kysyi että koskas ne menkat oli ja mä että pari viikkoa sitten.. :LOL: eli ei mitään vakavampaa kuin eka ovis bongattu... :LOL: ei noita kipuja ollut pilleriaikakautena, jota kesti meikäläisellä kunnioitettavat 11 vuotta... huh
 
Heippa! Mulle vois korjata tänää kp8.... Jes huomen pitäis mennä työhaastatteluun jos sais vaikka oman alan töitä...vitsi ku menee hitaasti tää aika ovista odotellessa... onneks miehel loppuu huomen yövuorot ni on enemmän aikaa harjotella ovista varten =)
 
Tiger75
siellä myös ihmettelin omituista alavatsakipua... no gyne kysyi että koskas ne menkat oli ja mä että pari viikkoa sitten.. eli ei mitään vakavampaa kuin eka ovis bongattu... ei noita kipuja ollut pilleriaikakautena, jota kesti meikäläisellä kunnioitettavat 11 vuotta... huh
Oliks ne kuinka kovia ne kivut ja kauan ne kesti? Kun mulla aikamoisia kipuja ollu jo kohta viikon alamasussa ja menkat loppu viikko sitten... äsken (noin tunti sitten) tuli kamala |O viiltävä kipu oikealle alaselkään.... ja se on siellä vieläkin. Olisko nyt kyseessä munarakkulan puhkeaminen tai joku? AU! :kieh:

TanjaK KUINKA JÄNNÄÄ!!!


Tulkaahan sitten kertomaan miten oviksen bongailu sujuu!!! Mä ajattelin nyt just mennä tikuttamaan kun jos toi kipu olis nyt se h-hetki... katotaan! :p näinhän sitä parhaiten oman kroppansa toiminnan oppii! :D

KIITOS kaikille tseppauksesta ja halauksista! Te olette niin mahtavia!
 
Diodium: Voi ei! On niin epäreilua, että toiset joutuvat kokemaan keskenmenoja, ja vielä useamman kerran.. :'(

apsu: Minä en erityisesti tästä syystä käynyt gynellä. Luulisin, että ei tarvitse, jos muutenkin käy säännöllisesti. Sitten jos ongelmia ilmenee raskaaksi tulemisessa, niin kannattaa taas mennä. Tervetuloa!

Zande: Onnea työhaastatteluun!
 
Kp1. Vatsaan sattuu niin, että hyvä kun pystyy kävelemään. Ihan käsittämätön kipu :( Pakko soittaa lääkäriin. Eihän tämä ole normaalia, että on viikon menkkakipuja, sitten ne hiipuu ja menkat tuleekin sata kertaa pahempina kuin yleensä? Selkäänkin sattuu, en pysty edes makaamaan paikallaan.
 
hui tanja! :( ootko koittanu laittaa lämmintä siihen päälle? laita kuumaa vettä vaikka kokispulloon jos ei oo lämpötynyä ja laitat mahan päälle.sit buranaa nassuun ja peiton alle nukkumaan pariks tunniks.
:hug:
 
tanjaK :hug:

ja :hug: kaikille muillekin sitä tarvitseville, tai ihan vaan muuten vaan sit hali :D

(.) ei erikoista, nää alkukierron päivät on niiiiin tylsiä.. onneks nyt ei kerkiä niitä murehtiin.

Älkää vain unohtako mua jos pidätte jotain nimen huutoja tms. mä en varmaan seuraavaan pariin viikkoon pääse kauheasti täällä käymään, toivon kumminkin kaikille plussaonnea ja palailen kyllä sitten kun taas täällä päässä asiat normalisoituu normaaliks arjeks :)
 
Kiitos kaikille tervetulo toivotuksista!
Kuukautisten alkamisesta en nyt taas tiedä, kun vuoto tuppaa olemaan hyvin nihkeää ja ruskehtavaa. Olisi ihana kun elimistö toimisi tarkkuudella ja jättäisi tällaiset tulkinnan varaiset pois.
Ovis tikkujen ostamista suunnittelen, kun en ole monasti ovistani pongannut luomusti. Missä vaiheessa olette ruvenneet kiertoa tikuttamaan? Nyt tietenkin ongelmani on tämä epäsäännöllisyys muutenkin.
TankaK, toivottavasti ei ollut keskenmeno. Osanottoni kipuihin kuitenkin.
 
Tanja: Voi harmi! Toivottavasti kivut hellittävät ja pääsette pian yrittämään uudelleen. :hug:

apsu: Minäkään en käynyt ennen yrittämisen alkua gynellä. Nyt sitten kun on ongelmia tullut, niin olen käynyt, papat ja muut otettu myös.

ON: Olo alkaa olla melko normaali. Alavatsaankaan ei ole sattunut enää, en sitten tiedä mitä kummaa se silloin yksi päivä oli. *huokaus* Vielä reilu viikko pitäisi odotella tätiä... Tuntuu, että mun elämä on kyllä nykyään pelkkää tädin odottelua. :kieh:
 

Yhteistyössä