Eron helppoudesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja petetty
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

petetty

Vieras
Mietin kun täällä aina sanotaan, että heittäis miehen pihalle jos mies esim. ei tulisi yöksi kotiin, pettäis tai käyttäytyis muuten petturimaisesti. Olisko se tositilanteessa todellakaan niin helppoa? Mies tulee aamusta kotiin ja sanoo nukkuneensa tyttökaverin sohvalla --- ulos! Mies jää kiinni yksittäisestä kännipanosta ---- ulos! Mies ei suostu luopumaan liian läheisestä tyttökaverista ---ulos!

Onko eroaminen tosiaan niin yksinkertaista? Yksi virhe ja ero. Mitä väliä lapsista, mitä väliä vaikka laitetaan myyntiin yhteinen lasten koti. Ihmeellistä. Itse olen niitä ihmisiä, jotka ovat aina miettineet, että ainakaan lasten ollessa pieniä ei erota. Olisin luultavasti sallinut miehelleni kännimokat ja muunkin epätäydellisyyden. Luultavasti, vaikea sanoa tietysti miten tilanne olisi kehittynyt. Mun mielipide erosta on kuitenkin muuttunut, koska miehelläni on toinen nainen (eivät ole olleet sängyssä, ehkä) ja hän ei voi luvata mitään meidän avioliiton jatkuvuudesta. Mulla ei siis ole valinnanvaraa jos mies päättää heittää mut ulos. Lainoja on niin paljon, ettei kummallakaa olisi varaa erota. Lasten elämän jatkuminen mahdollisimman ennallaan olisi tietysti tärkeintä. Vaikea, vaikea asia. Omakin rakkaus mieheen on lopahtanut tämän asian takia ja molemminpuolinen kunnioitus puuttuu. Tästä on vaikea edetä myöskin jos mies pystyy unohtamaan tuon toisen naisensa. Mielipiteeni ja asenteeni suhteiden kestämisen suhteen on muuttunut, joudun katsomaan asioita aivan toiselta kantilta.

Mä en taas ymmärrä sitä että pitäisi elää sellaisen ihmisen kanssa, joka onkin aivan muuta, kuin on kuvitellut. (Siis jos mun rakas ihminen tekee esim.ns.kännimokan, mitä mun mielestä ei ole olemassakaan. Ihminen ei kännissäkään tee sellaista, mikä sille ei selvinpäin tulis edes mieleen) Pitäisi kohdata tuskansa esim pettämisen jälkeen päivittäin?? Katsoa ihmistä joka on voinut loukata sua niin syvästi? Ei se eroaminen helppoa ole, varsinkin jos toinen ei päästä irti. Pitäis kuitenkin miettiä kumpi parempi. Jos jonkun mielestä on parempi kärsiä ja jatkaa liitossa, missä kumppani on nöyryyttänyt, niin siitä sitten. Musta tuntuu,ja mä toivon, et mä en pystyis. Mieluummin niin et vanhemmat rakastaa niitä lapsia erikseen kun se et lapset vaistoaa vanhempien välit.

Ei ole niin helppoa. Minäkin sanoin ettei minua lyödä, että yksikin lyönti niin se on siinä. Toisaalta pidinhän minä sen, annoin anteeksi vain tönimistä, puristelua, heittelyä jne. Lyönnistä tulikin sitten ero.. Eikä ollut helppoa erota. Mutta helvetin tyytyväinen olen eroon, nyt olen saanut itsekunnioitukseni takaisin. Suosittelen sinullekin tuossa tilanteessa.

Mitä tekisitte vaimona, jos miehellä olisi ollut kuukausia kestänyt suhde toiseen naiseen, mutta mies ei haluaisi erota ja anelee mahdollisuutta saada yrittää avioliitossa uudestaan?
Ei olisi ensimmäinen nainen jota mies pettäisi...tehnyt sen joka suhteessa aikaisemminkin.

Minulle on. Jos toinen ei rakasta, en näe syytä jatkaa suhdetta. Ja rakkautta on kunnioittaminen, luottamus ja rehellisyys. Itselläni ei ole ongelmia parisuhteessa olla muitten kanssa vehtaamatta, joten jos toisella on, vehtailkoot toisessa suhteessa. Ne eivät ole mitään pikku virheitä vaan valintoja, ja se valinnan tekijä itse päättää onko välilä lapsilla tai muilla seikoilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Minulle on. Jos toinen ei rakasta, en näe syytä jatkaa suhdetta. Ja rakkautta on kunnioittaminen, luottamus ja rehellisyys. Itselläni ei ole ongelmia parisuhteessa olla muitten kanssa vehtaamatta, joten jos toisella on, vehtailkoot toisessa suhteessa. Ne eivät ole mitään pikku virheitä vaan valintoja, ja se valinnan tekijä itse päättää onko välilä lapsilla tai muilla seikoilla.

Sunkos äijä, jompikumpi exä, kävi kyttääs sun kirjoituksia täällä?

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:

Se ensimmäinen ja vissiin sen äiti, en tiedä kumpi enemmän. Saattaa ne kytätä vieläkin :xmas: Kui?

Se ensimmäinen ja vissiin sen äiti, en tiedä kumpi enemmän. Saattaa ne kytätä vieläkin :xmas: Kui?

Sen äiti? :o Just.

Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:

Sen äiti? :o Just.

Nojoo, se oli lukenut meidän erostakin ensin palstalta eikä sanonut moneen viikkoon mitään että tietää :whistle:

Yhteistyössä