Esikoinen vuodelle 2015

Kiitos ihanista kommenteista, tuli heti parempi mieli :) jospa se katteuttaan vain kitisee siellä. Tosiaan pikkusisko menikin naimisiin tuossa elokuussa ja vauvaa ei kuulemma vielä hommata kun pitää saada urat kuntoon... nooh jospa se leppyis, mutta ennen sitä saa pitää naamansa rullalla tai täältä tulee äkäinen akka muuten :D
 
  • Tykkää
Reactions: piretti
Mooimama: ei olla päätetty päivää. Miehelläkin vielä kaks vuotta valmistumiseen. Ja saas sit nähdä onko maistraatti yks vaihtoehto jos maha-asukki tulis ja tarrais kii :)

Meni sitten aamupissat hukkaan kun väsyneenä unohdin, mutta eipä siellä vielä mitään olis näkynykkään :D tänään dpo 8/9.
 
Intopiukka ymmärtäähän sen, että kyrsii tommonen :( Kun kierron jumittaessa tietysti koko raskautumisprojekti seisoo myös. Eikö sun gyne oo ollenkaan huolissaan tai sitä mieltä että ne menkat pitää sieltä jo saada tulemaan? Söitkö yhden teron päivässä (sori en muista)? Mulla yksi tero päivässä ei ollut tarpeeksi. Vasta kaksi päivässä lyhensi kiertoa. Kun söin yhden päivässä, taisi kuukautiset alkaa 10 tai 11 päivää viimeisen teron jälkeen. Joten toivotaan, että ne sullekin tulis sieltä nyt terojen seurauksena, vaikkakin vähän myöhään. Tsemppiä paljon sulle! Koita jaksaa odotella vaikk se varmasti onkin helvetillistä :flower:
 
Kiitos kannustuksesta ja vinkeistä. Keskustelimme eilen ja kyllä tahdotaan kummatkin kovasti lasta mutta kyllä nuo lapsen tekopaineet ovat ne jotka lannistaa miehen että minutkin niin että homma ei meinaa toimia no onneksi eilen kuitenkin toimi ja toivo tärppäyksestä voisi olla käsillä kun jaksamme vielä pari päivää touhuta, mulla ei siis hajuakaan milloin ovuloin mutta luultavasti tälläviikolla. En oo siis yrittänytkään metsäsätää ovista koska edellisissä kierroissa niistä on tullut aivan liikaa paineita. Halu tärpätä on siksikin suuri että marraskuussa tulee vuosi ja sit pitäs hakeutuu tutkimuksiin jos ei oo tärpänny ja sitä päivää en tosiaan halua nähdä. Olisiko teillä vinkkejä kuinka päästä painesta eroon?kuinka voisi vain ottaa rennosti mutta samalla yrittää?
 
  • Tykkää
Reactions: piretti
vauvatoiveilija, mulla ainakin on asenne muuttunut rennommaksi sitä mukaan kun yrityskerrat on kasvaneet. Tätä en tietenkään teille toivo vaan toivottavasti teillä tärppäisi pian! Mutta alussa mullakin oli hirveet paineet ja katselin kiertopäiviä hyvin orjallisesti. Nyt tuntuu, että kierrot tulee ja menee. Tottakai aina kierron puolivälissä tajuaa sen, että nyt kannattaa puuhailla, mutta kyllä mä suhtaudun koko yrittämiseen rennommin kuin aivan alussa. Vaikka kyllähän tää alkaa jo pikkuhiljaa myös turhauttamaan, kun ei tärppää!

hopess, ihanaa! Tulehan heti kertomaan tänne miltä testi näytti kun olet testaillut! Jännittävää! Toivon niin kovasti, että teillä olisi tärpännyt!<3

Täällä sairastellaan. Eilen illalla iski ihan älyttömän huono vointi ja luulin jo, että iskee joku mahatauti. Tänään kuitenkin heräsin tosi tukkoisena ja hieman lämpöökin on. Nyt päivällä iski ihan älyttömän huono olo taas ja jos en toisin tietäis, niin voisin vaikka vannoa että oon raskaana. :D Mä oon pitkästä aikaa tikutellut ovista tässä kierrossa, mutta vielä ei ole hymynaama mulle hymyillyt..
 
Nyt on pakko avautua teille kun mä olen fanaattinen terveysintoilija ja puhtaan ravinnon puolesta puhuja. Varsinkin nyt tämän vauvahankkeen aloituksen jälkeen tämä ravinnon tutkiskelu ja sen terveyshaitat ja edut on kiinnostaneet vielä enemmän. mä en syö ollenkaan valkoista viljaa, einesruokia tai ylipäätään mitään missä esiintyy jonkinlaisia e-koodeja tai sanoja tuoteselosteessa mistä en tajua mitä ne on. Nyt kun mä aloin lueskella erinäisiä tutkimuksia siitä mikä voisi vaikuttaa naisen hedelmällisyyteen positiivisesti/negatiivisesti olen päättänyt jättää rasvattoman maitotuotteet kokonaan sinne kaupan hyllyyn. Koriin lähtee tästä eteenpäin vanhanajan luomutyäsmaito. Myös jogurtit luomuna ja rasvaisempana versiona ja juustot kunnon juustoina eikä sinnepäin. Nämä aika hyvin kiteytti mun mielestä asian hedelmällisyyden näkökulmasta: Lääkäri: Rasvaton maito aiheuttaa naisille hedelmättömyyttä - Studio55.fi
Yritätkö lasta? Älä pelkää maitorasvaa
Maitorasva vaikuttaa hedelmällisyyteen - Uutiset - Tiede
onhan se vanha uutinen toi, mutta ei se asia siitä mihinkään ole muuttunu :)
Ja onhan hirveästi tutkimuksia maidon yhteydestä syöpään ym. uudempiakin tutkimuksia ja tosiasiahan on että eihän nykyajan perus "maidolla" ole oikeasti enää mitään tekemistä maidon kanssa, niin pitkälle prosessoitua se on. Ja monessa eri tutkimuksessa oli osoitettu että rasvan poistaminen maidosta poistaa maidosta estrogeenin ja tekee siitä testosteronipitoista = hedelmällisyys voi kärsiä.
summana: ajattelin itse siirtyä rasvaiseen luomuun :D

ps. tämä kirjoitus ei varmasti ole absoluutinen totuus. Vain yhden naisen näkökulma asiaan :) ja mä niin tiedän että olen fanaatikko :D mutta se on kai eräänlainen harrastus tuo ravinto ja liikunta ei sitä niin mielellään tutkiskelee näitä ja pohtii. Enhän mä tietty mikään asiantuntija ole :D
 
Viimeksi muokattu:
Marjo086 olet varmasti aivan oikeilla jäljillä! Itsestani on myös viime aikoina (about viimeisen vuoden aikana) tullut aikamoinen tuoteselosteiden selaaja. En syö vaaleaa leipää kuin todella harvoin, jos sitä nyt sattuu olee tarjolla jossain vierasilla esimerkiksi. Lähiaikoina siirryttiin ihan oikeaan ruisleipään, jossa vähintään 85% ruista, kun tajusin ettei ne kaupan perus reissumiehet. puikulat yms. oo ruisleipää nähneetkään. Onhan siitä puhuttu jo vuosia, että ihmiset ovat hoikempia ja terveempiä maissa joissa syödään tuoretta ja kunnon perusruokaa, eikä mitään "kevyt"höttöjä. Ne on niin täynnä lisäainesontaa ettei voi olla ihmiselle hyväksi. Kunnon rasvoja ja tuoreita aineksia ja kaikkea kohtuudella, vähän niinkuin "vanhan kansan tapaan" :)

Mielestäni asiaa kuvastaa hyvin se, että suolistosyöpien ja sairauksien kuten crohnin taudin määrä on suorastaan räjähtänyt länsimaissa viime vuosina, kun taas useimmissa "kehitysmaissa" kuten afrikan maissa ja intiassa suolistosyövät ja -sairaudet ovat lähes tuntematon käsite. Teollista lisäaineruokaa onkin epäilty pääsyylliseksi tähän.

Itse tykkään karkista ja limusta jotka tietty on täynnä väriaineita ja muuta roskaa, mutta pitähän välillä itseään hemmotella :D no ei, oishan se parempi jättää ne kauppaan vaan. Mutta muuten meillä syödään mahd. tuoreita aineksia, eikä koskaan eineksiä. Kanakin ostetaan maustamattomana ilman mitään ällömarinadeja. Ja tosiaan, tavalliset rasvaiset maitotuotteet ja luomutuotteet ovat kyllä ihan varmasti terveellisempiä kuin käsitellyt litkut. Mullakin kun on lievähköä laktoosi-intoleranssia, niin suomalaisesta maidosta menee vatsa totaalisen kuralle, mutta luomumaidosta ja mahdollisimman käsittelemättömästä maidosta sekä hapanmaitotuotteista ei vatsa sano mitään. Mielummin syön rasvaista luonnonjogurttia kun jotain makeutus- ja aromiaineilla kyllästettyä valion rasvatonta hedelmäjogua, koska uskon sen olevan miljoona kertaa terveellisempää.

Et ole Marjo siis yksin näkökulmasi kanssa =)

muoks. suosittelen muuten kaikkia tykkäämään facebookissa sellaisesta sivustosta kuin "safkatutka". Sieltä tulee aina välillä tosi mielenkiintoista tietoa nimenomaan ruokaan ja ruuan puhtauteen liittyen :)
 
Viimeksi muokattu:
bumby: Toi sun selonteko oli niinku mun omasta suusta :D Limsa ja karkki ikävä kyllä tekee mullekin poikkeuksen aina silloin tällöin :D Mut nyt oon pyrkiny siinäki siihen, että söisin vaan ihan perus lakritsia ja suklaata. toki toi laku pitää jättää hyllyyn sit kun se vauva ilmoittelee itsestään :)
Mut tosiaan on ihan älytöntä miten noi kevyttuotteet on epäterveellisiä :O hurjaa! Ja oon itsessä huomannu kyl muutoksen sen jälkeen ku aloin etikettikyttääjäksi. Mun ihokin voi super hyvin! Ja niin ei ollu ennen ikinä. Kärsin atooppisesta ihosta joka oli kunnon riesa ennen, sekin on nyt lähes korjaantunut! ja olo on kaikin puolin parempi :)

Go puhdas ravinto! :)

muoks: tykkäsin heti tosta safkatutkasta :D
 
Viimeksi muokattu:
Täällä myös yksi puhtaan ruoan puolestapuhuja! :) Meillä syödään kans paljon luomua, ei ollenkaan eineksiä eikä makeutusaineita. Oikeastaan oon ollut tällä polulla jo mooonta vuotta, lihattomalla ruokavaliolla oon ollut 17 vuotta ja ihme ituhippi-vaihe iski hurjana muutama vuosi takaperin, olin 2 vuotta ilman karkkeja ja muuta roskaa, ainoat herkut oli punnitse ja säästästä haetut pähkinät. Njams. Nyt oon uuden miehen myötä pakosta vähän löysännyt ja syön karkkia, herkkuja ja peräti vaaleaa leipää välillä! :) Tavaksi kuitenkin jäi täysmaito, voi ja luomuruoka. Oon kyllä ajatellut, että jos tässä joskus raskaaksi tulee, niin jätän raskaus- ja imetysajaksi ihan kaiken epäterveellisen ja "luonnottoman" syömisen.

Ja asiasta ihan muuhun, mulla oli tänään gynekologilla rypäleraskaudesta johtuva kontrollikäynti. Oon muuttanut tässä välissä, niin kävin ihan eri sairaalassa. Oli kyllä tosi inhottava aluksi se gyne! Se piti hirveän saarnan, kun kuuli, että meillä ei ole käytössä muuta ehkäisyä kuin seksittömyys. Meinasi oikeasti itku päästä, kun puhui niin kovilla sanoilla ja alentavasti käyttäytyi.. Kyllä hän sitten lopulta rauhoittui niin, että uskalsin selittää, että meillä ei ole ikinä ehkäisyä käytetty, kun minä en suostu hormoneja syömään ja miehelle ei kumit käy. 1,5 vuotta meni ennen kuin raskauden, sekin oli ihan tahallista, että ei se nyt niin huono systeemi meille ole. Mutta kaikista erikoisinta tässä gynellä käynnissä oli, että hän oli vähän eri kannalla tämän minun diagnoosini kanssa. Hän ensinnäkin ihmetteli, että miksi keskenmenon jälkeen on mitään patologille lähetetty, kun minulla oli alunperinkin niin matala hcg (korkeimmillaan oli 1200, useimmissa rypäleraskauksissa on satojatuhansia, joskus jopa enemmän) ja sanoi, että jos lisätutkimuksia ei olisi tehty, olisin saanut raskautua jo seuraavan kuun aikana, ja kaikki olisi ollut hyvin. Kun sitten kysyin, että milloin saan raskautua, heinä- vai elokuussa, niin hän jotain puhisi siinä, naurahti, että ei se nyt niin tarkkaa ole, mutta vaikka heinäkuussa. Sain häneltä sellaisen kuvan, että heillä tätä ei olisi edes luokiteltu rypäleraskaukseksi! Mutta koska kävin alunperin eri lääkärillä, minun hoitosuunnitelma on nyt tällainen ja siksi hcgn tarkkailu ja raskautumiskielto jatkuu! Että sillee! Vähän ottaa pannusta, enkä vielä ole tätä oikein osannut sulatellakaan, et mitä asiasta ajattelis.

Ja vielä pitää sanoa Vauvatoiveilijalle, että vaikka meillä alkaa yrityksen aloittamisesta ollut jo vuosi aikaa, niin en vieläkään ole keksinyt miten saisin tästä yrittämisestä rentoa ja stressitöntä. Oon ammattijännittäjä, ja vauvaa kun niin kovasti toivoo, niin sen mukaista on jännääminenkin! :)
 
  • Tykkää
Reactions: piretti
Päivitän tänne vaan hieman omaa napaa, olo on niin jyrän alle jäänyt et hyvä ku silmät pysyy päässä. Nyt pari päivää oon kärsiny ihan järkyttävästä väsymyksestä, siis en saa mitään aikaseks ja eilen olin puol kasin jälkeen sängyssä. Viluttaa, väsyttää ja vatsa on turvonnut ja vihlova. Tänään oli vähän kähinää koulussa ja olin ihan itkukurkussa koko päivän. Puolen päivän jälkeen väsymys sai uusia sävyjä, huonovointisuuden, ja kotiutuessani hyvä ku sain raahattua itteni porraskäytävässä toiseen kerrokseen :D ny makaan sängyssä ja käyn päikkäreille, jos jaksais tän päivän loppuun. Kp33/33, ajattelin aikaistaa testin loppuviikkoon jos vuoto ei ala. Jännää!!!
 
  • Tykkää
Reactions: piretti
Plussatuulia Puutarhassa ja hopess !! ja muutkin piinailijat ! :flower:

Nyt tähän väliin vaa omaa napaa.. kp3/31 ja YK 18 :(
Äitienpäivänä alkoi niukka tiputteluvuoto. Maanantaina alkoi menkkavuoto, joka oli kuitenkin niukempaa kun mitä yleensä on ja lisäksi hiipui iltaa kohden. Eilen ei vuotanut enää yhtään. Odotukset siis nousi, kun menkat normaalia lyhyemmät ja niukemmat, mutta tänään aamulla tein kuitenkin negatiivisen testin. Ällövaroitus! Lisäksi nyt illemalla tuli tosi ruskeaa, vähän niinkuin, vanhaa verta loraus, joka haisikin ihan... oudolta hyi!! :x Ikinä ei ole tälleen tullu, niin pisti vähän ihmetyttämään, että mitä ihmettä.

Niin ja onkos teillä muilla ollut tiedossa buranan/ibuprofeiinin käytöstä semmosta, että voi estää raskautumisen!!!?! Siis vissii jos popsii kuuriluontoisesti joka päivä 2-3 kipaletta. Oon tienny kyllä, ettei raskauden aikana sovi käyttää, mutta että buranaa ei sopis syödä jo ovulaatiosta eteenpäin, koska voi jotenkin estää kiinnittymisen(?!) Mulle tietty terkkari määräs selkäkipuun buranakuurin ja oonki syöny vähä yli viikon PRKL! :'( Enhän mää oo tajunnu, et ois niin tujuu tavaraa et vois heikentää mahiksia.. Tämmösen artikkelin löysin vuodelta 2007: Tavalliset särkylääkkeet voivat estää raskaaksi tulemisen - Kotimaa - Turun Sanomat ja muitakin lähteitä koittanut etsiä tähän aiheeseen.. aattelin kysellä, et onko teillä tiedossa vai oonko vaa niin huonosti perillä asioista.. :/
 
Piretti: kurja homma :/ Ite ku kävin nyt poistattaan noi kapselit niin kysyin lääkäriltä tota burana juttua ku joudun syömään menkkojen aikoihin kuurina buranaa ku oon muuten ihan toimintakyvytön menkkakipujen takia.. Niin lääkäri sano että ei kannata syödä ainakaan oviksen aikoihin koska saattaa heikentää ovista tai jotain.. mut sano että sit ku menkat on tulossa niin sit saa kyllä syödä buranaa koska ovishan on sit jo menny ja luultavasti ei ole edes raskaana.. Mut oot lukenu ihan oikein, buranan syönti saattaa heikentää mahiksia jos niitä syö oviksen aikoihin :/
 
  • Tykkää
Reactions: piretti
Ovistestiin pärähti nyt illalla komea plussa! Varmuudeksi lasken sen vasta huomiselle. Talleteltu on niinkuin viimeistä päivää ja vielä jatketaan! Huomiselle (torstaille) voi siis mut lisätä piinailijoihin DPO -1.
 
Viimeksi muokattu:
Voi hitsiläinen :( Mulla on aika ikävän moneen otteeseen ollut buranakuuri päällä selän vuoksi.. kipu tulee ja menee eikä aina edes burana auta.. ja täytyis varmaa väittää olevansa kuoleman rajamailla ennenkuin selkää tutkitaan tarkemmin.. kuulemma vasta yli kuukauden kipujakson jälkeen alkaa tutkimaan enempi.. No mut joo, kiitos MooiMama, opin ainakin uutta eli ei enää buranaa oviksen aikoihin. Joko vaan kärsin tai vaihdan parasetamoliin jos se olisi hyväksytty vaihtoehto |O ja täytyy munkin varmaan pian kokeilla ne ovistestit.. rupee vähän kärsivällisyys loppumaan tän puol-tjottailun kans et pitäskö kokeilla vaa kaikki mahollinen :D ja sit taas toisaalta tekis mieli vaa nostaa kädet pystyy ja sanoo "fuck this" sillee et "älä sit v*ttu tule!" :LOL: on kieltämättä vähä sekopäinen olo!

Ja ~SeaWind~ plussatuulia hurjasti myös sulle!! :flower:
 
Piretti ja MooiMama mulle gyne taas sano et älä syö ollenkaan ibuprofeenia :/ kysyin et onko ok kun otan menkkakipuihin niin sanoi että vasta sitten otat kun on pakko. Ja mun gyne on erikoistunut lapsettomuuteen et osaa kyllä asiansa, toki tässäkin taas näköjään mielipiteet vaihtelee. Plus enkä mä tottelis tota jos olisin yrityksen alussa, mutta kun vuosi jo pyörähtänyt niin en kyllä vetele sitä enää kevyesti. Oon nyt 2 kiertoa pystyny olee ilman vaikka vaikeeta onkin. Menkkojen aikaan makaan vaan sohvalla valittaen ja lämpöpussin kanssa. En voisi kuvitellakaan tekeväni mitään sillon kun parasetamoli ei auta vaikka kylläkin otan sitä silti aina maksimiannoksen. Sulla on piretti kyllä maailman hankalin välttää noita jos sun selkä on kipee :/ et en tiiä onko siinäkään mitään järkee! Hankala tilanne!
 
  • Tykkää
Reactions: piretti
Voisko aspiriini olla yksi vaihtoehto särkyihin? eikö sitäki saa käyttää alku- ja keskiraskaudessa?
Mulla nyt dpo 10 ja nega r-testi. oiskohan siihen testiin pitäny jo tulla jotaki :( jotenki tuntuu että todennäköisesti pitäis jo alkaa näkyä, ku käytän noita herkkiä testejä.. mulla oli nyt ovulaatio normaalia aiemmin, eli menkat saattaa alkaa jo tänään (kp25)
 
TERVETULOA KAIKKI ESIKOISESTA HAAVEILEVAT!



Ilmoita muutokset ja lisäykset listalle PUNAISENA, kiitos!

Muistathan ilmoitella itsestäsi, jos kuukautiskiertosi venyy yli 50 päivään.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan pois listalta.

TORSTAI 15.5.2014


KP: Kiertopäivä xx/xx (kiertopäivä/kierron normaali pituus)
YK: Yrityskierto
TJOT: Tulee jos on tullakseen (ei aktiivinen yritys)


KM: keskenmeno, KU: Kohdunulkoinen raskaus, Kilppari: kilpirauhasen vajaatoiminta, PCO: polycystic ovaries, MFO: multifollikulaarinen ovario (lievempi pco) TM: tuulimunaraskaus


NimimerkkiIkäKPYKYATJOTTaustalla
anzkuliini2716/25-29X
Boni2918/??312/2013pco
bumpy2918/31141/20131 Ku, mfo
diadora2519/29-3114
hopess2224/276/2013
Iiida2246/18-4269/2013
ilokilo2917/2716
Intopiukka2889/24-4859/2013mfo
Liilja2015/32-3324/2014X
Lumikko892423/23-3032/2014
Mantzu_852917/22-244
Mappis_882517/28118/2013
Marjo086285/27-3124/2014
Merope2921/28-3198/2013kilppari
MiiSa-803427/28-35148/2012
Minisport2719/3398/2013pco
MooiMama256/32-3315/2014X
Neyalin20?/??14/2014X
Nosugar2538/30-3114/2014
Onnenpisara238/31-385/20131 km
Oodikas3634/2887/2013
piretti224/311810/2012X1 km
puutarhassa2134/3399/2013
sassa72533/24-2618/2013
~SeaWind~2016/28-3124/2014
Sirppanainen2425/30612/2013X
Suppeli21?/25-30512/2013
taikakai336/26-3124/2014X
Tikru-783617/28-3133/2014
vauvatoiveilija2221/22-37310/20131 tm
valonkantaja2321/27-3432/2014X1 km




HILJAISET HAAVEILIJAT:

Evaparadise
_Lilja_
SinSin


ONNELLISET ODOTTAJAT:


YK: Yrityskerta/-kierto, jolloin tullut raskaaksi

NimimerkkiYKPositiivinen tulos
Santrana326.4
Nissukka26.5
 
Viimeksi muokattu:
SinSin olispas erikoisen kuuloinen lääkärikäynti sulla... Se on niin inhottavaa kun joku puhuu sulle ihan kuin olisit joku idiootti. Oon kokenut saman, joillain lääkäreillä tuntuu olevan joku jumalakompleksi ja jotkut aina vähättelee vaivoja, koska ovat nähneet niin paljon pahempaakin... Teki mieli kerran sanoa et anteeks ku en kävelly tänne pää sylissä mutta sattuu mua silti perkele :D Ja mitä hittoa se sille lääkärille kuuluu mitä ehkäisytapaa te haluatte käyttää tai olla käyttämättä. Kyllä se on jokaisen oma asia haluaako niitä hormoneja naamaansa vetää!

MooiMama olen myös kuullut että burana ei välttämättä ole kovin hyvä idea raskautta yritettäessäkään. Itse ei ole tarvinut moista ajatella koska vatsa ei kestä sitä muutenkaan enää sen jälkeen kun kärsin vatsahaavasta jokunen vuosi sitten.

puutarhassa, hopess ja lumikko mua ihan jänskättää teidän puolesta!! Pistäkääs tytöt plussaten niin saadaan vähän iloisemman näköinen lista =)

ja Sirppanainen toivotaan parasta!

Seawind meillähän ei ole listassa erikseen piinailijoita, mutta siis tsemppiä piinapäiviin ja plussatuulia!! :)

ON. Täällä kärsitty yöllä ja aamulla inhottavista vasemman puolen kivuista :( Muutenhan sitä vois innostua että jotain tapahtuu, mutta kun se ovis oli vasta kaksi päivää sitten niin ehkei sentään... taitaapi nyt olla se kysta joka tuolla kiusaa. Yhh!! Toivon mukaan tää kipuilu tarkoittaa sitä, että se on puhjennut ja poistumassa eikä sitä, että se siellä nyt keräilee nestettä ja kasvaa vaan. Tuntuu kipu muniksen lisäksi inhasti peräsuolessa. Vessahädän iskiessä tekee mieli huutaa... Kerran mulla on puhjennut kysta niin ilkeästi että ihan sairaalaan asti piti piipaa-autolla lähteä ja silloinkin kipu säteili persuksiin, niin siitä päättelin että taitaa se kysta taas kiusata mua.

Tää on sit niiiiiin pahinta aikaa kierrossa!! :D Ovis oli juuri ja nyt ei auta ku odottaa pari viikkoa... aaargh! Nyt sais sit päivät mennä nopeasti eteenpäin!
 
  • Tykkää
Reactions: piretti
MarjoO86: Aika mietityttäviä oli noi linkit tätä vauvaprojektia ajatellen.

Itse olen varhaisessa nuoruudessa sairastanut "lievää" anoreksiaa. En tiedä voiko syömishäiriöitä laittaa vakavuusluokkiin, mutta itse koen olleeni vain lievästi sairas : fyysisesti en ollut kamalan huonossa kunnossa, paino oli alimmillaankin normaalipainon alarajoilla. Henkisesti nuo vuodet oli hyvin rankkoja.

Muistan silloin alkaneeni tutkia ruokaa ja ruokateollisuuteen liittyviä "salaisuuksia". Osa tietty oli propagandaa, mutta osa niistä oli hyvinkin selviä ja uskottavia.

En nyt sen enempää jaksaisi näihin ruokajuttuihin enää paneutua, mutta tuo MarjoO86:n viesti ja linkit alkoi jälleen mietityttää :)

Sitten ON:
HUOH!!!! Tänään otin viimeisen teron ekasta kuuristani, ja aamulla huomasin että pikkarit on rusehtavanpunertavassa veressä... :'( Nyt on niukkaa, pientä tuhruvuotoa siis aamusta asti ollut ja pelkään että Terot ei toimi oikealla tavalla :(

Mulle määrättiin kolme kiertoa teroja, eli kaksi olis vielä jäljellä, en millään jaksaisi odottaa. Haluisin ne clomit jo!
Talvella nimittäin mulla oli terot 3kk, ne säännöllisti menkat neljäksi kuukaudeksi ja that's it! Ei muuta.
ÄÄÄÄÄÄ kidutusta tämä odottaminen.
 
_Lilja_ hyvä kuulla myös sun lääkärin/gynen mielipide tosta ibuprofeiinista! Täytyy tosiaan ottaa tuo asia huomioon nyt jatkossa :) Ja se on totta, että voi mennä vaikeeks jos en buranaa pysty selkäkipuihin ottamaan :/ tällä kertaa kipuun auttoi myös tuo parasetamoli, että ehkä tämä menis ohi ja seuraavassa kierrossa pärjäisin vaikka kokonaan ilman kipulääkkeitä :) Toki meillä kaikilla on erilainen kipukynnyskin, että kai sekin voi vaikuttaa.. Onneksi sulla lämpöpussi auttaa menkkokipuihin tai ainakin helpottaa! :)
 
Iiida toi tuhruilu voi olla ihan hyväkin merkki. Mulla yhdessä terokierrossa alkoi tuhruttelu pian viimeisen teron jälkeen ja jatkui 4-5 päivää ennen kuin sit alkoi kunnon kuukautisvuoto. Onko sulle määrätty 1 vai 2 teroa päivässä? Jos vaan yks eikä kuukautiset kunnolla ala noin viikon päästä teroista niin soita gynelle ja kysy että pitäiskö ottaa 2 päivässä. Mulla yks ei riittänyt mutta heti kun siirryttiin kahteen teroon niin kierto säännöllistyi. Tsemppiä!
 
IIDA: mä laitoin ton postauksen tosta rasvattomasta maidosta ku ajattein että siinä vois olla semmonen asia joka kiinostais täällä ihmisiä :) Niinku säkin mainitsit niin osa on varmaa propagandaa, mutta kyllä siellä totuuskin piilee. Onhan se totta asiassa kuin asiassa että mitä pitemmälle jokin luonnollinen tuote käsitellään sitä luonnottomampi siitä tulee. Ajattelin itse elää vähän varman päälle tässä asiassa, kun ei siitä rasvaisemman vanhanajan luomumaidon juomisesta ainakaan haittaa ole, kun siitä puuttu ainakin osa prosessoinnin vaiheista :)
 

Yhteistyössä