Esikoinen vuodelle 2014

puutarhassa niin mikä kp sulla menossa? Oliko sulla siis menkat vai vaan jotain tuhrua? Anteeks, että en oo kärryillä. :ashamed: ihmettelin vaan kun luin, et kp5 ja sulla on ihan selkeitä oireita. :)

Pumbuliini Tässä on kahen vuoden ajan oltu sellaisessa tunteiden vuoristoradassa, että oksat pois. Välillä on tehnyt vaan mieli hypätä jostain katolta ja välillä on taas toiveet olleet pilvissä. Nyt on vaan tullut sen hetki, että asia hyväksytään niinkuin se on.
Mulla on pco, kilpirauhasen vajaatoiminta ja ylipainoa, että onhan noita ongelmia tossa ihan riittävästi. Olen jotenkin ajatellutkin, että just siks ei olla onnistuttu.
Tänään soitin väestöliiton lapsettomuusklinikalle! (Ei ollut muuten helppoa) siellä oli joku todella ihana hoitaja joka kertoi ensikäynnistä ja sanoi, että pelkästään tieto siitä, että "hommaa" tutkitaan ja että se on jonkun muunkin harteilla, auttaa raskautumaan. :) ajan saa kuulemma samalle viikolle kun soittaa vaan. Oon ihan täpinöissä, koitan puhua, et jos mentäis jo tässä kuussa. Saas nähdä suostuuko mies. Sillä kun töissä niin kiire. : /
 
Neinäsä, sä kyselit et kuin useasti talletellaan.. Meillä aika ahkeraan :D keskimäärin ehkä joka toinen päivä, välillä voi mennä useempi päivä et joka päivä ja välillä useempi päivä taukoa.. Mut yleensä niin et on korkeintaan kaks päivää väliä. Tahdissa ei siis pitäis olla moittimista :D Ei kylläkään oo siis mitenkään ajotettu enkä miehelle puhu mitään kiertopäivistä (tai siis tiedottelen tietty aina et muutaman päivän päästä muuten tulee täti - en kyllä tosin näillä sanoilla, se ois varmaan ihan huuli pyöreänä ;D). Oon koettanu pitää sen stressittömänä, siis koska mehän tjottaillaan, ei stressata eikä lasketa päiviä, eipä juu.. :D
 
Heilanga, niinhän se olikin. Hienoa musta et oot päässy tohon hyväksymisen vaiheeseen, ei kai sekään mikään itsestään selvyys ole. Mut hei ihanaa et sait soitettua, ei varmaan ollu helppoa! Nyt ne asiat lähtee rullaamaan. Toivottavasti saat miehen irrotettua töistä sen verran et pääsisitte sinne menemään mahdollisimman pian :) varmaan stressiä ainakin vähentää tosiaan se, et homma alkaa rullaamaan eteenpäin!
 
Heilanga Womanlog pro:n ( :D ) mukaan on menossa kp5/33 ja menkat siis kalenterin mukaan 5pv myöhässä :) ei haittaa, tuntuu et en itekkään oo perillä! kaikki nää päivät ja kierrot saa mun pään ihan pyörälle :) ihan snadia tuhrua oli yhtenä päivänä mut sit ei oo mitään kuulunut eikä näkynyt.
 
Pumbuliini nonii eli teil on sit ahkeraaki ahkerampaa :D Meillä lähinnä touhuillaan niillä hedelmällisimpinä päivinä, muutoin on sitten vähempi. Tällä hetkellä elämä niin hetkistä töiden ja harrastusten puolesta, et hyvä kun ehtii/jaksaa tuolloin kierron puolivälissä touhuta :D

Puutarhassa mulla kävi viime kierrossa niin, että oli myöhässä 4 päivää ja r-testit näytti negaa. Ja kp 34 menkat sitten alkokin, eli mulla oli ollu ovis myöhässä, joka sitten myöhästytti menkkojakin. Mutta toivotaan et sulla se merkkais muuta kun myöhässä ollutta ovista! :)
 
Viimeksi muokattu:
Minisport Itsekkin haaveilin jo kesävauvan helposta pukemisesta :) Mutta alkaapa jo siltä itsestä tuntumaan, että tulisi nyt edes jossain kuussa se vauva. Mutta tässäkin lähipiirissä monet ovat syntyneet syksyllä.

Minulle voi muokata ettäKP1 ja ikä 24v.. Täti tuli vihdoinkin kylään :)
 
TERVETULOA KAIKKI ESIKOISESTA HAAVEILEVAT!





Ilmoita muutokset ja lisäykset listalle korostettuna, kiitos!

Muistathan ilmoitella itsestäsi, jos kuukautiskiertosi venyy yli 50 päivään.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan pois listalta.



KESKIVIIKKO 13.11.2013

KP: Kiertopäivä xxx/xx (kiertopäivä/kierron normaali pituus)
YK: Yrityskierto
YA: Yritys aloitettu/aloitetaan
TJOT: Tulee jos on tullakseen (ei aktiivinen yritys)


NimimerkkiIkäKPYKYATJOT
Jennu912243/30603/2013
puutarhassa2139/33209/2013
annsuli2341/29-311001/2013
Iiida2239/28?110/2013X
Maicy2537/24-28407/2013X
CocoChanel2734/3232011
Ralli2733/26-2811

Tantsu2232/341001/2013
marjaana872528/31-3713
piipuu26/27-30

diadora2524/29-318
te^a2623/28-393
Neinäsä2523/30-31308/2013
Pumbuliini2223/28??206/2013X
_Jemppu_2522/2412
eemiliah2220/32203/2013
Twiga2919/?2
Gemi2518/??208/2013x
hopess2217/27506/2013X
Henrietta-2616/30-311308/2012
Adell2315/?1

boch2713/32-39506/2013x
NeitiNuttura269/?309/2013X
_Tintti_2311/27309/2013
Evaparadise246/30306/2012
Mappis_88254/28508/2013
niipe274/32309/2013
Minisport273/28-35408/2013
Heilanga313/32-49252011
Pinkula242/302
Santrana26?/20-2810/2013
[tr]
[/tr]


[/TR]

[/tr]

[/tr]



[TR]


JÄNNÄILIJÄT:

DPO: Päivät ovulaatiosta (ovulaatiopäivä = 0, seuraava päivä = 1 jne.)
Testipäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä

[td]Nimimerkki[/td]
[td]DPO[/td]
[td]Testipäivä[/td]


[tr]
[td]Hopess[/td]
[td]3[/td]
[td][/td]
[/tr]
[tr]
[td]Neinäsä[/td]
[td]5[/td]
[td][/td]
[/tr]


[tr]
[TR]





HILJAISET HAAVEILIJAT:

Empuska
Leva
Mary Ann
_Lilja_






ONNELLISET ODOTTAJAT:

YK: Yrityskerta/-kierto, jolloin tullut raskaaksi

NimimerkkiYKPositiivinen tulos
Mallatti302/2013
Alexandra89404/2013
miss_piggy1005/2013
Apr17206/2013
nalli306/2013
Piitu85106/2013
Elsa90206/2013
mutantti506/2013
hokapontas7kk06/2013
Mayinka3 (22 kk)06/2013
maamis306/2013
tk307/2013
Fujin4-508/2013
LinneAino508/2013
Pinkula109/2013
Jonnamo809/2013
Minnah8869/2013
ToKa89310/2013
muumin110/2013
Elokuuntyttö110/2013
Alexandra1510/2013
Tintsuliini110/2013
Jepu85510/2013
Lama511/2013
Nausteri211/2013



Listan ylläpitäjänä: hopess
 
Viimeksi muokattu:
Mulle vois päivitellä tonne listaan DPO 5

Kovin on hiljasta joo. Mä viime kierron päätyttyä päätin olla hissukseen, etten taas pety kauheesti. Nyt tosissaan tässä kierrossa en oo kauheesti asiaa ajatellu. Jotenki semmonen hälläväliä ku tuntuu et tuskin tästäkää kierrosta mitään tapahtuu.. Huoh. Mist tämmönen pessimistisyys oikeesti tulee... Tulis nyt se joulukuu ni sais rauhas hössöttää joulua :)
 
Meillä sit molemmilla sama menkkojen alkamispäivä, jännätään sit yhdessä ;) Mul on kaapissa pari pregcheckin liuskatestiä ja yks apteekin oma. Aattelin et jos olo on semmonen ni perjantaina sit varmaan testaan yhdellä, mut voi olla ettei malta :D
 
Täällä on taas tänään se päivä, kun en ookaan vissiin niin sujut tän "lapsettomuuden" suhteen. Jotenkin tosi surullinen ja katkera fiilis. AHDISTAA!
Päätettiin nyt sitten, että vasta tammikuussa mennään sinne kokeisiin. Vietetään joulu rauhassa ja katotaan sitten.
En tiedä miks nyt tuli taas tää hirvittävä fiilis. Noh, jos se olis vaan ohi menevää, mutta niinkuin Neinäsä kysykin. Mistä tää pessimistisyys oikein kumpuaa? Kerta toisensa jälkeen pettymysten aiheuttamaa itsesuojelu vaistoa se varmaan enimmäkseen on, mutta olis kiva kun ei aina olis tää "ei se taaskaan" fiilis.
Oon miettinyt nyt aika hartaasti tota adoptio vaihtoehtoakin, mutta kun haluisin niin nähdä sen lapsen kaikki vaiheet. Oonko hieman itsekeskeinen, kun haluaisin sitten enemmin vauvan kun jo kouluun menevän lapsen? :ashamed: jokainen lapsihan on arvokas lahja, mutta silti...
Katoin sen nenäpäivä konsertti jutun ja siinä oli se seitsemän ikäinen poika, joka toivoi että hän kuolisi. Ihan kauheaa! Mä en pystyis tekeen tollast ohjelmaa, mul olis varmaan kaik kylän lapset kainalossa, kun palaisin Suomeen. Ihan kauheaa katsottavaa.
Tähän päädyin siksi,kun mietin, että joo maailma on täynnä kotia tarvitsevia lapsia niin miksi pitää väkisin yrittää sitä omaa?
Menipä taas pitkäks tää viesti, mutta tämmösiä oon tänään saunassa pohtinut. :)
 
Heilanga sulla on kyllä ihan täys lupa tuntea noin ku tunnet. Kaks vuotta on paljon aikaa ja toistuvat negatiiviset testit ei varmastikkaan saa mieltä mitenkään positiiviseksi. Ehkä nyt keskityt vaan tulevaan jouluun ja jätät tän vauva-asian toissijaseks (helpommin sanottu ku tehty!). Mullahan ei ole vasta ku kolmas yrityskerta takana ja silti olen JO tässä kohtaa ajatellu, et liika stressaaminen ei ainakaa edesauta raskautumista. Viime kierrosta jo oppineena et sain pelkällä stressillä ja oviksen odottamisella siirrettyä sitä kolmella päivällä.. Mulla se meni jo aika pakkomielteiseks tolla toisella yrittämiskerralla ja ny tässä kolmannessa oon heittäny hanskat tiskiin, etten jaksa olla kyttäämässä kiertoa ja pupuilla väkisin. Tässä kierrossa ei tosiaan hirveen montaa kertaa hyödynnetty et ihme on jos tästä muka tärppäs...

Halirutistus ja hyvää mieltä sylikaupalla :hug:
 
  • Tykkää
Reactions: Heilanga
Täällä eletään ainakin niin tylsää alkukierronaikaa ettei ole kyllä yhtään mitään kirjoitettavaa minnekkään :D

Piti kysyä onko täällä yrittäjissä bloggaajia? itse innostuin taas ja pistin ihan uuden blogin pystyyn tän keskenmenon ja sen jälkeisen vauvan yrityksen tiimoilta. Ois kiva saada myös vinkkiä uusiin blogeihin mitä pääsis lueskeleen. Oma blogi löytyy keskenkaikenblog.blogspot.fi osoitteesta, on aikalailla tätä samaa jauhamista ja katkeraa valitusta :D
 
Malttamattomana varasin maanantaille käyntiajan yksityiselle ja sieltä saan keltarauhashormonit menkkojen käynnistykseen :)
Jos oisin ollut heidän asiakkaansa aiemmin, olisivat voineet määrätä ne puhelimitsekin, aika helpolla täältäkin siis ne saa :eek:
 
Hei.

Olen 24v. Aiemmin olen kokenut 2 keskenmenoa, jotka otin erittäin rankasti. Nyt kuitenkin vuosien myötä olen toipunut (1.stä keskenmenosta on jo kohta 3vuotta).

Minulla on uusi vakaa parisuhde. Vauvakuume ei ole vuosien aikana hellittänyt yhtään ja nyt annoimme vihdoin lapselle luvan tulla pienistä peloistani huolimatta. E-pillerit siis jäivät ja nyt eka kierto ilman niitä kp 15/29? yk 1. Vaikka uusi keskenmeno pelottaa, niin ajattelen niin, että kaikki on sen arvoista, jos vain saan pitää omaa lastani vielä joskus sylissäni.
Olen selaillut näitä keskustelupalstoja paljon viime aikoina ja haluaisin löytää palstan, johon "kotiutuisin". Olisi kiva saada vertaistukea ja jännätä muiden kanssa. :)

E-pillereitä ehdin syömään vasta alle vuoden, joten toivon kovasti, etteivät ne sekottaisi kehoani aivan täysin. Toivossa on hyvä elää, mutta varmasti ei suju niinkuin toivoisi. Vielä ei ainakaan ole ilmaantunut mitään oireita pientä munasarjojen nippailua lukuunottamatta.. Ennen pillereitä kiertoni oli säännöllinen 29 päivää. Keskenmenoraskaudet tärppäsivät kumpikin ekasta yritys kierrosta. Silloin ei ollut hormonaaliehkäisyä ennen yritystä eikä kyllä 10kg:n ylipainoakaan, niin ja tietenkin eri miekkonen oli myös.
 
Hei vaan!

En ole kerennyt päivitellä tänne mitään ja lueskellutkin olen vain hyvin epäsäännöllisesti :( Kuitenkin jatkan roikkumista tässä ryhmässä edelleen. Kuitenkin nyt kp9 yk 12.

Palaan asiaan paremmalla ajalla! Tsemppiä kaikille ja paljon plussia! :)
 
Iiida kiva että sulla asia etenee, mä kyllä arvelinkin että saat itsellesi lääkityksen tasoittaan kierron :)

Ellukana sulla on tietty vähän erilainen tarina keskenmenojen kanssa, mutta itse kirjottelen myös tuolla keskenmenon jälkeen kuumeilevat ryhmässä mikä on loistava vertaistukiryhmä juurikin meille jotka ovat olleet raskaana mutta kokeneet keskenmenon. Kannattaa myös kurkata sille puolelle, sieltä ainakin itse olen saanut paljon tukea ja tuntojani purkanut. Tsemppiä vauvan yritykseen nyt uuden miehen kanssa, toivottavasti tärppää pian! ;)
 

Yhteistyössä