ESIKOISESTA HAAVEILEVAT VOL.4

onnea testin tekoon miracle! :) +++++

tänään kävin sitten gynellä... tiedättekö te sen kauheen tunteen jonka saa kun istuu gynen odotushuoneessa?semmonen jännittynyt olo.... hrrr.. tuli kylmät väreet ku ajattelee.
mut lääkärillä oli "suomen paras lääkäri "diplomi seinällä joten se vähän autto. puhu tosi nopeaan ja selitti ihaan kaiken mitä mun kuuluu tietää ja vähän lisää.

ultrattiin kaikki sisäsynnyttimet ja kohdusta sain jopa 3D kuvan :)on se ruma. niinku hattivatti väärinpäin :Dkaikki näky olevan kunnossa ja kystasaldo on : NOLLA! w00h00!!
mutta...

havaittiin bakteeriperäinen tulehdus joka ilmeisesti estää raskautumisen. saatiin molemmat lääkekuurit ja toivotettiin että auttaa.
jos ei tästä kierrosta tärppää niin seuraavana vuotopäivänä pitää ilmoittaa gynelle ja sitten siitä 14. päivää niin pitää mennä takasin. ja silloin meidän pitää olla hässitty 10 tunnin sisällä sinne tulosta ja ne mittaa jotakin.

no ainakin se luultava vika löytyi... ja nyt lukemaan mitä teille muille kuuluu :)

 
Sothis: Tervetuloa! Teilläpä on aika paljon yritystä takana :hug: , toivottavasti pian tärppäisi! :heart: Laita vaan tietoja, niin mä päivittelen ne tuohon listaan.

nibbler: Hienoa, että selvisi joku syy, miksei raskautuminen onnistu. Tai no, hienoa ja hienoa, mutta ainakin se on korjattavissa! Toivottavasti lääkkeet tepsii! :hug:
 
Tervetuloa sothis :flower: :flower: :flower: Ja ompas tosiaan aika paljon yritystä takana, puhaltelen kovasti plussatuulia, tietty myös muille +++++ :whistle::whistle::whistle:
Hyvä nibbler, et jotain selvisi, ja toivotaan et lääkkeet auttaa :hug:

Täällä täti tekee lähtöään, olihan se peräti 2 vuorokautta kiusaamassa. Nyt tulee vain pissatessa/ pyyhkiessä ja toooosiiiii vaal.punaista ja toooosiii vähän. Pois vaan täältä kiusaamasta viattomia ihmisiä :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh:
 
Moikka! Mua tällä kertaa pelottaa, että jos raskauduinkin juuri nyt kun me tyhmät oltiin yhdynnässä ilman kondomia ja minulla se lääkekuuri meneillään. Tarkoitus siis oli pitää kuukausi taukoa yrityksestä ja olla kondomin kanssa. Loppu kierto mennään kondomilla, mut tietysti se silloin nappaa kun ei ole "tarkoitus". En tiedä jätänkö lääkkeet syömättä vai luotanko että ei se nyt yhdestä kerrasta kun ei aiemminkaan silloin kun on tähdätty. Mitenköhän nopeasti ns. varottavien lääkeiden kanssa on vaikutusta, jos lopettaa heti jos raskaus ilmenee. Monethan esim. alkoholiakin ottavat ja lopettavat vasta kun on varmuus raskaudesta. Lääkkeeni siis antibiootti, jolla voi olla sikiön kehitykselle vaikutusta. Mutta eihän alkio ole vielä sikiö jne. En haluaisi lapselle vaan pienintäkään harmia. Nyt mietityttää oma huolimattomuus :ashamed: :'(
 
haidi: Mikä kiertopäivä oli, kun puuhailitte ilman suojaa? Alkio on matkalla munanjohtimesta kohtuun noin 3-4 päivää. 5. päivänä se kiinnittyy kohdun limakalvoon. Muistaakseni istukan kehittyminen alkaa noin 6-9 päivää hedelmöittymisestä. 3. raskausviikon alusta kehittyvät jo verenkiertoelimistön alkeet, joten aika varhaisessa vaiheessa alkaa tapahtua myös aineidein vaihto istukan ja äidin verenkierron välillä.

Toivottavasti ei kuitenkaan ole nyt napannut ja voitte alkaa taas turvallisesti ensi kierrossa yrittämään! :hug:

muoks* Korostan vielä, että hyvin epätodennäköistä kuitenkin on, että lääkekuuri ehtisi vaikuttaa alkioon mitenkään. Loppuuko lääkekuuri ennen tai juuri samaan aikaan kun sun menkkojen pitäisi alkaa? Silloin on mahdollisia raskausviikkoja takana niin vähän, että luulen, ettei mitään haittaa pitäisi olla. Ja jos jotain vaikutuksia olisi, niin veikkaan, että raskaus menisi kesken niin alkuvaiheessa, ettet edes tajuaisi olleesi raskaana. Voimia sulle kuitenkin! :hug:
 
kp 14. n.29 kierto eli aika pahaan aikaan. :headwall: juu lääke kestää vielä sen pari viikkoa eli menkkoihin asti. Siis kaksi viikkoa olisi myös aika minkä alkio joutuis sitä kestää. Mut on otettava nyt huomioon, että tosiaan ei olla raskautuvaa sorttia. tai ei ainakaan mies joka jo eksänsä kans vuosia yrittänyt. Mut elämä on kokemukseni mukaan sellaista, et kaikki menee usein päinvastoin kun on suunniteltu :kieh:
 
huom.. tein myös testin tänään vielä siltä vralta, että ois raskautunu viime kierrossa ja menkat ollu silti. niin pirusti pelotti.. mut nyt oppineena ja varoen loppukierto ja ens oviksen aikoihin kuukauden päästä saa jo yrittää!!
 
Tervetuloo vaan uusille plussaajille :wave: olen töissä hoitoalalla ja meillä riehuu duunissa oksennus paska tautia |O ja viikon päästä alkaa minulla viikon kestävä"loma" jolloin oviksenkin pitäs olla, noh..minun tuurilla sairastun siihen vatsatautiin just sillon ku ois loma ja pitäs sekstailla.. :headwall: pientä pelkoa ilmassa..
Toivotaan et se plussa tulis siulle miracle :whistle:
 
JJ-t: Meen varmaan tällä viikolla uudestaan gynelle ja saan atrkemat ohjeet. Laitan ne sitten tulemaan! Kannattaa ehkä suhtautua pienellä varauksella mun ohjeisiin. Täällä on kuitenkin eri kulttuuri ja lääkitystä annetaan aika helposti (multa ei siis edes kysytty, kuinka kauan oon vauvaa yrittänyt.. sanoin vaan, että vauvaa ei oikein tule.). Sairaala, jossa kävin on kuitenkin hyvä sairaala, että itse olen melko luottavaisin mielin. :)

Nibbler: No nuohan oli hyviä uutisia! Ainakin kuulostaa siltä, että "vika" on helposti korjattavissa.

sothis: Tervetuloa! Mites sulla on vauvakuumeilu sujunnut?

Testasin sitten tänään miehen mieliksi, mutta negahan se. Ei kyllä ollut mikään pettymys, koska olin ihan varma, että se on nega..
 
Huomenta kaikille! :wave:
Vieläkö mahtuisi yksi kuumeilija joukkoon?

Nyt on menossa kp 23, ja kuviteltuja oireita on liudoittain :p Jätin vasta viime kuussa renkaan pois, joten yritän pitää mielessä, että oireet luultavasti johtuvat siitä. Ensi viikkoon pitäisi vielä malttaa odottaa.
 
kiitos kaikille! kun lääkäri alkoi puhumaan tulehduksesta kaiken maailman kauhukuvat alko pyörii päässä että se olis joku sukupuolitauti ja se on kokonaan pilannu mun raskausmahdollisuuteni. onneks ei ollu mitään ton pahempaa.

haidi se lääkekuuri jonka mä sain oli antibiootti merkkiä flagyl 400mg ja gyne ei sanonu mitään että raskautta ei sais yrittää vaan päinvastoin rohkaisi sitä, tosin tuo mun tulehdukseni tekee sene ttä jos voisinkin tulla siitä huolimatta raskaaks on riskinä keskenmeno varhaisena tai kohdun ulkopuolinen raskaus ja en tiedä mitä nuo antibiootit tekee.
varmaan kannattaakin pitää se tauko varmuuden vuoksi mutta jos mulle annettiin noin letkeesti antibiootit se ei voi olla katastrofi jos nyt oot raskaana :hug:
 
Tervetuloa TanjaK :flower:!!

copy pasteen seuraavan ko en jaksa selittää uuvellee :p
Eli tänää aamupissasta testasin mut miehen sanoilla: "se testi on kuin nainen, ei siit ota mitään selvää" :LOL: Eli eka olin et no ei siin ole, sit annoin miehelle ja se unen pöpperöissään kahto sitä (ja ol et häikäsee -ku just heräs uniltaan ja pistin valot) ja sano et ei siin kyl ole viivaa et vaik yritän siihen kuvitella ni ei siin oo.

Sit mä et no mä taas nään siin erittäin haaleen haamun et tossa ni sit mies kahto uuvellee ja sano et joo kyl siin ku kahel silmäl kahtoo :p eli ei sitä ny sit tiiä onks siin vai eiks siin oo :D eli mies eka kahto yhel silmäl ku sil häikäs se valokin mut sillo se ei kai sit nähny mut sit ko kahto uuvellee ni sit näki ko kahto kahel silmäl. Ni juu'u, se on vaa nii vaikeeselkonen testi :D Et kai se pitäs sit men apteekkii ja huomen testata uudellee jos se täti ei tuu.
 
Plussatuulia!!++++++++++++++++++++++++++++++++++++:whistle::whistle:
(tos tul plussapuhuri jokkaiselle :D)

Linna.......................kp 71/35................................yk 3
rapu83....................kp 65/29.................................yk 5
Zande.....................kp 63/30.................................yk 2
JJ-t..........................kp 56/??..................................yk 1
PikkuMyy-82............kp 48/27-29............................yk 3
Emili.........................kp 33/31-32..............................yk 5
Sirpula.....................kp 33/34-71..............................yk 9
Kuumeilija87............kp 31/30-35................................yk2
kiharapää................kp 28/32-35..............................yk 7
auri77.....................kp 28/28-29...............................yk 1
Tinttara84...............kp 27/25...................................yk 62
miina-......................kp 25/31.................................yk 3
Diodium...................kp 23/29...................................yk 6
Enchantress............kp 23/27...................................yk 2
TanjaK.....................kp 23/28-30..............................yk 1
Veena......................kp 22/24-28.............................yk 9
Ouska.....................kp 22/28-30...............................yk 2
miisa84...................kp 21/31...................................yk 2
hanni......................kp 20/24..................................yk?
xAnnax....................kp 19/29.................................yk 3
tiger75.....................kp 16/28.................................yk 8
Mimmukka81............kp 14/30-40..............................yk 4
LEP...........................kp 13/27-30...........................yk 3
Peppi1981...............kp 13/28-30............................yk.33
Juli05......................kp11/25-29..............................yk 8
Kaa..........................kp 10/32.................................yk 3 (taustalla)
nibbler.....................kp 9/28....................................yk 8
tyty86......................kp 8/35.....................................yk 1
arabel.....................kp 7/26.....................................yk10
Pantalaimon............kp 7/29-?.................................yk 5
Talvimamma08-09....kp 6/30-31.............................yk 1
Piglet........................kp 5/27....................................yk5
toiveilija82...............kp 4/34-42.............................yk 8
ElinaMaria...............kp 4/31.......................................yk1
della........................kp ?/??....................................yk 6
HK86.......................kp ?/??.......................................yk1
sothis......................kp ?/??.......................................yk 13




Alisa84....................kuumeilee, yritys alkaa piakkoin

Emppa.................... odotamme pikaista paluuta!
Santtulii..................odotamme pikaista paluuta!
Jouskari-82..............odotamme pikaista paluuta!
Haidi84....................palailee asiaan piakkoin


Haamuilee::heart:
miracle..........................yk3


Plussanneet: :heart: :heart:

Marimint81...................yk 1
mouku80.....................yk 4
Jonsku83.....................yk 1
Sunshine.....................yk 6
Puliina.........................yk 5
Sydänkäpynen............yk 3
ronja78.......................yk 3
EAK ............................yk 2
salamanteri85 ............yk 1
syksyinen haave ........yk 3
henni82 .....................yk ?
Fairytale84.................yk 4
Tinii............................yk n 1v.
koiramamma..............yk 1
Nauruprinsessa.........yk 1
Mayah........................yk 1
Cora85.......................yk 2
Cristiina.....................yk 7
Novelle78..................yk 14
siniapila ....................yk 3
sanni30.....................yk 4
memmy......................yk3

kesk. 3,86 kiertoa
 
Teretulemast uusille! :wave:

Nibbler: Täällä nauran ihan kippurassa sun hattivatille. Ei mutta tosissaan hienoa että syy löytyi ja onnistumismahdollisuudet parani kertaheitolla.

Itsekin olen tässä miettinyt sitä gynelle menoa, kun mitään ei tapahdu. Vihaan vaan niin mennä siine. Silloin kerranhan sen jo varasin ja peruin sitten. Mutta nyt olen alkanut pähkimään tätä asiaa niin saisihan sitä sieltä ainakin jonkun asteisen sielunrauhan tai sitten selityksen.

Haidi: toivottavasti tämä kierto ei ole juuri se kiero jos tärppäisi. Antibiooteissakin on eroja niin kuin silloin aiemmin jos sanoinkin että kait se lääkäri tietää parhaiten. Toivotaan parasta!

Miracle:
Hui kun on jännää! Pidähän meitit tilanteen tasalla!

Juli: Tervetuloa takaisin!!!

).( Kuvittellut oireet alkavat taas nostaa päätänsä, mutta koitan pitää pään kylmänä. Vielä semmoinen viikko pitäisi kärvistellä. aika menee niiiiiiiiiin hitaasti...
 
Veena, niinpä!! Mut mie testailen sit kai huomen ja tuun sit kertoon taas jos joku onneton haamujen haamujen haamu siihenkin testiin sit piirtyy :D Mut kannattaahan se mennä gynelle jos siltä tuntuu ja sillä saisit mielenrauhan :) Mut toivotaan et täs kierros mielenrauhan jo saisit ja se ois kaks tummaa viivaa!!!! :heart:
 
nibbler: Mä olen kanssa kerran syönyt Flagyl-kuurin, bakteerivaginoosiin. Pakkausselosteessa sanottiin, ettei saa käyttää alkoholia sen kanssa, sillä siitä tulee antabus-reaktio. No, mä maistoin ihan pienen siemauksen (siis tosissaan, kostutin kieltäni vain!) viiniä ja kyllä laatta lensi! :LOL: Että en suosittele kokeilemaan. :D

miracle: Onpa tosiaan jännä tilanne! Peukut on pystysssä, että se siitä vahvistuisi ihan oikeaksi plussaksi! b:)d

ON: Flunssa vaan jatkuu... :snotty: Täytyy vielä tämä päivä parannella kotona. Onneksi ei ole mitään tärkeitä luentoja tänään. Olen niin tunnollinen, että aina ahdistaa jäädä kotiin sairastamaan. :ashamed:
 

Yhteistyössä