Epi-no Delphine Plus - välilihan venytystreeni - kokemuksianne pikaisesti!

Vieläkö jaksatte lukea kokemuksia? :) Sain kun sainkin itselle laitteen hankittua ja olen jo nyt tyytyväinen vaikka takana vasta muutama treenikerta.

1.treeni:
En saanut edes palloa sisään. Yritin väärässä asennossa (seisaalteen). Kylkiasento on itselle paras sisäänlaittoasento :p

2.treeni:
Koska edellinen treeni ei onnistunut, olin hieman varuillaan aloittamisessa. Pallo ei oikein pysy puoliksi ulkona puoliksi sisällä, joten annan sen mennä lähes kokonaan sisälle niin, että pystyn kuitenkin pitämään tapista kiinni. Välillä tuntuu kuin pallo liukuisi ulos, mutta ei se kuitenkaan niin tee. Pumppaaminen saa aika inhan "täytetyn" olon, mutta kun odottaa aina hetken pumppauksien välillä siihen tottuu ja paikat venyy.

Pumpattuani mielestäni tarpeeksi yritin alkaa ponnistamaan palloa ulos, mutta eihän se mahtunu :D Hankala asia onkin, ettei koskaan tiedä kuinka suuri pallo loppujen lopuksi on. Poistin vähän ilmaa ja ponnistin uudelleen. Paras asento ponnistukseen tuntuu olevan itselleni polvillaan ja nelinkontin. Kyljeltään on ihan kamalaa, puhumattakaan makuullaan. Pallo pompahti lopulta suhteellisen kivuttomasti ulos. Tulos oli 6cm - ympärys 19cm.

3.treeni:
Välissä ehti olla muutama päivä ja tänäänkin treeni jäi hieman kesken, kun en saanutkaan olla rauhassa :D Pumppasin samaan tyyliin kuin viimeksikin ja sitten kokeilin ponnistaa. Pallo tuntui tällä kertaa paljon suuremmalta, mutta päättäväisesti jatkoin. Hidastelin ulosponnistuksessa, ja aina kun olin pääsemässä pallon leveimpään kohtaan tuntui hieman kiristävää tunnetta. Muutaman kerran kun pallo oli liikkunut edestakaisin tuli yhtäkkiä tunne että nyt se tulee ja sieltähän se pulpahti :D Tuloksena 7cm - ympärys 22cm.

Ja se vauvan päänympärys on keskimäärin 35cm.. että kyllä tässä vielä saa tehdä töitä :whistle: Motivoi kyllä aika hyvin treenaamaan....
 
Treenikirjoitukset hieman jäivät osaltani, mutta synnytys meni hyvin, eikä epiä leikattu! Jee. Laitteesta taisi olla hyötyä :) Sain vain pari tikkiä jonnekkin sisälle, joita en edes huomannut ikinä ja pystyin heti istumaan ja toimimaan normaalisti :) Eikä kipuja ollut synnytyksen jälkeen. Vauvan päänympärys oli huikeat 38.5 cm! :D
 
Viimeksi muokattu:
EliEli: mihin lukemiin pääsit viimeisissä treeneissä? Itse ostin laitteen ja aloitin harjoittelun n. viikko sitten ja tunnun jämähtäneen tuohon reiluun 7 cm:iin :(
Pitänee vissiin lisätä treenejä kahteen kertaan päivässä.
 
MYYTY

Moi. Minulla olisi myös epi-no delphine laite myynnissä. 40€ sisältää postikulut. Olen käyttänyt laitetta huolellisesti ohjeiden mukaan ja puhdistanut sen niin hyvin kuin mahdollista. Yksityisviestillä kyselyt. :)
En tänne kirjoitellut miten treeni etenee, vaikka luinkin toisten kirjoituksia, mutta koin kyllä laitteen hyödylliseksi.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: norraa
Hei!
Myyn myös oman epi no delphine plus laitteeni. Muutaman kerran ehdin käyttää, olin järjettömän tyytyväinen! Apua sekä venytykseen että ponnistusharjoitteluun, etenkin jälkimmäisen koin todella hyödylliseksi. Ei minkäännäköisiä repeämiä.

Asianmukaisesti pidetty, tottakai. Alkuperäispaketissaan.
Hinta 45€ +postikulut. Yht. otot yksityisviestillä
 
Hei!

Laitoin sinulle yv:n.
Olen kiinnostunut ostamaan Epi no -laitteen.

terv. Emma_


Hei!
Myyn myös oman epi no delphine plus laitteeni. Muutaman kerran ehdin käyttää, olin järjettömän tyytyväinen! Apua sekä venytykseen että ponnistusharjoitteluun, etenkin jälkimmäisen koin todella hyödylliseksi. Ei minkäännäköisiä repeämiä.

Asianmukaisesti pidetty, tottakai. Alkuperäispaketissaan.
Hinta 45€ +postikulut. Yht. otot yksityisviestillä
 
Täältä löytyy vielä yksi Epi-no Delphibne Plus käyttämättömänä. Tilasin itävaltalaisen ystävän suosituksesta (siellä tämän käyttöä suositellaan...), mutta sattuneista syistä en sitten ehtinyt käyttämään joten pakkaus on vain avattu ja ohjeet luettu muttei käytetty. Onneksi synnytys meni hyvin vaikka venyttämisestä olisi varmaan ollut apua koska ponnistusvaihe pitkittyi tiukkuuden takia, mutta repeämiä ei tullut kuin pieni.
Hintapyyntö 60€, koska ei käytetty + postikulut tai treffit Helsingin keskusta-alueella.
 
Täältä myöskin suositus epi-no:lle. Lapsen päänympärys oli 37,5cm, ponnistusvaihe kesti 20min kun osasin heti ponnistaa enkä mennyt paniikkiin kiristävästä tunteesta ponnistuksen aikana. Ja mikä parasta, ei repeämiä. Söin istualtaan ruuat synnytyssalissa synnytyksen jälkeen enkä tarvinnut särkylääkkeitä, uskon että epi-no vaikutti tähän. Synnytyksen jälkeen ei ollut pidätysongelmia.

Neuvolasta sai odotusaikana ohjeet välilihan venyttämiseen sormien avulla, mutta ainakin itsestä se oli hankalaa ison mahan kanssa. Epi-no ajoi saman asian.
 
Minä kans liputan Epi-No puolesta! Pääsin muistaakseni harjoittelussa vain noin 8-9 cm, mutta ehdin harjoitella reilut pari viikkoa ja koin oppineeni tunnistamaan ponnistamisessa tarvittavat lihakset ja säätelemään niitä (eli pitämään jännitystä supistusten välillä, ettei pää luisu taaksepäin), sietämään paineen tuntua, ja varmaan siinä limakalvotkin parani kun sitä laitetta käytti siihen soveltuvan voiteen kans. Puhumattakaan siitä psyykkisestä puolesta, oli jotenkin varmempi olo mennä synnyttämään, kun pystyi ikään kuin harjoittelemaan ja valmistautumaan sitä varten. Niinpä kätilö ihmetteli miten ihmeessä sain ponnistettua avosuisena ja tosi hankalassa kulmassa vauvan pään imukuppikorkeuteen! No synnytys päättyi kuitenkin hätäsektioon, mutta ainakin sain kokeilla ponnistamista 1,5 tuntia ilman erityisiä vaurioita ja vauva pääsi oleilemaan synnytyskanavassa ja hankkimaan tarvittavat bakteerit:rolleyes:
 
Täältä löytyy vielä yksi Epi-no Delphibne Plus käyttämättömänä. Tilasin itävaltalaisen ystävän suosituksesta (siellä tämän käyttöä suositellaan...), mutta sattuneista syistä en sitten ehtinyt käyttämään joten pakkaus on vain avattu ja ohjeet luettu muttei käytetty. Onneksi synnytys meni hyvin vaikka venyttämisestä olisi varmaan ollut apua koska ponnistusvaihe pitkittyi tiukkuuden takia, mutta repeämiä ei tullut kuin pieni.
Hintapyyntö 60€, koska ei käytetty + postikulut tai treffit Helsingin keskusta-alueella.
Sininen_pilvi Mahtaako sinulla olla laite vielä myymättä? Olisin kiinnostunut ostamaan..

Kiisuli80
 
Myynnissä Epi no delphine plus- laite. Laite on alunperin ostettu Burmalta mutta se ei ehtinyt itsellä lainkaan käyttöön. Burmaa lainaten asiallisesti pidetty ja puhdistettu.
Hintapyyntö 45,00e sekä postikulut. Kyselyt yv:llä. :)
 
Hei!
Minulta löytyy jaettavaksi treenikokemuksia, mutta ei vielä tietoa siitä, miten ne tehosivat!

Minulla on nyt rv 38.2 ja kolmisen viikkoa olen treenaillut laitteella. Aloitin eka kerralla kuudesta sentistä ja tänään pääsin ympärysmittaan 28,8, mikä vastaa reilun yhdeksän sentin lävistäjää. (Huomasin treenien edistyessä, ettei tosiaan kannata luottaa pelkästään siihen silmämääräisesti määritettyyn halkaisijaan vaan mitata ympärysmitta ja laskea lävistäjä sen avulla.)

Minulla on takana yksi alatiesynnytys, josta sain ikävät repeämät mm. vauvan epäedullisen asennon vuoksi. Minut jouduttiin kursimaan kokoon nukutuksessa, ja ensimmäinen kuukausi vauvan kanssa oli aika rankka. Kivut olivat kovat ja vaikuttivat myös mielialaan. Siksi halusin nyt hankkia laitteen. Hinta ei tuntunut pahalta kun mietin, että mahdollisesti vältyn kokemasta samoja tuskia uudestaan.

Treeneissä olen tehnyt ohjeiden mukaan ensin kymmenen minuutin harjoitukset lantionpohjalihaksille kännykän treenikellosovellusta apuna käyttäen. Venytystreeniin otin mallia täältä palstalta löytämistäni kokemuksista ja teen aina kaksi peräkkäistä "pallonsynnytysharjoitusta" joista toisessa pumppaan palloon enemmän ilmaa kuin ensimmäisessä. Kirjaan tulokset laatimaani edistymistaulukkoon.

Olen vaihdellut asentoja. Mistään ei ole tullut ehdotonta lempparia, mutta pystymmässä asennossa treeni sujuu paremmin. Viimeksi minut "pakotettiin" synnyttämään selin makuulla ja toivon, että tällä kertaa asiat menisivät toisin ja voisin kokeilla pystyasentoa tai ainakin kontallaan oloa. Epi-no treenien myötä olen oppinut alapään lihasten hallintaa ja minulle on muiden kirjoittelijoiden tavoin syntynyt tuntuma siihen, miten lihaksia on käytettävä, jotta pallo (tai vauvan pää) liikkuisi haluttuun suuntaan. Tunnistan myös pisteen, jossa minun ei tarvitse enää ponnistaa, vaan on paras rentoutua ja antaa pallon vain liukua ulos.

Treeneistä on välillä jäänyt pieniä nirhaumia, jotka tuntuvat melko huomaamattomana kirvelynä alapäätä pestessä. Ne ovat kuitenkin parantuneet nopeasti kun olen pitänyt yhden välipäivän. Monesti treenaamisen jälkeen jää kehoon jännittynyt olo samaan tapaan, kuin minulle jäi edellisestä synnytyksestä (vaikka tietysti synnytyksen jälkeen olo tuntui voimakkaampana). Jos treenaan illalla, olen yleensä piristynyt treenin myötä. Tulee sellainen olo, että tarvitsisin hartiahierontaa voidakseni rentoutua ja rauhoittua kunnolla.

Jännityksellä odotan tulevaa synnytystä. Kaikkeahan voi sattua ja on paras pitää mieli avoimena. Minua mietityttää esimerkiksi se, miten harjoiteltu lihasten tunnistaminen ja käyttäminen onnistuu ponnistusvaiheessa. On kuitenkin aika eri asia käyttää lantionpohjalihaksia kotona omassa rauhassa keskittyen verraten siihen, kun on tosi kyseessä ja tuskalliset supistukset jylläävät. Miten sitä silloin osaa tai jaksaa itseään ja alapäänsä tilannetta tunnustella?

Toivottavasti pian tiedän siitä enemmän - odotan nimittäin synnytystä jo melko kärsimättömin mielin. Vauva saisi puolestani syntyä vaikka heti ensi yönä!
 
Täältäkin ylistystä Epi-no:lle! Treenasin yhteensä alle 10 kertaa ja pääsin 8cm asti. Vain 25min ponnistusvaihe, vaikka kyseessä käynnistetty synnytys. Tuntui, että tiesin mitä olen tekemässä, eikä tukaluus yllättänyt. Ei repeämiä, pieneltä nirhaumalta ei voinut välttyä mutta se parani nopeasti.

Laitteen saa itseasiassa pestyä ja desinfioitua tosi hyvin. Tiedoksi kauhistelijoille, ettei lääkäreilläkään ole eri tutkimusvälineitä joka potilaalle ;)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä