bumpy Kysyin gyneltä tänään siitä peittojen heiluttelusta, ja gynen vastaus oli että kerran päivässä ei ole liikaa, eikä vielä kaksikaan kertaa päivässä, jos toisen kerran ajoittaa aamuun ja toisen iltaan. Mutta jos useamman kerran kun kahdesti päivässä heiluttelee peittoja, niin tällöin siittiöiden määrä miehen siemennesteessä vain pienenee jonkin verran. Kerran päivässä on kuulemma oikein sopiva määrä, ja se kaksikaan ei ole vielä liikaa, mutta sen enempää ei kuitenkaan suositellut.
ON: Kävin tänään aamulla folliultrassa. Olin aivan varma että ainuttakaan follia ei löytyisi, kun se edellinen kierto oli niin lyhyt ja niukka.
Mutta kuinkas ollakkaan; Oikealla puolella oli 2 hyvän kokoista follia, johtofolli oli 18mm, ja toinen 15mm. Myöskin vasemmalla puolella oli 2 follia, toinen 13mm ja toinen 9mm.
Limis oli vain 5,6mm MUTTA gynekologi sanoi että se alkaakin paksuuntua vasta tässä vaiheessa kun ovulaatio on aivan käsillä. Eli gynen mukaan mahdollisuudet raskautumiseen jo tässä ensimmäisessä clomi-kierrossa on oikein hyvät!
Ensimmäinen folli puhkeaa arviolta noin kp 15-16, ja minun pitäisi aloittaa terot limiksen vahvistamiseksi kp15, mutta jännittää vähän aloittaa noin aikaisin, ettei vain pilaisi ovulaatiota, joten taidan varmuudenvuoksi lykätä terojen aloituksen omin luvin tuonne kp18 asti!
Mulla on aina oviksen aikaan ollut tosi voimakkaat kivut munasarjoissa, sillä puolella jolta folliikkeli irtoaa. Siis todella kovat kivut, pahemmat kuin kuukautiskivut. Se on sellaista repivää ja pistävää kipua, joka kestää noin tunnin ja sitten yhtäkkiä loppuu. Joten toivottavasti se tässä kierrossa tulee sellaiseen kellonaikaan että ollaan molemmat miehen kanssa kotona, tekis mieli kokeilla ajoittaa seksi juuri siihen aikaan kun ks. kipu alkaa!