Esikoinen vuodelle 2015

saa päivitellä mulle kp1//27-31 yk2
Eli sieltä ne menkat vaan sitten otti ja alkoi. Toissapäiväiset vuotoilut oli siis ihan muuta kun toivoa raskaudesta, mut ei se mitään, uutta yritystä vaan.
Harmittaa vieläki ku se mies on tän kierron työreissussa. Eli lähtee viikko enne oletettua ovista ja tulee vasta pari päivää sen jälkeen. Eli tää kierto nyt sitten vain nautitaan toisistamme, koska vauvaa tästä kierrosta on kai turha odotella.
Mulla toi kierto vähän heittelee eli pillereiden lopettamisen jälkeen näyttäny tälle: 31,30,27,29,27. Alko heti pillereiden lopettamisen jälkeen, mut on vähän vaihtelevuutta, tuskin tästä haittaa on?
 
Sulla on Marjo itseasiassa tosi säännöllinen kierto :) muutaman päivän heittely kierron pituudessa on normaalia, ja toisilla tietysti heittelee enemmänki eikä sekään epänormaalia ole. itse lopetin pillerit marraskuussa, ja menny näin; 24, 30, 37, 30, 27. nyt mulla kp 21 ja mahassa tuntuu ihan siltä että menkat ois jo oven takana. tässä kierrossa odotukset ollu tosi korkialla. eilen ihan itkin jo valmiiksi sitä ku menkat kuitenki tulee taas tälläki kertaa :D
 
Marjo, sulla on tosiaan aika säännöllinen kierto, että ole onnellinen siitä. :)

Täällä taas mietitään, että onko se ovulaatio sitten mennyt jo ilman, että huomasin (pienin limoin) vai vasta tulossa vai eikö sitä huvita tulla ollenkaan. Mahaa on juilinut ja vihlonut jo viikon muutamia kertoja päivässä, mutta valkovuoto on olematonta. Paikat on kosteahkot, mutta ovisliman kaltaistakaan ei ole näkynyt. Nyt jo kumminkin kp17 ja tuskin se nyt huomiseen mennessä kauheammin muuttuu tuo tilanne....
Eli tästä se sitten lähtee. Kiertojen venyminen. Vithuttaa jo valmiiksi. Menkkojen pitäisi viimeistään alkaa 28.päivä, mutta saa nähdä alkavatko ees ensi vuonna. Asiaa ei tietenkään auta se, että tänään on äitienpäivä. Jo pari päivää oon potenut surua siitä, että jos asiat olisi menneet hyvin niin tällä hetkellä raskauden eka kolmannes olisi takanapäin, np-ultrassa käyty ja tänään voitaisiin miehen äidille paljastaa yllätys. Ja minä ku luulin, että olisin jo päässyt keskenmenosta yli. Eipä se taida onnistua ennen kuin se elävä mukula on sylissä...

Kaikesta huolimatta hyvää äitienpäivää niille jo äideille ja sitten myös meille joillekin ei ihan vielä -äideille.
 
Hei apua! Missä mun menkat on?! Sain tikutettua oviksen kp9 & 10 mutta nyt mennään jo kp29 eikä tunnu mitään menkkakipuja?! Oon tehny raskaustestejä kaks apteekin herkillä testeillä ja ne näyttää negaa. Miten näin voi ees käydä, luulin että se on 99,99% varma että menkat alkaa jos tulee ovis :O
 
No sassa7 eihän ne tikut kerro muuta kuin lh-huipun ja ovis on (ehkä) tulossa vuorokauden tai kahden sisällä. Jos sulla on vaan nyt käynyt niin huono säkä, että sait sen ovisplussan, mutta se ovis sitten kuitenkin jäi tulematta? Tai yritti tuolloin ovuloida, ei onnistunut ja tulikin myöhemmin? Tai sitten oot raskaana, mutta niin alkuvaiheessa vasta (myöhäinen ovis), ettei vielä näy testeissä.
Toivotaan, että syy on jälkimmäisessä. :)
 
Kiitos MooiMama! :) mie lähettelen plussatuulia äitienpäivän kunniaksi kaikille! Piinaajille sekä uuteen kiertoon joutuneille :) <3

Unohdin miten erilaiset fiilikset äitienpäivä aiheuttaa.. :( ite oon vaan ilonen tästä päivästä, et mulla on äiti, ja muutenkin kun on nyt jotenkin ihmeen onnellinen olo vaikka mulla ois voinu olla sama tilanne kuin sulla Valonkantaja, et nyt ois np-ultrat käyty ja voinu yllättää vanhemmat.. en halua heittää suolaa haavoihin, mutta siis itsekin vähän nyt ihmettelen et miksi vointi näin hyvä.. ehkä vihdoin se masiskausi olisi loppumassa.. ja paljon voimahaleja teille joille se masismörkö talloo vielä hartoita, kyllä te saatte sen häädettyä pois vielä :) (luultavasti mun sanat ei tosin lohduta yhtään)
 
Mulle voi päivittää kp 2/26-31. Ei kauheasti ollut toiveita raskautumisesta tässä kierrossa, niin ei tullut suurta pettymystäkään, mutta ainahan sitä tietysti pientä toivoa ehtii elätellä kaikesta huolimatta...

SinSin tuolla aiemmin kyseli luteaalivaiheesta. Mulla alkoi menkat nyt dpo 9 (kp 29) ja viime kierrossa myös dpo 9 (kp 28), mikäli oviksen oikein bongasin testailun/limojen/oviskipujen perusteella eli harmillisen lyhyeksi näyttäisi tuo luteaalivaihe jäävän. : /
 
TERVETULOA KAIKKI ESIKOISESTA HAAVEILEVAT!



Ilmoita muutokset ja lisäykset listalle PUNAISENA, kiitos!

Muistathan ilmoitella itsestäsi, jos kuukautiskiertosi venyy yli 50 päivään.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan pois listalta.

SUNNUNTAI 11.5.2014


KP: Kiertopäivä xx/xx (kiertopäivä/kierron normaali pituus)
YK: Yrityskierto
TJOT: Tulee jos on tullakseen (ei aktiivinen yritys)


KM: keskenmeno, KU: Kohdunulkoinen raskaus, Kilppari: kilpirauhasen vajaatoiminta, PCO: polycystic ovaries, MFO: multifollikulaarinen ovario (lievempi pco) TM: tuulimunaraskaus


NimimerkkiIkäKPYKYATJOTTaustalla
anzkuliini2712/25-29X
Boni2914/??312/2013pco
bumpy2914/31141/20131 Ku, mfo
diadora2515/29-3114
hopess2220/276/2013
Iiida2242/18-4269/2013
ilokilo2913/2716
Intopiukka2885/24-4859/2013mfo
Liilja2044/3214/2014X
Lumikko892419/23-3032/2014
Mantzu_852913/22-244
Mappis_882513/28118/2013
Marjo086281/27-3124/2014
Merope2917/28-3198/2013kilppari
MiiSa-803423/28-35148/2012
Minisport2715/3398/2013pco
MooiMama252/32-3315/2014X
Neyalin20?/??14/2014X
Nosugar2534/30-3114/2014
Onnenpisara234/31-385/20131 km
Oodikas3630/2887/2013
piretti2231/371710/2012X1 km
puutarhassa2130/3399/2013
Puteri23?/3012/2013
sassa72529/24-2618/2013
~SeaWind~2012/28-3124/2014
Sirppanainen2421/30612/2013X
Suppeli21?/25-30512/2013
taikakai332/26-3124/2014X
Tikru-783613/28-3133/2014
vauvatoiveilija2217/22-37310/20131 tm
valonkantaja2317/27-3432/2014X1 km




HILJAISET HAAVEILIJAT:

Evaparadise
_Lilja_
SinSin


ONNELLISET ODOTTAJAT:


YK: Yrityskerta/-kierto, jolloin tullut raskaaksi

NimimerkkiYKPositiivinen tulos
Santrana326.4
Nissukka26.5
 
Viimeksi muokattu:
peräänkuulutan nyt niitä, joiden kiertopäivät eivät ole tiedossa, enkä siis tiedä tai muista ovatko olleet aktiivisia lähiaikoina. Eli Neyalin, Puteri ja Suppeli vieläkö olette mukana ketjussa? Poistan seuraavassa päivityksessä taas "ylimääräisiä". Listalle pääsee aina takaisin jos on ehditty poistamaan :)
 
kp 20/27 jännäily jatkukoon, maanantaina oli ovis testin mukaan ja oireidenkin. Nyt 2 päivänä nännit kipeet ja vatsaa kipuillut, pahasti pelkään että jos ovis onkin vasta nyt ja mies lähtenyt keskiviikkona reissuun eikä nyt voi hyödyntää ovista. Tai pienesti elättelen jos onkin ollut kiinnittyminen jo nyt :D
Hirveä ajatella että kohta vuosi jo yrittämistä takana :|
 
Viimeksi muokattu:
Aamua piristi komea ovisplussa! =) Ja eilen tuli sopivasti lemmiskeltyäkin! Viime kiertojen perusteella odottelin kyllä ovista vasta ylihuomiselle... pitänee tikutella vielä pari päivää ja katsoa tuleeko vahvin plussa sittenkin vasta myöhemmin vai lähteekö vaalenemaan. Tikutin tänään vasta ekaa kertaa tässä kierrossa. Gyne kyllä sanoi perjantaina ultrassa follin nähtyään, että muutaman päivän päästä olis ovulaatio tulossa. Ehkä tää kierto on nyt pari päivää aikaisempia lyhyempi.
 
bumbylle onnea ovisplussasta, nyt sormet ristiin, että nappaa. :)

Täällä on yritetty (epätoivoisesti :D) löytää viitteitä oviksesta, mutta on tainnut mokoma livahtaa salakavalasti ohi tai sitten ei tullut ollenkaan. Tai on tulossa vielä jossain vaiheessa niin, että kierto sen kuin vaan venyy. Noh, ehkä tässä on vaan parasta alkaa toivomaan, että menkat tulisivat ennen kesäkuun alkua. Tai olisi käynyt ihme ja saisin plussata samaisen kesäkuun alussa. (Hah, sen kun näkisi!)
Mua tavallaan himottaisi nuo ovisliuskat, mutta musta tuntuu, että parempi jättää ne sinne kauppaan. Tulisi vaan stressattua niiden kanssa ja mieskään ei oikein tykkäisi, ku tarkoitus olisi kuitenkin antaa sen vauvan tulla ku on tuleva eikä liikaa stressata. Vielä ku saisi sen taottua omaankin päähän...
 
bumpy Kysyin gyneltä tänään siitä peittojen heiluttelusta, ja gynen vastaus oli että kerran päivässä ei ole liikaa, eikä vielä kaksikaan kertaa päivässä, jos toisen kerran ajoittaa aamuun ja toisen iltaan. Mutta jos useamman kerran kun kahdesti päivässä heiluttelee peittoja, niin tällöin siittiöiden määrä miehen siemennesteessä vain pienenee jonkin verran. Kerran päivässä on kuulemma oikein sopiva määrä, ja se kaksikaan ei ole vielä liikaa, mutta sen enempää ei kuitenkaan suositellut.

ON: Kävin tänään aamulla folliultrassa. Olin aivan varma että ainuttakaan follia ei löytyisi, kun se edellinen kierto oli niin lyhyt ja niukka. Mutta kuinkas ollakkaan; Oikealla puolella oli 2 hyvän kokoista follia, johtofolli oli 18mm, ja toinen 15mm. Myöskin vasemmalla puolella oli 2 follia, toinen 13mm ja toinen 9mm.

Limis oli vain 5,6mm MUTTA gynekologi sanoi että se alkaakin paksuuntua vasta tässä vaiheessa kun ovulaatio on aivan käsillä. Eli gynen mukaan mahdollisuudet raskautumiseen jo tässä ensimmäisessä clomi-kierrossa on oikein hyvät!

Ensimmäinen folli puhkeaa arviolta noin kp 15-16, ja minun pitäisi aloittaa terot limiksen vahvistamiseksi kp15, mutta jännittää vähän aloittaa noin aikaisin, ettei vain pilaisi ovulaatiota, joten taidan varmuudenvuoksi lykätä terojen aloituksen omin luvin tuonne kp18 asti!

Mulla on aina oviksen aikaan ollut tosi voimakkaat kivut munasarjoissa, sillä puolella jolta folliikkeli irtoaa. Siis todella kovat kivut, pahemmat kuin kuukautiskivut. Se on sellaista repivää ja pistävää kipua, joka kestää noin tunnin ja sitten yhtäkkiä loppuu. Joten toivottavasti se tässä kierrossa tulee sellaiseen kellonaikaan että ollaan molemmat miehen kanssa kotona, tekis mieli kokeilla ajoittaa seksi juuri siihen aikaan kun ks. kipu alkaa! :)
 
Viimeksi muokattu:
Mulla alkaa olla jännät paikat käsillä :D tänään kp 22 ja dpo 7, tein äsken hetken mielijohteesta raskaustestin, negahan se mutta siihen tuli sellainen aavistusviiva joka voi varsin hyvin olla kuviteltukin, eli se ilmestyy kun hetken tihrustaa (mies ei nähny) Jännä ku heti nousi mieliala pilviin vaikka ei sais :D huomenaamuna heti uutta testiä tekemään :)
Noista oviskivuista, niin oon ihmetelly ko itellä ne kestää sen pari päivää, tosin kipu on lievää mutta munasarjoissa tuntuu. tässä kierrossa munasarjojen jomottelu aina välillä on jatkunu ton 7 päivää.. tosin muuten oviksen jälkeinen aika on menny niin sääntöjen mukaan, mm. tissit arkuuntu taas oikeaan aikaan heti oviksesta parin päivän päästä, että sen puoleen luulen että raskautta ei oo tapahtunu..
 
Seawind, oukei hyvä tietää :) Jännä miten erilaisia neuvoja tulee eri gyneiltä. Kai niilläkin on vähän poikkeavia henk.koht mielipiteitä asiasta. Tai voi olla että mun gyne yritti vaan painottaa, että jatkuva seksi on tarpeetonta koska siittiöt elelee kuitenkin muutamia päiviä. Mutta parempihan se on pelata varman päälle. Hienoa, että folleja löytyi, ja vielä noin monta isohkoa!! Mulla oli yksi ja olin siitäki jo ihan innoissani :D sekin taisi olla sellaset 18 mm. Nyt peukut pystyyn että meillä molemmilla tärppää!!! Ei muuta ku peittoja heiluttelemaan siis! ;) Mulla on myös terot kp 15-24 ja ovis tulee yleensä siinä kp 16-17. Ei ole gyne sanonut mitään siitä, että terot pitäis aloittaa vasta oviksen jälkeen. Jossain toisessa ketjussa muistan lukeneeni että jonkun gyne oli sanonut että päinvastoin terot juuri auttaa siihen kiinnittymiseen. Ota siitäkin nyt sit selvää kun niin erilaisia kokemuksia ja neuvoja... mä nyt kuitenkin aloitin ne kp 15 kuten lekuri neuvoi.

Sirppanainen tuskin vielä vahvemmin näkyiskään tossa vaiheessa, joten paljon mahdollista että positiiviseksi muuttuu!! Uuuuu jännää pidän peukkuja!!

Valonkantaja, koitahan olla stressaamatta vaikka aika mahdotonta se vauvakuumeisena on :D Voithan yhdessä kierrossa vaikka käyttää ovistestejä varmistaaksesi että ovulaatio tapahtuu.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä palauduttu reissusta :) siellä mahtavien Alppien keskellä unohtu vauvakuumeilut ihan huolella! Mentiin kihloihinkin eilen :) Tänään etsimään sopivia sormuksia!
Mitään tuntemuksia ei oo, tai en oo laittanu merkille. Dpo 7/8 tänään menossa. Olo on jälleen pessimistinen :D
 
  • Tykkää
Reactions: piretti
Onnea Lumikko kihlautumisen johdosta!
Joo liian aikaistahan tää mun testailu on, tnä aamuna selvä nega, ja pettymys vaikka tiiänki ettei vielä pitäis aatella mitään :D jos torstaihin asti (dpo10) malttais mielensä ja sitte taas. ootteko te miten aikaisessa vaiheessa alkanu tutkituttaa lapsettomuuden syytä? mulla nyt puoli vuotta yritystä takana, ja tuntus että voisin mennä ennen ku vuosi tulee täyteen?
 
Lumikko: ONNEA!! Tosi ihana uutinen! :flower:

Sirppanainen: Täällä menossa yk9 ja tutkituttaminen on ollut useasti mielessä. En kuitenkaan viitsi mennä, sillä jokainen lääkäri sanoo, että vuosi yrittämistä on täysin normaalia. Menen tutkituttamaan kun yrittämistä on tasan se vuosi.
 
Mie nyt pyhitän omanapailulle...mutta kun niin pistää vihaksi!
Vanhemmille olen aina kertonut kaiken heti, lapsesta asti, nytkin toki hehkuti miten tärppäsi keskenmenon jälkeen ja äiti oli hämillään ja onnellinen, isä vielä enemmän hämillään mutta kaiken tuen, neuvon ja tsempin antoi :')
Mutta sitte tulee pari vuotta nuorempi siskoni... hän alkoi fb:ssä vihjaileen mekko-ostoksista (veljen lakkiaisiin) ja sitten pamautti että "vai pitääkö raskausviikkoja peitellä" ....ihmeissäni myönsin tilani. Sisko vaan tokas että "ette malttaneet odottaa kuten olis fiksua, isäki toivoisi niin ja mie olen ihan samaa mieltä"
Mua alkoi niin kyrpimään moinen, sanoinki että olen ihan itsenäinen täysikäinen nainen ja jos mun päätökset ei miellytä niin voivoi. Harmitti kun LA lähestyy ja syli tyhjä, eihän se voi moista tietää. Mut sisko oli sitä mieltä että eka pitkä avioliitto, ura kuntoon, talous kuntoon, omakotitalo ja kaikki hemmetin kliseet farmariautosta ja pottupellosta lähtien... kun "isäkin sitä toivoi".... arrrgg neiti ite on täydellisyyden ruummiillistuma, isän mielistelijä ja kaikessa muka niin onnistunut. Mie joka olen ikäni kolhinu itteeni ja vastoinkäymisiä kokenu, niin luulis mun tietävän ja selviytyvän.
Hohhoi ottaa niin kaaliin moinen. Sanoinki että mie haluan pientä niin että sattuu ja olen valmis enkö nyt hemmetti mitään abortteja kyllä tee. No ei kuulemma tarvikkaan abortteja miettiä mutta "voi voi kun niitä lapsia ei haluamalla tehdä" mitä helvettiä ! :D uskon että perimmäinen syy tähän on yksinkertaisesti kateus kun ensimmäisen lapsenlapsen tekisin vanhemmille, sisko kun haluaa olla kaikessa se ensimmäinen ja paras. Anteeks vain meitä on 4 lasta perheessä... kiitos ja anteeksi purkautuminen.
 
  • Tykkää
Reactions: piretti

Yhteistyössä