Esikoinen vuodelle 2014

Tervetuloa Piitu85! =)

_Lilja_: Joo ei kannata jättää pois niitä ennen häitä. Mun naama aluks alko kanssa kukkimaan ja hiukset rasvoittu kauheen helposti. Meni useampi kuukausi ennen kuin tasaantui. Rintaan ja yläselkään tuli kanssa semmosta hormoninäppyä, mutta sekin onneksi jo lähtenyt. Mulla oli ihan kauheen ällöttävä olla itseni kanssa kyllä sillon.. Hyi :D

ON: Maha on turvoksissa ja "lievää" :)kieh:) PMS:ää ilmassa. Eiköhän ne menkat sieltä tee tuloaan. Iltaisin maha on kamala ilmapallo :|
Rinnatkin tuntuu aavistuksen turvonneilta ja nenä edelleen nuhainen/tukossa (siitepöly/katupöly tod.näk.).
Raskausoireeksihan kaikki nämä väsymykset sun muut käy myös, mutta eiköhän kaikelle ole joku muu selitys :headwall:
 
Divinee Osaatko yhtään antaa aika haarukkaa, että kuinka pian alkoi naama kukkimaan? Pääsit kuitenkin eroon siitä ajan kanssa vai kuinka? Onko jotain hyviä vinkkejä :) Mä oon kerran lopettanu ja muistan kuinka ahdistavaa se oli, mutta en millään muista kuinka kauan kesti kun naama puhkesi.
 
Heippa _Lilja_, mulla taas kävi niin, että muutamaan kuukauteen pillereiden lopettamisen jälkeen naamassa ei tapahtunut mitään, mutta nyt kun pillereittä on oltu puolisen vuotta, niin ovulaation tietämillä tai vähän ennen sitä tulee hirveitä paiseita naamaan. Kun tietäisi, miten sen asian vois korjata :( mut siis heti ei käynyt mitään.
 
i Hei Lise kiitos, kiva tietää Eli ylläri ylläri tämäkin on yksilöllistä... Turvallisinta on odottaa vielä se 3 viikkoa vaikka vaikeelta tuntuu. Mulla aloitettiin pillerit 15v. aknen takia ja tiedän sen tulevan kahta kauheempana takaisin. Mielestäni akne ei ees ollut teininä paha, mutta oli tuplasti pahempi kun 4 vuotta sitten yritin olla ilman niitä. No se on se mitä pitää maksaa kun haluan lapsen. Ja sitten kuullut vielä että ekalla kolmanneksella pahenee entisestään jollain. Niin mitkään aineet ei oikein taida auttaa tuohon hormoniakneen. Ehkä se siitä tasoittuu ajan kanssa. Pidetään peukkuja sulle ja meille kaikille, että ne häviäis ajan kanssa. Tietysti harmi kun ei voi vetästä ees antibioottikuuria kun raskaaksi yrittää...
 
No siis mä en vetäisi enkä usko, että lääkärikään määrää. Isotretioniiniä ei missään nimessä saa käyttää raskaana. Ennen kun lääkäri määrää sen, pitää olla käyny raskaustestissä ja käyttänyt ehkäisyä edellisen kuukauden aikana. Se aiheuttaa sikiövaurioita. Samoin tetrasykliiniä en käyttäis vaikka sen suurimmat haitat ilmenee kai vasta toisen ja viimeisen kolmanneksen aikana. Siitä aiheutuu sikiölle hampaiden kehityshäiriöitä. En silti itse ottais riskiä vain aknen takia. Eri asia on muut antibiootit ja taudit. Jos on raskaana ja se tauti voi aiheuttaa sikiölle enemmän haittaa kun se lääke niin sittenhän se antibiootti on vedettävä. Mut se on sitten joku toinen antibiootti. Mä pelkään, että joudun syömään jotain lääkettä raskauden aikana. Olen perusterve ja en millään haluis syödä mitään ylimääräsiä lääkkeitä raskauden aikana kun ei ole tarvis. Toivotaan ettei mitään infektioita tulekaan.

Sori tää lähti vähän off-topic :(
 
TERVETULOA KAIKKI ESIKOISESTA HAAVEILEVAT!





Ilmoita muutokset ja lisäykset listalle korostettuna, kiitos!

Muistathan ilmoitella itsestäsi, jos kuukautiskiertosi venyy yli 50 päivään.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan pois listalta.



MAANANTAI 6.5.2013

KP: Kiertopäivä xx/xx (kiertopäivä/kierron normaali pituus)
YK: Yrityskierto
YA: Yritys aloitettu/aloitetaan
TJOT: Tulee jos on tullakseen (ei aktiivinen yritys)

NimimerkkiIkäKPYKYATJOT


Memmo2632/30-407
Divinee2432/346


mmini2327/28-90201/2013
nalli2927/282
tarana2526/2614
annsuli2325-29/29-31401/2013
Heilanga3024/34-??4
pantera2023/27-33908/2012
kukkurukuu2422/25-31708/2012
Lise3522/30-326
mutantti3320/27-29401/2013


Paloma842817/30-353X
Henrietta-2617/34-37708/2012
sar1ta2217/27-293X
Lauriska2717/327
maamis2115/??2X
jonnamo2015/30-333
hopess2214/27008/2013
marjaana872513/31-377
Mayinka3011/??209/2011


dream_on246/26-307
Apr17295/28-31204/2013
Staffy85275/27-304
miss_piggy314/30-701002/2012
Piitu85283/30-40

----------------------------- 30 --------------------------------

----------------------------- 20 --------------------------------

----------------------------- 10 --------------------------------

----------------------------- 0 --------------------------------



JÄNNÄILIJÄT:

DPO: Päivät ovulaatiosta (ovulaatiopäivä = 0, seuraava päivä = 1 jne.)
Jännäpäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä

NimimerkkiDPOJännäpäivä
Divinee137.5
annsuli9-1512.5
kukkurukuu712.5
Heilanga414.5
Mayinka119.5
mutantti118.5



HILJAISET HAAVEILIJAT:

_Lilja_



ONNELLISET ODOTTAJAT:

YK: Yrityskerta/-kierto, jolloin tullut raskaaksi

NimimerkkiYKPlussannut
Alexandra89404/2013
 
Viimeksi muokattu:
Malttamattomana testailin taas, eikä testissä näkynyt mitään. Paitsi kun olin sitä tuijotellut aikani niin mukamas jotain alkoi näkymään. :D Voi ku jaksais odottaa perjantaille asti ja tekisi sit vasta seuraavan testin. Ei mitään oireita, paitsi palelee, myös sillon kun muita ei palele. Ja tisseistä sen verran, että ovat ihan tyhjät pussukat. Mutta aikaisemmin ku on ollu turvonneet, niin en ole ollut raskaana, joten jos nyt sit oliski ku ne ei oo turvoksissa? :D
 
Heh. Tulinpa omanapailemaan tänne. :) Dpo4 ja kuvittelen jo kaikkia oireita. Vessassa saan juosta jatkuvasti. Öisin heräilen kolme/neljä kertaa kun muka kauhia vessahätä. Tissit ei oo särkenyt sillai kun yleensä oviksen jälkeen. Nyt on vaan nännit arat. Hirvittävä palelu ja väsy. Tuntuu hassulta kun yleensä en oo sellainen, että nukuttaa. Noh, kai nää on vaan kaikki mun päässä ja kehittelen lisää jatkuvasti. :D "Noh, malttia nyt vaan. "
 
mutantti, kai ovis on hyödynnetty monikertoihin? ;) Meillähän on samat dpo:t, nyt sitten molemmille tästä kierrosta plussa :)

Heilanga, toivotaan että oireet olisivat merkki jostain ihan pienenpienestä :) Eihän se vaadi kuin sen yhden kuukauden kun ne oireet johtuvat muustakin kuin jokakuisesta hormonivaihtelusta :heart:

(.) Kp11, dpo1. Alavatsa on yhä kipeä : / Vieläkin tosin arveluttaa onko tämä edes oikea ovulaatio mutta minkäs sille mahtaa ellei ole. Paras yrittää olla stressaamatta :) Onneksi saatiin hyviä uutisia labrasta, miehen sperma on hyvälaatuista :heart: Liikkuvien määrä oli 47% mutta silti ihan kivasti yli raja-arvon, ja määrällisesti siimahäntiä oli TOSI paljon. Joten niin kuin arvelinkin, miehen tavara on ihan hyvää ja vikaa on onneksi vain mussa. Olisihan se hankaloittanut vielä enemmän jos molemmista olisi löytynyt vikaa. Antoivat vielä toivonkipinän päästä tutkimuksiin ennen kesätaukoa, mahdollisesti jo ensi kuussa! En sitten häkellykseltäni tajunnut kysyä yhtään koska kesätauko on.

Nyt sitten luomuillaan. Meinasin kysyä Clomeja mutta en sitten kysynytkään kun arvelin etteivät niitä varmaan halua ennen tutkimuksia kirjoittaa. Pienen hetken mietin sitäkin pitäisikö käydä yksityisellä hoitamassa esitutkimukset pois alta mutta odotetaan nyt. Olen vain ehkä karvan verran malttamaton :D Haluaisin vain jo niin kovasti tietää ovuloinko.

Voi avautuminen :LOL: Joo, mutta uusi viikko ja uudet kujeet :) Pitääkin alkaa soitella painotaloja läpi, pitäisi painattaa jäsenkortteja seuralle ja kotosalla aloittaa kevätsiivot sekä sisällä että pihalla. Ne perennatkin pitäisi aina vaan tilata... :) Jospa sitä sitten pois netistä ja hommiin! Ihanaa alkanutta viikkoa kaikille ja plussatuulia! + + + + +:whistle:
 
Mua vähän harmittaa, kun jäi nyt epäselväks oliko sitä ovista tässä kierrossa... En oo pariin päivään jaksanu ees testata, kun tulee just ja just näkyviin toinen viiva.

Tultiin hetki sitte miehen kanssa kotiin, kun käytiin asioilla. Autossa alkoi sitte ensin kauhee alaselkäsärky (jatkuu muuten vieläkin, hmmm....) ja menkkakramppeja. Muutenkin noita menkkakramppeja on ollu parina päivänä, samoin sellasta hassua "juilintaa". Saas nähä :p

Nyt paljon plussia, niitä on muutamissa ketjuissa jo ihan kivasti ollukkin :kiss:
 
Pitäisköhän minunkin alkaa siirtyä jo tänne puolelle.. Paitsi mulla ei oo tarkkoja tietoja :) Nyt siis jotain tähän suuntaan KP 25-29/29-31, DPO 9-15, YA 1/2013, eli YK 4. Jännäripäivä viimeistään 12.5 Laittele ylös jos tahdot :) Ja ikäähän mulla tosiaan on 23v

Kauhee flunssa ja ummetus! :kieh:

Lisäys: Viime kierto oli tosiaan lyhyt ja outo, joten olen hieman hukassa noiden lukujen kanssa :) Ja ovista en oo tikutellu. Mennään siis oireita ja suuntaa-antavien laskureiden mukaan. Jospa ensi kierto olisi sitten vähän selvempi! Kai te mut silti tällekkin palstalle hyväksytte?
 
Viimeksi muokattu:
_Lilja_, mullakin sen pari kk otti ennen kun iho alko huononee kun pillerit lopetin. Mut on varmaan yksilöllistä joo.

Mayinka, hyödynnetty on! =) Siellä vissiin kanssa? :) Hyvä jottein vikoja löytynyt miehestä. Täälläkin pitäs pihankaivuuhommia suorittaa. En vaan oikein oo mikään viherpeukalo, voi olla että jää suunnilleen marjapuskien tasolle istutukset.

Tervetuloa annsuli! Mulla kanssa oli lyhyt ja outo viime kierto. Noin 5 päivää ajoissa alko menkat. Että otti päähän kun muka pitäs olla säännöllinen kierto. Taitaa tämä kierto puolestaan sitten venähtää, ovis bongattu vasta kp 19 (kierto 28+-1pv). Toivottavasti venyykin, jos taas alkaa tiputella liian aikasin niin kyllä epäilykset herää onko kaikki kohdallaan. : /
 
Kiitos!
Mullakin ihan säännöllinen kierto, niin nyt sitte tuommonen epämääräinen sekoittamaan päätä! Ärsyttää kun ei oikein tiedä, että mitä odottaa. Alkaako menkat samaan aikaan kun yleensä (yleensä aina kuun 12.päivän tienoilla) vai meneekö viime menkkoista taas se 29-31 päivää, eli alkais keskiviikko-torstai.. Testikin haluttais tehdä. Oon tottunu aina tekemään sen, eihän sitä nytkään voisi jättää tekemättä.. Mutta milloin kannattais tehdä?! Ärrr. :headwall:
 
annsuli, mulla ovis tuli siihen aikaan jollon olis tullut jos edellinen kierto olis ollu normaali, eli noin 4 pv myöhässä tän kierron laskuissa.
Kävin paikkani kaikuluotaamassa kun häiritsi tuo kumma kierto, mutta ei sieltä mitään mainittavaa löytynyt. Gyne ei oikein osannu sanoa onko mahdollisesti seuraava kierto normaali vai ei. Mutta nyt siis näyttäisi venyvän. Aika monella tuntuu olevan joskus tuommoinen lyhytkierto, mutta mistään en oikein oo löytäny tietoa mistä voisi johtua ja miten seuraavan kierron käy. :|
 
Mä hyppään mukaan nyt tähänkin ketjuun, kun ei kerran tälle vuodelle beibiä saada.

Fujin___24___3/26-32___2-3___4/13

Takana siis maaliskuussa keskeytynyt keskenmeno, joka havaittiin ekassa ultrassa. Sen jälkeen aloitettiin heti uusi yritys, joten jos yrityskierroksi lasketaan tyhjennysvuotoa seurannut kierto, niin sitten nyt mennään yrityskierto kolmosessa.
 
tervetuloa kaikki uudet, toivotaan ettette viihdy kauaa täällä :)

omanapa: täällä kp 15, eikä vielä ovista bongattu. en siis tikuta, mutta ei limoi yms. havaittavissa. tosin että kierto ei vielä ole tasaantunut pillereiden jälkeen, joten en tiiä koska pitäis tulla.

ai nii, ja ei ainakaa viel oo naamassa muutoksia, kolme kuukautta pillereiden lopettamisesta.
 
Heipsis!!
Pientä päivitystä täältä päin. Tänään hypättiin uuteen kiertoon. Eli mulle voi päivittää tietoihin yk3 1/28. Ja siis virallisesti luomuna aloitettu yritys 3/12.
Musta on tosi jännä juttu, että menkat alkaa just samaan aikaa ja päivänä, eli kiertopäivänä 28, kun pillereitä popsiessakin. Luulin, että kierto ois voinu mennä enemmänkin sekaisin pillereiden lopettamisen jälkeen. Mutta toki siis olen tuosta onnellinen, ettei niiden vuoksi tarvitse harmaita hiuksia kasvatella.
Onko muilla ollu alusta lähtien malttamaton olo, kun ei heti oo tärpänny? Tiedän, ettei se menekkään, kuin napista painaen, mut jotenkin vaa niin kovasti toivoisi tärppiä mahdollisimman pian.
Mut onneks miekkonen saa rauhoteltua mua aina välillä ;).
Onks muilla muuten ollu havaintoja pillereiden ja päänsäryn kanssa? Vähäks mä oon nauttinu, kun ei oo muutamaan kk särkeny kun pari kertaa päätä. Ja niinkuin monta vuotta kärsin joka viikkoisesta päänsärystä. Jota en ees oo aikasempaa ymmärtänyt johtuneen pillereistä :D.
Mä oon miettiny, että jos vaikka tähän kiertoon alkaisi testailemaan ovista. Oisko kellään suosituksia ovistestejen suhteen? Samalla meinasin ehkä tilailla myös raskaustestejä, niistä myös voi vinkkailla ;). Netistä meinasin molempia siis tilailla.
On tää aika kyllä jännää, koittaa lukea jokaista kropan vihjettä, ja toki toivoen, jospa nyt ois hyviä merkkejä ;).
Mites onks kellään menossa allergia lääkkeitä, näin raskauden toiveisena? Itse jouduin harkitsee aikas paljon noiden napsimista, mutta lääkärin suosituksen jälkeen oon päättänyt niitä syödä.
Mulla on iha kamalat allergiat näin keväisin, joten siks joudun lääkkeisiin tukeutumaan :( tai muuten mun elämästä (nukkumisesta ja hengittämisestä) tulis mitään :(.
 
nalli, mä syön myös allergialääkkeitä, ilman niitä on vaan olo niin tukala ettei sitä kestä. oon kyllä jo päättäny, että sitten lopetan niiden syönnin jos (ja toivottavasti kun) tästä raskaudun...

omanapa: nyt illalla alkanu kummallinen kipuilu/paineentunne alavatsalla, ovisko? hieman huonoon aikaan osuu, mies seuraavan kerran kotona vasta perjantaina.
 
TERVETULOA KAIKKI ESIKOISESTA HAAVEILEVAT!





Ilmoita muutokset ja lisäykset listalle korostettuna, kiitos!

Muistathan ilmoitella itsestäsi, jos kuukautiskiertosi venyy yli 50 päivään.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan pois listalta.



TIISTAI 7.5.2013

KP: Kiertopäivä xx/xx (kiertopäivä/kierron normaali pituus)
YK: Yrityskierto
YA: Yritys aloitettu/aloitetaan
TJOT: Tulee jos on tullakseen (ei aktiivinen yritys)

NimimerkkiIkäKPYKYATJOT


Memmo2633/30-407
Divinee2433/346


mmini2328/28-90201/2013
tarana2527/2614
annsuli2326-30/29-31401/2013
Heilanga3025/34-??4
pantera2024/27-33908/2012
kukkurukuu2423/25-31708/2012
Lise3523/30-326
mutantti3321/27-29401/2013


Paloma842818/30-353X
Henrietta-2618/34-37708/2012
sar1ta2218/27-293X
Lauriska2718/327
maamis2116/??2X
jonnamo2016/30-333
hopess2215/27008/2013
marjaana872514/31-377
Mayinka3012/??209/2011


dream_on247/26-307
Apr17296/28-31204/2013
Staffy85276/27-304
miss_piggy315/30-701002/2012
Piitu85284/30-40105/2013
Fujin244/26-322-304/2013
nalli292/283

----------------------------- 30 --------------------------------

----------------------------- 20 --------------------------------

----------------------------- 10 --------------------------------

----------------------------- 0 --------------------------------



JÄNNÄILIJÄT:

DPO: Päivät ovulaatiosta (ovulaatiopäivä = 0, seuraava päivä = 1 jne.)
Jännäpäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä

NimimerkkiDPOJännäpäivä
Divinee147.5
annsuli10-1612.5
kukkurukuu812.5
Heilanga514.5
Mayinka219.5
mutantti218.5



HILJAISET HAAVEILIJAT:

_Lilja_



ONNELLISET ODOTTAJAT:

YK: Yrityskerta/-kierto, jolloin tullut raskaaksi

NimimerkkiYKPlussannut
Alexandra89404/2013


Listan ylläpitäjä: Alexandra89
 
Viimeksi muokattu:
maamis ja nalli: kannattaa kyllä miettiä niitä allergialääkkeitä raskauden aikana. Riippuen tietty mitä ja kuinka paljon joutuu syömään. Lähinnä sitä tarkoitan, että jos äiti ei saa henkeä niin ei ole kovin hyvä tämä hapen puute sikiöllekään. Lääkäri tietty osaa arvioida ne riskit mitkä lääkkeestä koituu sikiölle yms. Kuten esim. Olen ymmärtänyt että jos äidillä on flunssa/kuume ja sitä ei lääkitä parasetamolilla niin se on pahempi se kuume sikiölle kuin se että ottaa sen parasetamolin. Parasetamoli nyt tietysti muutenkin on vaaraton oikeilla annoksilla sikiölle. Monet joutuu kuitenkin syömään hurjia määriä lääkkeitä kuten epileptikot ja astmaatikot ja silti saavat terveitä lapsia :)
 

Yhteistyössä