Esikoinen vuodelle 2014

miss_piggy
Divinee: Mulla on takana keskeytynyt keskenmeno 02/13, joten sen takia tää kierto oli näin megapitkä. On terolutit, mutta ne ei auta raskautumiseen, vaan kiertojen säännöllistämiseen. Nyt heitän terot menemään, ja aloitan sunnuntaina clomifenit.

Eli oon käyny lääkärissä montakin kertaa, viime vuonna todettiin pco, jota nyt ei llmeisesti enää ole, mutta nuoresta asti ollu epäsäännöllinen kierto, viime vuonna söin 6kk teroja, ja niiden jälkeisessä kierrossakin josta plussasin, oli ovis kp 26.
 
miss_piggy
En usko itekkään että alkoholi vaikuttais esim. kiinnittymiseen, ite plussasin ennen keskenmenoa just siitä oviksesta mikä oli uutena vuotena enkä tosiaan ollu sillon selvinpäin :D
 
Täällä meinataan tänään vähän ottaa holia, kun seurataan suomen peliä :D

ON: Mä en oo saanu ovistikkuun mitään kummosempaa viivaa, mutta 1.5 siihen tuli vahvin viiva ja eilen oli taas haalistunu. Eli oliskohan se sit ollu se ovis, mutta pissi huono ja ei ollut vahva viiva... En kauaa ehtiny pidättämään, kun kaupassa iski ihan tajuton hätä:LOL: Ollaan kyllä aika tasasesti pupuiltu nyt tässä kierrossa, mut nyt pelottaa et onko luteaalivaihe tarpeeks pitkä. Mä kun niiiin päätin raskautua tästä kierrosta, et ois sama la mikä musta oli 20v sitten! Hitto soikoon :popcorn:
 
Täällä kanssa peuhaillaan tasaiseen tahtiin, miehen uimarithan saattaa elää suht pitkään vielä yhdynnän jälkeenkin. Josko niitä sitten ovispäivänä olis siellä varmemmin. Vaikka tietysti sillonkin peuhaillaan. Olis kanssa toiveissa näillä main raskautua, niin syntyisi vauva jo suht alkuvuodesta. Pääsisi sitten jo jatkamaan opintoja 2015 keväällä.
 
Mä oon kuullu juttua, että humalassa sattuu helposti vahinkoja... Eikä oo merkitystä, kumpi on humalassa... Mies vai nainen... Eli... Pitäiskö meijän vetää ite perseet olalle tai juottaa ne miehet känniin? :D Jos sit tärppäis? :D
tätä testataan sitten, jos ei muutoin ala tärppäämään. teho on ainakin todettu, itsekin olen saanut alkuni humalaisesta viikonlopusta... :)
 
  • Tykkää
Reactions: kukkurukuu
Mut vois päivittää tonne jännäilijöihin. dpo1 14.5 Jostain syystä en tosiaan pysty punaista laittaan, kun heti kun tulee ne sulut tohon niin se ei anna enää kirjottaa mitään. Outoa. :confused:
Hyvä kun saan oltua testaamatta viikon. Mä oon kyllä niin himotestaaja kuin vaan voi olla. :D
 
miss_piggy
Musta ois kiva jos vauva syntyis kesällä, miehen suvulla on semmonen ihana vanha sukutalo tuolla maaseudulla, ja musta ois kiva pitää siellä kastejuhla kun vois olla ulkonaki.
Ei sillä että mua haittais jos syntyis jo tammi-helmikuussaki mutta noin ajatuksena vaan :D

).(Täällä on nää "menkat" aika superniukat ainaki vielä näin ekana päivänä.
 
Oman navan tuijotusta - kp8 ja valtakunnassa kaikki hyvin :) 44. päivä tupakatta ja ihan hyvä fiilis sen(kin) suhteen vaikka yhä vaan tekee välillä mieli. Välillä tarkoittaa yllättävän usein, luulin että näin pitkän savuttomuuden jälkeen mieliteko heikkenisi jo aika lailla. Mutta todella mahtava saavutus siitä huolimatta, ja aion jatkaa tällä tiellä :)

Isäntä soitteli tänään sinne labraan mutta tulokset ei olleetkaan vielä valmiita : / Menee siis maanantaille, ja meikäläinen repii peliverkkareita kun ei saa tietää just NYT vaikka luvattiin :LOL: MUTTA, saatiin kuulla hyviäkin uutisia - saadaan todennäköisesti aika seuraavalle käynnille viimeistään heinäkuussa! :heart: Siistiä, mahtavaa, ihanaa! Tämä juttu oikeasti edistyy - kauhukuvat ensi vuoden puolelle venyvistä ajoista eivät onneksi taidakaan olla totta :) Kirjettä odotellessa luomuyritystä, toivotaan että plussaisin niin ettei koko aikaa edes tarvita :)
 
Käytän yleensä Ipadia enkä ymmärrä miten saan tummennettua tai vaihdettua tekstin väriä...
Divinee: todellakin oli surkuhupaisaa menkkojen alkamisen ajankohta. Mietin ettei tilanne voi olla todellista :) nyt voi laittaa jo hymynaamankin!

Mayinka: tsemppiä tupakoimattomuuteen! Itse olen ollut tammikuusta asti polttamatta, ja välillä on vieläkin vaikeaa mutta muut asiat voittaa tuskan. Vaihtoperiaatteena mulla toimi lapsen saaminen vs. Tupakointi.

Nyt on vaan todella outoa, kun mulla tosiaan tuli vuotoa yli vuorokausi sitten ja sen jälkeen on tullut vain pari kertaa paperiin eikä ollenkaan siteeseen, koskaan ei ole käynyt näin. Onkohan mun kroppa nyt ihan stressaantunut...

Suomi-Saksa 1-0!
 
Viimeksi muokattu:
Mä oon kyllä suunnitellut elämäni näppärästi niin, että vauva syntyis silloin tammikuussa, ja sit pystyisin kevään ottaa opiskelujen suhteen rennosti sekä lukea samalla seuraavan koulun pääsykokeisiin vauva kainalossa. Että olis nyt vähän pakko olla nyt raskaana! :D Mitään suunnitelmia ei kyllä kannattais tehdä näin, koska tietenkään ne ei tule toteutumaan niin ku ite haluais. :D

Ei MITÄÄN oireita. Vaikka eihän vielä välttämättä mitään oireita pitäiskään olla, mutta... En nyt edes kovin paljoa mieti asiaa. Mies näyttäisi enemmän miettivän, ja halusi eilen, että teen testin. No eihän siihen mitään tietenkään tullut, niin aikasessa vaiheessakin tein sen. :D Ajattelin tehdä seuraavan vasta viikon päästä, ellei menkat oo jo sillon alkanut.
 
TERVETULOA KAIKKI ESIKOISESTA HAAVEILEVAT!





Ilmoita muutokset ja lisäykset listalle korostettuna, kiitos!

Muistathan ilmoitella itsestäsi, jos kuukautiskiertosi venyy yli 50 päivään.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan pois listalta.



LAUANTAI 4.5.2013

KP: Kiertopäivä xx/xx (kiertopäivä/kierron normaali pituus)
YK: Yrityskierto
YA: Yritys aloitettu/aloitetaan
TJOT: Tulee jos on tullakseen (ei aktiivinen yritys)

NimimerkkiIkäKPYKYATJOT


Memmo2630/30-407
Divinee2430/346


mmini2325/28-90201/2013
nalli2925/282
tarana2524/2614
Heilanga3022/34-??4
pantera2021/27-33908/2012
kukkurukuu2420/25-31708/2012
Lise3520/30-326


mutantti3318/27-29401/2013
Paloma842815/30-353X
Henrietta-2615/34-37708/2012
sar1ta2215/27-293X
Lauriska2715/327
maamis2113/??2X
jonnamo2013/30-333
hopess2212/27008/2013
marjaana872511/31-377


Mayinka309/??209/2011
dream_on244/26-307
Apr17293/28-31204/2013
Staffy85273/27-304
miss_piggy312/30-701002/2012

----------------------------- 30 --------------------------------

----------------------------- 20 --------------------------------

----------------------------- 10 --------------------------------

----------------------------- 0 --------------------------------



JÄNNÄILIJÄT:

DPO: Päivät ovulaatiosta (ovulaatiopäivä = 0, seuraava päivä = 1 jne.)
Jännäpäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä

NimimerkkiDPOJännäpäivä
Divinee117.5
kukkurukuu514.5
Heilanga214.5



HILJAISET HAAVEILIJAT:

Piitu85
_Lilja_



ONNELLISET ODOTTAJAT:

YK: Yrityskerta/-kierto, jolloin tullut raskaaksi

NimimerkkiYKPlussannut
Alexandra89404/2013
 
mmini Mäkin oon suunitellu kaikkee... Mä haaveilin jo, että jouluna olis ollu laskettuaika... Tekonimi olis ollu kinkku.. :) Nyt sitten jos olis tärpänny, joku vappuaiheinen nimi olis hauska, kun niillä main se olis alkunsa saanu... :) No aika näyttää.. Mullakin koulu kesken ja jotenkin olisin vaan ilonen, jos vaan pois sieltä pääsisin.. :D Tää on meijän juttu ja mä haluan uppoutua vaan siihen :heart: Ei kiinnosta mikään muu! :) Ja tyhmintä on se, että ketään muuta ei kiinnosta tää.. Höhhöh!! Kaikki muut on 16vuotiaita, nii ei niille huvita ees hehkuttaa, kun ei ne ymmärrä... :|
Staffy85 ja Mayinka Mä oon ollu hurjat 3.päivää polttamatta!!!! Jee!! Tää on 4. \O/
 
kukkurukuu Kiva, kun on muitakin opiskelijoita täällä! Onhan se tavallaan vähän tyhmää kesken opiskelujen alkaa lapsia tekemään, mutta toisaalta en usko, että ikinä olis sitä täydellistä hetkeä. Että mieluiten just hankkii lapsia silloin, kun on sitä vauvakuumetta (ja opiskelu ei innosta :D).
 
  • Tykkää
Reactions: kukkurukuu
mmini No mulla on se tilanne, että koulu jäljellä vähän reilu vuosi ja työkokemusta oon kerryttäny yli 5vuotta. Ammatti mitä opiskelen, ei kiinnosta siinä mielessä, että päivätyön siitä haluaisin. Menin sillä mielellä kouluun, että oppisin alan paremmin. Siitä on hyötyä vaikka siitä ei leipätyötä tekisi. En tiedä viellä mikä haluan isona olla (muu kun äiti), niin hankala opiskella mitään :)
 
kukkurukuu ja mmini, mää opiskelen kanssa. ite oon sitä mieltä että paras aika hankkia lapsia on sillon ko tuntuu siltä. lapsen kannalta on tärkeintä että lapsi on haluttu ja rakastettu. tietysti opiskelujen ja lapsen yhteen sovittaminen voi välillä olla vaikeeta ja taloutta tietty täytyy suunnitella ja jostain varmaan tinkiä.

nyt on menossa opiskelut jäähylle ens vuodeks, tuntuu ettei ala oo sittenkään oikee joten pidän ns. tuumaustaukoo. ja miehen veljille syntyy vauvoja koko aika, tai siltä musta tuntuu, ni puhuttiin ja tuumattiin et tähän väliin ois hyvä sauma hankkia lapsi. ei olla puhuttu kenellekään vielä, ajateltiin ensin odottaa josko tärppäis. mut aina välillä on kiva purkaa ajatuksia, siksi siis täällä kirjottelen.
 
kukkurukuu, ihana tekonimi pienelle tuo kinkku :D Mä en ole edes tajunnut miettiä miksi sitä pienenpientä sitten kutsuisi. Toki kastenimethän on jo valittu :LOL: Tosi mahtavaa että olet jo neljättä päivää ilman tupakkaa! :flower: Alku on tosi kamalaa, tai ainakin mä olin valmis tappamaan pienimmästäkin ekat kaksi viikkoa!

Staffy85, mä en lopettanut edes vauvan takia. Mähän olen kessutellut viimeiset 16 vuotta, eikä tähän mennessä mikään ole saanut mua lopettamaan vaikka olen HALUNNUT sitä jo vuosikausia. Nyt jokin vaan naksahti. Hain Champixit ja 8. päivä tumppasin. Ei tajua. Paras näin! :D Kyllä se vaan iso muutos on, upeaa että teit sen ja valtavasti rispektiä pitkästä lakosta! Mä yritän tulla perässä :)

(.) Kp9 ja - ylläripylläri!!! - dpo-1! :O Tikkuun pärähti aamupäivällä kunnon ovulaatioplussa. Nyt jo! Eli huomenna se sieltä irtoaa. Viekoittelin isännän vällyjen väliin jo tuossa aikaisemmin, nyt on voittajan helppo hymyillä ja juoda kaupanpäälliskaljaa :D Talletus siis tehty ja jos siellä on yhtään uimakykyisiä simppoja niin eiköhän joku niistä ole holleilla kun oikea hetki koittaa. Tosin jos tuo karvaisempi puolisko vain jaksaa, voisin ihan vain hätävarjelun liioitteluksi tallettaa vaikka huomenna vielä vähän lisää... ;)

Jännä että nyt kun olen oikein kunnolla paneutunut tähän lapsentekoon, kierto on lyhentynyt radikaalisti. Onko muita joille olisi käynyt näin? Kun mulla nyt on tuo PCOS niin kiertohan on ollut mitä tykkää, ei minkään valtakunnan säännöllisyyttä. Lyhimmillään noin 30 päivää, pisimmillään meni kolme kuivaa kuukautta ja vasta Teroluteilla pakottamalla alkoi vuoto. Kaikkineen siis 3,5kk eli yli 100 päivää. Nyt viime kierto kesti 20 päivää ja tässä kierrossa ovis siis jo kp10. Viime kierrossa ovis taisi olla kp14.

Muoks. Mä aion heti jännäillä :D Eli huomenna dpo0 ja jännäpäivä 19.5.
 
Viimeksi muokattu:
TERVETULOA KAIKKI ESIKOISESTA HAAVEILEVAT!





Ilmoita muutokset ja lisäykset listalle korostettuna, kiitos!

Muistathan ilmoitella itsestäsi, jos kuukautiskiertosi venyy yli 50 päivään.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan pois listalta.



SUNNUNTAI 5.5.2013

KP: Kiertopäivä xx/xx (kiertopäivä/kierron normaali pituus)
YK: Yrityskierto
YA: Yritys aloitettu/aloitetaan
TJOT: Tulee jos on tullakseen (ei aktiivinen yritys)

NimimerkkiIkäKPYKYATJOT


Memmo2631/30-407
Divinee2431/346


mmini2326/28-90201/2013
nalli2926/282
tarana2525/2614
Heilanga3023/34-??4
pantera2022/27-33908/2012
kukkurukuu2421/25-31708/2012
Lise3521/30-326


mutantti3319/27-29401/2013
Paloma842816/30-353X
Henrietta-2616/34-37708/2012
sar1ta2216/27-293X
Lauriska2716/327
maamis2114/??2X
jonnamo2014/30-333
hopess2213/27008/2013
marjaana872512/31-377
Mayinka3010/??209/2011


dream_on245/26-307
Apr17294/28-31204/2013
Staffy85274/27-304
miss_piggy313/30-701002/2012
Piitu85282/30-40

----------------------------- 30 --------------------------------

----------------------------- 20 --------------------------------

----------------------------- 10 --------------------------------

----------------------------- 0 --------------------------------



JÄNNÄILIJÄT:

DPO: Päivät ovulaatiosta (ovulaatiopäivä = 0, seuraava päivä = 1 jne.)
Jännäpäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä

NimimerkkiDPOJännäpäivä
Divinee127.5
kukkurukuu612.5
Heilanga314.5
Mayinka019.5



HILJAISET HAAVEILIJAT:

_Lilja_



ONNELLISET ODOTTAJAT:

YK: Yrityskerta/-kierto, jolloin tullut raskaaksi

NimimerkkiYKPlussannut
Alexandra89404/2013
 
Viimeksi muokattu:
Enköhän määki uskalla jo tuolta haaveilijoista oikealle listalle ;) uus kierto alko eilen ja mies on alkanu sen verran jo kuumeilemaan mun kans että tässä kierrossa aletaan tosi toimiin :) oon 28 v ja mieheni 29 v. elämän tilanne ois kaikin puolin ihanteellinen pienelle vauvalle. Tänään siis kp 2/30-40, kierto edelleen melko sekaisin pillereiden lopetuksen jäljiltä. oon seuraillu taustalla jo pitemmän aikaa ja haaveillu, että pääsis mukaan jännämään ja nyt vihdoin uskallan tulla mukaan! :) tsemppiä kaikille ja onnea jo plussanneille!
 
  • Tykkää
Reactions: Staffy85
Kukkurukuu Mä hätähousuna testaisin jo dpo 11. Riippuu tietty testistä, et kuin nopeesti näkyy. :D
Itse oon vieläkin hieman epävarma tost dpo:sta kun se ovis plussa oli kolme päivää. Luin jostain, et se laskettaisiin siitä ensimmäisestä plussasta... Jos se pitäisi paikkaansa mul olis dpo5. Mitäs mieltä te olette?
 
Viimeksi muokattu:
^ Eikös eka plussa ole dpo-1, sen jälkeinen päivä ovulaatiopäivä eli dpo0 ja siitä eteenpäin dpo1, dpo2 jne. LH voi olla koholla pidempäänkin, tai ei mulla ainakaan ole mitään pikapiikkejä ollut näinä kahtena tikutettuna kiertona.
 
  • Tykkää
Reactions: Alexandra89
Piitu85, tosi kiva kun pääsette tosi hommiin :) mä täällä tuskailen kovasti. Keskiviikkona alkaisi uusi levy mutta en ole vielä täysin vakuuttunut että aloitan sen. Tekisi NIIN paljon mieli jättää pillerit jo nyt, mutta en millään uskalla. Kuukausi häihin ja ne finnit pelottaa niin paljon.

Koko viikonloppu mennyt tuskaillessa ja sit nettaillessa vauvajuttui... Mulla hajoo pää kohta tähän odotteluun. Mitenköhän pärjään sit ku oon teijän kaa samassa tilanteessa.

T:tuleva himotestaaja

Kovasti plussia toivon kaikille :)
 

Yhteistyössä