Esikoinen vuodelle 2014

Hei vau, hurjanhurjan paljon onnea eemiliah!! Tsemppiä odotusaikaan, toivottavasti pikkukaveri pysyy kyydissä <3

Hyvää syntymäpäivää Neinäsä :) ja tervetuloa uusille!

Yrityksen aloittamisesta, vaikka tässä nuoria ollaan (parin kk päästä 23v.), niin mä ehdin kuumeilla yli vuoden ennen kun mies innostu asiasta. Kyllähän siitä puhuttiin mut se halus odottaa. Siitäki nyt aikaa siis melkein 7kk, hui! Ei tosiaan osannu aatella et ois näin vaikeeta.. Mut silti ei olis kyllä tullu mieleenkään painostaa saatika huijata (!) miestä vauvaprojektiin, halusin ehdottomasti et molemmat haluaa tätä. Sitä paitsi musta on kiva yhdessä jutella ja suunnitella kaikennäkösiä vauvajuttuja, selkeesti meitä on tässä kaks <3 ollaan tässä jo 6vuotta kahdestaan tallusteltu ni olis se pikkuinen jo ihan toivottava, vaikka ei sillä ihan kivaa tääki on :D

Nyt vaan odotellaan tätiä, päivät menee niiiin hitaasti. Vasta kp19 tai jotain. Toi ukkeli tänään väläytti et "kyllä sä varmaan raskaana oot ku sun tissit on noin kipeet ja turvoksissaki ne on" <3 vaikka en mä usko kyllä. Järki sitäpaitsi sanoo ettei se voi niin olla kun kp vasta tosiaan alle 20, ja viime kuussa tuli menkat (oudot ja alle 4pvä mut kumminki). Toivon vaa et se täti sieltä tulee nyt ilman Terojen apua.. Saas nähdä kuin käy.. Jos ei niin sit meen kyllä uudelleen gynelle.

Lilja, kiitos listan päivittäisestä :) ihan meni kylmät väreet kun tota sun tekstiä lueskeli..

Muillekin piti kommentoida mut enpä enää muista, hankalaa tällä puhelimella! Tsemppiä, hyvät uudet vuodet ja ens vuoden aikana plussa meille kaikille!!

Kaveri soitti tossa päivällä et hän pelkää olevansa raskaana. Mä sitte parhaani mukaan koetin lohdutella ja tsempata. Vähänkö teki pahaa kun ite ei mitään muuta toivo kun sitä.. Just tänään mietin et onneks ei oo sentään lisääntymisuutisia lähipiirissä niinkun teillä monella. Pikkasen korpee nyt, ei oo reilua tää elämä, niinhän se on monesti todettu jo.

(Sori, oli pakko päästä purkamaan jonnekin enkä muuta keksiny kun tänne, ku mieski painaa duunia..)

Siis - äsken vessassa tuli haleeta kirkkaanpunasta vuotoa paperiin? Parin pyyhkäsyn verran. Kp19, ei Teroja, ei menkkaoloa tai -kipuja niinkun aina koko sen päivän ku alkaa? Eikä kai ne menkat voi olla näillä kiertopäivillä? Mitähän hittoa mun kropassani taas tapahtuu?? (Ja nyt lopetan tän spämmäämisen ennenku koko seinä on täynnä mun höpinöitä!)

Tänä aamuna en malttanu vaan pöllin törkeesti meidän työpaikan lääkekaapista yhden raskaustestin ja tein sen. Ja negaahan sen näytti! Tai kyllähän siinä vuorokauden valvoneilla silmillä näki vaikka minkälaista ja mitä enemmän sitä ois tuijottanu, niin ois varmaan nähny sydämiäkin. Menkkojen pitäisi siis alkaa viimeistään ylihuomenna tai sitä seuraavana päivänä, joten vielä en toivoa täysin heitä hukkaan, mutta ei nyt luottamus tärpin suhteen hirrrrveen iso oo. :/

Mä tossa just aamupalalla mietin tätä, että miks tää raskautuminen on tehty joillekin melkein naurettavan helpoksi - ja yleensä juuri heille, ketkä eivät sitä niin toivo. Elämä ei vaan aina oo niin reilua! Meillä lähipiiriin tulossa puolen vuoden sisällä kaksi uutta tulokasta, ensimmäinen helmikuussa ja toinen huhtikuussa, joten vauvauteluilta ei oikein voi välttyä ja ai että se sattuu joka kerta kun joku toteaa, että "no millos on teidän vuoro?". tekis mieli vaan sanoa että no kuule sanoppa muuta!

No mutta täytyy toivoa, että uusi vuosi tuo meille kaikille uutta onnea :) Joten erittäin hyvää ja plussarikasta uutta vuotta teille kaikille!! Mä lähden parin tunnin päästä kotiin nukkumaan ja sitten illalla tiedossa hieman juhlimista ison kaveriporukan kanssa :)

Paljon onnea Eemiliah!!! <3 Nyt paljon tarrasukkia matkaan sinulle ja naperolle :)

Olen täysin samoilla fiiliksillä kuin osa teistä! Nyt kyrpii ja ärsyttää kun saa ympäriltä kuulla koko ajan raskausuutisia, suurin osa tuttuja mutta joiden kanssa tulee kuitenkin ajoittain puhuttua. :( Harmittaa vietävästi, vaikka mitenpä se minulta olisi pois. Se vain tuntuu siltä että tosiaan muut tulee raskaaksi pelkällä vilkaisulla ja ite yrittää niin sanotusti melkeinpä kaikkensa eikä mitään tapahdu. Huoh.. Jospa tää asenne muuttuis hieman kun uusi vuosi tulee.. Olen itsekin aina haaveillut että ensimmäinen lapsi on jo syntynyt tai edes alulla ennen kuin olen 25v. Noh, syyskuussa tuli 25 vuotta täyteen eikä mtn tapahdu. Todennäköisesti siis ehdin täyttää vielä 26 ennenkuin ensimmäisen lapsen syliini saan. . :ashamed:

ON: Lilja kyselit loppuiko vuoto. No loppuihan se, kuitenkin viime kierto oli niin erilainen kuin mitä koskaan on ollut joten elättelen nyt toivoa että se normalisoituisi tästä eteenpäin. Nyt siis lh-vaihe pidentyi parilla päivällä, joten toivottavasti pidentyy entisestään tässä kierrossa. En ole ajatellut testailla nyt ovista, joten mennään "puhtaasti". Tällä hetkellä kp14, ovis olisi kalenterin mukaan suurin piirtein ollut nyt viikonloppuna. Mutta jos aikaisempia kiertoja mukailee, niin ovulaatio tapahtuisi tulevana viikonloppuna. (Mikähän siinä on että aina sattuu mun ovulaatiot viikonlopuille?? Ei varmaan kertaakaan ole tullut keskellä viikkoa tai normi arkipäivänä :D) noh, kun en nyt testaa niin en voi olla varma milloin se ovis on. DPO:ta en siis lähde laskemaan. Kuukautisten pitäisi alkaa pisimmän kierron mukaan viimeistään 14.1, mutta aikaisintaan 11.1 jos ottaa kp:ksi 24. Jos mennee kp22, niin menkat tulossa 9.1.

Koska maku mennyt jo osittain tästä touhusta niin ei olla edes seksiä harrastettu kovin usein.. :( Katsotaan tää kierto vielä. Sitten ilmottelen ehkä lääkärille pikkuhiljaa asiasta.

TSEMPPIÄ KAIKILLE JA OIKEIN HYVÄÄ UUTTA VUOTTA! Täällä juhlistellaan uusi vuosi töiden parissa koko päivä.. Meneehän se näinkin :)

Pumbuliini kiinnittymisvuotoa??? ;)

Mappis_88, jostain syystä repesin ihan totaalisesti tuolle testin pöllimiselle työpaikalta :LOL:. Sääli toki että negaa näytti.. mutta niin kauan on toivoa ku ei ole tätiä..?

Itsekin sain juuri äskettäin kuulla erään ystävän ilmeisesti odottavan, puhdas vahinko oli käynyt hänen kohdallaan. Oikeesti, meinasi päästä ruma sana :x

Hyvää ja ihanaa ja ennen kaikkea plussarikasta uutta vuotta meille kaikille, vielä on kolmisen kuukautta aikaa saada otsikon tavoite täytettyä!!!

Apuua.. :( Onko siihen jo niin lyhyt aika.. voi ei.. no täytyy toivoa että tärppi käy pian.. Se ois itselläkin valmistuminen tuossa toukokuussa.. Mietityttää nyt vain että jos samantien pääsee mammalomalle niin mitenhän töitten sitten tulevaisuudessa käy. Mutta toisaalta taas, nyt mennyt jo puolisen vuotta eikä ole vauvaa näkynyt niin ihan hyvä vain että on jo niin sanotusti aloiteltu yrittäminen. Vieläkään ei siis muuta tehdä kuin tjottailla, siis miehen puolelta. Mun puolelta aina ajoittain enemmänkin. Kuitenkin nyt mies tuossa yks päivä sanoi että odotettaisko vielä kuitenkin.. ;( en tiedä sit.. Yritin selittää että eipä se mulla ees kerrasta onnistukaan kun jo puoli vuotta saatu touhuta miten sattuu ja tärppipäivillekin tietoisesti touhuttu eikä ole onnistunut niin tarvinneeko tuota nytkään sen kummemmin miettiä.. Katsotaan.. onhan sillä miehellä sit jos tärppi käy niin kuitenkin se 9kk aikaa valmistautua tulevaan. Eikö se riittäisi??

Huooh.. on se elämä välillä niin vaikeaa. Nyt kuitenkin uusi vuosi ja uudet kujeet! Tulisikohan tästä vuodesta se paras vuosi itselleni pitkään aikaan. <3 Pidämmä peukkuja!

Maicy, mullakin ollut ton peittojen heiluttelun kanssa semmonen pakkopulla-olo, mut eilen saatiin taas kipinää pienen tauottelun jälkeen niin joskos se tästä taas :) Koitan vaan sulkea pois mielestä sen yrittämisen ja nauttia koko hommasta, ettei menis yli hilseen koko homma, sit se ei oo enää kivaa.

Tuli tässä mieleen kun monet ootte puhuneet, et miten kauan ootte yrittäneet jne. Tiedän et osa on käyny ihan gynellä tutkituttamassa paikat, mut entäs te, jotka ette ole? Tästä tulin nimittäin puhuneeksi yhden kolleegan kanssa. Meillä miehen kanssa vasta menossa yk 5 (vaikka olenkin hiljaisissa haaveilijoissa), mutta menin vajaa kuukausi sitten ihan vaan oman mielenrauhan takaamiseksi gynelle ja sieltähän se syy sitten löytyskin. Mikälie intuitio oli et menin, meinaten et oisin jättäny sen menemisen vasta sinne kun yrityksestä ois ollu vuos ja mitään ei ois tapahtunu, ni millaseks toi kysta ois mahtanu kasvaa... Hui :/ Kolleega taas puolestaan sano, et heil oli ollu 9kk yritystä ja hän meni sitten kans tutkittavaksi. Loppupeleis syy oli ollu joku bakteeritason epätasapaino, johon hän sai jonkun lääkekuurin ja tän lääkekuurin jälkeen hän omien sanojensa mukaan raskautus heti :) Joten ihan lämmöllä suosittelen jokasta yrittäjää käymään gynellä, olkoon yrittämistä takana kuukausi tai montaki, mut ihan vaan siks ettei menis niitä kuukausia hukkaan jonkun pienen tai miksei isonki syyn takia :heart:

ON: mulla on ollu ny viimiset pari viikkoa jotenkin hirveen katkeroituneita. Kaupoissa käydessä katon ihmisiä kellä on lapsia kauheen kateellisena ja ajattelen, et miks joillekkin suodaan tuo onni ja toisille ei. Lastenvaatteita kun nään ni ahdistaa ja kaikki tulevat äidit kauniine mahoinensa vierittää kyl kyyneleen silmänurkkaan. Eipä mulla kai ois oikeutta viel olla näin katkera, mut jotenkin sitä vaan pelkää ihan kauheesti, et tekeekö tää kysta ja tää sairaus musta lapsettoman.. Eniten pelkään sitä Tyksin käyntiä, jos sieltä kuitenki löytyy jotain vielä vakavempaa :( Mut ei auta, kontrolliin mennään ja siellä mä sit luultavasti kuulen kohtaloni. Odottavan aika on pitkä, vielä pari kuukautta siihenki aikaa ja kaks kiertoa mahdollista tulla raskaaksi, mut mun tuurillani niin ei tuu kyl käymään. Huoh, anteeks tää vollaaminen taas, kuulostan kyl niin marttyyrilta ja sitä kyl taidan ollakkin, mut ehkä se tästä taas ku päivät rupee valostumaan ja kevät tulee :)

Kiitos muuten Lilja ja Pumbuliini onnitteluista :heart:

Oikein ihanaa ja plussan täyteistä vuotta 2014! Nyt kaikki raskaudutaan tänä vuonna, ihan joka iikka! :heart:

• Tykkää
Reactions: Maicy
Hei kaikki!

Uusi esikoisesta haaveileva ilmoittautuu mukaan. Viimeisen Mercilon -merkkiset pillerin söin joulukuun toisella viikolla ja ensimmäinen luomukierto lähti käyntiin. E-pillerit ovat aiheuttaneet kaikenlaista päänvaivaa kropassa, jotenkin paljon parempi olo ilman niitä. :)

Elämäntilanne olisi sallinut yrittämisen aloittamisen jo vähän aiemmin, mutta toisaalta nyt on se fiilis juuri oikeasta ajankohdasta. Gynellä kävin marraskuun lopulla tsekkaamassa tilanteen, eikä ainakaan mikään ole esteenä sen puolesta raskautumiselle. Nyt lähinnä jännittää miten keho alkaa toimia pillereiden jälkeen. Ennen pillereitä kiertoni on ollut melko säännöllinen, mutta vaikeaa arvioida miksi se nyt muotoutuu. Mukavaa tulla tänne jakamaan omia fiiliksiä ja lukemaan muiden kokemuksia. Toivotaan, että vuodesta 2014 tulee plussavuosi!

elanor85 ikä: 28 KP: 20/28-30(?) YK: 1 YA: 12/2013

bosch sitä mä vähän salaa toivoin mut ei, eilen alko vuoto oikeen kunnolla ja kivasti hirveet kivut siihen päälle. Kierto oli sit hurjat 19päivää. Taitaa olla gynereissu uudelleen edessä, ei tästä mittään tuu. Eli saa päivitellä kp1/??, yk5.. Masis.

Oon muuten ihan samaa mieltä kun Neinäsä, kannattaa käydä gynellä tsekkaamassa paikat! Jos ei oo mitään niin ei tarvii turhaan mietiskellä, jos on joku "korjattava syy" niin ei turhaan viivästy sit raskautuminen sen takia :) mullakin se totes monirakkulaiset munasarjat toisella puolella, tai ainakin siihen viittaavaa, ja käsitin et helpommin kirjottaa sit clomit (?) tms mikä auttaa ovista. Katotaan mitä se sanoo nyt, kun vuoto loppuu niin varailen aikaa. Ja Neinäsä, samat katkeruuden tunteet ne täälläkin on. Ihan tutulta kuulostaa. Oli oikeutettua tai ei.

elanor85, tervetuloa! :)

Toivottavasti viihdyt seurassamme elanor85.

Mä en ole kans käynyt tutkimuksissa muuta kuin ns. pakollisessa tarkastuksessa pillerireseptin uusimisen yhteydessä ja papakokeissa. Muistelen, että jossakin näistä minulle sanottiin, että siistit munasarjat ja pieni normaali kohtu. Tarviis varmaan mennä, jos ei ala kohta tapahtua! Pääseeköhän kunnalliseen kuin helpolla. Mitä ootte sanonu aikaa varatessanne?

ON: Tänään tuli sitkät limaklöntit joka mun tapauksessa tarkoittaa, että ovis seuraa muutaman päivän päästä eli noin kp 22.

onnenpisara
Heips, täällä mukaan ilmoittautuisi jouluna keskenmenon saanut esikoisesta haaveileva. Pillerit lopetettu 5/2013 ja nyt suoraan sanottuna olen aika hukassa.. Raskaustesti tuli tehtyä muistaakseni 9 joulukuuta ja siitä kymmenen päivää myöhemmin ensimmäisellä neuvolakerralla alkoi ihmeellinen vuoto joka sitten sinetöi keskenmenon. Tyhmänä pitää kysyä, että aloitetaanko uutta kiertoa laskemaan nyt tästä ensimmäisestä keskenmenon vuotopäivästä? Kierto on aina ollut epäsäännöllinen ellei aikaa pillereiden kanssa lasketa.. Jälkikasvusta on toki haaveiltu jo jollain tasolla sieltä viime toukokuusta alkaen, mutta varsinaisesti nyt menetyksen jälkeen vauvakuume on nostanut päätään..

onnenpisara ikä: 23 kp:? ya: 5/2013 TJOT

Tervehdys!
Ilmoittaudutaan täältä kulissien takaa myös mukaan, kun en enää malta pysyä hiljaisena tarkkailijana :)
Puteri ikä: 23 KP: 20/30 YK: 1 YA: 12/2013

Joulukuun aikana päätettiin että nyt on meidän aika yrittää esikoista. Viimeisten menkkojen loputtua onkin peitto heilunut tasaiseen tahtiin, tosin nyt pari välipäivää takana kun työt ovat vieneet molemmilta mehut.. Laskujen mukaan ovis olisi 28.12-1.1.
27 ja 28 mahassa tuntui vihlontaa, jonka päättelin oviksen alkamiseksi. Sitten oli hetki normaalia, kunnes maanantaina tuli pyyhkiessä pieni verituhru paperiin. Sitä nyt tullut tähän päivään asti.. nyt olen kuumeisesti tutkinut, että mistä mahtaa johtua: onko ovulaatiovuoto joskus näinkin pitkä? Netin mukaan kestää max. 2pv :confused:
Nyt jännittää ihan hirmuisesti, että onko mahtanut onnistua.. testit polttelevat kovin, tiedä sitten miten pystyy pitämään näpit vielä erossa niistä :D

Minisport, mä en sanonu aikaa varatessa mitään, sit vast siellä, mut eipä se ajanvarauksessa kysellykään :D kävin kyllä yksityisellä et sen puolesta vähän eri. Kunnallisesta en tiä, siellä oon käyny vaan uusimassa pillerireseptin. Nyt meinasin sille samalle yksityiselle varata, vaikka se kallista lystiä onki.. :S

Paljon uusia, kiva, tervetuloa!! Toivottavasti käyntinne on lyhyt ;)

Kävin itse Terveystalossa gynellä, samalla, jolla olen uusinut viime aikoina pilleritkin. Kerroin heti, että nyt ei enää uusitakaan, vaan jätetään seuraavan liuskan jälkeen pillerit kokonaan pois ja annetaan vauvalle mahdollisuus tulla. Samalla tuli keskusteltua tähän liittyvistä asiosta. Se jotenkin helpotti omaakin mieltä kun kävi ennen yrittämisen aloittamista tarkistamassa missä mennään. Ei tarvitse stressata sillä asialla kun varmaan kehitän itselleni stressin muutenkin! :D

Kuinka nopeasti olette ottaneet ovulaatiotestit käyttöön? Luulisin aika hyvin arvaavani oman ovulaation ajankohdan, mutta kannattaakohan siihen luottaa? Mietin vähän, että pitäisikö testi ottaa käyttöön toista yrityskertaan varten... En oikein jaksa uskoa, että raskautuisin heti ekalla yrittämällä. Siitä huolimatta on jo jännitystä ilmassa, alkavatko kuukautiset reilun viikon päästä vai ei. :)

elanor, mä koetin parissa kierrossa testailla mut se ei ollu mun hommaa, en saanu siit sellasta säännöllistä rutiinia et oisin joka päivä testannu samoihin aikoihin jne.. (Tosin en saanu niihin mitään oikeen näkymäänkään että voipi johtua siitä myös :D). Mut noi yleisesti niin ei siitä varmaan haittaakaan oo että oppii tuntemaan miten oma kroppa toimii, ja jos luulet tunnistavas oviksen niin sillähän se on helppo varmistaa :) ainut että jos siitä tulee sulle ylimääräinen stressitekijä ni sitte ehkä jättäisin testailut, mut jos oot ihan rennolla fiiliksellä ni tuskin siitä haittaakaan on :)

Itse olen nimenomaan päättänyt ehdottomasti olla testaamatta ovulaatiota! Syystä että tiedän sen aiheuttavan vain ja ainoastaan stressiä. En valitettavasti myöskään tunnista ovista kroppaa kuuntelemalla, "oireita" ei vaan tunnu olevan.. jonkin verran olen kalenteria tuijotellut kuitenkin ja yrittänyt suunnilleen laskeskella oikeaa ajankohtaa.

Kävinkin jo tuossa eilen päivällä valittamassa tuhruttelusta.. no, se loppui ennenkuin kunnolla alkoikaan. Ei yltynyt edes tiputteluksi vaan ainoastaan pyyhkäisemällä oli nähtävissä, enemmänkin rusehtavaa kuin punaista.

Hohhoi, taitaa olla kierto taas siinä vaiheessa että mielikuvitus pitää omaa peliään.. luonnollisestihan eilinen oli siis kiinnittymisvuotoa :D. Nyt taas yövuorossa on pakko pitää selälle lepotaukoja, muuten on olevinaan koko ajan selkä kipeä ja väsynyt. Pöh, anteeksi nyt taas tämmöinen vuodatus, oli taas avautumisen tarvetta :)

Testaamisen yritän malttaa venyttää ainakin ensi viikon keskiviikolle, saas nähdä maltanko..

Mäkin ajattelin etten testaa enää koskaan ovistikuilla, mutta sorruin taas :( Elanor85 ota käyttöön jos haluat varmuuden ovulaatiosta. Se on vaan aikamoista ja siinä menee nopsasti hermot jos on käytössä ne liuskat vaan. Clearblue on ainut mikä tietty antaa varmuudella tuloksen. Jos haluat mennä ilman stressiä, ei kannata! Niihin jää helposti myös koukkkuun.

Mä olen käynyt jo 3 kertaa gynellä tän vauva-asian takia :D Ja taas tekisi mieli mennä, mutten tiedän kehtaanko. Saan kaiken vakuutuksesta takaisin niin eipä sillä niin väliä. Jos mulla nyt alkaa taas ne välivuodot kun en ota teroluttia niin sitten pitää kyllä soitella gynelle. En uskalla siis sitä teroluttia aloitellakaan kun viimeksi kierto venyi niiden kanssa sinne 40 päivään.

Ovulaatiokivuista... Onko teillä niitä ja minkälaisia? Kuinkakohan kauan ovulaatiokivut saavat kestää... Mä en tiiä mikä mulla on kun välillä vihloo ihan vietävästi munasarjojen kohdalta ja särkee. Yleensä oikealta. Sitten on ollut on off kipua alavatsalla jo viikon jos toisenkin (?). Muutenkin nää vaivat on vaivanneet jo viikon niin en kyllä millään usko johtuvan ovulaatiosta. Vähän niinkun sellasta menkkakipuilua. Nyt siis kp 16. Ovistikkuja käytellyt miten sattuu, joten en tiedä onko ovis vielä edessä vai jo takanapäin. Mä oon vakuuttunut että mulla on kuitenki joku syöpä. Tää kipu on siitä perseestä, että pystyn elämään normaalihkoa elämää ja käymään töissä. En siis voi olla saikulla ja käydä lääkärissä. Yksityiselle en halua mennä kun aikaa ei välttämättä saa juuri tänään ja päivystykseen raahautuminen tuntuu niin turhalta jos nää onkin vaan jotain normaaleja naistenvaivoja. Onko tää nyt sitä kun e-pillerit loppuneet niin mulla on aina vatsa kipeä?? Mä oikeastaan vaan odottelen että millon nää loppuu koska en jotenkin usko että tää on kuitenkaan lääkärikeikka. Sillon joulun tienoillahan epäilin sitä kohtutulehdusta, mutta en mä usko että tää voi sitäkään olla.. En mä tiedä... Terveyskeskukseen siis en pääse kun olen töissä kasista neljään. Menisin kyllä jos kivut yltyisivät. Voi myös olla että tutkiskelen liikaa kroppaa jollon kaikki kivut tuntuvat.

Puteri tervetuloa joukkoon!

eemiliah hirmusti onnea sulle :)

Pumbuliini mulla kävi vähän sama tossa muutama kuukausi sitten. Tää kaveri on kyllä ainut joka tietää mun toiveista. Oli ihan paniikissa että ei nyt, hän ei voi olla häissään kesällä raskaana. Kiva siinä sitten sanoa että noh et varmasti ole ja mainita sitten samassa lauseessa, että mulla alkoi muuten menkat tänään. Tuli kaverille varmaan vähän tyhmä fiilis, mutta ne menkat oli taas vaihteeksi tuntuneet niin pahalta niin oli pakko kertoa. Se on jännä kun tää kaveri alkaa häiden jälkeen vauvanteko puuhiin myös ja mua pelottaa ihan älyttömästi että se raskautuu heti. Mitä jos mä en ole vielä sillon raskaana ja se tulee heti raskaaksi. Mua ahdistaa jo valmiiksi tää tuleva juttu... Hän myös itse uskoo että raskautuu heti :/ en ole viitsinyt puhkaista kuplaa kun eihän sitä tiedä miten käy. Toisaalta toivon että raskautuu helposti, mutta toivon myös että olen sillon jo itse raskaana!

Olen sitä mieltä että minä ja monet muut täällä ei tule raskaaksi koska me stressataan ja halutaan tätä ihan liikaa. Miten ihmeessä pääsen tästä tilasta pois jossa vauva on mielessä 24h!?!?

Mulla tuli yksipäivä tilapäinen mielenhäiriö :D mietin että miksi en voisi jo sisustaa vauvanhuonetta? Kyllä me se vauva saadaan niin ihan hyvin voisin jo ostaa kaikkea pikku hiljaa. Onneksi tulin järkiini enkä ostanut mitään :D Siinäpä vasta säälittävä näky kun mä istun vuosi toisen jälkeen vauvanhuoneessa jonne ei vauvaa koskaan tule :( Mun vanhempi ja ainut työkaveri sanoi yksi päivä että kun hän oli nuori hän neuloi vauvan vaatteita omille lapsilleen. Kun hän oli tullut siihen ikään että tiesi ettei lapsia hänelle enää voi tulla niin vaatteet lahjoitettiin pois. Tuli todella surullinen olo. On tosi kurjaa kuulla tollasta. Hänellä ei siis käsittääkseni tullut tilanne eli ei miestä yms. Miltä mahtaa tuntua jos haluaa vauvaa ja sitä ei voi edes alkaa tekemään sekä vuodet vierii ?!

Neinäsä tunnistan itseni tekstistäsi. Välillä on tosi vaikea kulkea kodin ulkopuolella kun kaikilla on lapsia. Kaikki työntelee vaunuja tai on maha pystyssä. Kiva kun kuitenkin olet vielä täällä meidän ilonamme vaikka sulla onkin odotus edessä. Mä rukoilen kaikella sydämelläni että sulla menee kystan kanssa kaikki mallikkasti ja vauva ilmoittaa tulostaan heti sen jälkeen.

Intopiukka :/ harmin paikka, kovasti tsemppiä uuteen kiertoon!

Onnenpisara mulla aika samanlaista taustaa takana... aloitettu 6/2013 ja 1.9. sain varhaisen keskemenon. Jos sitä nyt keskenmenoksi saa nimittää, minä ainakin nimitän! Sain viikko ennen keskenmenoa pitkästä kierrosta plussan ja en tosiaan tiedä kunka pitkällä olin. Suru oli suuri, ei ehkä niinkään vielä lapsen puolesta koska olin niin alussa vielä. Suru oli enemmänkin kaiken sen mahdollisuuden puolesta mitä olisi voinut olla. Nyt olen jo päässyt yli jotenkin tästä. Eniten teki pahaa kun näin kuinka "pettynyt" mieheni oli asiasta. Aloin siis yllättäen vuotamaan ja hakeuduin päivystykseen jossa todettiin varhainen keskenmeno. Hienointa oli se, että pari päivää myöhemmin tuli postissa neuvolan paperit. Ei ollut iloinen kirje se sitten tällä kertaa :( Toivotaan sulle ja mulle molemmille kovasti uutta plussa onnea! En osaa sanoa mistä sun pitäisi alkaa laskemaan uutta kiertoa. Minä aloitin tuosta ekasta vuotopäivästä kyllä. Voi olla että seuraavaan kiertoon menee vähän pidempi aika kuin normaalisti. Mulla meni muutaman päivän onneksi vain yli. Sanoivatko että uutta matoa koukkuun heti vai neuvoivatko odottamaan yhden kierron? Minä en kyllä odottanut vaikka sanottiin että odota. Sanovat odota vain sen takia käsittääkseni, että voi sitten laskea helpommin uuden lasketunajan minkä näkee myös sitten ultralla.

Oi paljon uusia, tervetuloa!! :)

Mä otin ovistikut käyttöön heti ensimmäisestä kierrosta lähtien, ihan vaan tuomaan mulle sellasta varmuutta että kroppa toimii e-pillereiden jälkeen, vaikka eihän ne testit 100% varmuutta asiaan anna. Mutta mulle ne toimi alussa kyllä sellaisena rauhoittavana tekijänä ja voi sitä onnea aina, kun se hymynaama siihen testiin tupsahti! Nyt en ole tässä enkä edellisessä kierrossa testaillu ovista ollenkaan ja toisaalta se on ollu ihanaa, mutta silti taas omalla tavalla stressaavaa. Nyt en tiedä yhtään mitä mun kehossa tapahtuu ja milloin. Mulla kun ovisoireet on loppunut melkein kokonaan ensimmäisen kierron jälkeen. Limoista jonkin verran pystyn tunnistamaan, mutta en niistäkään mee täysin varmuuteen aina!

Tietenkin nyt kahdessa viime kierrossa on helpottanut se, että mulla ovulaatio on yleensä tullut aika samoihin aikoihin joka kierto, mutta silti tietynlainen epävarmuus on vallinnu nyt. Jos seuraavaan kiertoon joudutaan niin ajattelin kyllä ottaa taas ovistikut käyttöön!

Täällä siis tosiaan jännät hetket käsillä. Menkkojen pitäisi alkaa tänään tai huomenna. Minkäänlaisia tuntemuksia ei oikeastaan ole, paitsi että joka vessareissulla oon varma että nyt ne menkat alkaa. Mahassa siis tuntuu vähän siltä kuin menkat tulisi ja tissit on vähän kipeytyneet tän viikon aikana. Mutta siihenpä ne oireet taitaa melkein jäädäkin! Saa nähdä mitä tapahtuu, toivon tietenkin parasta mahdollista uuden vuoden aloitusta eli positiivista raskaustestiä <3

TERVETULOA KAIKKI ESIKOISESTA HAAVEILEVAT!

Ilmoita muutokset ja lisäykset listalle korostettuna, kiitos!

Muistathan ilmoitella itsestäsi, jos kuukautiskiertosi venyy yli 50 päivään.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan pois listalta.

TORSTAI 2.1.2014

KP: Kiertopäivä xxx/xx (kiertopäivä/kierron normaali pituus)
YK: Yrityskierto
YA: Yritys aloitettu/aloitetaan
TJOT: Tulee jos on tullakseen (ei aktiivinen yritys)

NimimerkkiIkäKPYKYATJOT
Adell2365/?1
_Tintti_2362/27309/2013
NeitiNuttura2659/?309/2013X
CocoChanel2755/3242011
Pinkula2452/302
marjaana872545/31-3714
Henrietta-2636/30-311408/2012
Iiida2233/?210/2013X

boch2728/32-39606/2013x
Mappis_882527/28608/2013
Evaparadise2427/30406/2012
niipe2725/32409/2013

Nuorallatanssija2722/??211/2013
te^a2622/28-394
puutarhassa2121/33-43409/2013
Elanor852821/28-30112/2013
Puteri2321/30112/2013
Minisport2720/28-35508/2013
Heilanga3119/32-49262011
diadora2516/29-3110
Maicy2516/22-27707/2013X
_lilja_2516/29-34606/2013
Bumpy2911/38-4001/2013
hopess229/27706/2013X
Intopiukka284/24-3849/2013
Ruumää269/28-293
Pumbuliini222/?506/2013
Safire185/330
Onnenpisara23?/??5/2013X
[tr] [tr]
[/tr]

[/TR]

[/tr]

[/tr]

[TR]

JÄNNÄILIJÄT:

DPO: Päivät ovulaatiosta (ovulaatiopäivä = 0, seuraava päivä = 1 jne.)
Testipäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä

[td]Nimimerkki[/td]
[td]DPO[/td]
[td]Testipäivä[/td]

[tr]

[/tr]
[TR]

HILJAISET HAAVEILIJAT:

Empuska
Leva
Mary Ann
Neinäsä

ONNELLISET ODOTTAJAT:

YK: Yrityskerta/-kierto, jolloin tullut raskaaksi

NimimerkkiYKPositiivinen tulos
Mallatti302/2013
Alexandra89404/2013
miss_piggy1005/2013
Apr17206/2013
nalli306/2013
Piitu85106/2013
Elsa90206/2013
mutantti506/2013
hokapontas7kk06/2013
Mayinka3 (22 kk)06/2013
maamis306/2013
tk307/2013
Fujin4-508/2013
LinneAino508/2013
Pinkula109/2013
Jonnamo809/2013
Minnah8869/2013
ToKa89310/2013
muumin110/2013
Elokuuntyttö110/2013
Alexandra1510/2013
Tintsuliini110/2013
Jepu85510/2013
Lama511/2013
Nausteri211/2013
momtobe?11/2013
Maggy112/2013
Eemiliah12/2013

Listan ylläpitäjänä: _Lilja_ & Maicy

Viimeksi muokattu:
Päivittelin taas hiukan ja lisäsin uudet :) Tervetuloa siis uusille! Tarkistakaa omat tietonne ja kertokaa jos menivät väärin :) Aikamoista touhua tuon listan päivittäminen!

Ja pitäisikö taas nuo yli 50 menneet poistella jos ei mitään kuulu? Saadaan taas listaa siistittyä! :)

Tuosta ovulaation testaamisesta niin minulla se ainakin antoi selkeän käsityksen omasta kierrostani! Sain selville, että minulla on ollut viime kierrot suhteellisen lyhyt lh-vaihe, joten kiinnittymisen onnistuminen on aika minimissään. Kuitenkin kun testailut aloittelin, niin aloitin pelkillä viivatesteillä ja se oli kyllä aikamoista arpapeliä pohtia milloin se ovis nyt ois tulollaa niiden viivojen suhteen. Lopulta kuitenkin sitten muutaman kierron mentyä päätin että ei tästä tuu mittään ja ostin niitä ClearBluen digitestejä. Niillähän sitten selvisi että olen testaillut ihan turhaan, koska oikeaa ovista en testeihin saanut vaan oli juurikin sellaisia "oisko tää, no tää vois olla" tuloksia. Digitesteillä testasin nyt siis viime kierrot ja niiden avulla oon plussat saanut testiin noin viikkoa ennen menkkoja. Ehottomasti siis kannatan testailua AINOASTAAN digitesteillä! Säästää omia hermoja kun ei tarvi viivoja tihrustella ja pohtia meneekö plussasta vai ei. MUTTA myös muistaa se että se syö omia hermoja aika reilusti! Ei siis kannata, jos muutoinkin hermoilee helposti.

ON: Nyt kp16/25?, kalenterin mukaan ovis ois ollut eilen, kp15 (laskee todennäköisyyden siis edellisten kiertojen perusteella). En tiedä miten sitä laskis. Menkkojen pitäs kuitenkin alkaa viimeistään 12.1, jos kierto pysyy 25 pv. Noh, lähden maanantaina reissuun ja tuun takaisin vasta 2 viikon päästä siitä, joten saapa nähä miten käy. Aika tod.näkösesti menee vähän nopiampaa. Nyt fiilikset kuitenkin surkiat ja usko onnistumiseen tasan 0%. :/ Ehkä minäkin vielä joskus!

Ovisplussat saatu testiin syyskuussa kp15, lokakuussa en testaillut, marraskuussa kp19 ja nyt joulukuussa kp17. Laskeppa siittä keskiarvo että mikä ois tämän kierron ovisaika :D nyt siis ehottaa kp15 tuo kalenteri.

Viimeksi muokattu:
Pelkkää omanapailua pikaisesti, eli kuukautiset oli ja meni, mutta kp1 asti on ollu ihme vatsanippailuja ja vihlaisuja, ja ajoittain todella pahaa oloa. Ja koko ajan pissattaa. Onkohan jotain flunssaa tulossa kun aivan kroppa sekaisin. :/ Huomenna testaan oman mielenrauhan vuokseni, koska oireet ovat juuri samat kuin viime raskaudessa. Vaikka tiedänkin etten ole raskaana kun kuukautisetkin olivat. Tälläinen pieni avautuminen. :)
Tämä vauvakuumeilu tekee välillä ihan vainoharhaiseksi :D
Mut eiköhän me kaikki päästä tänä vuonna plussaamaan!!! :heart:

Mietin tänään noiden testien tekemistä ja tulin siihen tulokseen, että katsotaan mitä tämä kierto tuo tullessaan. En osaa ihan varmaksi vielä sanoa minä päivänä kuukautisten pitäisi alkaa kun pillereitä on popsittu useampi vuosi. Jos kierto venyy, on varmaan järkevää tehdä ovulaatiotesti. Saada vähän tietoa siitä, miten kroppa oikeasti toimii.

E-pillerit ovat vieneet ovulaatio- ja kuukautiskipuja pois, mutta kyllä aika usein olen tuntenut jonkinlaisten "vihlaisun" alavatsassa kun ovulaation aika on tod.näk. ollut. Nyt on menossa (oletettavasti) DPO 7 ja alavatsassa on vähän minimalistiselta lihaskrampilta tuntuvaa oloa. Liekö kuukautiskipuja, katsellaan... Koitan olla ihan rauhallisin mielin, vaikka jännittää ja mietityttää moni asia. :)

Yhteistyössä