Esikoinen vuodelle 2015

Jokos Santranan uskaltaisi lisätä onnellisiin odottajiin? :heart:

Katsokaas kaikki, että tuli tiedot listaan oikein. Tuntuu että hyppäsin jonkun ohi tai muuten vaan söhläsin...

Viimeksi muokattu:
Olen elossa!
Muutto on suoritettu ja uusi asunto on ihana, mutta vielä on jonkin verran tavaraa vailla omaa paikkaansa. Noh, kyllä se tästä hiljalleen sutviutuu. :)

Viime torstaina tosiaan alkoikin se tuhruttelu, yltyi vuodoksi ja jo eilen oli enää ihan vähäistä tuhrua. Nyt siis kp5. Nämähän olivat ensimmäiset mun "omat" menkkani ja kestivät juurikin sen mitä luomuna on ennen pillereitä kestänytkin, eli tämän n. 5 päivää. Edelliset menkathan olivat n. viikon kestäneet keskenmenovuodot ja sitä edelliset saman verran kestäneet vikat välivuodot pillerien jälkeen. Nyt voikin sitten ensi viikosta lähtien alkaa jännäämään, että tuleeko ovista ja milloin se tulee. :)
Ihanaa on ollut huomata miten mies on selvästi alkanut innostumaan tästä lapsiasiasta. Se jo (omaan tapaansa vitsinomaisesti) välillä puhelee, että nyt tehdään vauva ja muuta vastaavaa.

Pahoittelut niille joilla kierto on taas alkanut ja onnea Seawind, nyt on kyllä pakko tärpätä tuolla arsenaalilla! :D

Oon kai siinä onnellisessa asemassa, ettei minulta ole ainakaan suoraan tultu lapsenteosta kyselemään. Asiaan toki vaikuttaa se, että suhdetta on takana varsin vähän ja ystäväpiirimme on pieni. Ehkä jotain ihan pientä vihjailuntynkää on ollut havaittavissa miehen lähisuvusta, mutta ei mitään suoraa utelua.

Oli pakko tulla vielä puhelimella täältä sängynpohjalta kirjottelemaan. Oon koko illan ja tämän alkuyön googletellu ja ettiny kaikenlaisia kokemuksia noista lääkkeistä mitä mulle määrättiin. En oo löytänyt hirveesti negatiivista, vaikkakin on myös paljon niitä joille nämä lääkkeet ei oo tuoneet apua. Mutta sitten taas vastapainoksi on hirveesti myös vanhempia jotka ovat juurikin näillä metu+clomi yhdistelmillä lapsensa saaneet. Blaah.. Ihan turhaahan se on netissä seikkailla ja etsiä, sehän on niin yksilöllistä.. Mutta minkäs teet kun oon niin malttamaton. Kuinkahan kauan siinä voi mennä että terolutin jälkeen alkaa ne kuukautiset.. Söin niitä 15-25.4, nyt neljäs päivä ilman ja viides lähtee. Kai ne jo kohta pitäisi alkaa? Tänään ei vielä gynekään nähnyt vuodon merkkejä. Käski ottaa yhteyttä ensiviikolla jollei siihen mennessä ole alkanut niin sitten käydään verikokeissa ja mahdollisesti nostetaan terolutin määrää.. Mutta toivon ja uskon että tälläkin annostuksella alkaisi, aiemminkin on alkanut.. /:

Noista terokuukautisista, itse en ole huomannut pahemmin mitään erilaista terojen jälkeisissä menskuissa, tosin sen kolmannen terokierron jälkeen tuli tuhruvuotoa noin 5 päivää ennen varsinaisia menkkoja. Nyt kun takana eka clomikierto niin ai perkele että on kivuliaan moonikset!!! En ees muista koska olis viimeks pitäny ottaa ihan särkylääkettä ku kivut herättää yöllä. Hyhhyh! Onneks olivat vaan eilen niin kipeet, tänään ei pahemmin kipuile.

Seawind mulla on nyt terot + clomit ja foolihappoa syön ihan omin päin. Terot ei aiheuttanut mitään sivuoireita mutta clomit kyllä. Tässä viime kierrossa (eka clomikierto) oli tosi paljon kipuja muniksilla. Se on varmaan aika normaalia kun siellä alkaa tapahtua, mutta vähän ikävä vaiva kyllä. Lisäks mun vatsa ei tykännyt ei sit ollenkaan, joten jos satut olee herkkävatsainen niin nappaa jotain zoltia tms. suojalääkettä clomipäivinä. Eka terokierto ei oikein toiminut joten menskuja sai odottaa kauemmin, mutta sit kun nostettiin annostus 2 teroa/päivä niin kierrosta tuli 30-31 päiväinen, eli kuukautiset on alkaneet noin 6-7 päivää terojen jälkeen. Ei hätää siis :)

Noista raskausuteluista, moni tutuista tietää vuodentakaisesta ku:sta joten tajuavat olla kyslemättä. Mutta tajuutteko että viimeinen tökerö kommentti tuli mun omalta isältä!! Ja hänkin siis tietää ku:sta tasan tarkkaan. "Tarttis teidänki ne lapset tehdä jos vielä meinaatte"... joo kiitti hei... herra mörökölli joka ei uskalla puhua mistään vakavasta asiasta niin hoitaa sen tommosilla tokaisuilla. Taisinkin heittää vastakommentiksi jotain sen suuntaista että "kyllä sä voit ihan kysyä suoraan, että vieläkö me yritetään tai onko jotain ongelmia, jos asia kiinnostaa" :D

Santrana lisäsin sut odottajiin :) kerrotko vielä sen YK:n ja plussauspäivän halutessasi. Tosiaan roiku täällä ihan rauhassa ja paljon onnea matkaan!! :flower:

Viimeksi muokattu:
Hei,

tulin moikkaaman pitkästä aikaa tännekin. Lueskelen edelleen teijän juttuja kyllä ja pidän peukkuja kaikille :)

Santrana hirmuisesti onnea ja toivon suuresti että kaikki sujuu mallikkasti loppuun asti. Onnea!

Teroja minäkin 3 kiertoa napsuttelin ja mulle niistä ei ollut apua. Kierto lyheni, mutta ovulaatio edelleen pysyi myöhäisessä ja välivuotoani ei poistanut. Nyt sitten vetelen toista kiertoa primolut nor 10mg 1x1. Eka kierto oli 26 päivää ja nyt tää toka kierto yllätyksekseni ovulaatio olikin 4 päivää aikaisemmin. Tämmöistä ei ole koskaan kohdalleni sattunut :D Hyvin onnellinen olen että jotain toi lääke on tehnyt. Nyt odotellaan alkaako perjantaina tuhruvuoto. Jos ei ala niin jippii. Sitten 10 päivä ensi kuuta odottelen menkkoja saapuvaksi. Ovis tuli hyödynnettyä vähän miten sattuu kun mies olikin väsynyt yms. Kyllä vähän ottaa aivoon mutta minkäs teet. Päivä ennen ovisplussaa ja päivä ovisplussan jälkeen hommailtu ja nyt sormet ristiin että se auttoi. Clomit haluisin käyttöön, mutta gyne ei ollut vielä valmis niitä aloittamaan kun parempi olisi toki jos ilman niitä tulisin raskaaksi.

Meillä on nyt 11kk täynnä yritystä about tänään. Miehen simppatulokset tulivat muutama viikko takaperin ja olivat erinoimaiset. Nauratti kun siellä oli prosentteina että nopeita eteenpäin liikkuvia oli vähän vähemmän kun hitaita ja kiemurtelevia. Eli voiko näistä ajatella että noi nopeet on poikia ja hitaat tyttöjä ?!? :D Eli tuliskohan meille suuremmalla todennäköisyydellä tyttö? No joo kunhan nyt jompi kumpi ees tulisi. Mieli hyppelee edes takaisin surullisesta iloiseen. Joskus jopa raivoon, vihaan ahdistukseen tai onneen, iloon ja nauruun. On tää kyllä sellasta vuoristorataa. Enimmäkseen kyllä allapäin ollaan. Hoitoihin me ei tulla pääsemaan vasta kun syksyllä koska sain sillon alkuraskauden keskenmenon joten eipä tässä nyt mitään ole vielä tehtävissäkään. Rukoilen että tänään postista tipahtaisi mun labra-arvojen tulokset. Tai ihan viimeistään perjantaina. Pelottaa ja jännittää ihan sikana, mutta saisivat jo tulla! Otettiin siis kaikki mahdolliset tarpeelliset.

Nuo kommentit että eikö sulle jo tule vauvakuume noista vauvoista. Kyllä nekin raastaa mun hermoja ja yleensä heitän jotain nasevaa että ei todella. Eikä mulle oikeestaan tuukkaan vauvoista vauvakuume, se on ihan itsessään. Yleensä itseasiassa lapsiperheiden kanssa ajan viettäminen vie todellakin mun kuumeen pois :D Ärsyttää se kun en voi/halua puhua asiasta muille niin on niin vaikeeta olla kun ei voi kertoa mitään juttuja. Jos joku hyvä ystäväni nyt raskautuisi mä varmaan vetäisin vuosisadan masennukset päällensä. Yksi ystävä aloittaa kesällä ja mua pelottaa se ihan kamalasti.

Kysymys: kun teillä on clomit käytössä ovatko molemmat munasarjat kipeenä vai vaan se mistä alkaa irtoilemaan??

Lilja: Mun ei kans tuu vauvakuume muiden lapsista, tosi jännä. Musta niitä on tosi ihana seurata ja kaikkea, mut ne on muiden lapsia.

Meillä mies on ihan suhteellisen rauhallinen. Moonisten alkaessa sanoo kerran, että voihan vitalis, mutta muuten ei mitään. Syö kiltisti vitamiininsa ja kyselee koska ovis. Kerron hälle päivät millon on oltava juhlakunnossa ja kiltisti tottelee. Sanoo että kyllä meidän aika vielä on. Omat tunteet vaihteleekin sitten täydestä masennuksesta, pelosta ja surusta aitoon onneen ja iloisuuteen (=normaaliin). Onneks tänne pääsee purkamaan tuntojaan.

Glada vappen ja bara vatten kaikille :wave: (itsellä kuohuviinipullo odottaa jääkaapissa..)

Hyvää vappua! :flower: mun on pakko tehä tnä r-testi, koska haluan ostaa sillä itelleni hyvän omantunnon siihen, että otan tänään vappu"limsaa" :D siis todellisuusha on se, että millään ei näy siinä vielä, vaikka olisinki raskaana, mutta mun on pakko nähä se yks viiva testis, että ei oo nii syyllinen olo :D oon pahoillani että oon näin pimee, mutta oli pakko tulla sanomaan :D hahah!

Mulle sais päivittää tälle päivälle kp1!

Eli tosiaan, näin käynnistyi täällä päässä ensimmäinen kierto lääkkeiden turvin. Tuossa tunti sitten alkoi tulla paperiin verta kun vessassa kävin, oli ihan punertavaa, joten eikös se sitten voida jo laskea tälle päivälle tuo kp1? Vaikkakin kivut alkaa ja hanat aukeaa kunnolla varmaan vasta huomenna.. /: Sunnuntaina lähtee menemään clomit rinnalla (kp 5-9). Metut ja foolihapot aloitin tänä aamuna. Oon kyllä niin happy kun viimein pääsee säännölliseen rytmiin! :)

Hauskaa vappua kaikille turhautumisesta, menkoista, pco:sta ym. huolimatta! =) Toivottavasti kaikilla on mukavaa; yritetään iloita rakkaiden seurasta ja vapaasta keskellä viikkoa (ei tosin päde vuorotyöläisille)!

yk 3 ja plussa tuli 26.4 Näillä mennään.

Naapuri pitää niin kovaa meteliä, että koiraakin häiritsee, huoh.. Toivottavasti noista pääsee pian eroon...
Ihan kaamea väsymys, kun on nukkunu niin huonosti pari yötä..

Plussa tuulia teille puhaltelen täältä, seuratkaa perässä että saa juttuseuraa plussanneisiinkin ;) :cool:

Santrana: onnea hirmuisesti ja tarrasukkia kovasti mukaan :) <3

Omanapaa: meillä eletään jänniä aikoja :) maanantaina on kapseleiden poisto ja rintojen kipeydestä päätellen täti on tulossa kylään pian joten päästään ehkä siis pian heilutteleen peittoja tosi tarkoituksella ensimmäisessä YK:ssa :) huihui. Kyllähän sitä toivois vaikka ja mitä tapahtuvan mutta yritän kyllä välttää liikaa pilvilinnoissa oleilua :) raskaustestejä enkä ovistikkuja aijo kyllä ostaa :) näillä mennään ja toivotaan parasta :p

Iloista vappua kaikille! :)

Santrana onnea sinulle ja miehellesi, tsemppiä tulevaan <3

Kieriskelen ihan pohjamudissa. Ovulaation pitäis olla tänään, testasin eikä ole. Kaveri ilmoitti olevansa 12.vkolla raskaana ja toisella häät alkukesästä. Tiedän: muiden onni ei ole mun onnesta pois, mut nyt tuntuu niin pahalta että on ihan sietämätön olo. On tunne, että mä en koskaan saa omaa lasta ja musta tulee katkera paskapää joka ei pysty menemään kavereiden perhejuhliin. Vaikka järki ja lääkäri sanoi, että jokainen kierto on uusi mahollisuuus jne jne mutta on niin vitun saamaton olo. Anteeksi kielenkäyttö. Mikään ei huvita, vitut se ovulaatiokaan sieltä tuu, tuntuu et elämässä ei oo mitään sisältöä vaikka onhan tässä vaikka ja mitä. Miehen lohdutus ja kauniit sanat ei auta, on kaikelle paskalle aika vastaanottavainen fiilis, kaatakaa vaan kaikki niskaan.. Huh. Että iloista wappua vaan. Anteeksi jos pilasin juhlatunnelman.

puutarhassa Tsemppiä! :hug:

Ymmärrän tunteesi ja tämä ryhmähän on sen takia, että täällä voi avautua hyvästä ja pahasta olosta. Tuskinpa kenekään vapputunnelma siitä menee pilalle. Ihana kuitenkin, että miehesi yrittää lohduttaa, vaikkei siitä tuntuisikaan apua olevankaan.

Hurjasti onnea Santrana! Ihanaa, että alkaa plussia paukkua tähänkin ketjuun =)

Tsemppiä puutarhassa, välillä tulee kieriskeltyä pohjamudissa, mutta kyllä se kevätaurinko taas paistaa risukasaankin :) Koitetaan nauttia elämästä ja keväästä kaikesta huolimatta!

Itsellä on kirjottelu jäänyt, kun ei ole kauheasti ollut jännäiltävää tässä alkukierrosta, oon kyllä taustalla lueskellut teidän muiden juttuja... Ovista oon bongaillut ja eilen clearbluen testiin ilmestyikin hymynaama ja tänään (kp 20) aika selkeet ovistuntemukset. Ja tietysti mies on tällä hetkellä muutaman sadan kilometrin päässä, joten eipä päästy tätä nyt hyödyntämään. Viimeksi puuhasteltu su-iltana ja epäilenpä, ettei pikku-uimarit ole tänne saakka säilyneet hengissä. Seuraavan kerran nähdään huomenna, jolloin taitaa mahkut olla jo ohitse... Ihmeen myöhäseks meni ovis tässä kierrossa. Saas nähdä, minkä mittainen kierto tästä tulee (viime aikoina kuitenkin ollut useimmiten alle 28 päivää). Liekö vitamiinit/foolihappo/greippimehu vaikuttaneet jotain? Epäilen kyllä, että mulla on luteaalivaihe aika lyhyt, joten ovis taitaa normaalistikin olla myöhemmin kuin se 14 päivää ennen menkkoja.

Eilen pääsin nuuhkimaan serkun parin viikon ikäistä vauvaa ja ihme kyllä, vauvakuume ei ihmeemmin pahentunut, vaikka olihan se niiiiin pikkunen ja söpö :heart: Onneksi sukulaisten tai tuttavien uteluja/kyselyjä omasta lisääntymisestä ei ole pahemmin tarvinnut kuunnella, vaikka ikääkin on jo 30+. Lähimmät ihmiset tosin kyllä tietää, että lapsettomuus on johtunut lähinnä sopivan miehen puutteesta eikä omasta halusta.

Hyvää vapunjatkoa kaikille!

Vappuja kaikille! Huomenna vielä työpäivä ja sitten on taas viikonloppu. Mahtavaa!

Mulle saa päivittää kp 3/27, yk 16.

Tänään aloitetaan sitten Letrozolit, se on kai aika vastaava kuin Clomit. Ensi viikolla lääkkeeksi tulee Menopur, joka laitetaan pistämällä. Aika jännää. Ja jos kaikki menee hyvin, niin puolentoista viikon päästä inseminaatio. Toivo elää hyvät naiset, vaikka maailma näytti todella synkältä kaksi päivää sitten! <3

Santranalle onnitteluhali! Ja paljon tarrasukkia mukaan. :)

puutarhassa, ei muutaku tuulette ihan rauhassa. Minäkin tulin alunperin tälle palstalle, että saa avautua rauhassa. Ymmärrän ihan täysin sun tunteet. Tässä tilanteessa mun suosikki sanonta on, että "leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksi". ;) Eli ei muuta kuin tsemppiä, aurinko paistaa risukasaankin!

Puutarhassa niin on se kumma kun kaikki on päällisin puolin hyvin mutta silti sitä vituttaa ja ei ole onnellinen. Miksi tää vaikuttaakin kaikkeen. En tiiä onko joku muu huomannut mutta mä en enää kestä vastoinkäymisiä ollenkaan. Tai jotenkin kun on ollut vastoinkäymisiä tässä asiassa ja se on koko ajan mielessä niin jos esim. joku asia ei menekään niinkuin haluan alan itkemään :D Esim. en saa jotain tiettyjä aurinkolaseja vahvuuksilla se tuntu ihan ylivoimaisen pahalta ja ahdistavalta. Musta on tullu ihan sekopää. Tsemppiä sulle kovasti tän paskan hetken yli. Kaikkihan me tiedetään että toikin fiilis on ohimenevää. Ainakin toivottavasti se ei jää koskaan päälle lopullisesti :/

Ilokilo vitsi sulla on jännät ajat. Toivottavasti ekalla tärppää niin ei tartte suotta vedellä turhaan lääkkeitä :) Pidä tuo hyvä mieli ja asenne päällä niin auttaa varmasti myös osaltaan :)

Mua pelottaa tosi paljon. Oon alkanu kuvittelemaan, että tässä kierrossa on nyt tärpännyt. Ovisplussa siis maanantaina joten oireita ei vielä ole enkä mä niistä tätä fiilistä oo repinykään. Jotenkin vaan on sellanen olo että miksi ei. Tiedän järjellä etten ole raskaana, mutta joku mussa kuvittelee että oon. Oon alkanu haaveilemaan että tammikuussa sitten syntyy. Sit hetken päästä tajuun et ei perkele mitä mä ajattelen. Tää on ihan tappoa koska reilun viikon päästä tulee ihan karsee ahdistus ja tippuminen korkealta... Kävelin tänään vaunuja myyvän liikkeen ohi ja näyteikkunassa oli emmaljungia. Kyllä mua otti rinnasta kun mietin saadaanko me ees koskaan lähteä vaunuostoksille...

onnenpisara
Tarrasukkia Santrana ja onnea odotukseen!

Minulla on varmaan vähän samantapainen fiilis, mutta ei raskautumisen suhteen vaan tämän parisuhteen kanssa mitä puutarhassa sinulla on. Kaikesta sanaharkoista huolimatta täällä edelleen odotellaan sekavin tuntein vielä joitakin päiviä.. Ajatella enää noin yhdeksän päivää!! Milloinkohan sitä voisi testat tuolla erityisen herkällä, onkohan nyt viikonloppuna liian aikaista? Alavatsaa on vihlonut äkkiliikkeissä ja tuntuu että on tosi turvonnut ja täysi olo... Voihan se enteillä vain menkkojakin. Mies kovasti jo höpöttää lapsesta. Puhelee että nyt meitä on jo kolme matkassa.. sitten päivän mittaan saattaa sanoa vähän rumastikin ja sitten taas harmittaa.. tälläistä se tää parisuhde-elämä sitten vissiin on..

Katoin just YLE areenalta viimeisen jakson Toisen kanssa sarjasta. Kyllä tuli taas itku! Suosittelen teille nyyttihaaveilijoille ja plussanneille! :)

ON: eipä vielä merkkejä oviksesta. Testiviiva oli tänään (kp 9) väritön kun taas viime kierrossa tähän aikaan siinä oli selvästi jo väriä. Eli pidempi kierto nyt tiedossa.

onnenpisara
Minäkin olisin tahtonut edes sen Toisen kanssa-sarjan seurata (katson tosi, tosi harvoin teeveetä), mutta ensimmäisen jakson alkaessa isäntä lähetti niin murhaavia katseita (ei ilmeisesti pitänyt sarjan ideasta) että katsomatta jäi.. Viimeistä jaksoa kerkesin katsoa lähes loppuun ennen kuin tuli pihaan huokailemaan miten tommosta roskaa pitää vielä seurata.. näin meillä..

TERVETULOA KAIKKI ESIKOISESTA HAAVEILEVAT!

Ilmoita muutokset ja lisäykset listalle PUNAISENA, kiitos!

Muistathan ilmoitella itsestäsi, jos kuukautiskiertosi venyy yli 50 päivään.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan pois listalta.

PERJANTAI 2.5.2014

KP: Kiertopäivä xx/xx (kiertopäivä/kierron normaali pituus)
YK: Yrityskierto
TJOT: Tulee jos on tullakseen (ei aktiivinen yritys)

KM: keskenmeno, KU: Kohdunulkoinen raskaus, Kilppari: kilpirauhasen vajaatoiminta, PCO: polycystic ovaries, MFO: multifollikulaarinen ovario (lievempi pco) TM: tuulimunaraskaus

NimimerkkiIkäKPYKYATJOTTaustalla
anzkuliini28/28-29X
Boni295/??312/2013pco
bumpy295/31141/20131 Ku, mfo
diadora256/29-3114
hopess2238/286/2013
Iiida2233/18-4269/2013
ilokilo294/2716
Iituli8628?/281/2014
Intopiukka2876/24-4859/2013mfo
Liilja2035/3214/2014X
Lumikko892410/23-3032/2014
Mappis_88254/28118/2013
Merope298/28-3198/2013kilppari
MiiSa-803414/28-35148/2012
Minisport276/3398/2013pco
MooiMama2524/3305/2014X
Nissukka2538/3323/20141 km, kilppari
Nosugar2525/30-3114/2014
Onnenpisara2323/31-385/20131 km
Oodikas3621/2887/2013
piretti2222/371710/2012X1 km
puutarhassa2121/3399/2013
Puteri23?/3012/2013
sassa72520/24-2618/2013
~SeaWind~203/28-3124/2014
Sirppanainen2412/30612/2013X
Suppeli21?/25-30512/2013
taikakai3321/2714/2014X
Tikru-783632/29-3223/2014
vauvatoiveilija228/22-37310/20131 tm
valonkantaja238/27-3432/2014X1 km

HILJAISET HAAVEILIJAT:

Evaparadise
_Lilja_
SinSin

ONNELLISET ODOTTAJAT:

YK: Yrityskerta/-kierto, jolloin tullut raskaaksi

NimimerkkiYKPositiivinen tulos
Santrana326.4

Kiitos kaikille tsempeistä :heart: Mulla ei ole ketään muita kun mies kelle voin näistä asioista puhua, joten tää ryhmä ja te ootte ihan korvaamaton lohtu, tuki ja apu. Kiitos <3 :)

Katsoin myös tota Toisen Kanssa sarjaa, hirmu hyvä!
ilokilo teillä on jännittävät ajat käsillä, toivon todella että kaikki menee hyvin ja tärppää, niin ei tarvii lääkeitä syödä kauempaa :) Pidä meidät ajantasalla!

Tuli mieleen noista ovistesteistä, mistä tilaatte noi Clearbluen testit? Hirveen kalliita apteekissa, lähemmäs 40€ 5testin paketti!! Mä tilasin netistä tollasen halpispaketin, oisko ollu 25testiä 5€. Nyt enää yks niistä jäljellä ja pitäis varmaan tänään hakee lisää, eipä tänäänkään tullu ovisplussaa, vaikka eilen kyl sutinoitiin varmuuden vuoksi.

Vappu tuli ja meni ihan kotosalla rauhassa. Liikaa tuli kyllä syötyä, eli nyt on food-baby mahassa. Pitänee vetästä pari salaattipäivää, että laskeutuu..

En oo kuullutkaan tommosesta sarjasta. Pitääpäs katsastaa sieltä areenasta! Onnenpisara, meillä mies ennen aina pilkkas mua kun katsoin kaikenmaailman hömppää, mutta sit kerran tokaisin vähän painokkaammin ettei herran tartte niitä katsella, eikä se kuulu hänelle mitä sontaa tykkään telkusta katsella. En mäkään mene pilkkaamaan jos tyyppi toljottaa jotain painia tai muuta, joka mun mielestä on ihan tyhmää. Sen jälkeen ei oo ukko enää pilkannut, lähtee vaan kiltisti koneelle puuhailemaan tms. kun kuulee inhokkisarjojensa tunnarin :D Sunkin pitää vaan sanoa, että herra on hyvä ja sulkee silmänsä jos niin ärsyttää ;)

Lilja kysymykseesi clomeista, mulla viime kierrossa kipuili tosi paljon se puoli, jolta oletin munan irtoilevan, mutta hiukan kyllä toiseltakin puolelta kipuili.
Mulle ei oo ehkä tullut niin tuommoista, että kaikki pienetkin vastoinkäymiset pistäis itkettämään, mutta tää vauvayritys kyllä pyörii ajatuksissa nyt ihan nonstoppina ja aina kun nään raskausmahoja tai söpöjä vauvatavaroita niin tulen surulliseksi ja ajattelen, että mahtaako meille tuota tilannetta tulla koskaan... Kyllä surettaa, pelottaa ja turhauttaa! Puutarhassa, kuten huomaat niin et ole ainoa jota veeituttaa, eli anna tulla vaan :) sitä varten me täällä ollaan! Olin myös niin pohjamudissa kun kuukautiset taas alkoi. Eka clomikierto oli niin kivulias ja inhottava, että otti tosissaan päähän se ettei siitä sitten ollut mitään hyötyä :(

ilokilo hirveästi tsemppiä!! Toivotaan, että saatte näillä konsteilla pienokaisen tuloilleen ja pian!!

MooiMama niinhän sä nyt sanot, ettei tikkuja ostella. Hehe... ;)

tosta muiden lapsista ja vauvakuumeesta. Mä oon ehkä vähiten lapsirakas kaikista kavereista :LOL: Kaverit on useaan otteeseen päivitelly sitä, et miten MULLA voi olla vauvakuume... Nykyään kun itse toivon lasta, niin huomaan pitäväni muidenkin lapsista vähän enemmän (ennen en tykännyt lasista en sit yhtään), mutta en kyllä edelleenkään hirveästi innostu muiden lapsista. Ihan pienistä vauvoista joo, mutta muuten en. En oo koskaan oikein ymmärtänyt sitä sanontaa, että "lapset on ihania niin kauan kun eivät ole omia". Siis häh... kyllä mä nimenomaan omaani rakastaisin yli kaiken, mutta ei mua muiden lapset kiinnosta :D

Täällä alkoi tänään taas clomien napsiminen. Hiukan epäröiden sen otin... viime kierto kun oli niin inhottavan kivulias, että mietin onko se normaalia ja tuleeko tästäkin kierrosta samanlainen inhotus. Noh, tässä kierrossa ois tarkotus mennä gynelle taas tsekattavaksi joten ehkä sieltä saa vähän mielenrauhaa. Ja lähetteenkin lupasi laittaa vihdoin sinne tutkimuksiin julkiselle puolelle.

P.S. Huomasin tuolta yhdestä toisesta ketjusta, että Jofa on vissiinkin myös plussannut. Hän vain ei kirjoittanut tänne ketjuun kun muistaakseni ihan kerran pari, joten poistettiin listoilta. Onnea Jofalle myös!

Viimeksi muokattu:
Heii, täällä olisi uusi esikoisesta haaveileva 20-vuotias jolla avopuoliso 22-vuotias :) Lopetin viimekuussa e-pillerit 3-4 vuoden käytön jälkeen ja nyt ollut sekalat kuukautiset sillä 16.3. alkoi ekankerra ja kesti n.3-4pv ja uudelleen 27.3. ja päättyivät myös n. 3 päivän päästä. Joten kierto sekasin kai? Nyt tänää alko ruskeaa vuotoa hiukan mutta loppui. Mutta jännätään josko sitä olis raskaana :) Testin teen tässä kuussa jos menkkoja ei näy.
Onnea plussanneelle ja plussatuulia toisille ! :)

Ainiin ja piti vielä lisätä että Tulee jos on tullakseen :D

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä