Jos mies haluaa tulla mukaan teidän reissuun, niin silloin osaa myös tulla teidän luokse sinne missä itse olette... onhan tuo osannut mennä vanhempiensakin luokse mököttämään. Jos ei ole autoa, niin silloin on julkinen liikenne keksitty. Jos syyttää sinua siitä, ettei voi viettää lasten kanssa lomaa niin kerro, että hänellä on siihen mahdollisuus ihan milloin vaan.. ethän sinä ole millään tavalla kieltänyt/estänyt lähtemästä mukaan. Itse hän alunperin teki päätöksen lähteä pois niin, että alkuperäinen suunnitelma meni myttyyn..
jos alkaa sinua syyttelemään siitä, ettei saa lomailla lasten kanssa, niin toteat vaan että miehelläsi on mahdollisuus lähteä ihan milloin vain, vaikka viikonloppulomalle, lasten kanssa etkä ole esteenä.
Hyvä, että lopetit puhelun siihen pisteeseen, kun tuntui ettet saa pidettyä omaa pokkaa pidempään kasassa. Älä lähde mukaan miehen syytöksiin.. toteat vaan asiat niin kuin ne ovat sen enempää selittelemättä. Anna miehesi mesota rauhassa.. sitä hän ei tule valitettavasti ikinä lopettamaan. Tuli mieleen, että jos miehesi isä on samanlainen kuin miehesi niin onkohan miehesi kokenut lapsuutensa ajan samanlaista vähättelyä ja alistamista kuin mitä sinä nyt?? ja hän on varmaan nähnyt äitinsä kokevan tuollaista alentuvaa käytöstä? Miehellesi se on normaalia parisuhteessa tapahtuvaa viestintää (valitettavasti).. ei hän ehkä tajua, mikä hänellä menee vikaan ja todennäköisesti ei tule koskaan ymmärtämäänkään.
Sinä ilmeisesti ap alat vähetellen ymmärtää mitä olet saanut kokea. Oletko ajatellut sitä, että jos mieheesi on jäänyt tuollaiset jäljet ja tapa käyttäytyä parisuhteessa kiitos isänsä mallin.. niin mitä sinä annat perintönä lapsillesi pysymällä parisuhteessa?? Miehesi on lapsillesi esikuva siitä miten mies käyttäytyy parisuhteessa ja muita ihmisiä kohtaan. Haluatko, että poikasi (et ole kertonut lasten sukupuolta, joten oletan tässä kohtaa) kohtelee vanhempana omaa vaimoaan samalla tavalla kuin miehesi sinua.. tai tyttösi löytää miehekseen samanlaisen alistavan miehen?? Se miten parisuhteessa käyttäydytään on saatu oppina omasta lapsuuden kodista.. sen ainakin huomaan omassa elämässäni ja parisuhteessani. Onneksi olen löytänyt vierelleni puolison, jolla on saman tyylinen perhetausta ja tapa käsitellä ongelmia ja riitoja....