Vähän kerrallaan. Pidä ensisijaisesti huoli itsestäsi. Ajattele vaikka aluksi niin että huolisiko se mies sut takaisin tuossa kunnossasi? Pidä huoli itsestäsi, koska sinä olet ainoa ihminen jonka kanssa varmasti elät loppuelämäsi. Syö tarpeeksi, ulkoile, nuku riittävästi. Juttele ystäviesi kanssa ja jos tuntuu tosi pahalta, niin kannattaa mennä psykologille juttelemaan.
Minäkin olen toipunut särkyneestä sydämestä. Ero tuli yllättäen, minä luulin että me molemmat oltiin onnellisia :-/
Jouduin surun takia niin syviin syövereihin, että en uskonut siitä selviäväni. Välillä tuntui että huomista ei kertakaikkiaan tule. Tuntui kuin olisin ajelehtinut kylmässä ja pimeässä myrskyisellä merellä ja epätoivoisesti yrittänyt pitää päätäni pinnalla. En halunnut kuolla, mutta välillä luulin että nyt kertakaikkiaan kuolen suruun.
Mutta elämä jatkuu. Aurinko paistaa vaikket sitä juuri nyt näekään. Aurinko antaa voimaa, valoa ja lämpöä, elämää ja jonain päivänä sinäkin taas huomaat sen.
Minua auttoi se että juttelin ystävieni kanssa, mutta kirjoitin myös paljon ajatuksiani. Yhtenä päivänä mieleeni tuli yhtäkkiä yksi huono asia siitä miehestä! Ihanaa! Koska ihmismieli tekee helposti kepposet ja välillä tuntui kuin KAIKKI olisi ollut niin ihanan hyvin AINA. Mutta eihän näin ollut. Ero tulee jos molemmat eivät ole onnellisia. Ja lisäksi, AIVAN varmasti exässäsi on jotain vikaa, ainakin se että hän ei nähnyt kaikkea sitä ihanaa mitä sinussa on! Jokaisessa meissä on piirteitä jotka ärsyttävät ja ajan kanssa tulet huomaamaan että exäsi ei kuitenkaan ollut se maailman paras mies sinulle.
Koska ethän sinä oikeasti halua sellaista miestä joka on sinua noin moittinut? Sinä et ole hullu riiviö nainen etkä kamala ämmä, älä sellaisia usko vaikka hän niin sanoikin. Et sinä halua sellaista miestä joka käyttää tuollaista kieltä naista kohtaan. Opettele uskomaan että sinä olet maailman paras sinä, ja ihan varmasti -sitten joskus pitkän ajan kuluttua- huomaat että maailmassa on todellakin paremmin sinulle sopivia miehiä montakin. Sellainen löytyy, joka arvostaa sitä mitä juuri sinä olet, jota osaat tukea ja auttaa juuri oikealla tavalla, ja joka vaikka siivoaa kanssasi ennemmin kuin siitä moittii. Sellainen löytyy, joka haluaa juuri sinut ja joka saa sinusta esiin parhaat puolesi.
Mutta älä huoli, ei niistä tarvitse vielä välittää. Ajan kanssa sitten. Nyt pidä vain huoli itsestäsi. Minua helpotti myös se, että kun exä tuli mieleeni, päätin aktiivisesti olla ajattelematta häntä ja aloin ajatella jotain muuta, jotain mukavaa. Käytä tällä hetkellä kaikki se rakkaus, jota sinulla olisi annettavaa, ihan itseesi. Hemmottele ja huolehdi, rakasta ja hyväksy, kannusta ja auta. Itseäsi. Päivä kerrallaan. LUPAAN että yhtenä päivänä ei tunnukaan ihan niin pahalta enää.
*Tsemppihali*