Esikoinen vuodelle 2014

Täällä alkoi puolen vuoden terolut-kuuri. -.- Ja voi jesta. Olin tänään töissä, tein puol tuntia ennen kaupan sulkemista omat ostokseni ja rahapussi oli kassan takana. Ja joku asiakas varasti mun rahapussin... Ja kamerat valvotaan etänä, niin joutuu odotteleen vastausta. Vaikka kauheesti varasvaihtoehtoja ei ole. Mut silti. Ei sillä et pussis olis rahaa ollu :D Mut rahapussi itsessään on kallis. Ja 3 viikkoa vanha... Ja häämatkalla ostettu. Se täs nyt vituttaa. ARGH! ´Mutta aamulla käskeä vartiointifirman tarkistaan nauhat illalta. Mut kuka idiootti varastaa kaupasta työntekijän rahapussin? XD Ei käyny mieles et kassaa kuvaa pari videokameraa, ja mä tiedän vähintään nimeltä melkein kaikki asiakkaat... Buaah, ihmiset on tyhmiä!
 
henrietta_ joo oli mulla parina pvänä etten testannut, ja testailin hölmönä niistä aamupissoista... Edelleenkään ei oo hymynaamaa näkynyt, mutta on sen oviksen jo pakko olla menny... Nyt taitaa olla kp 19.. Ahkerasti ollaan 3 pvää välein yritetty tilaukseen vauvaa laittaa, eli pitää toivoo vaan et olis natsannu ilman hymynaamaakin :) mä lopetin hirmoniehkäisyn 6kk sitten, mut on nyt ollu aika epäsäännöllinen kierto... Edellinen oli 38 pvää.. :/

Mulla muutenkin nyt TAAS olevinaan vaikka mitä raskausoireuta, tissit muka turvoksissa ( mies ei huomaa eroa) alavatsasta oikee, , hiekoitusta ja huonoa oloa :D mut ei olis eka kerta kun saan ne omassa päässä ittelleni kuviteltua :D vahva oli kyl oviksen tunne tässä kierrossa... Mut siitäkään nyt voi olla varma ku en kuitenkaan sitä hymynaamaa saanut :( vaikeeta :D
 
Tosta terolut lääkityksestä... Miten sen saa, ja kuinka nopee sitä kannattaa harkita?? Mä olisin ihan valmis mihin vaan, että sais pian den positiivisen raskaustestin käteen! Suositteletteko?? :)
 
Moikka!
Mulla tänään kp 22, dpo 9 tai 10. Tissit arat ja turvoksissa, alavatsa kipuilee. Ihan kuin joku puristelisi kohtua kädellä :) Tosin näitä samanlaisia "oireita" on ollut joka kierrossa... Maanantaina ajattelin testata, vaikka vähän aikaista onkin :) En vain malttaisi odottaa! On vaan sellainen olo, ettei taaskaan tärppää.. Ens kierrossa menen sitten käymään gynellä. Papa näyte pitäisi taas antaa ja samalla ajattelin ottaa puheeksi parissa kierrossa olleet niukat välivuodot menkkojen ja oviksen välissä. Onko kellään kokemusta moisista?

Sitten vielä Davidin herkistä r-testeistä... Menin testaamaan eilen (heh, vielä aivan liian aikaista) ko. testillä ja testiajalla ilmaantui punainen ohut viiva ylhäältä alas testialueelle. Kuitenkin viiva hävisi testiajan jälkeen... Onko muilla vastaavia kokemuksia?
 
jonnamo tosi surkea tuuri, että joku onnistui nappaamaan rahapussisi! Eipä sitä uskois että varkaat kassan kimppuun käy, paremminkin vohkivat niitä kaupan tavaroita. Tsemppiä että rahapussin saat takasi.

Muutenkin tsemppiä kaikille yrittäville, nythän alkaa taas nämä mukavan sateiset säät eli parempaa tekemistä kuin sängyssä olo ei löydy ;)
Itse taidan joutua kärsimään vielä parit menkat, ennenkuin alamme yrittämään. Kumpikin olemme päättäneet käydä lääkärillä tutkituttamassa paikat, jottei mitään yllätyksiä tule. Meille naisillehan gynellä käynti on tuttua puuhaa, mutta miesreppanat harvemmin käyvät urologilla. Ainakin minun miehelle oli eka kerta, eikä hän suostunut asiasta puhumaan. Taitaa olla melkoisen arkaluontoinen asia :D
 
Ralli: nuo davidin testit eikai oo luotettavimmasta päästä.. en oo itse käyttäny kylläkään. Vääriä haamuja/plussia voi antaa :stick:

Jonnamo: Voi ei tuo rahapussijuttu. :( Kyllä ihmiset on tyhmiä, kun pitää toisen omaisuutta viedä!! :(

ON: Ei mitään uutta auringon alla.. Ei tuntemuksia suuntaan tai toiseen.. Ehkä pinna ollut normaalia lyhyempänä :/
 
Meiltä jäi nyt vauva haaveet hetkeksi :( joudun leikkaukseen jonka jälkeen täytyy odottaa vuosi ennenkun saa tulla raskaaksi :// joten minut voi poistaa listasta. Palailen tänne taas vuoden päästä :/ Onnea muille yrittäjille ja pidän peukkuja kaikille että tulisi paljon plussia! =)
 
Ensinmäinen voih, mutta toisaalta on kyllä tosi hyvä hoitaa itsesi kuntoon ensin. Jaksat ja pystyt sitten lapsesi kanssa pyöriskellä. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja saatte nyytin heti kun aika koittaa :)

Jonnamo no johan on piru. Varsinkin kun lompakolla vähän kuitenkin tunnearvoakin! Oonko mä nyt missannu jotain vai miksi sulle on määrätty terolut?

Pinkula mäkin muistan kun odottelin, että saa aloittaa. Nyt ei vaan yhtään naurata kun sitä toivoi raskautuvansa nopeasti :D vaikka tietää ettei se niin mene. Nyt vaan nää tunteet on ihan älyttömiä välillä. Toivotaan, että saatte puhtaan paperit :)

Henrietta- kiitos :) yritetään pitää huolta itsestäkin. Tuntuu tietty vaan, että ainut keino millä pidän huolta itsestäni on hankkiutumalla heti raskaaksi :D Hirveetä vuoristorataa tää nyt on.

Täällä käyty tänään lastenliikkeitä läpi ystävien kanssa :) Ihan innoissani olen ollut. Kyllä mä mieheni korvaan itkin, että millon me saadaan ostaa tollaset vaunut kun niitä katteltiin. Kyllä tuli taas vähän sellanen olo, että nyt jo vois tärpätä. Täällä edelleen odotellaan menkkoja. Ruskeaa vuoto ollut n. viikon nyt. Huomenna teen varuiksi vielä testin, mutta toiveet ei oo korkeella sen suhteen. Mä en kyllä kestä jos mulla jatkuu menkat tälläisinä, että kipuja on monta viikkoa ennen kun menkat ees alkaa. Ihan älytöntä.

Ralli tervetuloa :) Mähän olen välivuotojen kuningatar. Mä vuodan melkein aina :/ oon joskus maininnut siitä gynelle ja se on vaan todennu että syön väärin mun e-pillereitä. En siis tarpeeksi tasaisesti. Joo-o olen kyllä kellon tarkkaa ottoa kokeillut eikä mitään auttanut. Nyt siis n. viikko välivuotoja ja edellisessä kierrossa viikko ennen menkkoja myöskin mahakipuja ja välivuotoa. Mutta kyse on ruskeesta ja harvoin saattaa olla kirkasta verta. En tiedä mistä tää vanha veri tulee.

Ajattelin hakeutua yksityiselle kohta, varmaan 3 kierron jälkeen. Yleensä n. 3 kiertoa kestää esim. tottua pillereihin niin hyvä olla se myös ilman. Ongelma on se etten tiedä missä vaiheessa kiertoa kannattaa mennä lääkäriin. Esim. että näkis jotain ovista!? En raaskis montaa kertaa juosta yksityisellä kun en oo varma meneekö ne kaikki mun vakuutukseen. Eipä osaa vakuutusyhtiökään sanoa. Kysyin joskus, että mitkä kaikki menee niin sanoivat että älä sä siitä huolehdi kun pistät vaan hakemuksen tänne niin me päätetään. Joo tosi fiksua, en mä oo menossa yksityiselle jos mä en saa sitä takas vakuutuksesta. Kiva sitten kun ei maksakaan ja käyn siellä testeissä. Soittelin itseasiassa jo kilpparin vajaatoiminnasta josko saisin lähetteen. Vähän kiven alla ja maksaa tietty yksityisellä se. Haluisin sulkea sen pois kun se kuitenkin on niin yleistä.

Oikein hauskaa viikonlopun jatkoa kaikille. Tässä odotellaan jo plussa uutisia teiltä :)
 
TERVETULOA KAIKKI ESIKOISESTA HAAVEILEVAT!





Ilmoita muutokset ja lisäykset listalle korostettuna, kiitos!

Muistathan ilmoitella itsestäsi, jos kuukautiskiertosi venyy yli 50 päivään.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan pois listalta.



LAUANTAI 17.8.2013

KP: Kiertopäivä xx/xx (kiertopäivä/kierron normaali pituus)
YK: Yrityskierto
YA: Yritys aloitettu/aloitetaan
TJOT: Tulee jos on tullakseen (ei aktiivinen yritys)


NimimerkkiIkäKPYKYATJOT
_Lilja_2546/32206/2013
Paloma842831/30-35602/2013X

Divinee2429/349
Mary Ann2928/31-37(??)1008/2012
marjaana872527/31-3710
Leva2426/3013
Henrietta-2624/301008/2012
diadora2524/295
LinneAino2523/30512/2012
Ralli2722/26-281
te^a2620/28-321
Mappis_882519/??1
jonnamo2018/30-337
Lama2915/31-39305/2013
Minnah882512/27-48612/2012
annsuli2311/29-31801/2013

hopess228/27306/2013
[tr]



JÄNNÄILIJÄT:

DPO: Päivät ovulaatiosta (ovulaatiopäivä = 0, seuraava päivä = 1 jne.)
Testipäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä

[td]Nimimerkki[/td]
[td]DPO[/td]
[td]Testipäivä[/td]

[tr]
[td]Ralli[/td]
[td]9-10[/td]
[td][/td]
[/tr]
[tr]
[td]Henrietta-[/td]
[td]5[/td]
[td][/td]
[/tr]





HILJAISET HAAVEILIJAT:

Pinkula





ONNELLISET ODOTTAJAT:

YK: Yrityskerta/-kierto, jolloin tullut raskaaksi

NimimerkkiYKPositiivinen tulos
Alexandra89404/2013
miss_piggy1005/2013
Mallatti302/2013
Apr17206/2013
nalli306/2013
Piitu85106/2013
Elsa90206/2013
mutantti506/2013
hokapontas7kk06/2013
Mayinka3 (22 kk)06/2013
maamis306/2013
tk307/2013
Fujin4-508/2013


Listan ylläpitäjä: _Lilja_
 
Viimeksi muokattu:
Lilja, mulle määrättiin terolutit, koska mun menkat sekoilee, kestää välillä 2pv, välillä 16, välillä hyvä ku vuotaa mitään ja välillä vuodan ku seula. Välillä kierron pituus on 21pv, välillä 43 :D
 
Tea, mut ovishan on noin 14 päivää ennen menkkojen alkua ja jos sun viime kiero oli 38 päivää niin se voi vielä tulla :) mulla oli kaks kiertoa 37 päivää ja hymiön sain kummassakin vasta kp 24!
 
Viimeksi muokattu:
_Lilja_ Niimpä, lähtöstartin odottaminen tuntuu tuskaisalta, mutta miten sitten kun tosiaan se yritys alkaa ja jos plussaa ei ala kuulumaan? Voi todella tuskaisat oltavat olla silloin.. Varmaan suuremmat mitä nyt.
Alkaa vauvakuumekin olemaan jo niin konkreettista kaipuuta omassa kehossa, ettei sitä osaa tuolle paremmalle puoliskolle selittää. Mutta tosiaan verikokeen tuloksia odotellaan, kummallakin oli ne tarvittavat elimet hyväkuntoiset ja toimivat :D
 
Hei vaan ja uutta viikkoa kaikille! :)

Täälä odotellaan ovista, ja kovasti koitetaan sitä bongailla :) Limat on ainakin siinä mallilla että ihan just vois olla. Ellei sitten mennyt jo, tosi pienillä valkuaislimoilla :D Tosin mulla on kyllä yleensä ollut melko selkeät, että en oikein usko :) Ei ole ainakaan mitään muuta ovisoireita ollut. Toivotaan vaan ettei osu tälle viikonlopulle, kun ollaan lähdössä reissuun, kaveripariskunnan häihin. Sielä ei oikein varmaan tulisi harrastettua sänkyjumppaa :D

Silti, on tämä aika kierrosta aina yhtä jännää :)
 
Heips kaikille, täällä uusi tulokas, syksyllä 25v. täyttävä vauvakuumeilija. :)

Meillä oli alustavasti puhuttu vauvan teosta vasta ensi keväänä, mutta malttamattomina ja innosta soikeina aloitettiinkin n-y-t-NYT! :) Lähipiiri mahtanee yllättyä nopeista käännöksistä, mutta itse olemme innoissamme! :D Viimeinen pilleri napsittu naamariin pe 16.8., eli ensi lauantaista alkaen pääsee sitten "tositoimiin", kun vaikutus lakkaa. Kierto ei varmaankaan tule olemaan kovin tasainen hormonaalisen ehkäisyn jäljiltä, mutta eipä meillä hurja kiirekään ole vauvan kanssa.

ÄÄÄ, en meinaa pysyä housuissani (ja toivottavasti en kohta niihin enää mahdukaan) ;)
 
_Lilja_, Kurjia noi välivuodot... Itsellä niitä tosin ei ole aikaisemmin ollut, niin sillä vähän jännittää mitä ne ovat. Tosin eivät kestä kuin hetken ja lähinnä ruskeaa tuhrua, joskus joku veriviiru... Mut pitää varata sitä gyneä...

Tervetuloa Gemi! :)

Tänään tosiaan tein tuon r-testin päiväpissasta ja aivan tyylipuhdas nega :/ Ostin prismasta pregcheckin liuskoja, kun noista Davidin liuskoista oon lukenu aika paljon huonoa. Tänään siis kp 24. Plääh, ihan on sellainen olo, ettei tästä tule mitään. Pitäisi ajatella jotain aivan muuta, kun tätä vauvakuumetta. Tosin vaikeeta se on, kun näyttää, että kaikki lähipiirissä lisääntyvät.

Kaikille kuitenkin paljon onnea yritykseen!! :)
 
Lilja muuten, mä pitkän vinkumisen jälkeen sain neuvolasta lähetteen kilpparin vajaatoimintatesteihin.

Ärsyttävää ku pitää lähtee itteensä tutkituttaan yksityiselle, ku kunnallisella ei voi. Käskivät neuvolas varata yksityiselle aikaa, et ultrattais mun munasarjat sun muut. Mut ku se on niin KALLISTA!

Koklasin huvin vuoks tänään tulleita ovistestejä. Ja näytti plussaa. Ei se voi olla plussa, koska oon vetäny teroja jo neljä päivää. Ja eikös keltarauhashormoni estä oviksen? Taitaa olla testis vika.
 
Viimeksi muokattu:
Hirveänä hätähousuna testattu puhdas nega, en ihmettele yhtään: tänään vasta dpo 8! :)
Ei oo kyllä mitään oloja, välillä vähän niinku ylävatsasta närästäis mutta mistäis näitä tietää.

Hieno että oviksen bongasit Minisport =) Nyt vaan alkaa jännitys!

Mitäs muita suunnitelmia teidän syksyyn kuuluu (vauvatoiveiden lisäksi) ;) Itsellä iskenyt sisustusvimma, pitäis verhot jokaiseen huoneeseen uusia ja sit ollaan mietitty että maalattais tai tapetoitais makkarista yks seinä! Saa vähän muutakin ajateltavaa!

Tervetuloa Gemi :wave:
 
Lilja, mäkin voin välillä päivitellä listaa mutta miten se nyt tapahtuu, yritin äsken mutta oli hankalaa eli meenkä edellisen listan kohdalle ja laitan lainaa ja sitten vaihdan kaikkien päivät oikeiks mutta miten lisään uuden listalle? Pitääkö laittaa ne kaikki merkit vaan niinku muillakin?
 
Jonnamo tosta terolutien käytöstä ja oviksesta on mun mielestä hirveästi ristiriitasta tietoa :headwall: Mun gyne sano mulle ettei estä ovulaatiota millään tavalla vaan voi huoletta käyttää ennen ovista. Mutta luonnollisestihan keltarauhashormonia rupeaa erittymään ovulaation jälkeen tukemaan kohdun limakalvoa (korjatkaa jos oon ihan väärässä). Miten sulle määrättiin terot? KP 15-24?
 
Henrietta, nyt vaan uutta testiä kehiin vähän myöhemmin! Toivotaan, että tärppäis :) mun syksyyn kuuluu vauvakuumeilun lisäksi myös asuntokuumeilua. Etsitään miehen kanssa siis omaa asuntoa, mutta vielä ei oikein oo tullu sellasta sopivaa vastaan. Tai olishan niitä, mutta ei ihan sovi budjettiin :) en malta odottaa, että pääsen sisustamaan uutta kämppää!

Päivitän omat kuulumiset pikaisesti tälleen yövuoron jälkeen, ei meinaa ajatus oikein kulkea niin paneudun teidän kuulumisiin myöhemmin tänään. Tänään meneillään siis dpo 6 ja menkkojen pitäis ilmaantua ensi viikolla mikäli vanha kierron pituus pitää edelleen. Nyt yövuoron aikana mulle tuli sellasia ihmeellisiä menkkamaisia kipuja ja olin varma, että nyt ne menkat tulee ja pelokkain tuntein kävin äskenkin vessassa. Jännittää kamalasti mitä tapahtuu, vaikka oonkin jo henkisesti valmistautunut siihen ettei se tässä ekassa kierrossa vielä tärppää.:) mutta aina voi haaveilla ja toivoa parasta! Mitään muita oireita mulla ei ton mahan nippailun lisäks ole, mitä nyt tissit vähän aristaa.

ja mulle saa hei päivittää kans, että yritys aloitettu 08/13!
 

Yhteistyössä