Esikoinen haaveissa vuodelle 2012

  • Viestiketjun aloittaja Tigu
  • Ensimmäinen viesti
saga1982
Voi Tigu!!!! Joo en onnittele vielä, mutta lähetän suuren virtuaali halauksen :) !!!!
Lämpimästi tervetuloa Mea ja Tupu :) ja Erikalle pahoittelut menkoista :-( .
Itse hän on hyvin turhautunut, sillä eilen mies tuli vain töistä kotiin söi ja painui nukkumaan ja mä sain jäädä "ovuloimaan" ihan rauhassa... Tuntuu että mies alitajuisesti "haistaa" ovulaation ja karttelee mua silloin, koska muulloin ei juuri tarvitse pupuilua kerjätä. No tää nyt oli vaan tälläinen turhautuneen mielen purkaus, tuskin asia näin on mut...
 
Krisse
Ihanaa, Tigu!! :) Varovaiset, juuri ja juuri sallitun kokoiset onnittelut. ;)
Mä en ole vieläkään testannut! :O
Hei muuten, miten te suhtaudutte tohon testin käyttöohjeessakin mainittuun suositukseen testata aamulla? Mulla just noi aamut on hankalinta aikaa: olis kiva jännätä miehen kanssa yhdessä, mut meillä on usein aivan erilaiset aamuaikataulut ja muutenkin oon aamuisin niin jumissa et ryhdy siinä nyt sitten tekemään moisia isoja asioita, niin pieni operaatio kuin onkin. No järjestelykysymyksiähän nämä on... mut siis uskotteko, et luotettavan tuloksen vois saada aivan hyvin illallakin? Kp:stä ei ainakaan pitäis enää jäädä kiinni... Nimim. plus viiskyt tai jotain. ;)
Päivitetääs vielä sen verran, et parina viimeisenä aamuna on ollut pahoinvointiakin. Oksentaa ei ole tarvinnut, mut muuten etoo varsinkin ennen kun saa jotain aamupalaa. Kahvi taas ei maistu, oonkin varmuuden vuoksi yrittänyt vähentää sen juontia... aamuisin on kyllä pakko saada kupillinen, muuten ei päivä käynnisty.
Kai mä alan olla jotenkin alitajuisesti tosi varma tilanteesta, testin teossa pelottaa varmaan pikkuhiljaa enemmän nega... no ketäpä ei.
 
eltsu
Nyt vaan Tigu ja Krisse testaamaan! Mä aina suosittelen sitä digiä jos tulee haaleat viivat, kun itselläkään ne viivat ei siitä aikoihin vahvistunu (vaikka olikin selkeät) mutta digiin tuli heti viikot :)

Plussaonnea kaikille :)

Täällä odotellaan kovasti rakenneultraa, johon on puoltoista viikkoa.. Muuten sitä ei paljon raskaana oloa huomaakaan; paitsi masu on alkanut kasvaa :)

Eltsu 18+2
 
Mea_79
Erika: Kiitos, kun lisäsit minutkin listalle!

Moi vaan taas kaikille!

Kivaa, toisiaan löytää kohtalotovereita ja saada vähän vertaistukea tähän "projektiin." Eipä ole juuri muita, joille haluaisin aiheesta avautuakaan.

Vasta eilen laskin nettilaskurilla ovispäivän (olis ollut Vappuna) eikä silloin edes peitto heilunut. Noh, tämä yrittäminen on niin alussa, että koitan ottaa rennosti koko homman! Jännittävät ajat on kuitenkin pian käsillä.. Veikkaan kuitenkin, että menkat alkaa ihan normaalisti viikonloppuna. Ainakaan mitään tavallisuudesta poikkeavia oireita ei ole ollut.

Ovis- tai raskaustestejä en oo muuten ikinä tehnyt. Hih, kaikki on ihan uutta mulle! :)
 
tete91
mulla ei ole sellaisia menkka kipuja yhtään.. sattuu ja tuntuu painetta tuossa vasemmalla puolella mahaa vielki ja nännit ovat välillä tosi kipeät.. mietin tässä että alkoko mun menkat sen takia ku söin niitä terulot kuuria vai olisko niiden pitänyt jäädä pois jos olisin oikeasti raskaana? en uskalla soittaa mihinkään varmistaaksenio asiasta ku sisimmässä toivon että nyt tärppäis..

mä en muute ole kertonut tietojani itsestäni sen enempää.. eli olen 19 vuotta mut täytän heinäkussa 20. olen ollut avopuolisoni kanssa yhdessä n. 7 vuotta eli ihan ylä asteelta lähtien. kaikki meidän tutut kyselee (myös vanhemmat) että milloinkas me saadaan lapsi. ite en uskalla jutella oman äidin kanssa asiasta koska tiedän että se ja "isäpuoli" on yrittänyt saada yhteistä lasta kauan ja siks olen puhunut yhdelle kaverille tästä vauva asiasta ja tuntuu ettei sitä enää pahemmin kiinnosta.. siks tuntu ihanalta löytää tämä keskustelu jotta saan jutella ihmisten kanssa joilla on sama tavoite tällä hetkellä :)

minne mun pitäis soittaa että voisin varmistaa olenko raskaana vai enkö?
 
saga1982
Tete91 helpoiten saat tietää kun teet huomenna aamulla raskaustestin. Käy tänään apteekista hakemassa. Tai sitten otat yhteyttä oman alueesi terveyskeskukseen/gynelle. Mutta todennäköisesti sun on ainankin pitänyt tehdä testi ekaksi itse, en ole kyllä varma, mutta itse tekisin sinuna huomenna testin. Epävarmuudessa ei ole mukava olla.
 
Atlantis*ei kirj.
Tigu: hyvältä näyttää ja peukut on pystyssä ketjumme ensimmäisen plussan puolesta! Ja Krissellä on myös jännät ajat, minä olisin kyllä sinuna jo testannut ihan mielenrauhan takia. Ymmärrän kyllä päinvastaisetkin perustelusi.

Mealle ja Tupulle tervetuloa mukaan, Tetelle tsemppiä ja sama neuvo kuin Sagalta, eli testin tekoon ensin kotona ja sitten terkkariin. Jos olet opiskelija niin varmaan jokin opiskelijaterveydenhuolto on myös käytössä.
 
Tigu
Kävin apteekissa hakemassa clearbluen +plus-testin. Apteekissa oli tosi kiva täti ja valoi minuun uskoa, että jos on positiivisen saanut, niin uskottavahan se on. Testasin tällä bluella alkuillasta ja plussahan se siitäkin tuli. Eli kai tää on sit uskottava. Ei kyllä tiedä miten päin olisi, kai tässä vaan normielämää jatketaan. Varhaisultraan kyllä tahdon mennä, sais ehkä 2-3 viikon kuluessa nähdä, että onko siellä mitä ja onko oikeassa paikassa yms. Nyt ei voi muuta kun toivoa parasta ja pitää peukut ja varpaat pystyssä, että kaikki menisi hyvin. Se vain meinaa olla vähän hankalaa, kun tietää nämä alun riskit, joten kieltämättä pelottaa. Mutta toivotaan parasta!

Ja testatkaahan muutkin! Toivottavasti tulisi plussaa muillekin!
 
tete91
mulla on valmiina pari testiä jatka ostin netistä ku tulee halvemmaksi sieltä ostaa. eli nyt jännätään mitä testi näyttää aamulla toisin sanoen ensi yö menee hermoillessa mikä tulos tulee testissä :)

ja onnittelut tigulle plussauksesta!
 
Viimeksi muokattu:
Tupu
Mulle ainakin apteekin täti kertoi, että negatiivinen testi saattaa olla väärä, mutta positiivinen ei. Eli onnittelut kahdesta viivasta Tigulle, muuten en siis vielä onnittele :) Sama täti sanoi, että suositeltavampi olisi aamupissistä testata, mutta iltakin käy, kunhan ei ole litratolkulla juonut juuri ennen testaamista.
 
saga1982
Onnea Tigulle plussasta, pidetään peukut pystyssä, että kaikki menee hienosti! Hienoa, että saatiin plussaketju auki, toivottavasti pian tulis lisää...
Nyt sitten jännätään Krisseä ja Teteä.
 
tete91
tein äsken testin ja siinä oli haamu viiva! just sellainen joka juuri ja juuri näky! mut en viel usko todeksi sitä. haluan kunnon selkeän viivan siihen testi tulokseen eli ei saa vielä onitella. soitan tänään sille lääkärille joka määräs terolut kuurin että onko miten mahdollista tulla raskaaksi kuurin aikana.
 
Tigu
Tete, kyllä se hailakka viivakin positiiviseksi tulkitaan, joten eiköhän se ole tämän ketjun toinen plussa sitten :) Itse varasin varhaisultran viikolle 7. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja sinne asti päästään. Tahtoo käydä tuossa varhaisessa ultrassa, niin näkee, että onhan kaikki ok.

Mä voisin varovaisesti siirtyä lukemaan nuita plussanneiden ketjuja, mutta en taida vielä ihan uskaltaa siirtoa tehdä.
 
Krisse
Hurrrrrjasti onnea Tigulle ja Tetelle! :) Itsekin testasin tänä aamuna... heräsin siinä puoli viiden paikkeilla vessahätään ja ajattelin, että nyt tai ei koskaan. :D Ja semmoista varovaista plussaa näytti mullakin! Siis pregcheck-testissä ensimmäinen viiva oli täysin punainen ja selkeä, toinen sitten haaleampi, mutta selvästi näkyvä. Onko tuo teistä miten luotettava? Taitaa olla samanlainen haamu kuin Tetelläkin. Ei tätä osaa oikein vielä ajatellakaan... ja luottaisko yhteen testiin edes, kyllähän niitä täytyy lisää tehdä, oikein apteekkisemmoisia. Sekavat fiilikset... Huhhuijaa. :O
 
Tigu
Mahtavaa Krisse!!!!!! Mikä tahansa viiva on plussa, näin sanoi apteekin täti. Ja näin sanoi mulle hoitajakin kun varasin varhaisultran. Kunnon plussa-aaltohan tästä nyt tuli :-D
Miten muilla, onko jännäpäiviä lähellä? Käy Krisse ostaa apteekista joku toinen tesi ja testaa. Apteekissa sanottiin, että voi tehdä muustakin kuin aamupissasta varsinkin jos menkat jo myöhässä. Mulla ei oo vielä varsinaisesti myöhässä, tänään kp 27, eli tänään tai huomenna kai ne alkais (joskus alkaneet kp 26) ja testasin eilen ILTAPÄIVÄLLÄ plussan sillä clearbluella. Joten aikalailla on hormoonia jo elimistössä :)
 
Krisse
Kiertopäivistä puheenollen, siksi just vähän tuo haalea viiva epäilyttää, kun mulla tosiaankin on menkat jo reilusti myöhässä, luulis et hormonit ois jo aika korkealla... mutta uutta testiä vaan kehiin, sillähän se varmistuu. :)
Kieltämättä täällä jo vähän mietitään, et mitäs nyt. Mitä pitää tehdä ensin? Mitkä ruoka-aineet jättää pois ja mitä lisätä? Milloin varata neuvolaa? Miten ja milloin kertoa uutisia? Ja muuta vastaavaa. No en odota tässä ketjussa välttämättä vastauksia näihin, kunhan ilmineerasin että noille urille mun ajatukset heti karkasi. Jotenkin tosi tyypillistä. :D
 
Lilli-84
Hirmu onnea ja tarrasukkia Tigu:lle ja muillekin!!! :D

Minähän se olin juu joka ensin testasin ovis-testillä, sitten pakotin mieheni testaamaan sillä ja sitten vasta kun hänen näytti negaa niin testasin raskaustestillä...haha..Olemme mekin vähän hölmöjä kieltämättä, mutta ehkä sellaiseksi tulee kun tarpeeksi kauan yrittää, niin ei voi uskoa että se olisi totta kun haave toteutuu.. :)

Täällä ollaan ekassa neuvolassa oltu, mukava täti meillä on.. :) Eka ultra olisi 24.5. joten toivottavasti kaikki on sitten hyvin.
Vaikka emme ole mitään sydänääniä kuultu tai ultrattu vielä niin koko suku tietää jo, ja lisäksi pomoni ja pari työkaveria.. :D emme pysty pitämään salaisena tämä asia..

Kyllä se on hauskaa kuinka vielä jännäilee ihan hirmuisesti teidän puolesta.. :) Vaikka en käy yhtä usein lukemassa tätä ketjua enään niin silloin kun luen pitää aina aloittaa siitä mistä jäin ja niin jännää on kun alkaa tulemaan selkeitä merkkejä vastaan, sitten kun joku plussaa niin tulee kunnon JESSSSSSSSS!!! olo.. :)

Plussatuulia teille kaikille!! :)

Lilli ja choko 10+0
 
tete91
Mä soitin äskön neuvolaan ja se täti sano et kipu voi johtua siitä kuurista ja että se testi pitää tehdä uudelleen ku menkat loppuu.. Eli uusi yritys ku menkat loppuu ja jos jatkuu samat oireet niin sit pitää soittaa tk:hon päivystykseen..
Onnea krisse!
 
tete91
se näkemäni "haamu" tais olla harhaa koska tein tänään clearblue testin ja sain tuloksen "ei raskaana".. eli tällä kertaa ei tärpännyt. ne "oireet" jotka mulla oli niin ne tais olla joko itse keksimiä tai sen terolut kuurin aikaan saannoksia. nyt päätin että lopetan kuurin eli ens kuussa jännätään jos silloin tärppäis :)
 
marjutan
Onnea vaan kovasti! :)

Me juhlittiin miehen kanssa lauantaina häitämme, mentiin maistraatissa tosin jo viime vuonna mutta nyt sitten oli juhlat ja hääpuvut jne. Ja myöskin se hääyö, jolloin puuhaillaan juurikin sitä mitä hääyönä puuhaillaan ;)

Mutta tosiaan tuolloin lauantaina oli kp 25, joten taisimme olla "varmoilla päivillä" ehkäisyn suhteen. Tänään siis kp 27 ja menkat pitäisi alkaa vielä tällä viikolla. Sen jälkeen annetaan sitten mennä ilman ehkäisyä mikä päivä vaan.
 
Krisse
Onnea Marjutan naimakauppojen johdosta! ;)
Mulle näytti myöskin apteekin testi entistäkin selvempää plussaa, ja nyt sitten pää asiaankuuluvasti ihan pyörällä... :O Täytynee siirtyä tuonne odottajien puolelle, kunhan nyt alkaa käsittää ko. joukkoon kuuluvansa...
Tsemppiä ja plussia kaikille tänne, toivottavasti seuraatte pian perässä! Toivoo tosi hämmentynyt Krisse.
 
MaMaCat
Lämpimät onnittelut Tigulle ja Krisselle plussaamisesta ja Marjutanille naimakaupoista!

Mahtavaa, että saatiin plussaputki auki tähänkin ketjuun, on tuo lista näyttänyt tähän saakka vähän surkealta.

Minä olen tosiaan ihan julkisen puolen kautta hakeutumassa tarkempiin tutkimuksiin, alustavat verikokeet ja muut otettiin terveyskeskuksessa. Kätilöopistolta soitettiin ja saatiin aika tatta-da-daa! - marraskuulle :D
Todella vauhdikasta toimintaa tämä julkinen, täytyy sanoa... Noh, tässä odotellessa jatketaan harjoituksia, jos vaikka päästäisiin perumaan tuo aika vielä turhana...
 

Yhteistyössä