Täällä myös yksi puhtaan ruoan puolestapuhuja!
Meillä syödään kans paljon luomua, ei ollenkaan eineksiä eikä makeutusaineita. Oikeastaan oon ollut tällä polulla jo mooonta vuotta, lihattomalla ruokavaliolla oon ollut 17 vuotta ja ihme ituhippi-vaihe iski hurjana muutama vuosi takaperin, olin 2 vuotta ilman karkkeja ja muuta roskaa, ainoat herkut oli punnitse ja säästästä haetut pähkinät. Njams. Nyt oon uuden miehen myötä pakosta vähän löysännyt ja syön karkkia, herkkuja ja peräti vaaleaa leipää välillä!
Tavaksi kuitenkin jäi täysmaito, voi ja luomuruoka. Oon kyllä ajatellut, että jos tässä joskus raskaaksi tulee, niin jätän raskaus- ja imetysajaksi ihan kaiken epäterveellisen ja "luonnottoman" syömisen.
Ja asiasta ihan muuhun, mulla oli tänään gynekologilla rypäleraskaudesta johtuva kontrollikäynti. Oon muuttanut tässä välissä, niin kävin ihan eri sairaalassa. Oli kyllä tosi inhottava aluksi se gyne! Se piti hirveän saarnan, kun kuuli, että meillä ei ole käytössä muuta ehkäisyä kuin seksittömyys. Meinasi oikeasti itku päästä, kun puhui niin kovilla sanoilla ja alentavasti käyttäytyi.. Kyllä hän sitten lopulta rauhoittui niin, että uskalsin selittää, että meillä ei ole ikinä ehkäisyä käytetty, kun minä en suostu hormoneja syömään ja miehelle ei kumit käy. 1,5 vuotta meni ennen kuin raskauden, sekin oli ihan tahallista, että ei se nyt niin huono systeemi meille ole. Mutta kaikista erikoisinta tässä gynellä käynnissä oli, että hän oli vähän eri kannalla tämän minun diagnoosini kanssa. Hän ensinnäkin ihmetteli, että miksi keskenmenon jälkeen on mitään patologille lähetetty, kun minulla oli alunperinkin niin matala hcg (korkeimmillaan oli 1200, useimmissa rypäleraskauksissa on satojatuhansia, joskus jopa enemmän) ja sanoi, että jos lisätutkimuksia ei olisi tehty, olisin saanut raskautua jo seuraavan kuun aikana, ja kaikki olisi ollut hyvin. Kun sitten kysyin, että milloin saan raskautua, heinä- vai elokuussa, niin hän jotain puhisi siinä, naurahti, että ei se nyt niin tarkkaa ole, mutta vaikka heinäkuussa. Sain häneltä sellaisen kuvan, että heillä tätä ei olisi edes luokiteltu rypäleraskaukseksi! Mutta koska kävin alunperin eri lääkärillä, minun hoitosuunnitelma on nyt tällainen ja siksi hcgn tarkkailu ja raskautumiskielto jatkuu! Että sillee! Vähän ottaa pannusta, enkä vielä ole tätä oikein osannut sulatellakaan, et mitä asiasta ajattelis.
Ja vielä pitää sanoa
Vauvatoiveilijalle, että vaikka meillä alkaa yrityksen aloittamisesta ollut jo vuosi aikaa, niin en vieläkään ole keksinyt miten saisin tästä yrittämisestä rentoa ja stressitöntä. Oon ammattijännittäjä, ja vauvaa kun niin kovasti toivoo, niin sen mukaista on jännääminenkin!