Mies kettuilee kiloistani

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pulleroko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja eräs peräs:
vain pinnallinen ihminen ajattelee puolisonsa olevan aivan toinen ihminen, jos hänen ulkoinen habituksensa muuttuu.
Elät satu/mielikuvitus/harhamaailmassa.

Jos parisuhde on kiinni vaikka 20 liikakiloista, niin kovin ollaan heppoisin eväin yhdessä. Puhumattakaan siitä, miten heppoisin perustein on aikanaan yhteen menty.
Eväät ovat puolin ja toisin ne kriteeri joiden perusteella yhteen mentiin. Kaikilla meillä ne parinvalintakriteerit ovat.

Mitä sitä turhaa hukkaamaan aikaa tyyppiin joka häpeilee sinua, sen sijaan että tukisi ja kannustaisi. Luultavasti noilla muodoilla löydät miehen jolle kelpaat omana itsenäsi
Kyllä heitä löytyy joille kuka tahansa läskikasa kelpaa. Mutta parinvalinta ei ole noin yksisuuntainen prosessi.

Jussi

Tosiaan, jokaisella parinvalintakriteerit on omavalintaisia asioita. Siitä toki lähdemme.

Omakohtaisesti voin todeta, että omat krtiteerini ovat niin kovat, että pieni ylipaino ei tuntuisi missään. Se on asia josta voin helposti tinkiä, muusta en. Se on myäs asia joka saattaa muuttua vuosien myötä suuntaan tai toiseen. Junttimaisuus esimerkiksi vain tuppaa kasvamaan iän myötä..

Kauneus on katoavaista, kuten on kautta aikojen tiedetty. Sisäinen kauneus taas toivon mukaan lisääntyy vuosien ja eletyn elämän myötä.

Pitkässä parisuhteessa toisen ulkoista olemusta ei muuten edes muutaman kilon tarkkudella huomioi. Toinen on kaunis/komea omaan silmään ihan jatkuvasti, silmä katsoo kummasti ohi muutaman röllykän.

Kauneus on katoavaista
MIelestäni kyseessä ei ole kauneus, tunnen monta lihavaa naista jotka ovat kuvankauniita mutta mielestäni ovat ovat samalla kovin vastenmielisiä, eivät lainkaan viehättäviä saati puoleensavetäviä. Se johtuu siitä että en kykene mm rakastelemaan lihavan naisen kanssa, ajatuskin siitä iljettää minua.

Pitkässä parisuhteessa toisen ulkoista olemusta ei muuten edes muutaman kilon tarkkudella huomioi
Tässä ei ollut kyseessä muutama kilo vaan täydellinen katastrofi.

Jussi

Näkemättä aloittajaa livenä tuskin voimme käyttää hänestä määritelmiä "läskikasa" tai "täydellinen katastrofi", nolaamatta itseämme perusteellisesti.

Kukin kokee kauneuden tavallaan. Minusta kauneus on muutakin kuin sopusuhtaiset kasvonpiirteet.

Näkemättä aloittajaa livenä tuskin voimme käyttää hänestä määritelmiä "läskikasa" tai "täydellinen katastrofi", nolaamatta itseämme perusteellisesti.
.

Eiköhän tuollaisten sanojen käyttö kerro enemmän sanojasta kuin kohteesta. Ihan tilanteessa riippumatta.

Alkuperäinen kirjoittaja ohimennen:
.

Eiköhän tuollaisten sanojen käyttö kerro enemmän sanojasta kuin kohteesta. Ihan tilanteessa riippumatta.

Totta. Kertoo sydämen sivistyksen puutteesta.

Aloittajalle: kuulostat hienolta ihmiseltä ja kuten totesit itsekin, olet paremmassa kunnosssa ja tyytyväisempi itseesi nyt kuin laiheliinina.

Pidä kiinni omasta arvostasi. Maailma on täynnä ihmisiä jotka mielellään seurustelevat ihmisen kanssa joka on sinut kroppansa kanssa, hyväntuulisia ja hyväkuntoisia.

Sellaista seuraa löydät kyllä henkisesti aikuisista miehistä.

Kun itse tunnet olosi hyväksi, älä enää yhtään kuuntele ikäviä kommentteja.
Sano miehelle, että tällainen olen, ota tai jätä. Ja tee selväksi, ettet enää kuuntele noita ilkeyksiä.
Jos et kelpaa miehelle sellaisena kuin olet (olet taatusti aivan upea nainen kaikinpuolin) niin etsiköön mieleisemmän. Kyllä pärjäät paremmin pitkällä tähtäimellä elämässä kun sinun ei tarvitse kuulla itsetuntoasi latistavaa piikittelyä.
Ole oikeasti tiukkana ja tee loppu moisesta mollaamisesta. Useimmiten ne naiset, jotka on tosi upeannäköisiä, saavat omilta kumppaneiltaan kuulla tätä paskaa.
Taitaa ukot pelätä sitä, että löydätte paremman miehen, niin konstihan se on tuokin yrittää pitää oma eukko itsellään. Olisiko näin?
Jos haluaa "tappaa" naisensa seksihalut, on tämä menetelmä, mitä miehesi käyttää, yksi niistä tehokkaimmista. Siis haloo, miehet!!!

Alkuperäinen kirjoittaja ehkä totuuden siemen:
Haloo, jos olet suhteenne aikana lihonut 20 kg ja vielä itse elät siinä päiväunessa että suurin osa siitä on lihasta (jos on, niin FitnessExpo on lokakuun alusta ja pääset tyhjentämään palkintopöytää, mittaisesi kehonrakentajanaiset joilla suurin osa painosta on oikeasti lihasta kun ovat tavallisesti kisakunnossa n. 60-65-kiloisia "rääpäleitä"), niin kyllä siinä ehkä rupeaa hirvittämään.

Haloo itsellesi! Kehonrakentajat ja fitnessurheilijat laihduttavat epäterveellisen paljon juuri ennen kisoja, eivätkä he ole kisakunnossa muutamaa viikkoa kauempaa. Ei normaalinaisen rasvaprosentti voi olla lähellä kymmentä jatkuvasti. Mietis nyt vähän! Ap sanoi, että on tullut sekä lihasta että fläsää ja se on ihan uskottavaa. Helposti paino nousee, kun ruipelo alkaa punttaamaan, eikä se todellakaan tarkoita välttämättä mitään michelinvartaloista läsävuorta.

Alkuperäinen kirjoittaja Isoluinen:
Painosi perusteella olet lievästi ylipainoinen. Erikoista, että miehesi on kannustanut sinua hankkimaan massaa ja nyt sitten itkee kun et olekaan balleriinan mitoissa. Tahditon ja typerä mies, mutta et sinäkään voi tosiasioita kiistää. Ylipainoa on.

Ja mitähän painoindeksi kertoo liikunnallisesta ihmisestä? Aika monet urheilijat olisivat ylipainoisia painoindeksin mukaan...

Alkuperäinen kirjoittaja joo joo:
Tulee mieleen, että ukkosi haluaa tekosyyn (tulevalle tai käynnissä olevalle) pettämiselle tai sivusuhteelle. Ensin haukutaan oma muija niin maanrakoon, että suhde kuivuu ja seksielämä lakkaa ja sitten pettämisestä kiinnijäätyä valitellaan, että ei voinut mitään kun kotona on niin susiruma pihtariakka että se ajoi pettämään. Jossa vaiheessa useimmat muijat jo itsekin uskovat mokomaan aivopesuun. RYHTIÄ SISKOT!
Kyllä me suomitytöt olemme jotenkin muodottomia emakkoja. Ei se siis ole ihme, että emme pärjää kauneuskilpailuissa!

Samanlaisia säkkejä ovat kaikenmaalaiset ihmiset,miehet ja naiset.Nuorena tietysti on parhaimmillaan,vanhempana sitten rupsahdetaan,kuka enemmän kuka vielä enemmän kunnes kuollaan pois.Ei tämä tämän ihmeellisempää ole.Eläinmaailmassa ei tällasta rupsahtamista ole.Siellä asiat toteutuvat luonnollisesti.Aikuisista eläimistä ei ole helppo nähdä ikärakennetta.Viisvuotinen kissa ja viistoista vuotinen kissa ovat samannäköisiä.Ihmisissä kyllä huomaa noin suuren ikäeron.Siinä ei auta meikit eikä mikään.Peilin voisi kääntää toisinperin.

Alkuperäinen kirjoittaja sohfvfwis:
Samanlaisia säkkejä ovat kaikenmaalaiset ihmiset,miehet ja naiset.Nuorena tietysti on parhaimmillaan,vanhempana sitten rupsahdetaan,kuka enemmän kuka vielä enemmän kunnes kuollaan pois.Ei tämä tämän ihmeellisempää ole.Eläinmaailmassa ei tällasta rupsahtamista ole.Siellä asiat toteutuvat luonnollisesti.Aikuisista eläimistä ei ole helppo nähdä ikärakennetta.Viisvuotinen kissa ja viistoista vuotinen kissa ovat samannäköisiä.Ihmisissä kyllä huomaa noin suuren ikäeron.Siinä ei auta meikit eikä mikään.Peilin voisi kääntää toisinperin.

Jopa oli Sohvikselta hyvä kommentti (ei kettuilua). Kyllä se ikä vaan tuppaa näkymään eläimissäkin, karva harmaantuu ja askel ei nouse niin kepeästi. Mutta niitä ryppyjä ei näe eikä nelijalkaisen nahka roiku samalla tavalla kuin kahdella jalalla kävijän.

Nuori ihminen on kaunis. Nuori läskikin on kauniimpaa kuin vanha läski, samaten nuori iho, nuoret lihakset, nuoret kädet... Siitä kai se nuoruudentavoittelussa on kyse. Mutta kauneus ei ole pelkästään nuoruutta. Rakkauden kautta moni asia muuttuu kauniiksi.

Äitini kädet ovat kauniit. Oma arpinen vatsanahkani on kaunis. Vuosia kunnostettu rintamamiestalo on palatsi, työn ja vaivan sekä rahanmenon kauniiksi tekemä.

Nauttikaa elämästä. Itseään rakastaen saa enemmän elämää päiviin, toisiaan rakastaen ja hyväksyen vieläkin lisää. Lopulta me kuolemme ja fyysinen ruumis maatuu. Kiinteää vatsaa, kiiltäviä hiuksia, timmiä peppua ei kukaan vie mukanaan. Mutta kosketus, huolenpito ja rakkaus, ne pysyvät läheisten muistoissa ja niin kauan olet olemassa.

Jaah, ihan mielenkiintoisia vastauksia tuli. En kyllä ymmärrä esim Jussin kirjoituksia, mies vaikuttaa todella aggressiiviselta suhteessaan naisen vartaloon. Varmaan hieno mies puolisona kun nainen alkaa lähestyä viittäkymppiä..yhhyh. Vaikeaa käsittää miten paljon tunteita ihmisen rasvakudos voi herättää!

Oma mies on kyllä loukannut minua pahemman kerran, en olisi odottanut mitään noin törkeää kommentointia. Kavereille haukkumista pidän erityisen loukkaavana, enkä voi enää sanoa luottavani mieheeni. Asiasta on kasvanut niin iso kysymys minulle, että olen jo kertonut että lähden ellei hän muuta suhtautumistaan ja pyydä anteeksi. Lähdöllä uhkaaminen sai viikonloppuna mieheni itkemään ja puhuttiin pitkään siitä mikä mättää.

Miehen mukaan hän pelkää että annan itseni lihoa jo tämän ikäisenä liikaa (joka on kuulemma jo lähellä). Hassua tässä on se, että vaikka mies on haukkunut minua, hän on silti todella mustasukkainen kun liikumme esim. yöelämässä ja minua tullaan pokaamaan. Eli uskoisin, että kyseessä on miehen omat itsetunto-ongelmat, mutta hän on huomannut millä voi satuttaa minua ja jotenkin purkaa pahaa oloaan minuun. Kuitenkin kun puhuttiin hän sanoi että rakastaa minua ja pitää yhä ulkonäköäni viehättävänä. Ja ei minulla oikeastaan ennen mieheni kommentteja ole ollut mitään ongelmaa ulkonäköni suhteen, sillä mitä kauemmin olen puntannut, sitä parempi olo minulla on ollut. Ja kukaan muu ei ole kyllä läskiksi haukkunut, toki vahvalta näytän, mistä joskus on tullutkin miehiltä "amatsooni"-kommenttia.

Koska kysyntää näyttää riittävän ja omasta mielestä olen aivan sopivan kokoinen, en ajatellut alkaa millekään laihdutuskuurille. Ehkä vähän enemmän voin katsoa hiilareita, ettei ainakaan lisää kerry. Nyt minulla on kunnon rinnat, reidet ja lantio, mutta vyötärö löytyy ja lihasmassaa kuitenkin reippaasti ns. keskivertonaista enemmän. Ja jos kunto-ohjaaja pitää minua hyväkuntoisena, niin ei kai siinä kannata kauheasti miehen kitinää kuunnella. Jos ei kelpaa, niin sitten pistetään mies vaihtoon.

Jotkuthan tykkää vähän muodokkaimmista. En minäkään jaksais kiloja vahtivaa miestä katella vuosikymmeniä. Luultavasti sitä lihoo vielä enemmän jos lapsia alkaa väsäämään, että se vaan pahenee tuo haukkuminen. Mulla ei ole nyt liikakiloja, koska laihdutin raskauskilot pois jo monta v. sitten. Kyllähän tuo ukko silloin tällöin leikillään vitsailee, että varo lihomasta kun mättään synttärikakkua esimerkiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap.:
En kyllä ymmärrä esim Jussin kirjoituksia, mies vaikuttaa todella aggressiiviselta suhteessaan naisen vartaloon
Tykkään suhteestani naisen vartaloon, oikein hurjasti. Mutta jos tuo vartalo on läskin peitossa niin sitten minussa ei mikään toimi, ei siinä mitään agressiivisuutta ole.

Oma mies on kyllä loukannut minua pahemman kerran, en olisi odottanut mitään noin törkeää kommentointia.
Se mitä kerroit on hyvin kevyttä, kommentointi tulee aika varmasti terävöitymään merkittävästi. Kuulisitpa vain miten hän tuo ongelman ilmi (mies)kaveripiiriissään.

Koska kysyntää näyttää riittävän ja omasta mielestä olen aivan sopivan kokoinen, en ajatellut alkaa millekään laihdutuskuurille.
Lykkyä tykö! Reaaliteetit ja todellinen markkina-arvo tulevat kyllä sitten eteen kunhan panet miehesi vaihtoon. On sekin mahdollisuus että hän ehtii suorittamaan vaihto-operaation ensin.

Jussi

Minun mieheni painaa 135 kiloa..... enkä ikinä vaihtaisi toiseen, sen ihanampaa ja kultaisempaa puolisoa ja isää neljälle lapselleni en olisi voinut valita (hän on aina ollut ylipainoinen). Kyllä ottajia oli minullakin aikoinaan mutta onneksi ulkonäön perusteella en valintaani tehnyt nuorempanakaan.

Hänellä on sokeriarvot hyvät, kolesteroli ok eikä muutakaan kremppaa. Liikuntaakin harrastaa viikottain useamman kerran. Jos/kun terveys alkaa pettää, alan huolestua.

Ulkönäkö on kyllä totaalisen sivuseikka pitkässä suhteessa, toista on tietysti yhden illan keikat. Jollekin voi silloin kelvata hyvännäköinen tyhjäpää, kuten jussi.

kremppaa alkaa tulemaan siinä 50-vuotiaalle. Yleensä sydän pettää lihavilla miehillä. Mun äidilläni (yli 70 v.)oli ja on myös hyvät kolestroliarvot, vaikka sai sydärin keväällä. Edes ylipainoa ei ole. Pallolaajennus tehtiin.

Älä viitsi kutsua tätä hintelää onanoivaa jussia adjektiiveillä "hyvännäköinen". Jos tämä kaveri roikkuu naisten ihmissuhde keskustelu palstalla, se kertoo aika paljon miehen elämästä/ulkonäöstä ja ihmissuhdetaidoista. Hyvin sai myös unohdettua tosta viimeisestään että ap:n mies oli itkenyt ettei tämä "läskikasa/katastrofi" olisi jättänyt häntä..voi voi poloisia. Hyvä jude!

Valitseeko nämä miehet myös miespuoliset ystävänsä ulkonäon mukaan? Itselleni ystävieni ulkonäkö ei merkkaa mitään kunhan on hyvä tyyppi jonka kanssa on kivaa ja viihtyy ja ollaan samalla aaltopituudella. Sama toki puolison kanssa, jos aikoo kymmeniä vuosia yhdessä viettää.

Työkaverin 46-vuotias avomies kuoli viime syksynä sydäriin kesken aamiaisen. Ja joo, kiloja apaut 140 (ei tupakoinut tai juonut alkoholia). Duunikaveri onneksi heräsi itse siinä vaiheessa ja on laihduttanut jo parikymmentä kiloa ja alkanut liikkumaan.

Onhan se nyt ihan realiteetti, ettei 20 kilon painonnousu ole mikään "olen vähän lihonut"... Vaikka ulkonäkö voi 20 lisäkilonkin jälkeen olla ok, sitä ei näkemättä voi sanoa. Mutta silmään/korvaan särähti tuo lisääntynyt kilomäärä.

Muistan kun näillä palstoilla taannoin (taitaa olla jo viime talvelta) oli pitkä keskustelu aiheesta, jossa suhteen mies oli päässyt lösähtämään. Kyllä sielläkin naiset sanoivat, että seksi loppuu siinä vaiheessa jos toinen "päästää itsensä lihomaan".

Kyllä se vaan on tärkeää, millainen luonne ja arvomaailma kumppanilla on. Kannattaa ottaa hyvästi selvää ennen kuin alkaa pariutumista suunnittelemaan. Muuten voi ruveta inhottamaan niin, että läheisyydentunne tulee mahdottomaksi.