Onnenpisara, nyt munkin on kyllä tultava jyrähtämään.
Tuollainen käytös mitä miehesi harjoittaa ei ole tervettä toimintaa, ei sinulle, ei hänelle ja eikä ennen kaikkea teidän parisuhteelle. Miehessäsi on nyt ilmennyt selviä sairaalloisen mustasukkaisuuden ja omistushalun piirteitä ja hän yrittää hallita sua. _Kukaan_ tässä maailmassa ei voi käskeä tai päättää sun puolesta, että mitä _sinä_ haluat ja saat tehdä! Oli se sitten tv-ohjelma tai jokin muu asia. Ja huorittelua tai muuta alentamista ei pitäisi ikinä ikinä ikinä hyväksyä! Ei vaikka asuisitkin hänen talossaan.
Mä esim. asun mieheni omistamassa asunnossa ja mies peräti elättää mua tällä hetkellä, koska itselläni ei ole juuri nyt tuloja, mutta en ole saanut osakseni minkäänmoista määräilevää tai painostavaa kohtelua. Ja jos saisin niin mä olisin lähtenyt jo kauan sitten...
Anteeksi nyt tällainen spekulaatio, ei pitäisi mennä puhumaan kun ei toista ihmistä (miestäsi) tunne ja hänen intressejä tiedä, mutta mun mielestä sun kannattaisi nyt oikeasti harkita haluatko hankkia hänen kanssaan lapsia. Lapsi nimittäin sitoo sut tähän ihmiseen loppuelämäksi ja on samalla myös asia jolla hän voi myöhemmin kiristää/alistaa sua entisestään. :/
Ja itsekin mietit sitä, että onko sulla virkaa lapsen jälkeen.
Mutta totta on, ettei toista voi muuttaa. Muutos lähtee ihmisestä itsestään. Sun ei kai auta muu kuin ryhtyä puhumaan asioista. Aina, kun saat osaksesi huorittelua tai painostavaa käytöstä niin sun kannattaa ilmaista selkeästi miltä susta ne sanat ja teot tuntuu. Voi ihan hyvin olla, ettei mies edes itse tajua omaa käytöstään ja/tai noudattaa itse opittuja käytöstapoja alitajuisesti (millainen on hänen vanhempiensa suhde mikäli ovat vielä elossa? Se voi kertoa paljon myös siitä millaiset käyttäytymistavat mies on oppinut liittyen parisuhteeseen). Ehkä jokin ammattiapukin voisi olla hyväksi. Jos et miestä saa mukaan minnekään niin mee edes itse puhumaan jollekulle. :/
Kauheasti tsemppiä nyt teille ja koettakaa saada asiat kuntoon. Jos asiat ei kuitenkaan parane eli sä et tunne oloasi hyväksi (riitoja suhteessa on aina, mutta jos tuntee itsensä enemmän ahdistuneeksi kuin onnelliseksi niin ei hyvä) niin ei kannattaisi jäädä siihen suhteeseen roikkumaan, vaikka tuntisi niin kovasti rakastavansa. Joskus kun se rakkauskaan ei riitä. Mutta toivotaan nyt, että saatte asiat kuntoon ja sinä olosi hyväksi. :hug: