Epävarmuuttako se on? Vai pelkästään itsekeskeisyyttä? (vastaus toiseen aloitukseen)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surullista ettei voida hyväksyä ihmisiä sellaisina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Alkuperäinen kirjoittaja proud to be me:
Mä meikkan JOKA PÄIVÄ, laitan hiukset JOKA PÄIVÄ, suihkautan hajuvettä JOKA PÄIVÄ vaikka olen pph ja työskentelen kotona. Puen myös kivat vaatteet JOKA PÄIVÄ. Ja ihan sen takia että haluan näyttää kauniilta enkä kotilehmältä. Miksi ihmeessä pitäisi antaa kaiken kauneudenhoidon olla kun on kotona? Kiva sitten kerran vuodessa meikata niillä vanhentuneilla meikeillä.....

Siis onpa fiksusti sanottu että muulla tavoin tekevät ovat kotilehmiä.

Ei voi kauhalla ottaa jos on lusikalla annettu :D

Mä meikkan JOKA PÄIVÄ, laitan hiukset JOKA PÄIVÄ, suihkautan hajuvettä JOKA PÄIVÄ vaikka olen pph ja työskentelen kotona. Puen myös kivat vaatteet JOKA PÄIVÄ. Ja ihan sen takia että haluan näyttää kauniilta enkä kotilehmältä. Miksi ihmeessä pitäisi antaa kaiken kauneudenhoidon olla kun on kotona? Kiva sitten kerran vuodessa meikata niillä vanhentuneilla meikeillä.....

Eli sun mielestä sä et ole kaunis ilman meikkiä ja hiustenlaittoa? Omasta mielestäsikö näytät kotilehmältä jos et noita tee? Surullista jos koet että et riitä omana itsensä.

Pliis, antakaa niiden hajuvesien olla päivittäisessä käytössä! Hajusteyliherkkiä on paljon, ja he eivät todellakaan arvosta sitä, että pitää kaikenmaailman pyykinpesuaineiden lisäksi haista vielä hajuvedellekin. Siistein ja kaunein ihminen on hajuton ihminen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en ymmärrä ollenkaan sitä, ettei voi lähikauppaankaan lähteä meikittä. Mutta ei kai mun tarvitsekaan.

Eikö tässä puhuttu ihan yleisellä tasolla? Mä voin lähteä lähikauppaan ilman meikkiä, ei mun elämä siihen kaadu. Yleensä kyllä tykkään (kevyesti) meikata.

Alkuperäinen kirjoittaja joopajoo:
Hyvä ku tuo aiheen otsikko jo kertoo, että huolitellut ihmiset ovat joko epävarmoja itsensä suhteen tai itsekkäitä =D Alko naurattaan jo otsikon perusteella.

Mun mielestä on ihan puoleen ja toiseen turha haukkua ihmisiä. Jos toinen on meikannut ym. ja haukkuu meikkaamattomia, niin on se mielestäni vähän naurettavaa. Jos itse taas ei jaksa esim. meikata ja muuta, niin ei se tarkota et pitää haukkua niitä, jotka jaksaa. Kaikille se huoliteltu ulkonäkö ei tarkoita samaa asiaa. Ei ole tosiaan itsekästä pitää itsestään huolta, vaan kyllä se jo ihan kuuluu velvollisuuten että käy suihkussa ja muuta. Ei tartu taudit. Sitten se, että kuinka hyvin huolittelee..on ihan itsestään kii. Joillekki riittää, että tukka on harjattu ja ponnarilla ja kasvot pesty..toiselle taas hiustenlaittaminen ja meikkaaminen kuuluu asiaan.

Näistä asioista on niin typerää tapella, kun ne on kuitenkin makuasioita. Eikä ne liity mitenkään uskaliaisuuteen tai epävarmuuteen. Jotkut ei uskalla piikkikoroissa+rohkeassa meikissä kulkea (koska kerää katseita, viimestään kun korot kopisee) ja toiset taas ei missään nimessä halua kulkea ilman meikkiä, koska kokevat olevansa ei-huoliteltuja.

Nämähän on aina ammatistakin kiinni. On vähän eri asia olla esimerkiksi stylisti tai vaikkapa asianajaja kuin sitten esimerkiksi kotiäiti tai raksamies. Eli tilanteen mukaan.

Riittää kunhan kaikki laittais ne vaatteet päälle julkisille paikoille mentäessä. Ja sekinhän on jo itsensä peittelyä periaatteessa =D Harvempi silti nakuna kulkee, edes kesällä.

Asiaa!

Alkuperäinen kirjoittaja tapahan se:
Mulle on meikkaamisesta tullut tapa. Olen meikannut niin monta vuotta, että tuntuu ettei oikein herää, eikä päivä oikein lähde käyntiin, jos ei aamulla vähän sipaise meikkiä. Vähän sama, jos jättäisi juomatta aamukahvin. Siitä on vaan tullut sellainen rutiini. Joskus, esim kipeänä en jaksa meikata, eikä minulla silloin ole yhtään huonompi itsetunto kuin muulloinkaan.

sama juttu meikkaan kyllä joka päivä olen tehnyt niin jo 20v,kotona olen niin en välttämättä laita itseäni...mutta en silti arvostele ihmisiä jotka ei meikkaa tai laita itseään.
huoliteltu voi olla myös ilman meikkiä

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Mä en ymmärrä ollenkaan sitä, ettei voi lähikauppaankaan lähteä meikittä. Mutta ei kai mun tarvitsekaan.

Eikö tässä puhuttu ihan yleisellä tasolla? Mä voin lähteä lähikauppaan ilman meikkiä, ei mun elämä siihen kaadu. Yleensä kyllä tykkään (kevyesti) meikata.

Sä voit, mutta monet muut ei.

Niin ja tuossa ketjussa johon mä tällä aloituksella viittasin, kritisoitiin niitä äitejä tai tulevia sellaisia, jotka oli äippäpolilla eli rinnastettavissa lääkärin vastaanotolla olemiseen, ilman meikkiä ja tukka laittamatta. Todellako sellaisessakin paikassa naisia on aikaa ja HALUA arvostella toisten ulkonäköä?

Entäpä mitäs arvoisa AP sanoo minun syystäni meikata:
Itselläni on keskellä nenää siis nenän päässä hämähäkkiluomi eli punainen piste. Täten joka aamu laitan nenään hieman meikkivoidetta ja puikkoa ja puuteria sipaisen koko kasvoille hieman.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Niin ja tuossa ketjussa johon mä tällä aloituksella viittasin, kritisoitiin niitä äitejä tai tulevia sellaisia, jotka oli äippäpolilla eli rinnastettavissa lääkärin vastaanotolla olemiseen, ilman meikkiä ja tukka laittamatta. Todellako sellaisessakin paikassa naisia on aikaa ja HALUA arvostella toisten ulkonäköä?

No mut se oli vaan huomio, ei siitä nyt tarvitse hernettä vetää ;)
Kyllä mä katselen ihmisiä..

Jaksaisitko sä ymmärtää sen että mun naiseus ja itsetunto ei tuu purkista tai kampaajalta? Eikä mun miehen rakkaus tai arvostus riipu ripsarista?

Ja jos tulisit mua arvosteleen vaikka kaupassa niin kumman luulet siinä itsestään tekemään hieman hölmön?

Takapirun sanat on kuin omalta kohdalta.

[/quote]

Jaksan ja ymmärrän. Nyt vastasin mikä minulle tekee sen naisellisen fiiliksen. Jaksatteko te ymmärtää sitä? Puhuin vain ja ainoastaan itsestäni - en arvostellut tai puhunut kenestäkään puolitutusta tai neuvonut ketään tekemään samoin. Eikö täällä saa sanoa enää sitäkään, mitä helkkari itse ajattelee tai tekee.

Siis onpa fiksusti sanottu että muulla tavoin tekevät ovat kotilehmiä.

Nuo tuohan on vaan samanlainen räikeä yleistys kuin se rivien välissä oleva viesti, jonka sinäkin annat ymmärtää hyvin selvästi, että itseään laittavat naiset ovat automaattisesti huorahtavia ylitällättyjä lunttuja.

Eli sun mielestä sä et ole kaunis ilman meikkiä ja hiustenlaittoa? Omasta mielestäsikö näytät kotilehmältä jos et noita tee? Surullista jos koet että et riitä omana itsensä.

ole aika pitkälle merkki alhaisemmasta koulutustasosta ja sivistyksestä. Mun tuttavissa ei ole ketään pinnallista, itseään tällinkiin ehostavia naisia, kaikki ovatkin kyllä korkeakoulun tai yliopiston käyneitä ja ylpeitä itsestään ja nimenomaan henkisestä kapasiteetistaan. Minusta hyvää feminismiä on sellainen, että nainen saa olla oma itsensä, ilman ulkonäköpaineita!

Miksi te olette noin kärkkäitä kun puhutaan ulkonäöstä??
Miksi Nainen ei saa olla Nainen? Miksi teidän mielestä on pinnallista ja typerää huolehtia itsestään? käydä kampaajalla?

Ap on ilmeisesti vain silmäillyt ketjua. Siellä olen ketjun aloittajana moneen kertaan ketjun edetessä korjannut käsitystä, että ei ole kyseessä vain äitiyspolin naiset. Siellä vain samalla kertaa näkee useita odottajia kerralla, josta koko ketju sai syntyideansa. Ok, oli virhe mainita missä tämän havainnon tein, puolet ketjusta on älähtelyä siitä, kuinka polin "asiakkaat" ovat vakavassa tilanteessa eivätkä ole ehtineet harjata hiuksia kuolemanvaaraan tms. takia.

Mä en ymmärrä miksi täällä aina puhutaan MEIKKAAMISESTA?!?! Mulle itsestään huolehtiminen on terveellistä ruokaa,liikuntaa,omaa aikaa,Putaat vaatteet ja siistit hiukset ja naama. Jos joku läski tunkee itelleen tiukat farkut,meikkaa ja laittaa tukan ni en tajua miten se vaikuttaa siihen kauneuteen tai itsestää huolehtimiseen. Ei naiseus ole siitä meikistä kiinni..mutta mä en halua että mun lihallinen temppelini mätänee käsiin,sitä ei meikillä piiloon saa. Vaatteet valitsen tarkasti sen takia että on kiva näyttää tyylikkäälle eikä sille kotilehmälle..

]

Ap on ilmeisesti vain silmäillyt ketjua. Siellä olen ketjun aloittajana moneen kertaan ketjun edetessä korjannut käsitystä, että ei ole kyseessä vain äitiyspolin naiset. Siellä vain samalla kertaa näkee useita odottajia kerralla, josta koko ketju sai syntyideansa. Ok, oli virhe mainita missä tämän havainnon tein, puolet ketjusta on älähtelyä siitä, kuinka polin "asiakkaat" ovat vakavassa tilanteessa eivätkä ole ehtineet harjata hiuksia kuolemanvaaraan tms. takia. [/quote]

Ihan oikeasti, repesin nauruun kun luin niitä selityksiä" kuolemanvaarasta" yms.
Eihän raskaana oleva nyt kertakaikkiaan ehdi tukkaansa kammata, tai pukeutua... :)

En jaksanut lukea tuota läkähdyttävää tekstiä mutta. Mä meikkaan jokapäivä, kävin kaupassa tai en. Minusta se on kivaa ja näytän kivalta meikattuna. Jopa varpaankynnsissä on aina lakkaa vaikka sitä ei kukaan talvella näe, paitsi perhe. Minulle on yhdentekevää meikkaako joku muu vai ei, samoin toisten karvat ei kiinnosta. Omani kyllä.

Näitä itsetunto asiantuntijoita täällä riittää eikä kenelläkään ole käsitystä koko asiasta.

Alkuperäinen kirjoittaja juu juu:
ole aika pitkälle merkki alhaisemmasta koulutustasosta ja sivistyksestä. Mun tuttavissa ei ole ketään pinnallista, itseään tällinkiin ehostavia naisia, kaikki ovatkin kyllä korkeakoulun tai yliopiston käyneitä ja ylpeitä itsestään ja nimenomaan henkisestä kapasiteetistaan. Minusta hyvää feminismiä on sellainen, että nainen saa olla oma itsensä, ilman ulkonäköpaineita!

Varmaan tunnemme korkeasti kouluttautuneet tyypit eri aloilta. Minusta se menee oikeastaan juuri päinvastoin, kaikki tuntemani korkean akateemisen sivistyksen saaneet kulkevat hyvin pitkälle huoliteltuina. On pakko näyttää ja käyttää jakkupukuja ja niin edelleen. Ovat myös hyvin tietoisia laatumerkeistä, matkustelevat työn puolesta paljon ja tekevät hankintoja ulkomailta.

Alkuperäinen kirjoittaja juu juu:

Vaikka älykäs ehkä oletkin et loista elämän viisaudella, viljelet streotypioita.
Ystäväni kyllä ehostavat itseään vaikka maistereita ovatkin, hassua eikö?

Heipsis!

Laajennan skaalaa: aamulla kävin neuvolassa, jossa sattuikin olemaan useita raskaana olevia ja pienten vauvojen äitejä. Kaikki näyttivät oikein hyviltä ja kauniilta. Tuntuivat huokuvan iloa ja huolehtivan itsestään. En olisi kiinnittänyt huomiota ellen olisi eilen tuota ketjua täältä lukenut.

En usko enää ollenkaan väitettä, että odottavat eivät jaksa itsestään huolehtia. Tai sitten olen maantieteellisesti kauniiden pienten lasten äitien ja odottajien alueella :D

Ja ei -kaikilla ei ollut meikkiä tai uusia muotikuteita. Siitä tuskin olikaan kyse.

]

Ap on ilmeisesti vain silmäillyt ketjua. Siellä olen ketjun aloittajana moneen kertaan ketjun edetessä korjannut käsitystä, että ei ole kyseessä vain äitiyspolin naiset. Siellä vain samalla kertaa näkee useita odottajia kerralla, josta koko ketju sai syntyideansa. Ok, oli virhe mainita missä tämän havainnon tein, puolet ketjusta on älähtelyä siitä, kuinka polin "asiakkaat" ovat vakavassa tilanteessa eivätkä ole ehtineet harjata hiuksia kuolemanvaaraan tms. takia.

Ihan oikeasti, repesin nauruun kun luin niitä selityksiä" kuolemanvaarasta" yms.
Eihän raskaana oleva nyt kertakaikkiaan ehdi tukkaansa kammata, tai pukeutua... :)[/quote]

Mää en enää uskalla nauraa millekään täällä. Voi saada puukkoa keuhkoon. Tai ainakin nimimerkin selkään..

no, mulla on huono itsetunto. ja se johtuu pitkälti mun erittäin huonosta ihostani, jonka takia mun on meikattava joka jumalan päivä että kehtaan edes postilaatikolla käydä. en jaksaisi millään aina, mutta on pakko. tukan laittamisestakin pääsee sillä, että pistää pannan/huivin/pipon päähän, mutta naama näkyy aina.

Yhteistyössä