~~*~~Esikoisesta haaveilevat~~*~~<3

heissan vaan kaikki!

tänne on napsahdellu parit plussat, jee ja onnea niille onnellisille!

en mä mitään tjottailla osaa, täällä oon jo pari viikkoa kurkkinu teijän juttuja.. :D tänään kp 36/34, lauantai-aamuna testattu negaakin negampi nega herkällä testillä. vaan missä täti luuhaa, mahakivutkin oli ja meni. on tää rasittavaa, kun on muutenkin pitkä kierto niin sitten venyy vielä pidemmäks. ärsyttää! oon niin kade kaikille joiden kierto on 28 päivän luokkaa, meikä saa odotella ovistakin kierron alusta kolme viikkoa ja sitten se jännäily vasta alkaakin. kyllä tässä on hermoja venytelty. meillä siis aloitettu yritys helmi/maaliskuussa ja nyt vasta yk 4. viisi kuukautta siis menny, mutta vain neljä kiertoa mahtuu siihen. kertokaas viisaammat (ja muut pitkäkiertolaiset) että voiko tästä pitkästä (tosin säännöllisestä) kierrosta olla jotain haittaa? siis että voiko vaikuttaa raskautumiseen. onhan toi mun normikierto 34 pv kuitenkin vielä just just normaalin mitoissa.

ovistikutkin on odottamassa seuraavaa kiertoa, niin just, näin mä tjottailen... :LOL: olen luullut että tulen helposti raskaaksi, kun kerran tulin kerrasta (vahingossa) raskaaksi, mutta nyt kun sitä oikein yrittää niin ei kuulu. eihän sitä vielä pitäisi hermoilla, enkä nyt oikeasti huolissani olekaan, kunhan vain kärsimätön.

tsemppiä kierron loppupäässä piinaileville, kärsivällisyyttä alkukiertolaisille ja paranemista kesäflunssaisille!

Heips kaikki! KP tänään 32, jos pongasin oviksen silloin reilu viikko sitten niin tänään olis dpo 10.. eli mun "tieteellisten laskujen mukaan täti tulis kylään perjantaina.. jos ei, niin silloin testaan. Testasin tänä aamuna ja ei edes minkään laista haamua vaikka kuinka yritin tihrustella...

Paljon onnea plussanneille!!! Kyllä täällä tullaan perässä ja lujaa!!

Hei Simppu, itsellä viimeisin kierto 41, yleensä 38-41. Ja ei ole kuulema haittaa pitkistä kierroista mikäli ovuloi. Jos menee yli 35 kierto, niin voi olla, ettei sit ovuloi ollenkaan...
Tärkeintä on, että luteaalivaihe on kunnossa, eli että oviksesta kuukautisiin olisi se väli ainakin reilun viikon (normi 2 viikkoa).

Mie taas:
Töissä ekaa päivää 2 viikon loman jälkeen. Sain kuulla, että työkaveri sai keskenmenon rv14, ja kaikki ties täällä tuosta raskaudesta... :(

Oon täällä kertonu sillon kun sain tietää et tää nainen on raskaana, että oli vähän outo olo, että hän tulee raskaaksi vaikkei haluaisikaan, ja minä sit millään en. Mutta näin tässä sit kävi... Ja raskaasti otti kuitenkin keskenmenon. :'(

-B

Miten te jotkut, jotka olette yrittäneet monta kiertoa, niin jaksatte kuukaudesta toiseen?

Meillä vasta yk 2 ja silti sitä pettyy aina ja paljon.. välillä tuntuis et haluis laittaa hanskat naulaa. ja kun mulla toi pco, ja syksyllä saan hormonit avuks.. Haluan että syyskuus olis jo nyt!!!

katsotaan mikä tulos on aamulla...oli niin hailakka ja kun noita negoja on jo parit alla clearbluella... ja kun tää ei ole niin yritetty juttu... pelottaa ihan pirusti mitä mieltä tuo mies on... hän kun on tämän viikon "päivitellyt" että kyllä ne sieltä alkaa...

(varmaan poistuu maasta ja/tai toivoo aborttia :( )

Rouva B, kiitos vastauksesta. yleensä tunnen oviksen tuossa kp20 paikkeilla, eli ihan kunnossa tuntuis kierto sen mukaan olevan. tässä kierrossa en huomannut ovista, ehkä en ovuloinut, tai sitten se oli myöhemmin kuin yleensä.

Hebbeliini, voih sielläkö haamutellaan..? toivon että viiva vahvistuu! pitäisikö sun kuitenkin yrittää malttaa ylihuomiseen, kun sitten ehtisi viiva tummua... yhdessä vuorokaudessahan ei välttämättä tapahdu vielä mitään. tiedän kyllä kuinka testit polttelee, varsinkin jos on jotain viivaa saanut näkyviin. tsemppiä sulle! =)

Alkuperäinen kirjoittaja simppu82:
Rouva B, kiitos vastauksesta. yleensä tunnen oviksen tuossa kp20 paikkeilla, eli ihan kunnossa tuntuis kierto sen mukaan olevan. tässä kierrossa en huomannut ovista, ehkä en ovuloinut, tai sitten se oli myöhemmin kuin yleensä.

Hebbeliini, voih sielläkö haamutellaan..? toivon että viiva vahvistuu! pitäisikö sun kuitenkin yrittää malttaa ylihuomiseen, kun sitten ehtisi viiva tummua... yhdessä vuorokaudessahan ei välttämättä tapahdu vielä mitään. tiedän kyllä kuinka testit polttelee, varsinkin jos on jotain viivaa saanut näkyviin. tsemppiä sulle! =)
ajattelin lähinnä ottaa tuosta aamupissistä... kun nyt tein sitten kumminkin ruokkiksella :D

Joo täälläki päässä aletaan taas vähä piristyä. Onhan se tosiaan ihan positiivista kun kierto pysyy suht tavanomaisissa mitoissa, ku edellinen venähti vähä pitemmäksi. Nyt vaan ei tosiaan millään jaksais ootella et täti häippäsee ja pääsee taas yritteleen. Toivon nii kovasti et nyt tässä kuussa ois nii hyvä tuuri et ovis sattuis viikonlopun aikaan ku mieski on kotosalla. Muuten sitä täällä vaan elättelee iha turhia toiveita koko ajan. Onneksi alkaa muutenki nyt helpottaa tämä yli turvonnu oloki. On taas vähä helpompi elelläkki. Ja kaverin häätki on nyt takana päin, nii voi taas palata normi arkea viettelemään ja lomaa oottelemaan. Enää pari viikkoa töitä ja sitte se loma jo alkaaki. Ihanaa! Sitte mie voinki paremmin olla sen ukko kultani tykönä vaikka viikollaki ja ties vaikka mie vielä toteutan sen että möngin sen työpaikalle ja raahaan sen sinne kopiohuoneeseenki. :LOL:
Tuskin se sitä pahakseen laittais... :D

Alkuperäinen kirjoittaja Rouva B:
Hei Simppu, itsellä viimeisin kierto 41, yleensä 38-41. Ja ei ole kuulema haittaa pitkistä kierroista mikäli ovuloi. Jos menee yli 35 kierto, niin voi olla, ettei sit ovuloi ollenkaan...
Tärkeintä on, että luteaalivaihe on kunnossa, eli että oviksesta kuukautisiin olisi se väli ainakin reilun viikon (normi 2 viikkoa).

Mie taas:
Töissä ekaa päivää 2 viikon loman jälkeen. Sain kuulla, että työkaveri sai keskenmenon rv14, ja kaikki ties täällä tuosta raskaudesta... :(

Oon täällä kertonu sillon kun sain tietää et tää nainen on raskaana, että oli vähän outo olo, että hän tulee raskaaksi vaikkei haluaisikaan, ja minä sit millään en. Mutta näin tässä sit kävi... Ja raskaasti otti kuitenkin keskenmenon. :'(

-B

Heips! Googlea selailemalla löysin, että luteaali on naisella aina vakio, jos on muutamia kertoja ollu vaikka 12 niin se se on hamaan loppuun asti... ja jos on 8 niin kannattaa mennä lääkärille!! onks se näin ? tietääkö joku? Netissä liikkuu kuitenkin niin paljon väärääkin tietoa!!!

...niin vähän infoa...tämä haamuplussa on miesystävälleni jonka kanssa olemme hengailleet puoltoista vuotta... muta miehen mukaan emme vieläkään seurustele?!? ja minun käsityksen mukaan olemme avopari...koska asustelemme samankaton alla ainakin jouluun asti... minulle tämä olisi kovinkin toivottu juttu, mutta tod.näk. miehelle ei... mutta saas nähä miten ajatus kääntyy jos tämä nyt on totta..... olihan tuo eilen ihanan ihanalla päällä kun piti minua hyvänä kun oli paha olo...

mutta mies o jo ihan omasta tahdosaan tullut jo suvullenikin esittäytymään.. minä tosin en ole koskaan päässyt tapaamaan edes miehen perhettä...(ei halua kuulemma sotkea minua heidän perheriitojen keskelle)

vaikka muuten olenkin korviani myöten rakastunut häneen... mutta en ole täysin varma hänen tunteistaan... on vaan sanonut minulle että ei halua puhua seurustelusta koska hänen mielestään asiat menevät silloin aina pieleen... et ota nyt sit hänestä selvää...

Hemuli1981, olen samaa kysellyt täällä ja tosi elämässäkin mutta eipä siihen tunnu olevan mitään helpotusta... meillä vasta yk4, mut aina se tuntuu paskalta kun putoo kovaa ja korkeelta. mulla ei vielä kertaakaan oo ollu minkäänlaisia oireita suuntaan eikä toiseen (mulla ei oo myöskään juuri mitään pms-oireita), että sikäli en oo ollu kertaakaan silleen et "mä oon aivan varmana raskaana". parit negat kun on testaillut niin ihmeesti se testailuinto ainakin laantuu, kun toivoo että vois vaan tehdä sen yhden plussatestin. nyt tuntuu että olen vähän osannut relata, oisko syynä kesä tai se että oon kertonu parille läheiselle ja he ovat tsempanneet eivätkä ollenkaan asettaneet paineita niinkuin pelkäsin. kovasti auttaa sellanen pohjimmainen usko, että kyllä me joku päivä onnistutaan, vaikka se ei ois just tänään.

luin just jostain että jos on taaksepäin kallistunut kohtu (mulla kuulemma on), niin simppojen saattaa olla vaikeampi päästä perille. pitää siis maata selällään jalat katossa hommailujen jälkeen, jotta mahikset paranis. oon aina nauranu tollasille ohjeille, mutta täytyy varmaan ottaa kaikki keinot käyttöön ens kierrossa... :LOL:

Rouva B oon aiemminki miettiny, et miten sä kirjoitat niin sukkelasti ja sujuvasti. Repesin niin tota teiän "jänistely"-juttua :LOL: vaikka asiahan on vakava, mut olit kirjottanu sen niin hyvin. Hassu mies sinulla =)

Sannya jos luet tän... mulla ollu klamydia 2krt, molemmilla kerroilla ollu ohje et 3vko kortsun kanssa, ja molemmilla kerroilla 2vko kohdalla ratkettu ilman kortsua... eikä oo uusinu.. sama kertalääkitys ku sulla. ainaki pahimman vaiheen ohi ootte menny :hug:

mul oma napa: vissii kp 37, tai jottai. ärsyttää tää kierto...

Hebbeliini, siis mikä ehkäsy teillä ollu jos vahinko pääsee käymään? Onnea vain jos olet raskaana ja sinusta se on hienoa :) :heart: Mie ite en vaa ois nii hirmuse iloissani, jos mies ei sitä toivois eikä haluais.. Kyl mu mielestä pitää molempien sitä haluta, ellei sit tosissaan oo ollu pillerit esim. ehkäsynä ja ne sit pettää.

Talvis: Kiitos! :flower: Vai sukkela kirjottaja. Oli kyllä joo meikäläisen ilme näkemisen arvonen kun moisen tempun teki. Ei kyllä sillä, etteikö mieheni pystyis suoriutumaan uudelleenkin melko heti, mutta kun se on sillon ihan simpatonta jo se neste!
Ei hyvä mies tajua ettei niitä vauvoja nyt noin saada! :D
Sullakin aika pitkät kierrot, ootko harkinnu jotain, esim teroja lyhentämään sitä?

Hebbeliini: Kerrothan sitten kuinka teille kävi. Jos noin pitkässä suhteessa kuitenkin elää ja seksiä harrastaa, niin ainahan on se "vara" että sieltä tulis joku jengin jatkoksi. :D

-B

PS. Kättärin täti soitti, miun hoitotiedot tulee kohta, mitäkähän siellä on.... :eek:

Hei pitkästä aikaa :wave: Meillä alkaa rankka taloprojekti tässä, niin mulle vois laittaa, että tjoittailee. Kyllä mulla kp:iä saa pitää, mutta yrityskerrat saa poistaa. Kovasti toivotaan nyyttiä, mutta stressaavan elämäntilanteen vuoksi halutaan ottaa rennommin tämä "vauvatehtailu" :)

Paljon haleja plussaajille. Täällähän lentää moni pesästään!

Ja tervetuloa uusille, teitä tarvitaan ettei täällä ihan hiljene :)

Sunnistajalle onnea plussasta :flower: :hug: ja hebbeliinille haamun vahvistumista toivotaan ja eiköhän se sinunkin mies ole onnellinen vaavista, jos se on tullakseen. Rouva b lainatakseni, niin Jos noin pitkässä suhteessa kuitenkin elää ja seksiä harrastaa, niin ainahan on se "vara" että sieltä tulis joku jengin jatkoksi.

itsellänikin on jo paljon virkeämpi olo... sain eilen ikävyys itkut itkettyä niin nyt taas jaksaa =) Mut lähden nyt parhaanystäväni syntymäpäivä kakkukahveille :wave:

Hemuli1981 hyvä kysymys! Vuosi lähenee yk11 pärähti juuri käyntiin.. alku yk:ssa oli jännää ekat kuukaudet ja harmisteli kun ei heti tärpännyt. Mutta ei kuitenkaan niin vakavasti ottanut pettymystä koska alussa yritys vasta oli. Puolen vuoden jälkeen alkoi sitten jo vähän rankemmin ottaa pettymykset ja tällä hetkellä toisinaan on niin turtunut jo joka kuukautisiin tiputuksiin ettei enää ole mikään ihme jos ei ole raskaana. Nyt vain pelottaa että jos jommassa kummassa on jotain vialla. Mutta jotenkin sitä vain vielä jaksaa olla positiivisella mielellä vaikka välillä tuleekin masis ja epätoivo. Sekin itseä helopottaa, kun tietää että omat ja miehen porukat on meitä kumpaakin yrittäneet 2-vuotta (kenessäkään ei ollut "vikaa" ), niin tieto siitä rauhottaa, että kyllä se pikkunen aikanaan tulee. Kuitenkin vuosi on tässä hommassa lyhyt aika!! Ja kun olen vielä nuori (26v tulee vuoden lopussa ) niin ei tässä vielä mitään hätää ole! Se on vain nautittava tämän hetkisestä tilanteesta ja ottaa kaikki irti kahdestaan vielä kun voi!! :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja miracle:
Hebbeliini, siis mikä ehkäsy teillä ollu jos vahinko pääsee käymään? Onnea vain jos olet raskaana ja sinusta se on hienoa :) :heart: Mie ite en vaa ois nii hirmuse iloissani, jos mies ei sitä toivois eikä haluais.. Kyl mu mielestä pitää molempien sitä haluta, ellei sit tosissaan oo ollu pillerit esim. ehkäsynä ja ne sit pettää.
Nolona myöntää että ihan luomumenetelmillä ollaan vuosi menty, kun minulle ei oikein pillerit sopinut ja kortsukin tuntuu unohtuvan siinä huumassa :D

ps.mies tuossa illalla kyseli, et miks sie lopetitkaan sillon niiden e-pillereiden syönnin :D JA HÄÄ SITÄ SILLOIN EHOTTI, kun vastustaa kaikkea keinotekoisesti valmistettuja tuotteita :D

mulla tökkii koko palsta... vaihteeks.

ei vieläkään verta näkyvissä... mutta koitan fyysisesti rasittaa itteäni kuin osoittaakseni menkoille että 1. anti tulla vaan, emmä mitään vauvaa halua, tai 2. tuu vaan niin mä lisään tahtia!

lakkasin ulko oven ja ai että tuli hieno! vaaleenpunaharmaasta kämmäsestä ovesta tuli kuin 1800 luvun massiivitammi ovi :D että mä oon hyvä :)

kävin ostamassa scrapbook tarpeita ja alan nyt niillä leikkiä. ihan lapsuudesta asti teinivuosiin ja siihen kun tapasin tän mun miehen.. mut arvatkaapa vaan onko mulla miehestä paperikuvia! on mut ne on raameissa kaikki... :( pakko repii alas ja laittaa ne kirjaan ellen mä nyt sitte tilaa uusia.

hebbeliini, meillä meni niin että mies ei ensin halunnu lasta ja mä erään pitkäselitteisen tapahtuman jälkeen lopetin pillerit omasta tahdostani. silloin sanoin miehelle että hän saa hoitaa tuon ehkäisypuolen ja se homma toimi hetken kunnes... tiedäthän.. miehet. ei ne oikein huomaa jos se kortonki puuttuu :D

Suunnistajalle isot onnittelut plussasta ja hebbeliinille haamun vahvistumisonnea!

Minä oon ihan tööt, kolme aamuherätystä ja jokaista ennen yöllä vain muutama tunti unta |O
Ihana kun alkaa loma! Siis oon ollu melkeen kaks votta töissä täällä ja viime kesänä pidin vain viikon loman! Talvilomaa ei ollu ollenkaan, hieman meinaa uupumus painaa.
Mulla yksi työkaveri odottaa vauvaa, en saanu tänään silmiä irti sen sievästä masusta :LOL:
mulla taitaa taas kierto venyä, mahaa on nippaillu jo melkeen viikon, mut eipä näy tätiä.

hebbeliini Minunkin mies sano että "sit joskus tehdään niitä lapsia yms yms" Sitten sai inhoittavan emätintulehduksen juuri sillon kun piti vaihtaa nuvaringeihin niin sitä sitten vähän lykättiin ja piti kumia käyttää mutta sitten tulikin lapsi puheeksi... aloimme miettimään että miksi ei ja miehen biologinen kello vissii rupes tikittää sillä sekunnilla.. :D Viimeks oli niin sulonen kun tuijotti sitä raskaustestiä varman puoli tuntia ja yritti tihrustaa sieltä edes jonkun sortin haamua. :D Miksi ihmeessä ootte vaan luomuillen jos mies ei lasta kuitenkaan haluu? :/ Mutta hirmu onnittelut jos nyt se haamu vahvistuu! Oo onnellinen. :)

Yhteistyössä