Epävarmuuttako se on? Vai pelkästään itsekeskeisyyttä? (vastaus toiseen aloitukseen)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surullista ettei voida hyväksyä ihmisiä sellaisina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja kysymys:
Miksi te olette noin kärkkäitä kun puhutaan ulkonäöstä??
Miksi Nainen ei saa olla Nainen? Miksi teidän mielestä on pinnallista ja typerää huolehtia itsestään? käydä kampaajalla?

Miksi nainen ei voi olla kaunis ilman meikkiä? Miksi tärkein asia itsestään huolehtimisessa on meikkaaminen?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi Nainen ei saa olla Nainen? Miksi teidän mielestä on pinnallista ja typerää huolehtia itsestään? käydä kampaajalla?

Miksi nainen ei voi olla kaunis ilman meikkiä? Miksi tärkein asia itsestään huolehtimisessa on meikkaaminen?

Ei se ole tärkein asia, mutta se tuo iloa elämään :)

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ei se ole tärkein asia, mutta se tuo iloa elämään :)

Eli koska se tuo iloa sun elämään ja sä olet esteetikko, sä katsot että sulla on oikeus sen takia arvostella ja vähätellä, aliarvioida muita jotka ei jaa samoja arvoja? Sun mielestä, koska sä ajattelet asioista eri tavalla, sulla on oikeus pitää sun tapaa, ja sitä kautta myös itseäsi, parempana kun jotain toista? Sun mielestä sulla on sen takia täysi oikeus sääliä toisenlaisen naisen miestä?

Ja turhamaisuus on melkein synonyymi itsekeskeisyyden kanssa :) Mutta edelleen, jos haluaa aina näyttää parhaalta mahdolliselta (meikit, hiukset, vaatteet, kynnet) niin eikö se teidän mielestä tarkoita sitä että et tykkää itsestäsi naturellina? Koska siitähän on kyse. Miksi muuten parantaisitte jotain mitä ei tarttis teidän mielestä parantaa? :)

Jokseenkin naurettavalta tuntuu jatkuva väittely siitä saako/pitääkö meikata ja onko se meikkaus merkki huonosta itsetunnosta vai ei...

koska minä pidän meikkaamisesta, en näe mitään ongelmaa siinä että meikkaan käytännössä joka päivä. Mua ei kaivele se, meikkaako joku toinen koskaan vai joka päivä vaikka olisi vain kotona yksin koko päivän. Eikä se edes kerro itsetunnosta mitään. Huonoitsetuntoinen ihminen kun voi myös ajatella niin päin että on turha laittautua mitenkään kun näyttää kaamealta joka tapauksessa...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ja turhamaisuus on melkein synonyymi itsekeskeisyyden kanssa :) Mutta edelleen, jos haluaa aina näyttää parhaalta mahdolliselta (meikit, hiukset, vaatteet, kynnet) niin eikö se teidän mielestä tarkoita sitä että et tykkää itsestäsi naturellina? Koska siitähän on kyse. Miksi muuten parantaisitte jotain mitä ei tarttis teidän mielestä parantaa? :)

Älä ap viitsi ihan oikeasti väännellä asioita ihan nurinpäin..

Poistatko sä ihokarvojasi tai käytkö sä kampaajalla tai värjäätkö hiuksia tai harjaatko ne aamuisin ja laitat jotenkin ,vaikka edes letille tai ponnarille? Sun logiikan mukaan se kertoo huonosta itsetunnosta ihan samalla tavalla kuin meikkaaminenkin ja siitä että sä et tykkää itsestäsi naturellina....

Hassua kun mulle ei ole todellisessa elämässä koskaan tullu väittelyä tästä asiasta. Toiset kaverini meikkaa joka paikkaan ja ovat muutenkin tosi tarkkoja ulkonäkönsä suhteen. Toiset taas eivät. Eikä meillä ole mitään ongelmia ja kärhämiä siitä koskaan tullu. Toisiamme arvostetaan ihan sellasina, eikä ihmetellä toisen tapoja.

Mä en enää ota kantaa sen suuremmin itse aiheeseen (toinen ketju riitti), mulle kun ihan sama, meikkaako joku vai onko naturelli. Tietysti perushygieniasta ja -siisteydestä huolehtiminen on kaikissa tyyleissä toivottavaa. :D

Sen sijaan neiti Apilalle tulin sanomaan, että tuon ekan (?) sivun pitkän vastauksen jälkeen ymmärrän jo ajattelutyyliäsi paljon paremmin! Toki ihmiselle on luonnollista se, mitä ympärillään on pienestä pitäen nähnyt ja mihin on tottunut. Mä en enää ihmettele sun ihmettelyäsi. :D

Alkuperäinen kirjoittaja neiti Apila:
Tämä malli on tullut äidinmaidossa ja suvunmaidossa. Äiti ja tädit mukaanlukien, suvussa on paljon kauneudenhoitoon liittyvää yritystoimintaa. Vaatteista meikkeihin. Ehkä juuri tämän takia, tämä asia on minulle niin hankala vääntää rautalangasta - laittautuminen on itsestään selvyys. Kun on pikkutytöstä asti nähnyt ympärillään huoliteltuja naisia ja katsellut korkojen kopinaa myyntitiskin takaa, sitä ajattelee, että niin se on kaikilla.

Meillä on yrittäjinä luotu paskaa monssa sukupolvessa ja siks mä kuljen paskasissa haalareissa. Kumma kun muut ei.

Alkuperäinen kirjoittaja noo:
Mitäs sillä meikillä yritetään näyttää/peittää/piilottaa???

Voi mooses teitä =) Se voi olla ihan omaksi iloksi ja miksei siis toistenkin. Mikä ihme itku, poru ja katkeruus monista kirjoittajista paljastuukaan. Jokainen tekee juuri kuten haluaa.

Alkuperäinen kirjoittaja noo:
Mitäs sillä meikillä yritetään näyttää/peittää/piilottaa???

no mitäs niillä vaatteilla sit piilotellaan? Entä onko kaikilla, joilla on tukka, jotenkin ruma pää, kun ovat sen piilottaneet?

Alkuperäinen kirjoittaja pellehermanninako pitäisi kadulla liikkua:o:
Entäpä mitäs arvoisa AP sanoo minun syystäni meikata:
Itselläni on keskellä nenää siis nenän päässä hämähäkkiluomi eli punainen piste. Täten joka aamu laitan nenään hieman meikkivoidetta ja puikkoa ja puuteria sipaisen koko kasvoille hieman.

AP on täällä kyllä päänä ja suuna, mutta ei sitten usksallakaan kommentoida tilannettani mitenkään. :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Kivaa, jos aiheutin jollekin ihan naurunpyrskähdykset aikoinaan, kun huonoissa vaatteissa meikittömänä olin äippäpolilla. Onhan se naurun asia, jos on niin kiire ettei ehi tukkaa pestä. Kyllä nyt kunnon äidillä menee tukka elävän lapsen edelle ai miten se oli.

Alkuperäinen kirjoittaja moi:
Kivaa, jos aiheutin jollekin ihan naurunpyrskähdykset aikoinaan, kun huonoissa vaatteissa meikittömänä olin äippäpolilla. Onhan se naurun asia, jos on niin kiire ettei ehi tukkaa pestä. Kyllä nyt kunnon äidillä menee tukka elävän lapsen edelle ai miten se oli.

Tuskin niillä kaikilla oli jokin kriisi päällä...

Yhteistyössä