Esikoinen vuodelle 2015

Mun on nyt pakko kirjotella tänne, vaikka oonki ollu vähä taka-alalla. Meillä myös syksyllä tulee vuosi täyteen "yritystä" (vaikka ite en laskekaan ihan samoin kun menkkoja ei ollut ekaan puoleen vuoteen). Painoindeksi on 21, ikä 25 ja ultralla katottu, että kaiken pitäis olla kunnossa, mutta silti ei tärppää. Mä kuitenkin nään tän lapsettomuustutkimuksiin menon positiivisena asiana. Siis tottakai haluaisin, että olisin samantie pamahtanu paksuks, mutta onneks on tällasia klinikoita sun muita jossa voidaan auttaa. Musta on hyvä, että mulla tarkistetaan kaikki paikat ja mahdollisesti/luultavasti myös miehen (?). Älkäämme siis vaipuko epätoivoon :) Sitten KUN saadaan oma lapsi syliin, osataan ehkä arvostaa vauvaa paljon enemmän eikä edes vahingossa pidetä sitä itsestään selvyytenä :)
 
joa
Heippa! Liityn joukkoon mukaan. Ja heti on tyhmä kysymys luvassa :saint: elikkä lopetin pillerit kesken liuskan, 19 pilleriä kerkesin syödä. Tästä on nyt kulunut 11 päivää eikä tyhjennysvuotoa ole kuulunut.. Testasin viimeksi tänä aamuna ja negaa näyttää. Ja tyhmä kysymys: Onko mulla siis kp 30 nyt?
Millon kannattas varailla lääkäriin aikaa jos ei tyhjennysvuotoo näy eikä kuulu?
Testi tuskin plussaksi muuttuu vaikka kovasti toivoisin sellaista ihmettä.. :|
 
Mak-i ymmärtääkseni plussa testissä on -1 ja seuraavana päivänä se varsinainen ovispäivä eli dpo 0. Dpo = days past ovulation. Ja siitä sitten vaan lasketaan päiviä eteenpäin :) itsellä ollut aina helppo määritellä se dpo 0 kun fyysiset oireet kertovat oviksesta niin tarkkaan.

Tervetuloa Joa! :) laitatko vähän taustoja niin laitan sut listalle. Viimeisten kuukautisten eka vuotopäivä on kierron eka päivä eli kp 1 ja sitä kiertoa kestää kunnes tulee seuraavat. Ja varmaan ihan normaalia että kestää kun jätit pillerot kesken laattaa ja muutenkin joillain kestää kierron palautuminen. Varmaan jos ei pariin kk kuulu ni kannattaa hakea apuja.

Sassa hyvin sanottu! Koitetaan pysyä positiivisina! :)
 
joa
Siinä oli vielä sellainen tapaus että kerkesin vaihtaan pillerit ja neuvolasta käskettiin alottaa heti perään se uusien pillereiden liuska.. :whistle:
Taustoja: 24 vuotta mittarissa, yk 1 ja kp 30/26-30.
Kierron pituus vähän vaikea arvioida kun mulla pillerit kerkesi olemaan.
Ainiin ja tulee jos on tullakseen, ainakin toistaiseksi :)
 
Hei kaikille!
Mut voi siirtää sinne hiljaisiin vai mikä se nyt olikaan. Nyt menossa Kp 15. Otan tämän kesän rennosti ja elän kuin pellossa turhia ressaamatta. Syksyllä sitten mahdolliset tutkimukset käyntiin. Nyt nautitaan kesästä ja lomasta.

Tsemiä kaikille ja plussa tuulia!

Ai niin,mulle on tapahtunut ihanan positiivisia juttuja. Juhannuksena mua kosittiin ja musta tulee täti!! <3 Ja toivotaan et se kolmas juttu oiskin sit oikee jymypaukku!!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: bumpy ja Merope
En nyt tiedä, mitä pitäis ajatella. Ovistestin viiva näyttäis edelleenkin tummuvan. Kp 15 tuli siis se ihmeellinen viiva, joka oli tumma ihan pieneltä alueelta reunasta ja muuten tosi haalea. Nyt sen jälkeen jokaisen iltapäivän testit ovat olleet vastaavalla tavalla tummia reunasta, mutta myös se muu osa siitä testiviivasta on tummunut. Nyt siis menossa kp 18 eikä viivat kyllä vieläkään olleet tasavahvat, mutta aikalailla tumma oli se toinenkin. Tummempi viiva kokonaisuudessaan, kun minään aikasempana päivänä. Aamujen testit ovat aina paljon haaleampia. Ja syy siihen, miksi en tiedä mitä ajatella on, että mietin tuota kierron pituutta. Edellinen kierto oli siis sen 27 päivää, joten jos se olisi tuon verran ja ovis vielä tuloillaan niin luteaalivaihe on kyllä varmaan liian lyhyt...

Mietin tässä sellaista, että luuletteko, että tähän vauvan "tekemiseen" olisi helpompi suhtautua, jos etukäteen tietäisi, kuinka kauan siinä tulee kestämään ennen kuin tulee raskaaksi?

Miisa, onnittelut kosinnasta tulevalle tädille! :)
 
Viimeksi muokattu:
nööse: en ihan hokannut sun kysymystä, mutta ei sitä voi tietää etukäteen kuinka kauan siinä kestää, että raskautuu. Se on mahdotonta selvittää. Mulla on tosi moni kaveri heti ensimmäisestä kerrasta raskautunut ja moni on viimeistään 6kk päästä raskautunut. Itellä mennyt kohta se vuosi e-pillereiden lopetuksesta, eikä vieläkään ole tärpännyt.
Tottakai sitä ajattelee, että jos olis heti ensimmäisestä tai toisesta tärpännyt ym. Jossittelu ei ole kuin pahasta.
Tiedän kuinka turhauttavaa on, kun ei oikein ole selvyyttä niistä oviksista ja siitä tapahtuuko sitä edes.
:(

Itellä on aika hyvin tullu viivat noihin testeihin, mutta gynekin sanoi, että vaikka viivat tulisikin niin se ei ole takuuvarmaa, että se ovulaatio tapahtuu. Eli ei kannata ihan sokeesti niihin testeihinkään luottaa.

Päätin ite, että en varmaan testaile ovista tässä kuussa. Tunnustelen omia tuntemuksia ja miehen kanssakin sovittiin, että pitää sytyttää liekki uudelleen tonne vällyjen väliin ja yrittää väh joka kolmas päivä, ellei useammin heilutella vällyjä.

Tänään siis kp8 ja ihan normiolot. Vuoto loppui perjantaina ja oli ihan normaalit menkat. Katsotaan mitä tässä kierrossa tulee taphtumaan. Avoimin mielin.

Tsempit ja jaksamiset kaikille. Kovin nuutuneita viestejä monelta, joten toivotaan kaikille onnea matkaan ja voimia yrittämiseen <t
 
Nööse, olis se kieltämättä paljon helpompaa, jos tietäis kauanko tää yrittäminen tulee kestämään. Tää epätietoisuus on just kaikkein kuluttavinta, odottaminen itsessään ei. Ihan sama vaikka menis yht kaksi vuotta (tai no..), mut kunhan tietäis varmuudella että tulee vielä tärppäämään ja et tää vaihe kestäis jonkun maks x ajan.
 
Joo eli mun pointti tuossa kysymyksessä oli nimenomaan tuo mihin Intopiukka vastasikin. Täysin hypoteettinen kysymys siis. Tietysti tiedän, ettei kyseistä asiaa voi mitenkään tietää, mutta pohdin tässä yhtenä päivänä, suhtautuisiko sitä jotenkin "paremmin" tähän, jos tietäisi, kuinka kauan pitää yrittää.

Lisään nyt ihan kuvan tähän mukaan, koska mun testieni viiva tummuu vaan. Tänään tuli siis tällainen viiva ja on jälleen tummempi kuin edeltäjänsä. Toinen reuna selkeesti tummempi kuin kontrolliviiva (oli ainakin luonnossa). Joko tää olis nyt se positiivinen? Kai sen tietää huomenna, kun näkee, mihin suuntaan tuo viiva kehittyy. Nyt vaan mietityttää, tuleeko ovis liian myöhään. En voi tietää kierron pituutta, mutta edelliseen verrattuna nyt taitaa olla jo liian myöhäinen vaihe. Vai olisiko jopa niin, että testit vaan huijaavat mua eikä sitä ovista ole edes enää tulossa?

katso liitettä 19615

 
Viimeksi muokattu:
nööse, kyllä ainakin mulle todellakin olisi helpompaa suhtautua yritykseen, jos tietäisi, kauanko tässä menee ja varsinkin jos tietäisi varmaksi, että ylipäätään joku päivä se plussa testiin pärähtää ja että kaikki sujuisi onnellisesti oman nyytin lunastukseen saakka. Ikää kun mulla on jo mittarissa 33 ja syksyllä 34, niin onhan tässä pieni pelko siitä, loppuuko aika ns. kesken, jos ei heti onnistu, vaikka yritystä/tjottausta onkin meillä vasta takana muutama kuukausi. Toisaalta, jos tästä 30+ iästä haluaa jotain positiivista keksiä, niin ehkä mahdollisen yrityksen venymisen voi (toisin kuin parikymppisenä) helpommin laittaa iän piikkiin ilman että tarvitsee maalailla heti kauhukuvia siitä, että jotain muuta olisi perustavanlaatuisesti vikana. Mutta kun ei voi tietää, niin eipä tässä auta kuin koittaa jatkaa positiivisella mielellä etiäpäin =)

Tässä kierrossa ollut jotain ihmeellistä pahoinvointia/etovaa oloa lähes päivittäin (lähinnä aamupäivisin) jo reilu puolitoista viikkoa ja rinnat vähän arat. Kai tää on jotain toiveajattelusta johtuvaa oireilua, koska raskaana en ole testinkään mukaan, ja melko epätodennäköistähän se oliskin, kun kuukautiset kuitenkin viimeksi tuli ihan normaalisti ja nyt menossa vasta kp 24. Ovista en tässä kierrossa testaillut ollenkaan ja vähän epäselväksi jäi, tapahtuiko sitä ja jos niin millon. Jotain limoja tuli kp 14, mutta sen jälkeen (tai sitä ennenkään) en mitään merkkejä oviksesta huomannut, vaikka yleensä oireet on olleet aika selkeät. No jospa se ovis olis kuitenkin ollut tuossa kp 14 tietämillä ja tästä kierrosta tulisi normipituinen, niin luteaalivaihe pidentyisi aiemmasta *toiveikkaana*. Kp 19 aamulämpö 36,6 ainakin viittais siihen, että ovis olisi jo tapahtunut. Noihin liuskaovistesteihin en ole itse vielä sortunut, niin en oikein osaa auttaa niiden tulkinnassa... Cb digit hymynaamoineen on ihanan yksiselitteisiä mutta tietty myös sen hintasia, ettei ihan joka kierrossa viitsi investoida.
 
Eilen oli jo selkee viiva rfsu:n ovulaatiotestissä ja muniksiin nippaili. Aattelin et jipii sieltä se ovis on jo tulossa. Tänä aamuna sitten tikkuun ei mitään, sama nyt äskettäin :(. Ja paikat kuivat ku sahara. Eikä ole missään vaiheessa kovin kosteet ollukaan. Et mitäs ihmettä taas. Ärsyttää. Jotenki tuntuu että miun ihon kunnolla on yhteys noihin limakalvoihin. Kun miulla siis atopia, ja tällä hetkellä käsien iho taas ihan haavoilla ja tulehtunut. En ole ikin käyny gynellä (nolo).. että en tiiä yhtään miten helposti voi saada jotain ovistutkimusta et tapahtuuko sitä ovista sitten :/
Nöösen kysymykseen. Että ois kyll kiva, jos olis joku tieto, että jossain vaiheessa tulee tärppäämään. Ja ylipäätään et ois kaikki kunnossa sitä raskautumista varten.
joa: lle teretulemast miunkin puolesta :)
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille pitkästä aikaa,täällä vietetty hiljaiseloa vauvahaaveilussa. Siis toivotaan lasta mutta ei yrittämällä yritetä, nyt kp 14/28. Viime kierrossa osasin olla testaamatta ja odottaa alkaako menkat :)
 
TERVETULOA KAIKKI ESIKOISESTA HAAVEILEVAT!



Ilmoita muutokset ja lisäykset listalle PUNAISENA, kiitos!

Muistathan ilmoitella itsestäsi, jos kuukautiskiertosi venyy yli 50 päivään.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan pois listalta.

TIISTAI 1.7.2014


KP: Kiertopäivä xx/xx (kiertopäivä/kierron normaali pituus)
YK: Yrityskierto
TJOT: Tulee jos on tullakseen (ei aktiivinen yritys)


KM: keskenmeno, KU: Kohdunulkoinen raskaus, Kilppari: kilpirauhasen vajaatoiminta, PCO: polycystic ovaries, MFO: multifollikulaarinen ovario (lievempi pco) TM: tuulimunaraskaus


NimimerkkiIkäKPYKYATJOTTaustalla
anzkuliini2737/25-29X
Boni2910/28412/2013pco
bumpy2935/31151/20131 ku, mfo
diadora2535/29-3115
hopess2214/286/2013
Iiida2225/17-4689/2013
ilokilo2938/2717
Intopiukka2827/24-4869/2013mfo
joa2432/26-3016/2014X
KultaSieni2826/2734/2014
Liilja2027/32-3334/2014X
Mak-i2324/26-29274/2012
Malvankukka2510/2825/2014
Mantzu_852940/22-255
Mappis_882633/30128/2013
Merope2941/28108/2013kilppari
Minisport2712/33118/2013pco
MooiMama2521/32-3325/2014
Nalat-843029/38-6010/2013pco
Nööse2521/2725/2014
piretti2224/301910/2012X1 km
pipiipa2022/2916/2014x
puutarhassa217/33109/2013
robusti2920/3425/2014
sassa72518/3038/2013
~SeaWind~204/2014
Sirppanainen2415/28812/2013
taikakai3326/26-3134/2014X
ttaisku2411/4099/2013
Tikru-783631/28-3143/2014
valonkantaja2369/27-3432/2014X1 km




HILJAISET HAAVEILIJAT:

Evaparadise
_Lilja_
MiiSa-80
SinSin


ONNELLISET ODOTTAJAT:


YK: Yrityskerta/-kierto, jolloin tullut raskaaksi

NimimerkkiYKPositiivinen tulos
Santrana326.4.2014
Nissukka26.5.2014
Lumikko89319.5.2014
tibt127.5.2014
vauvatoiveilija31.6.2014
onnenpisara5.6.2014
marita1455.6.2014
 
Viimeksi muokattu:
Seawind siirsin sut nyt omine lupineni odottajista listalle. Ajattelin, ettet halua nähdä nimimerkkiäsi "onnellisisssa odottajissa" :ashamed: Ilmoita jos haluat pois listalta tms. Toivottavasti kuulemme sinusta pian!

niin ja kiva kuulla sinusta hopess! =) pikku tauko siitä "väkisin yrittämisestä" tekee varmasti hyvää!
 
Viimeksi muokattu:
äääh. pelottaa entä jos kuitenkin missasin oviksen. mitään tuntemuksia (uusia) ei oo tullu, mutta entäs jos kuitenkin laskin sen väärin... kun en niitä testejäkään tee..nyt oltu 5 vuorokautta ilman vierailuja sillä osastolla kun olin reissun päällä. noh päivän valkovuoto viittais siihen että oikeeseen aikaan ollaan hommamme hoidettu, mutta entä jos kierto ois taas ollut pitempi ja oviskin myöhemmin. mitäpä näitä märehtimään, mutta jäi vaan mieltä kaivamaan illalla.
ON: väsymystä suunnattomasti ( voi kyllä johtua reissusta)

reissussa nenäkin tukossa (voi johtua hotellista)

ja kaiken lisäks kummallinen lenkkeily into iski ja kävimpä oikein kunnon juoksukengät ostamassa (periaatteessa ei tarvetta laihuttaa, mutta liikkuahan on aina hyvä!)

Tupakointi vähentynyt 15 tupakasta / päivä yhteen tupakkaan / päivä !! tämä suunta hyvä ! ja tupakka tekee ällötysolon...

toiveajattelua, mutta toivossa on hyvä elää !

Tervetuloa uusille ja mukava tarinoitanne lueskella.
 
Terve! Olen kytännyt taustalla jo pitkään ja lueskellut vanhojakin keskusteluita etsiessäni ovulaation ja etenkin alkuraskauden oireita jne :D Me yritetään mun miehen kanssa siis esikkoa, ehkäisy jäi pois 10/2013, varsinainen yritys alkoi noin 03/2014, kierto pitkä ja epäsäännöllinen n. 38-60 (yleensä 42-48) ja joskus teininä ultrattu alavatsakipujen takia pco-tyyppiset munasarjat. Siksi kai sitä plussaa ei ole vielä kuulunutkaan.

Tarkoitus bongailla ovulaatiota (mahdotonta kun mun LH-tasot näyttää useampaa huippua/kierto) , harrastaa peitonheilutusta mahdollisimman usein (siihen kyllästymättä ja painostamatta ukkoa liikaa ;D). Syksyllä on sovittu että menen vähintäänkin pyytämään terot tai/ja clomit kierron tasaamiseksi. Olis kiva jos myös munikset ultrattaisiin ja samalla kai miehenkin simpat tutkittais. Mutta se vasta sitten aikasintaan syksyllä, toivottavasti ei tarvis! ;)

Ihan kauheaa tää yrittäminen tälläsillä kierroilla kun ei oikein tiedä ovuloiko ollenkaan tai joka kuussa ja mihin aikaan kiertoa. Tässä kierrossa (nyt kp 29/38-60) oon tikuttanut ovistani joka päivä alkaen kp 6 ja ollut jo kolme LH -huippua, ykskään ei kyllä ole ollut vahva plussa eli testiviiva tummempi kuin kontrolli. Ens kierrossa yritän ehkä, mahdollisesti (mahdotonta koska olen testiaddikti) olla käyttämättä ovistestejä koska ne vie järjen! Tulee ihan pakkomielteiseksi kun olis "pakko" harrastaa seksiä ja ahdistun jos LH-huipun aikaan onkin pari pv hiljaista sillä rintamalla. Raskaustestejäkin olen ostanut säkillisen (David-liuskat) koska haluan nähdä varhaisetkin mahdolliset haamut vaikka ne menisivätkin kesken, se tuo toivoa raskautumismahdollisuuksiin. Kerran me saatiinkin jo parina päivänä haaleaa haamua huhtikuussa, mutta nousi kova kuume ja haamut katosi sen myötä. Sillä mä todistin kuitenkin että meidän sukusolut toimivat jotenkin!

Välillä tää taival on tosi rankkaa ja masentavaa ja turhauttavaa kun oon niin pakkomielteinen ja malttamaton luonne ja ikäkin (tänä vuonna 30) alkaa ressata. Nää keskustelupalstat tuo mulle lohtua kun täällä näkee samoja asioita pohtivia ihmisiä jotka lisäksi vielä raskautuu!

Plussatuulia kaikille!
 
Isosti tsemppiä kaikille jännäilijöille!! :)

Malvankukka inhaa tuollaiset ihovaivat ja kuivat limakalvot :( Mulla pillerit kuivattivat limakalvoja ja alapää oli kans aina kuin sahara, mikä taas johti hiivatulehduksiin. Ei kiva! Miten oletkin selvinnyt 25-vuotiaaksi ilman gynekäyntejä :D :D Sanoo hän, jota on ronkittu kymmeniä ja kymmeniä kertoja :LOL: Varmasti johonkin tutkimuksiin pääsisit jo ihan siksi, ettet ole koskaan käynyt, mutta jos esim. ultrattavaksi haluat niin mene kerran yksityiselle! Siellä kun ultrataan aina. Ja ajoita käyntisi vielä oletetun oviksen tienoille niin näkyy sekin sitten.

Tervetuloa Nalat-84! Laitoin sinut listalle. Katsohan että meni oikein :)

Saman ikäinen olen kuin sinä ja myös pco vaivana. Yksi kohdunulkoinen raskaus ja epäilen että myös yksi kemiallinen takana. Nämä tuovat toivoa siitä, että raskautuminen onnistuu, mutta ku:stakin aikaa jo vuosi, mikä pelottaa! Noh me pääsemme loppukuusta tyksiin lääkärin juttusille, joten ehkä pian selviää lisää.

Meillä seksistä on ikävä kyllä tullut aikamoista pakkopullaa... :( Kivaa se on oikeastan vaan sillon ku tietää ettei ovuloi ja sitä harrastellaan ihan "huvin vuoksi" :D Nämä kerrat vaan tuppaavat sen kuukausittaisen "pakkoseksin" takia jäämään harvoiksi.

Noista ovistesteistä. Tosiaan meillä pco:laisilla saattaa tulla niitä vääriäkin ovisplussia kun LH-taso on aina normaalia korkeammalla. Jos et ole tosiaan saanut selkeää plussaa, niin ovis ei ole välttämättä tapahtunut ollenkaan : / Suosittelen kyllä pitämään taukoa testeistä koska ne tosiaan vie järjen! pco:n takia gyne mullekkin sanoi ettei suosittelisi ovistestien käyttöä, tulee vaan turhaa stressiä. Mä en kyllä niitä edes tartte koska kroppa kertoo usein oviksesta ihan itse varsin selkeästi :D
ja taas toisaalta... tämä on eka kierto terojen ja clomien kanssa kun en tikutellut ja kappas kun kierto on nyt yhtäkkiä ihan sekaisin :kieh: Joko ovis tuli kaksi kertaa tai sitten se normaaliajan ovis jäi kokonaan välistä. Selvä ovis kuitenkin kp 29-30 paikkeilla teroista ja clomeista huolimatta. Ota tästä nyt sit selkoa...

Tämä yritys tosiaan osaa masentaa ja ikäkin stressaa! Minäkin kun haluaisin enemmän kuin yhden lapsen (katotaan vaan nyt kun sanoin tuon, niin tärpin käydessä tulee kolmoset :D ).

Toivotaan teille (ja myös meille) pian sitä toivottua plussaa!

pipiipa en minäkään ihan joka kerta tunne pahemmin ovisoireita, vaikka tikku näyttäisikin plussaa (mulla ne eivät ole yleensä näyttäneet plussaa muuten kuin oviksen oletettuna aikana). Älä siis luovu toivosta :) Ja turha sitä on muutenkaan stressata siinä mielessä, että asialle ei mitään enää voi. Helppohan se on sanoa, muakin kismittää ihan helkutisti jos ovis menee vaikka miehen työreissun takia ohitse. Hienoa, että olet vähentänyt tupakointia!! Mä olen nyt lopettanut oikeastaan kokonaan, paitsi jos tulee istuttua iltaa ja juotua alkomaholia niin silloin kyllä tulee polteltua. En aikaisemminkaan poltellut kuin sanotaanko 2-6 tupakkia päivässä, mutta nyt sekin on jäänyt. Ja melko kivuttomasti vielä! Hyvä me! =)

On: eipä mitään uutta... outo kierto jatkuu! Nyt kp 36 (vissiinkin) eikä mitään tuntemuksia. Ovis tuli kp 29-30 siis hormoneista huolimatta ja tekis mieli huutaa että WTF!! Noh, edelleen kuitenkin meinaan olla hirveästi stressaamatta asiaa koska pianhan me päästään niihin tutkimuksiin. Stressataan sitten vasta :)
 
Viimeksi muokattu:
bumpy kiitos kannustuksesta ! näitä tarvitaan, vaikka asiat pienet. kun ei hirveästi ole ihmisiä joille jorinoida näitä ( kun kateudesta turhautuva ja kiinnostus katoaa heillä) joten luojankiitos näille palstoille !
 
Testiin tuli vihdoin plussa eli ovis bongattu kp 20. :) Tänään vasemmalla alavatsalla on nipistellyt, joten saattavat olla oviksen aiheuttamia ja ovis siis olisi kp 21. Ennen ei ole mitään oireita ollut, mutta en ole niitä osannut kaivatakaan. Selkeästi olen siis ollut kiertoni suhteen täysin väärässä... Nyt jos menkat alkavat liian pian, soitan kyllä gynelle, kannattaisiko terot lopettaa kokonaan. Mutta eiköhän nyt ainakin hetkeksi lopu tämä minun ovistesteistä jauhaminen. :D
 
Heippa kans täältä pitkästä aikaa! Mulla sama tilanne kuin hopess:lla eli kesätaukoa pidellään yrittämisestä ja pakko sanoa, että tää tauko on tehnyt nyt jo hyvää! Täällä starttasi siis viime viikolla yk 13 ja nyt meneillään kp 10/30. Vaikken noista mun kiertopäivistä osaa tällä hetkellä sanoa yhtään mitään, kun viime kierto jäi vain 24 päivän mittaiseksi.
 
joa
Kp34 tätiä eikä plussaa näy. Menkkamaisia kipuja muutamana päivänä ja olin varma että nyt alkaa. Lämmöt koholla 37,3 eilen ja tänään. Ruoka ei maistu ja nirsoilen kun en muka saata syödä :D Mies väittää että rinnat kasvaneet, en menisi kyllä vannomaan. Taitaa tehdä mielikuvitus molemmilla tepposet. :p
Tympeää tämä epätietoisuus vaikka tässä nyt ei ole kauaa odoteltu.
 
Kp70, mutta ei se mitään. :)
Täällä on nyt parina päivänä ollut hassuja tuntemuksia, ihan kuin olisi jokin oviksenmoinen kutittelemassa, mutta enpä tiedä. Olishan se kiva joo jos menkat nyt pikkuhiljaa olisivat tulossa, mutta samapa tuo viime kädessä. Olen kyllä miettinyt sitä, että pitäisiköhän kokeilla maca-jauhetta, kun sillähän pitäisi olla myös hormonitoimintaan ja menkkojen säännöllistymiseen vaikutuksia. Olen vain ymmärtänyt, että on aikamoisen pahan makuista tavaraa ja kallistakin. :p
Onko kukaan kokeillut kyseenomaista ainetta mihinkään tarkoitukseen?

Ja positiivisempi asia on se, että kaksi viikkoa paastoilua kohta takana, tänään neljäs paastopäivä kaiken kaikkiaan ja multa on lähtenyt jo kiitettävät 1,8 kiloa (nestettä lähinnä). :D
Vähemmän syömisen päivät ovat menneet mukavan sutjakkaasti. Tänään oikeastaan on eka päivä jolloin on vähän huonoa oloa ilmassa, mutta ei mua kyllä (edelleenkään) nälätä.
 
Moi valonkantaja mun jokapäiväiseen ravintoon kuuluu maca-jauhe :) Ja joo se on ihan hirveetä maultaan, mutta ei sitä tarvi ottaa ku max ruokalusikallinen ja itse sotken sen tuorepuuron joukkoon, mistä ei maistu yhtään. Päivittäisiin ravintoaineisiin kuuluu myös chia-siemenet ja vehnäalkioöljy, jotka molemmat sujahtaa tuon samaisen tuorepuuron joukkoon sulavasti :)
Ja siis mihinkään erilliseen tarkoitukseen tai vaivaan en näitä käytä vaan ihan ravintorikkauden vuoksi. Maca-jauhehan siis sisältää mm. proteiinia, tärkeitä mineraaleja: rautaa, magnesiumia, kalsiumia ja fosforia. Se sisältää myös lukuisia mineraaleja (mm. jodia), B-vitamiinia, tärkeitä rasvahappoja sekä 18 aminohappoa.
Chia-siemeniä taas syön, kun en syö kalaa kun siitä saa kuituja, antioksidantteja ja vitamiineja (A, B1, B2, B3) sekä lisäksi mineraaleja kuten kalsium, rauta, sinkki yms. Ja tosiaan sen kalan syömättömättömyyden vuoksi tärkein: sen sisältämän öljyn Omega-3 pitoisuus
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä