Erilaiset äidit...vittu, mä olen sanaton!

Status
Viestiketju on suljettu.
"vieras"
[QUOTE="Johanna";27442647]Artikuloinko mä epäselvästi? Miten saat sen vaipan pysymään päällä jos 2vuotias ei sitä halua? Hän on iso tyttö, mutta vahinkoja sattuu. Kai se sit on kasvatuksesta kiinni.[/QUOTE]

olemalla se aikuinen perheessä.
miten sä oikeutat itselles jatkuvan lisääntymisen yhteiskunnan elättinä? ja vielä kun et ensimmäistä pystynyt hoitamaan?
 
Kfkkfkf
En vaan voi tajuta et mitä tää sekoilu taas on? Ootteko kateellisia Johannalle? Oikeesti kun saa tienata tosi paljon noin isona perheenä, jotta saa edes perus toimeentulon. Kuten aiemmin kirjoitin, niin perusosa varmaan jotain 2000e , siihen vuokra päälle (olettaisin että tuon kokoisella perheellä varmaankin 800-1000e)
Vesilaskut, sähkölaskut, lääkkeet, lääkärit. Kuinka moni tällä palstalla tienaa niin paljon?

Meillä on VAIN 2 lasta ja ei paljon aua jos vain toinen saa töitä. Tulot on silti yhtä suuret. Pakko molempien saada töitä tai siinä ei ole oikeesti mitään järjeä
 
Veronalainen
Todella ällöttävät, laiskanpulskeat pummit kertoo naureskellen, miten kondomi ei sovi ehkäisyksi, kun "seksi on kuin söisi karkkia käärepaperit päällä". Näytti molemmat maistuneen, ihan puistattavaa!

Noita erityislapsia pitää koko ajan olla tekemässä ja veronmaksajen taakkana oleminen ei edes hävetä. Minusta tuollaiset elämäntapaloserit pitäisi steriloida ensimmäisen lapsen jälkeen. Ja erityisesti silloin, jos yksi lapsi on jo huostaanotettu ja toista pukkaa.

En usko hetkeäkään, että kaikki ehkäisykeinot olisi kokeiltu ja havaittu sopimattomiksi. Uskon, että sieltä pullahtaa ponnistamatta(!) vielä kuusi tulevaa veroista nautiskelijaa.

Minä pyrin kasvattamaan lapseni niin, etteivät he edes tiedä, mitä tai mikä "sossu" on. Tämä vaatii hyvilläkin tuloilla säästäväistä elämistä ja viisaita valintoja, mutta ponnistelut alkavat tuottaa hyvää tulosta. Harmittaa V-kirjaimella, että tuon WT-perheen kaltaisia on olemassa :(!
 
[QUOTE="Johanna";27442626]Eihän ne sitä arkee pyöritä, kun päivät töissä ovat ;D

Nojoo tästä ei tuu loppua koskaan. Mulla on tuhansia kommentteja lukematta ihanku joulukalenteria avais :D yhtää ei tiä mitä tulee esiin.[/QUOTE]

Ai arki perheessä tapahtuu vain päivällä.... Entäs ne ihmiset jotka on vuorotyös, koska he saavat sitä arkea pyörittää?

Sori ny vain, mutta monia (esim. mua) ärsyttää todella paljo tuollaanen asenne töis käyviä vanhempia kohtaan. Kaikki ei voi eikä halua olla kotona vuosikausia eikä lapset rikki mee päivähoidos. Joillekki lapsille tekee suorastaan hyvää olla muiden seuras eikä vain nyhjätä kotona.

Mä oon ollu kotihoidos kouluikään asti (lukuunottamatta seurakunnan kerhoa) ja silti oon tälläänen. :LOL:
 
Mä en kyllä tajua mistä tuolla perheelle pitääs olla kateellinen. Ku taas jotkut vetää esiin tuon kateuskortin.

Mä en näe mitää kateuden aihetta siinä, että pykätään muksuja ku ei osata ehkäästä ja elämisen maksaa yhteiskunta. Joo kyllä mäki haluan monta lasta, mutta todellaki niin että mulla on ne varaa elättää itte. Sen takia en rupia opiskelevana yh:na tekemään lapsia vaikka vauvakuume onki varmaan krooninen. Riittää, että oon tukien varas yhden lapsen kans.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;27442678:
Ihan yhtä lailla työssäkäyvät pyörittävät arkea, kuin kotona olevatkin, eritavalla vaan.
Tämä pitää kyllä paikkansa. Kuopuksen kohdalla oikeus hoitovapaaseen päättyi 28.11.1994 ja siitä lähtien olen ollut töissä. Eikä ne kotityöt ja lasten kanssa olemiset siinä minnekään kadonneet. Vähemmän aikaa vain tehdä kaikki se, mitä piti tehdä. Yleensä sen ajan otti yöunistaan. Kotona ollessa ei ollut niin nokon nuukaa, oliko teletapilla eilistä sapuskaa paitansa rinnuksilla, mutta tarhaan viedessä piti olla puhdas paita. Mulla ainakin oli enemmän työtä silloin, kun hoidin työn lisäksi kodin. Rakastin sitä aikaa, kun oli hoidettavana ainoastaan koti.

Silti ymmärrän "Johannaa". Ei mulle työ ole niin tärkeää, että jos saman rahan saisin ilman työssäkäyntiäkin, niin heittäisin kyllä tämän läppärin salamana ikkunasta ulos. Mutta kun en saa, niin jatkan työntekoa :)
 
Mä en jaksa lukee koko ketjua putkeen. Mutta pakkp kommentoida. Taisin sivulle 9 päästä. Me tytön kanssa on eletty tytön elinaika 4v tuilla. Tosin mua se hävettää. En sitä huutelw. Minäkin päässyt eroon päihdepngelmasta 07 kun tuo ilmoitti tulostaan. Erosin tyrön isästä kun tyttö oli 1.5v tytt aloitti subjektiivisessa päivähoidossa "mun jaksamisen tukemiseksi" mä olen synnäisesti sairas. Puuttuu vastustuskykyä (synnynnäinen kromosomi sairaus) haluaisim kovadti tehdä jotain muutakin luin olla vaan. Mutta mulla keihkokuume 2-3 kk välein plus mahdolliset muut saoeaudet. Lisäksi olen yh lapsen isä palasi entiseen elämään. Tosin on nyy hoidossa ja tapaa lasta säännöllisesti. Mutta jos sairastun ei ole ikinä mua auttanut. Käskenyt mm antaa lapsi huostaan enemmin kuin hän tulisi auttamaan. No mutta mua ei kukaan huoli töihin. Nyt hain työpaja toimintaan. Toivottavasti pääsen.
Mutta vaikka itse elän minimi tuilla. En halua sairaspäivärahalle/ sairaseläkkeelle. Olin oikeasti tippuq penkiltä kun tytön isä keväällä alkoi kiikuttaa mulle lappuja mihin mun pitää merkitä päivät koska tyttö ollut hänellä. Paljollako olen osallistunut tapaamisten kuluihin. Kun sot lysyin et WHAT niin kertoi et saa tapaamisrahaa kun on lapsensa kanssa????? Kysyin et paljon? Sano et jotain 8e päovässä? Eli saa palkkaa kun tapaa lastaan!
 
"eee"
Mä en kyllä tajua mistä tuolla perheelle pitääs olla kateellinen. Ku taas jotkut vetää esiin tuon kateuskortin.

Mä en näe mitää kateuden aihetta siinä, että pykätään muksuja ku ei osata ehkäästä ja elämisen maksaa yhteiskunta. Joo kyllä mäki haluan monta lasta, mutta todellaki niin että mulla on ne varaa elättää itte. Sen takia en rupia opiskelevana yh:na tekemään lapsia vaikka vauvakuume onki varmaan krooninen. Riittää, että oon tukien varas yhden lapsen kans.
korjaus : sä et tee lasta koska sulla ei ole miestä siihen tekoon.
 
"Vieras"
[QUOTE="Terapeutti";27442361]Johanna- olet saanut paljon ohjeita.

Tuntuuko sinusta et kotain voisit alkaa tekeen nyt toisin?

Haluatko elämääsi muutosta?[/QUOTE]

Jos saisit elämänohjaus kouluttajan vierellesi tueksi/enkeliksi niin ottaisitko?

Kaipaatko muutosta vaikka se vaatisi uhrausta?
 
"vieras"
En jaksa lukea koko ketjua, mut saaks sossusta tosiaan rahaa jos ei vaan huvita mennä töihin? Luulin et pitää olla jokin oikeasti painava syy, että sieltä käkkylää irtoaa.
 
[QUOTE="eee";27442750]korjaus : sä et tee lasta koska sulla ei ole miestä siihen tekoon.[/QUOTE]

Meinaaks, että siihen tarvitaan mies jonka kans elää parisuhtees. :whistle:

Ei en halua tehdä lasta yksin joten seki on syy, mutta toinen syy on se, että en mä halua elää ison perheen kans sossun rahoolla. Mutta toisaalta en myöskää jaksa elää parisuhtees kenenkää miehen kans koska yksin on paljo mukavempaa eli pattitilanne.

Mutta siis raskauden alkuun saaminen ei olisi ongelma ilman parisuhdetta.
 
"juu"
Tosi paljon johanna vissiin ajattelet lapsias, kun lähdet revittelemään tollasella elämäntyylillä ihan televisioon asti. Se on kiva kun koulussa haukutaan sossupummeiks jne.
 
"Emmä"
En jaksanut kahlata tätä ketjua läpi, muuta sen tahdon sanoa, että lapset oli varsin ihania! Iloisia hauskoja ja juuri sellaisia kuin lasten pitääkin olla! ja hyvä että suomalaisetkin uskaltaa vielä perustaa ison perheen.
 
"Jenis"
Musta tulee vielä joku oikeistofasisti tän palstan seurauksena. Entisestä vasurihipistä! Ekaks aloin vastustamaan subjektiivista päivähoitoa, seuraavaksi alan vastustaa kaikkia vastikkeettomia tukia :D
 
Keittiönoita
[QUOTE="juu";27442806]Tosi paljon johanna vissiin ajattelet lapsias, kun lähdet revittelemään tollasella elämäntyylillä ihan televisioon asti. Se on kiva kun koulussa haukutaan sossupummeiks jne.[/QUOTE]
Noh, tämähän on oiva paikka meille vanhemmille näyttää, millaista käytöstä odotamme omilta lapsiltamme koulutovereihinsa nähden. Eli nyt se "en hyväksy koulukiusaamista" -aate voidaan siis itse kunkin perheessä ottaa ihan konkreettiseen käsittelyyn. Ja kyllä, sinunkin lapsesi haukkuu muita sossupummeiksi, jos olet moiseen haukkumiseen mallina :)
 
  • Tykkää
Reactions: Madicken04
minulla
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27442830:
Noh, tämähän on oiva paikka meille vanhemmille näyttää, millaista käytöstä odotamme omilta lapsiltamme koulutovereihinsa nähden. Eli nyt se "en hyväksy koulukiusaamista" -aate voidaan siis itse kunkin perheessä ottaa ihan konkreettiseen käsittelyyn. Ja kyllä, sinunkin lapsesi haukkuu muita sossupummeiksi, jos olet moiseen haukkumiseen mallina :)
ei oo tapana kiusata tai haukkua ketään.
 
"vieras"
En vaan voi tajuta et mitä tää sekoilu taas on? Ootteko kateellisia Johannalle? Oikeesti kun saa tienata tosi paljon noin isona perheenä, jotta saa edes perus toimeentulon. Kuten aiemmin kirjoitin, niin perusosa varmaan jotain 2000e , siihen vuokra päälle (olettaisin että tuon kokoisella perheellä varmaankin 800-1000e)
Vesilaskut, sähkölaskut, lääkkeet, lääkärit. Kuinka moni tällä palstalla tienaa niin paljon?

Meillä on VAIN 2 lasta ja ei paljon aua jos vain toinen saa töitä. Tulot on silti yhtä suuret. Pakko molempien saada töitä tai siinä ei ole oikeesti mitään järjeä
Katsos kun ihminen, joka on vastuuntuntoinen, tekee niitä lapsia sen verran, mitä pystyy elättämään. Pakkoko se on joka vuosi putkauttaa uusi maailmaan, kun ei entisiäkään pysty ITSE elättämään. Siihen ei se rakkaus riitä. Tarvitaan sitä rahaa.

Mun mielestäni on härskiä Johannalta kritisoida perheitä, joissa se toimeentulo ansaitaan itse ja se perhekoko määräytyy sen mukaan, mihin on varaa. Johanna puree siinä kyllä itseään ruokkivaa kättä, kun työtätekeviä äitejä kritisoi. Se on todella tyhmää, ylimielistä ja jopa halveksuttavaa.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27442863]Katsos kun ihminen, joka on vastuuntuntoinen, tekee niitä lapsia sen verran, mitä pystyy elättämään. Pakkoko se on joka vuosi putkauttaa uusi maailmaan, kun ei entisiäkään pysty ITSE elättämään. Siihen ei se rakkaus riitä. Tarvitaan sitä rahaa.

Mun mielestäni on härskiä Johannalta kritisoida perheitä, joissa se toimeentulo ansaitaan itse ja se perhekoko määräytyy sen mukaan, mihin on varaa. Johanna puree siinä kyllä itseään ruokkivaa kättä, kun työtätekeviä äitejä kritisoi. Se on todella tyhmää, ylimielistä ja jopa halveksuttavaa.[/QUOTE]

Tulee mieleen ihan käki. Munii munansa toisten lintujen pesään ja käenpoikanen syö enemmän kuin linnun omat poikaset yhteensä. Äiti-käki ei pistä tikkua ristiin hankkiakseen itse ruokaa jälkikasvulleen vaan muut hoitavat sen homman omien poikastensa kustannuksella. Joten joo,se mitä yritän tässä sanoa on se,että onhan se nyt helvetin röyhkeetä maata läsänä sohvalla ja nenää kaivellen naureskella että hohhohohhoo,muut vaan painaa niska limassa hankkiakseen rahaa perheelleen mut myöpä täällä maataan ja annetaan helvetisti rakkautta. Ihme loisia.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27442863]Katsos kun ihminen, joka on vastuuntuntoinen, tekee niitä lapsia sen verran, mitä pystyy elättämään. Pakkoko se on joka vuosi putkauttaa uusi maailmaan, kun ei entisiäkään pysty ITSE elättämään. Siihen ei se rakkaus riitä. Tarvitaan sitä rahaa.

Mun mielestäni on härskiä Johannalta kritisoida perheitä, joissa se toimeentulo ansaitaan itse ja se perhekoko määräytyy sen mukaan, mihin on varaa. Johanna puree siinä kyllä itseään ruokkivaa kättä, kun työtätekeviä äitejä kritisoi. Se on todella tyhmää, ylimielistä ja jopa halveksuttavaa.[/QUOTE]

:flower:

Näin juuri. Minunkin mielestä on ihanaa että ihmiset vielä tekevät suuria perheitä, mutta VAIN SILLOIN kun pystyy perheensä itse elättämään. ja työssäkäyvien pilkkaaminen on niin ruokkivan käden puremista..
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä