Erilaiset äidit...vittu, mä olen sanaton!

Status
Viestiketju on suljettu.
"vieras"
Hmm. Onkohan ne neuvolassa jättäneet jotain kertomatta -lapsia meillä on jo useampia joten luulis että innolla suosittelisvat ilmaista ehkäisyä :LOL:
Meillä ainakin terveydenhoitaja kysyi loppuraskaudessa että ollaanko mietitty synnytyksen jälkeistä ehkäisyä ja mitkä on suunnitelmat tulevien lasten suhteen. Sanoin että meidän lapsiluku on nyt toistaiseksi täynnä ja että olin ajatellut kierukkaa johon täti totesi että ensimmäinen kierukka tai kapseli onkin sitten ilmainen. Kannattaa kysäistä äitiysneuvolasta,aika monella paikkakunnalla on käytössä tuo systeemi että ensimmäinen on ilmainen,mitä googlella eilen nopeasti vilkaisin.
 
"aino"
Höpö höpö. Tuo 630 miljoonaa euroa oli vuonna 2010 maksetun toimeentulotuen määrä.

Lisäksi vuodesta 2005 vuoteen 2010 toimeentulotuen menot ovat kasvaneet järkyttävät 31 prosenttia, mikä Stakesin mielestä johtuu siitä, että toimeentulotuesta on tullut yhä enemmän pitkäaikainen tukimuoto, eikä lyhytaikainen, kuten alunperin oli tarkoitus.

Asian voi tarkistaa Stakesin tilastotiedotteesta www.stakes.fi/tilastot/tilastotiedotteet/2011/Tr43_11.pdf
Aivan, kiitos Mollie! Luulisi nimim. sosiaalialalla olevan hieman paremmain perehtynyt sosiaalialan kustannuksiin.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27444895]Meillä ainakin terveydenhoitaja kysyi loppuraskaudessa että ollaanko mietitty synnytyksen jälkeistä ehkäisyä ja mitkä on suunnitelmat tulevien lasten suhteen. Sanoin että meidän lapsiluku on nyt toistaiseksi täynnä ja että olin ajatellut kierukkaa johon täti totesi että ensimmäinen kierukka tai kapseli onkin sitten ilmainen. Kannattaa kysäistä äitiysneuvolasta,aika monella paikkakunnalla on käytössä tuo systeemi että ensimmäinen on ilmainen,mitä googlella eilen nopeasti vilkaisin.[/QUOTE]
Näin meni mullakin. Ja ei se kierukka nyt niin kallis ole, vaikka sen itse joutuisi maksamaankin. Kuparikierukkahan sen pitää olla, kun kerran hormoniehkäisy ei sovi. Jos on on varaa ostella noita Omppuja ja avaruuspesukoneita, niin kyllä kierukkaan pitäisi rahat riittää helposti.

Ja kondomipaketin saa jokainen ostettua. Näin ne muutkin tekee, vaikka se ei se mukavin vaihtoehto olekaan. Mä peräänkuulutan vastuuta. Kyllä tuon ikäisenä ja noin monen lapsen vanhempana pitäisi jo kantaa vastuu omista teoistaan. Näin tekee muutkin.
 
"Tuplaäiti"
Ihme joko-tai ajattelua, tuo että huudetaan että te työssäkäyvät, ettekö muka ota vastaa äitiysrahoja yms. Mä näen asian niin että töissä käydään jo niitä vaan suinkin on, ja niistä maksetaan veroja, joiden ansiosta joskus sitten saadaan jotain "takaisin", eli just äitiyspäivärahoja, äitiyspakkauksia, lapsilisiä, terveydenhuoltoa, päivähoitopaikkoja. Ja sit JOS käy niin huonosti että töitä ei olekaan niin sit hetkellisesti saadaan apua yhteiskunnalta ja tarvittaessa sieltä sossustakin. Mutta sitä en ymmärrä että vaan sanotaan että ei mua huvita käydä töissä, sossusta rahat. Ketä tässä nyt niin hirveästi huvittaa käydä töissä, mutta yhteiskunta nyt vaan toimii niin että itsensä on pyrittävä elättämään. Tsiisus. Tai no, siis ilmeisesti meidän yhteiskunta toimii niin että sossu maksaa jossei itseään huvita.
 
Suotakoon heille hifistelynsä joo, mutta eikö yleensä nimenomaan siitä elämänhallinnasta kieli se, että ostetaan sitä mihin on varaa? Ja mitä siihen kierukkaan tulee, niin mukavuudenhaluinen ei pitäisi olla ettei sen kortsun kanssa jaksaisi siihen asti pelata että saa rahan säästöön.
Mun puolesta jokainen saa elää niin kuin itselleen sopii, ei siinä. Pisti vaan korvaan jatkuva sossu, sossu ja rahasta puhuminen. Vai onko Erilaisten äitien tarkoitus nimenomaan tuoda esille eri toimeentulon tasoilla olevia äitejä?
 
"Johanna"
Johanna, pettikö miehes siis sua?? Voi että, toivon tosiaan ettei tuo ole totta. Mutta jos on, niin miten ihmeessä pystyit antamaan anteeksi?
Yleinen harhaluulo luultavasti johtuu siitä, että olimme erossa puolisen vuotta (avioeron harkinta-aika)
Vanille sai alkunsa eron aikana, joten emme me varsinaisesti erossa olleet missään vaiheessa, vaikka moni niin luuli
 
"Johanna"
[QUOTE="juu";27442806]Tosi paljon johanna vissiin ajattelet lapsias, kun lähdet revittelemään tollasella elämäntyylillä ihan televisioon asti. Se on kiva kun koulussa haukutaan sossupummeiks jne.[/QUOTE]

Ei ne lapset toisiaan pilkkaa ellei vanhemmat OPETA ja jos kuulen et on pilkattu ni menen kyllä ihan henkoht vanhempien jutulle. Täytyy olla vikaa pääs, jos opettaan lapsensa arvostelemaan muiden lapsia heidän vanhempiensa elämäntilanteen perusteella.
 
"vieras"
Tämä pariskunta oli uskomattoman raivostuttava! Täällä kyllä väännetään ja käännetään juridiikasta ja oikeuksista ja valinnoista, mutta eikö tämänkaltaisilla eläteillä tule mieleen moraali ja moraaliset valinnat? Meidän perhettämme mollataan ja haukutaan joka käänteessä eläteiksi vain siksi että mies on mamu. Olemme kuitenkin molemmat töissä ja omistusasuntoa maksellaan joten on varaa vain kahteen lapseen. Kaksi autoa on ylellisyytenä pakko olla kun pienempi ei saa hoitopaikkaa lähialueelta kun on kaiken maailman virikelapsia hoidossa vaikka vanhemmat ovat kotona.
Mekin ehdottomasti hyödymme hyvinvointivaltiosta ja verovaroista lasten hoidon ja koulutuksen sekä terveydenhuollon kautta, mutta eikö verovarojen pitäisi olla tarkoitettu juuri sellaiseen eikä työkykyisten ihmisten elättämiseen ja suuren lapsilauman tekoon?
 
E#li hyvin toimeentuleville ihmisille aina vaan keppiä eikä koskaan porkkanaa? Luuletko, että tänne jäisi yhtään veronmaksajaa pian elättämään ketään jos nyhdetään viimeisetkin etuudet pois niiltä hyvätuloisilta. Maailma on täynnä veroparatiiseja suomeen verrattuna ja työpaikkoja koulutetuilla vielä enemmän. Ei jäisi suomeen ketään, paitsi tietysti sen verran olisivat, että saisivat ilmaisen koulutuksen ja sitten menoksi. Ajatteletko yhtään mistä puhut? Suomea ei sen jälkeen enää olisi, ei tänne jäisi kuin pummit ja miten heille kävisi kun kaikki veronmaksajat lähtisi pois? Mitäs luulet.
Olipa napakasti sanottu :flower:
 
"Johanna"
Kuulehan pälä - me keskiluokka maksetaan noi tuet jo moeen kertaan veroina! Kerrankin saadaan jotain tasausta takaisinkin päin. Nimenomaan keskiluokka kustantaa kaiken hyvän tässä maassa. Me ollaan nämä etuudet todella _ansaittu_. oletko sinä? Herää epäilys.
Ja mun mieheni on sossupummi, kun saa vanhempainrahaa xD anna mun kaikki kestää!

Vai onko meidän perhe nyt sitten jo normaali, kun ei olla 2kk sossusta mitään saatu?
 
Miiiia
Kyllä oli parinkunta! Ei helkutti kun kaikki ajattelisi nuin niin mistä niiden eläiminen maksettaisiin? Onneksi kohta ei ole suomellakaan varaa maksaa tukia,jos sitten nuo elätitkin raahautuisi töihin!
 
Ristiriitaista?
Sossun asiakkaalla ei ole rahaa ehkäisyyn, mutta sossu Kelan kanssa korvaa lapsettomuushoidot lapsia haluaville. On siinä kuulemma joku pieni omavastuu, mutta enimmän osan korvaa sossu.

Ja tämän kertoi eräs läheiseni, joka suunnittelee lapsettomuushoitoa. Hänen ystäväänsä hoidetaan Sossun tukemana parhaillaan.
 
mama the strange
En ensin aikonut kommentoida tähän ala-arvoiseen lyttäämisketjuun ollenkaan, mutta pakko on ihan pikkuisen sanoa.

Toimeentulolain mukaan ehkäisy on huomioonotettava menoerä toimeentulotuessa. Eli se on sossun maksettava, kuten muutkin lääkärin määräämäät reseptilääkkeet.

Toisekseen, kun täällä meuhkataan sitä, että perheen olisi pitänyt säästää siihen sun tähän niin ainakaan meidän paikkakunnalla ei toimeentuloasiakkaalla saa olla säästöjä. Kaikki säästössä olevat varat vähentävät toimeentulotuen perusosaa.

Itsekin ole toimeentulotuella aiemmin vuosia elänyt ja tiedän, etteivät ne rahat sieltä itsestään tule. Se tässä ohjelmassa pisti kuitenkin silmään, tai oikeastaan korvaan, kun perheen isä sanoi ettei haluakaan mennä töihin ja heti seuraavaan hengenvetoon haaveiltiin siitä, että olisi varaa ostaa kaupasta ihan mitä haluaa. Kun ei se yhtälö ihan noin toimi.

Pesukonetta mäkin hiukan ihmettelin, mutta toisaalta, kyllähän ne rahansa (vaikka olisi toimeentulotukeakin) saa käyttää ihan mihin haluaa. Toiset kaatavat yhteiskunnan tuet kurkusta alas.
 
"Johanna"
jos mies pyörittää sitä sirkusta, niin mitäs sinä sitten teet kaiket päivät? ihan mielenkiinnosta, pahoittelen, jos olet jo kertonut tai olisi selvinnyt dokkarista, jota en tod. jaksanut katsoa.
Viittasin siihen, että mies on meillä nyt se vanhempainvapaalla oleva :) työkkärissä mietitään mitä mä tuun tekemään. Koulutus on ensisijainen suunnitelma, mutta työharjoittelu tai kokeilukin on käynyt mielessä.


Suosittelen teitäkin kaikkia lukemaan mun fb sivuilla julkisen julkaisun. Sen totuuden meidän elämästä ilman median vääristelyä.
 
En ensin aikonut kommentoida tähän ala-arvoiseen lyttäämisketjuun ollenkaan, mutta pakko on ihan pikkuisen sanoa.

Toimeentulolain mukaan ehkäisy on huomioonotettava menoerä toimeentulotuessa. Eli se on sossun maksettava, kuten muutkin lääkärin määräämäät reseptilääkkeet.

Toisekseen, kun täällä meuhkataan sitä, että perheen olisi pitänyt säästää siihen sun tähän niin ainakaan meidän paikkakunnalla ei toimeentuloasiakkaalla saa olla säästöjä. Kaikki säästössä olevat varat vähentävät toimeentulotuen perusosaa.

Itsekin ole toimeentulotuella aiemmin vuosia elänyt ja tiedän, etteivät ne rahat sieltä itsestään tule. Se tässä ohjelmassa pisti kuitenkin silmään, tai oikeastaan korvaan, kun perheen isä sanoi ettei haluakaan mennä töihin ja heti seuraavaan hengenvetoon haaveiltiin siitä, että olisi varaa ostaa kaupasta ihan mitä haluaa. Kun ei se yhtälö ihan noin toimi.

Pesukonetta mäkin hiukan ihmettelin, mutta toisaalta, kyllähän ne rahansa (vaikka olisi toimeentulotukeakin) saa käyttää ihan mihin haluaa. Toiset kaatavat yhteiskunnan tuet kurkusta alas.
Ei niitä säästöjä huomioida jos osoitetaan mitä niillä aiotaan hommata.
Ja esim omiin hautajaisiin saa olla säästössä arkun hinta käsittääkseni.

Jopa veronpalautukset voidaan olla ottamatta tulona huomioon,mikäli kerrotaan,että niillä aiotaan ostaa vaikka pölynimuri tai pesukone rikkinäisen tilalle.
 
"Sarana"
[QUOTE="Johanna";27445071]Yleinen harhaluulo luultavasti johtuu siitä, että olimme erossa puolisen vuotta (avioeron harkinta-aika)
Vanille sai alkunsa eron aikana, joten emme me varsinaisesti erossa olleet missään vaiheessa, vaikka moni niin luuli[/QUOTE]

Eli kiellät, että nykyinen miehesi oli eronne aikana jo kihlannut toisen naisen, joka kuultuaan, että olettekin edelleen "yhdessä" (eli mies pani molempia ja väitti sinulle, että käy äidillään yms vaikka kävi kihlatullaan) heitti hänet pihalle ja hän palasi sinun luoksesi?
 
"jeps"
E#li hyvin toimeentuleville ihmisille aina vaan keppiä eikä koskaan porkkanaa? Luuletko, että tänne jäisi yhtään veronmaksajaa pian elättämään ketään jos nyhdetään viimeisetkin etuudet pois niiltä hyvätuloisilta. Maailma on täynnä veroparatiiseja suomeen verrattuna ja työpaikkoja koulutetuilla vielä enemmän. Ei jäisi suomeen ketään, paitsi tietysti sen verran olisivat, että saisivat ilmaisen koulutuksen ja sitten menoksi. Ajatteletko yhtään mistä puhut? Suomea ei sen jälkeen enää olisi, ei tänne jäisi kuin pummit ja miten heille kävisi kun kaikki veronmaksajat lähtisi pois? Mitäs luulet.
Mä olen tästä ihan täysin samaa mieltä.
 
mua jäi kyllä ärsyttämään, kun sitä sossu-asiakkuutta tuotiin todella paljon esille... jatkuvasti sossu sitä ja sossu tätä. Olis voinu ohjelmasta jättää tuon pois ja keskittyä ihan muuhun.
 
mama the strange
Alkuperäinen kirjoittaja röppö;27445273:
Ei niitä säästöjä huomioida jos osoitetaan mitä niillä aiotaan hommata.
Ja esim omiin hautajaisiin saa olla säästössä arkun hinta käsittääkseni.

Jopa veronpalautukset voidaan olla ottamatta tulona huomioon,mikäli kerrotaan,että niillä aiotaan ostaa vaikka pölynimuri tai pesukone rikkinäisen tilalle.
Meillä on aina huomioitu veronpalautukset tuloina (vaikka oli todisteet, että niillä rahoilla korjataan invalidiperheenjäsenelle välttämätön auto). Lisäksi säästöt on vähennetty, vaikka mitä sanoisi. Mutta tämä on kyllä kunta- ja työntekijäkohtaista.
 
mama the strange
Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;27445437:
mua jäi kyllä ärsyttämään, kun sitä sossu-asiakkuutta tuotiin todella paljon esille... jatkuvasti sossu sitä ja sossu tätä. Olis voinu ohjelmasta jättää tuon pois ja keskittyä ihan muuhun.
Varmaankin tuo sossuasioiden korostaminen johtu ihan täysin ohjelman tavoitteesta näyttää perhe "sossupummina". Leikattu korostamaan juuri tiettyjä asioita.
 
"kool"
Veronmaksajien rahoilla elävät pitäisi passittaa töihin vaikka se ei kiinnostaisikaan. Lapset säälittävät tuleeko heistä samanlaisia työnvieroksujia.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä