Esikoinen vuodelle 2014

Heips! Oon lueskellut tätä ketjua jonkin aikaa, periaatteessa meikäläisen voi taustalle laittaa.. itsellä yritystä takana 7/2012 asti, tähän kuuluu yksi keskenmeno rv11+0. kierrot sikinsokin ja nyt promolut-nor keltarauhashormoonilla yritetään saada kroppa kuntoon yritystä varten, sitten kun kierrot tasaantuu voisin siirtyä listoille.

Pumbuliini mietti täällä pitkää kiertoaan. Mulla on siitä kokemuksia! :D Eli pillereiden lopettamisen jälkeen mullakin oli kierrot just jotain ihan älyttömän pitkiä.. sit ne pikkuhiljaa "lyheni" noin 50päivään.. sitten keväällä sainkin plussan kp47 eli raskauduin pitkästä kierrosta huolimatta. Keskenmeno sai kropan ja hormoonit uudelleen sekaisin ja kierrot heitteli miten sattuu yli 40 päivää ja välillä oli väli-/tiputteluvuotoja. Nyt vihdoinkin hakeuduin oikein kunnolla tutkittavaksi ja sain tuon Primolut-Nor kuurin syötäväksi joka kuukausi 10päivän ajan tasoittamaan kierron ja hormoonitoiminnan. Mulle lääkäri selitti kädestä pitäen mitä pitkissä kierroissa tapahtuu ja ei tapahdu. Luultavasti sinäkään et noin pitkillä kierroilla ovuloi, ja kohdun limakalvo ei uusiudu normoolisti.. Joten suosittelen lämpimästi että hakeudut lääkäriin ja otat hormoonit (mikäli tarjoavat) niin saat kropan kuntoon ja itsellesi mielenrauhan ja mikä tärkeintä, pääset kunnolla yrittämään lyhyemmillä ja säännöllisillä kierroilla. :)
 
Kiitos evaparadise kokemuksista! Ja tervetuloa mukaan :) (Äh kun tää puhelin ei anna tummennuksia.) Ehkä mä tosiaan teen niinkun sinä ja lilja ja muutkin on suositellu ja varaan maanantaina sen lääkäriajan! Meen sitten suoraan yksityiselle vaikka kirpaiseekin, mut tuleepahan kerralla sit (toivottavasti ainakin!) katottua kunnolla.

Toivottavasti evaparadise sulla kierto tasaantuu ja pääset yrittämään kunnolla!! :)
 
Kovasti onnea ja tarrasukkia muumin ja Toka89! :)

Tervetuloa evaparadise :)

Täällä odotellaan edelleen torstaita, sain töissä sovittua niin, että käyn lääkärissä ja sitten meen takaisin töihin, mies on yhtä intona kuin minä, joten eiköhän tää tästä :) Vielähän sen yhden välikierron joutuis odottelee, mutta eiköhän mulla aika nopeesti palaa siihen normaaliin kiertoon (Yleensä on ainakin on palautunut) :)
 
  • Tykkää
Reactions: ToKa89
Onnea plussanneille! Ja plussausta odottaville tsempit myös :) Tai testaajille siis, toivotaan että plussaa tullee vielä muiltakiin niin saahaan listaa tyhjennettyä ;)

Teen ensi kerralla listaa, mutta nyt ei pysty ei kykene. Kp2/24-28, yk4. Mä en kestä enää! :( Niin lyhyet kierrot että en minä voi raskaaksi tulla. Jo kaksi kertaa on ovis tapahtunut viikkoa ennen kuin on sitten menkat alkanut. Miten siinä voi kukaan raskaaksi tulla kun luteaalivaihe noin hemmetin lyhyt?!? Mä en jaksa testailla ovista, mä en jaksa pettyä kerta toisensa jälkeen kun menkat tulee tasan viikko ovis plussasta, mä en jaksa sitä että pitäisi vuosi yrittää ennenkuin voitaisiin jotain selvitellä. Tiedän että on kulunut niin vähän aikaa vasta ehkäisyn lopettamisesta, mutta olisi edes prkl normaalit kierrot. Olisi helpompi ymmärtää jos ei tuu raskaaksi. Nyt on niin toivotonta kun tietää että ei edes EHDI tulla raskaaksi kun uusi kierto jo alkaa.. :( :(
 
Heippa kaikille! Mäkin voisin liittyä tänne tuon keskenmenon jälkeen kuumeilevien ketjun lisäksi :) Eli pillerit lopetettu maaliskuussa, kierrot sen jälkeen n 17 päivää, heinäkuussa lähti yhtäkkiä toimimaan ja sitten plussa. Kkm todettiin elokuun lopussa, lääkkellinen tyhjennys ei onnistunut ja kaavinta syyskuun lopussa. Nyt on jälkivuoto loppunut ja hirmuinen ovulaation kyttääminen käynnissä :D Tässä pari päivää oon jo kuvitellut vaikka mitä ovulaation oireita ja kipuja mut ne voi kyl ihan hyvin olla tuon kaavinnankin jälkeisiä.. Mutta ihanaa päästä tänne jännäilemään teidän kanssa, tuntuu tosi mukavaa porukkaa olevan!!=)

Niin ja ikää on 22v, yritys aloitettu 03/13, yk on kkm jälkeen 1. kiertoa en vielä tiedä mut kaavinnasta laskien nyt olisi kp13/?
 
Nyt menossa kp 16/29-31 ja yk 7. Tänään sain vahvan ovisplussan! Miten ihminen voi olla niinki pienestä onnellinen ;-) vauvauteluita on tullut vaikka kuinka, tylsä valehdella kun tietää tasan tarkkaan että toiveita on että mekin vielä saataisiin se pieni. Onneksi on ollut touhua (remonttia ym) parin viikon ajan niin ei ole ehtinyt niin rypeä itsesäälissä ;-)
 
Onneksi täälläkin on tiedossa loppukuukaudeksi kyllä hommia ihan riittämiin, niin ei ehdi ihan joka sekuntti ajatella sitä josko sitä pääsisi jo tositoimiin ;) Vielä reilu kk odotusta jäljellä että päästään miehen kanssa vauvaa yrittämään tosissaan. Jeee!
 
maicy itsehän aloin syömään keltarauhashormonia (primolut-nor) liian pitkien kiertojen takia, mutta oon ymmärtänyt että sama lääke auttaa myös liian lyhyiden kiertojen tasoittamiseen. Kannattaisko kävästä gynellä kysymässä jospa tuohonkin joku apukeino löytyisi?

Täällä odotellaan uuden kierron alkamista eli primolutin jälkeistä tyhjennysvuotoa niin pääsisi uuteen yritykseen (ehkä) paremmalla onnella, aloittaa niinkun puhtaalta pöydältä näiden keskenmenon jälkeisten superpitkien kiertojen ja välivuotojen jälkeen.:)
 
diadora täällä saatiin kanssa ovisplussat lauantaina ja eilen, tuli kyllä hypähdeltyä tasajalkaa muutaman kerran. Olen nimittäin ihan varma, että viime kierrossa en todennäkösesti ollenkaan ovuloinu ja tässä kierrossa tuli kyllä todella vahvat ovisoireet ja niinhän ne testitkin näytti plussaa :) Eli tiedän tunteen, onneks tässä ees jostain hyppelehtii onnesta kierron aikana, vaikka sitten r-testit näyttäiskin negaa. Täällä kans kovin joka paikassa tunnutaan olevan kiinnostuneita, että koskas meille oikeen tulee perheenlisäystä. Koitappa siinä sitten olla hissukseen, oma reaktioni on lähinnä ollu hymyilemistä, paljastakoon se sit kelle tahtoo. Ei kuitenkaa tässä kohtaa vielä hirveesti haluais hehkutella, että vauvaa yritetään, kun jos se ei sitten olekkaan niin yksinkertasta :/

Mut vois siirtää tonne jännäilijöihin eli nyt mennään DPO 1. Lauantaina siis sain Clearbluen ovisdigiin hymynaaman ja eilen vielä liuskalla vahvan viivan. Koko päivän aikana särki päätä, alakertaa juilisi ja illalla sitten bongasin limat. Nyt koitan olla sen suuremmin kuulostelematta tuntoja ja olotiloja, olis niin helppoa kun olis semmonen ON/OFF-nappi omaan mieleen, ettei nyt sit koko vajaa kaks viikkoa herättele toiveita. Mulla on tosin tällä viikolla viisaudenhampaan poisto ja sitä odottelen kauhun sekavin tuntein. Silloin on vasta dpo 4, joten uskallan varmasti mennä koko poistoon. Vai ootteko sitä mieltä, että kannattas mainita? Tätä poistoa nimittäin on siirrelty nyt jo kaks kertaa ja pakko se ois tuolta saaha pois kun on aika ikävän tuntunen (mulla ahdas purenta ja tää viisaudenhammas kasvaa vinoon eli poskeen päin.) Kun jotenkin ajattelen, että jos tässä nyt rupee liian varovaiseks ja jos ei olekkaan raskaana, ni turhan takia siirrellään taas. Taitais vaan tässäkin kohtaa parempi olla ajattelematta, menee vaan sinne hammaslääkäriin ja näkee tuloksen sitten ens viikolla, että onko jotain tuolla alakerrassa tapahtunu. On tää vaikeeta :D
 
Viimeksi muokattu:
Oi, paljon onnea plussista, sekä r-testeissä että o-testeissä!! :heart:

Täällä mietiskelen mahdollista ovulaatiota, pari päivää ollut menkkatuntemuksia ja eilen vihlaisi vasemmalta alavatsasta toosi kovaa. No nyt tänään se kipu on siirtyny oikealle alavatsalle ja nyt tykyttelee tota vatsaa niin ettei tiiä missä asennossa sitä olisi ku särkee. Limoja ei oo kuitenkaan tullut oikeestaan ollenkaan eikä lämmöissä mitään eroja. Viimeksi kyl kun tärppäsi ennen kkm nii tunsin ovulaation tosi vahvasti, ihan kamalat kivut 3 päivää ja limaa tuli ihan hirveät määrät. Sit alko rinnoissa semmoset kivut ettei oo ennen ollu. Siitä viikko niin heti kiinnittymisen jälkeen lämmöt pomppas 37,2. Nyt ei muuta kun vatsaa pistelee :( o-testit ei mulla ikinä oo selkeästi näyttäny mitään, eikä näytä nyttenkään. Pitäis varmaan ens kiertoon ostaa noita digitaalisia, et näkee ovuloiko ollenkaan.

Miten teillä muilla onko ovis-tuntemukset olleet aina vahvoja vai riippuneet kierrosta yms? Pelkään et jos mul ei enää tuu samanlaista "megaovista" niinku ennen kkm nii ikinä ei tärppää enää :(
 
eemiliah, täällä viime kierrossa ei mitään muita ovistuntemuksia kun limat. Olen melko varma, etten edes ovuloinu viime kierrossa ollenkaan. Tässä kierrossa puolestaan ovis tuli vasta kp 17-18 mut oireina selkeä limaisuus, päänsärky, repäsevä kipu hetkellisesti. Hiukan myös mielialanvaihteluja, mut mulla ne on ihan normaaleja koko kierron ajan :D Kaveri neuvoi syömään foolihappoa, jonka ilmeisesti pitäs avittaa ovulaation tulemista ja musta tuntuu, että sillä oli kyllä ihan selkeä yhteys. Koskaan ennen tuntenu näin selkeää ovista :)
 
Noista ovistuntemuksista. Mä tunsin ensimmäisessä luomukierrossa pillereiden lopettamisen jälkeen oviksen hyvin selkeesti, vaikka testit ei heti näyttänytkään plussaa. Limat puhuivat puolestaan sekä mua nippaili alavatsasta todella kovasti. Nyt kahdessa viimeisimmässä kierrossa mulla ei oo ollut oikeastaan minkäänlaisia oireita, vaan oon mutu-tuntuman mukaan ruvennut testailemaan ja tähän asti onneks on käynyt aina tuuri eikä ovis ole ehtinyt mennä ohi :)

Ja ihanaa, paljon onnea jonnamo sekä tietysti kaikki muutkin plussanneet! :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: _Jemppu_
Heippa!

Just yks päivä mun mieltäni askarruttikin, että onks mulla vaan huono oman vartalon tuntemus, kun en pysty tota ovista ikinä itte bongaamaan.. Mutta täällähän se nyt selvis, että kaikki tuntee erilailla ja riippuen oviksestakin.. Mikä on hassua! :)

Mä alotin tänään syömään tota foolia. Osaako kukaan kertoa, mikä olis sopiva määrä, ku tossa pakkauksessa ei lue annostuksesta sanallakaan ?!? Eli onkohan yks tollanen tabletti riittävästi, missä on 400 yksikköä foolihappoa, vai pitäiskö niitä tässä raskautumistarkoituksessa ottaa enemmän? Hmm :)

Ja Maicy: Oli mukava lukea toi sun teksti ja tajuta, että on ihmisiä, jotka painii saman ongelman kanssa! Mulla on kanssa aiheuttanu harmaita hiuksia tää kierron lyhyys. 24 päivää.. Ja oviksen oon kuitenkin ollut bongaavinani ihan normaalisti 14 -16 päivä. En oo tosta ihan 100varma, koska oviksesta ei tuu mulle mitään tuntemuksia ja liuskatesteillä oon yrittäny tihrustaa viivoja. En jotenkaa luota omaan tulkintakykyyn ollenkaan, mitä tulee noihin liuskatesteihin :D Se on kyllä siis varmaan siinä rajoilla, että kerkeekö sitä kiinnittymistä tapahtumaan 9 tai 10 päivässä.. Ja sulla kun on VIELÄ lyhempi luteraalivaihe. :O Ajattelin nyt ottaa pari seuraavaa kiertoa mukaan ne clearbluen digiovistestit, missä ei oo paljon tulkinnan kanssa ongelmia. Sitte on helmpompi selvittää tätä asiaa gynen kanssa, ku on "todisteita" :) Ni jos sais heti jonkun lääkityksen ennen kaikenmaailman labroja ja kierron kartotuksia, ku tietää jo sen ongelmakohdan. Mutta hei, se kierron pituus voi ittestään palautua, tai ovisajankohta siirtyä, että ei oo vielä peliä menetetty. Jokainen kierto on vähän niinku yllätys, että mitä tapahtuu.. Ei käy ainakaa elämä tylsäksi! ;) Mä oon kyllä superkateellinen niille, joilla kroppa toimii niinku oppikirjoissa!

Kirpas kyllä oikeesti ostaa noita clearbluen digiovistestejä. Huh, mitkä hinnat! Te muut taidatte olla aika rikkaita, jos noita pystyy joka kuukausi käyttämään :D Mutta sitte mietti, että mitäpä sitä ei tän haaveen eteen tekis tai maksais! Mutta tossa lähiapteekissa toi pakkaus oli 49€ ja ne 7 liuskaa ei välttämättä edes riitä. Ja miks niitä liuskoja ei myydä erikseen.. Että aina pitää ostaa se koko paketti?

Mitä _Liljalle_ kuuluu? Joko on töissä hommat helpottanu? :p
 
_Jemppu_, eiköhän se yks tabletti riitä kun mun mielestä se 400 yksikköä on periaattees jo tupla-annos. :) Hui ku teijän apteekissa on kalliita noi! Mä maksoin omasta paketista tässä meijän apteekissa 40€ ja sekin tuntu jo ihan älykalliilta, MUTTA näytti kyllä oviksen niin selkeesti, että ihan mielelläni sen sijotin siihen. Noita tosin sais myydä niin et ois niitä testipuikkoja ainakin se 20kpl ni sellasella, jolla kierto heittelee ni ehtis bongaamaan sen oviksen kanssa. Toi 7kpl on kuitenkin loppupeleis tosi vähän :/ Netistä noita saa kyl halvemmalla, jossain tais maksaa jopa 28€, et jatkos melkeen tilata sitten sieltä ku ostaa apteekista. :)
 
  • Tykkää
Reactions: _Jemppu_
Mappis_88 TÄH? :O Siis ihan tän saman digi hymynaamatestin? Voi juku! Mä nyt ajattelin jotenki sinisilmäsesti, että ei apteekista ostettavissa tuotteissa voi olla suuria eroja.. Että tuskin apteekki paljon vetää välistä. Äh, tekis mieli palauttaa noi, mutta tottakai oon menny jo kaikki avaamaan innoissani :D Mut hyvä ku vinkkasitte, ni en tee samaa virhettä enää uudelleen. Ja mä haluun nyt selvittää tän ovisajankohdan ihan perusteellisesti, ni olisin just nimenomaa halunnu noita liuskoja enemmän, ku 7. Toi 10 olis ollu just hyvä!



Muoks: Siis joo! Kävin tuolla raskauskeijun sivuilla ja todellakin se ihan sama hymynaamatesti kymmenellä liuskalla on vaan 25€. Uskomatonta! Nyt se kuullostaa halvalta :D Ajattelin tilata vielä niitäkin, mutta ne oli tilapäisesti loppu. Toivottavasti toi tarjous on voimassa piiiitkään :) Jos osuu silleen ovis, että tarttee vaikka käyttää vaan 2 liuskaa, ni säilyyhän toi pakkaus sitte pidempäänkin? Vai onks siinä digissä joku käyttöaika? Ku siis niitä liuskoja ei myydä erikseen, ni onhan siihen oltava joku syy! :O
 
Viimeksi muokattu:
Jemppu, joo ihan sama mitä apteekissakin ja just tarkistin niin siellä on edelleen sama tarjous meneillään näköjään! Mut hei mä tein kans alkuun ton saman "virheen". Ostin apteekista varmaan 2 paketillista niitä kunnes sitten järki (ja okei myös mies) alko sanomaan, että onko järkeä tuhlata näin paljon rahaa tälläseen, koska parhaimmillaan se 7 kpl ei ihan oikeasti riitä. Sitten google laulamaan ja johan löyty halvalla! Ja toimituskin oli todella nopeeta :) Mutta toki toivotaan ettei sun tarviis niitä enempää tilailla!
 
  • Tykkää
Reactions: _Jemppu_

Yhteistyössä