Epätervettä painonpudotusta

Ei, kyllä lihavankin kannattaa laihduttaa. Lihavuus ei ole normaalitila.
Lihavuus on täysin normaalia. Miksi muuten ihmiselle (ja eläimille) olisi kehittynyt rasvasolukko? Lihavuus lisää tiettyjä riskejä, mutta se ei ole sairauksien syy, kuten monet kuvittelevat.

Ihminen (kuten eläimetkin) laihtuvat, kun kehon biokemia (leptiini, ghreliini jne) ovat kunnossa. Eläinkin siis jättää syömättä, jos ravintoa on ympärillä saatavilla reilusti. Ihminen ei jätä, koska biokemia on sekaisin.

Sumopainijat poislukien, kukaan ei halua olla lihava. Siitä pitäisi lähteä.
 
Oon syöny puolitoista pakettia riisikakkuja ja juonu kolme mukia kahvia tähän asti tänään (eilen). Aina parin-kolmen tunnin välein 2-4 niitä. Eipä oo ollu mikään kauhee nälkä ja lääkkeitäkään en siis oo tänään tarvinnu kuin aamulla menkkakipuihin.
Vaikuttaako kofeiini sinuun diureettisesti (pissattaako)? Muistathan korvata nestehukan. Sopiva määrä nestettä on silloin, kun virtsa on oljen keltaista. Kirkas virtsa tarkoittaa liikaa juomista, tumma virtsa liian vähäistä (ja tosi tumma maksavikaa).
 
Vaikuttaako kofeiini sinuun diureettisesti (pissattaako)? Muistathan korvata nestehukan. Sopiva määrä nestettä on silloin, kun virtsa on oljen keltaista. Kirkas virtsa tarkoittaa liikaa juomista, tumma virtsa liian vähäistä (ja tosi tumma maksavikaa).
Kyllä mä juon tosi paljon. Eilen meni 3l fun lightia. Olin kyllä vähän pettynyt kun aamupaino oli sama kuin eilen :/
 
Sinä se tykkäät kovasti hermomyrkystä :) ... ja joo, ihmisellä on mekanismit, jotka estää painon putoamista vaikka et söisi mitään. Jossain vaiheessa ne kyllä murtuvat, ei huolta.
Mä juon aina paljon, paitsi jos on tarjolla pelkkää vettä, piimää, maitoa tai teetä. Itseasiassa luulin, että mun ois vaikeempi tottua tohon mehuun limsojen sijaan, mutta ihan hyvää toi on, eikä mua haittaa aspartaami.

Tänään syönyt tähän mennessä kaksi jugurttia ja juonu kolme mukia kahvia.
 
Mä juon aina paljon, paitsi jos on tarjolla pelkkää vettä, piimää, maitoa tai teetä. Itseasiassa luulin, että mun ois vaikeempi tottua tohon mehuun limsojen sijaan, mutta ihan hyvää toi on, eikä mua haittaa aspartaami.

Tänään syönyt tähän mennessä kaksi jugurttia ja juonu kolme mukia kahvia.
Opettele makeasta pois. Minä en ole vuosiin kaivannut makeutta missään. Marjat jne maistuu sopivan makeilta. Jogurtti maistuu suorastaan ällöttävän makealta (12 g/hh per 100gr).
 
Opettele makeasta pois. Minä en ole vuosiin kaivannut makeutta missään. Marjat jne maistuu sopivan makeilta. Jogurtti maistuu suorastaan ällöttävän makealta (12 g/hh per 100gr).
Ei pysty, oon sokerihiiri, tosin makeutusaineet kelpaa yhtä hyvin. Kahviin en kyllä tunge muuta kuin maitoa.

Paino pudonnut nyt 4kg (y). Huomenna (tänään) olisi seuraava ravintoterpan tapaaminen. Tänään syöny kaksi jugurttia ja cesar valmissalaatin ilman crutonkeja. Kaupassa teki niin mieli ostaa keksejä tai suklaata, mutta en ostanu :p.Mun näläntunne on melkein hävinny ja samalla suurin osa vatsakivuista ja pahoinvoinnista eli kai tätä FODMAPia olisi hyvä noudattaa jatkossakin.
 
paula pitää pinnalla
Ei pysty, oon sokerihiiri, tosin makeutusaineet kelpaa yhtä hyvin. Kahviin en kyllä tunge muuta kuin maitoa.

Paino pudonnut nyt 4kg (y). Huomenna (tänään) olisi seuraava ravintoterpan tapaaminen. Tänään syöny kaksi jugurttia ja cesar valmissalaatin ilman crutonkeja. Kaupassa teki niin mieli ostaa keksejä tai suklaata, mutta en ostanu :p.Mun näläntunne on melkein hävinny ja samalla suurin osa vatsakivuista ja pahoinvoinnista eli kai tätä FODMAPia olisi hyvä noudattaa jatkossakin.
Sulla kuitenkin on ollut vatsakipuja? No, vaihda ihmeessä luomuhunajaan ne mautusaineet, kun sitä saa kaupasta vielä! Pahoinvointi voi ohtua siitä maissiölystä, mitä sun kahvimaidon vitamiinivalmisteessa on - siis ainakin Valion tuotteissa. Pienistä asioista on kiinni kaikki. Katso:
 
paula pitää pinnalla
En minäkään osaa verkkoja pauloittaa. Mut siitä tämä nikki nyt.

Äitini isä oli kalastaja - ikinä en ole tavannut. Mut kai siitä jotakin on minussakin:)
 
vierailija
Ei pysty, oon sokerihiiri, tosin makeutusaineet kelpaa yhtä hyvin. Kahviin en kyllä tunge muuta kuin maitoa.

Paino pudonnut nyt 4kg (y). Huomenna (tänään) olisi seuraava ravintoterpan tapaaminen. Tänään syöny kaksi jugurttia ja cesar valmissalaatin ilman crutonkeja. Kaupassa teki niin mieli ostaa keksejä tai suklaata, mutta en ostanu :p.Mun näläntunne on melkein hävinny ja samalla suurin osa vatsakivuista ja pahoinvoinnista eli kai tätä FODMAPia olisi hyvä noudattaa jatkossakin.
Jos on pakko kituuttaa noin vähällä, niin söisit edes mahdollisimman ravintorikasta ruokaa. Bulimiahan sulle varmaan puhkeaa, vai onko jo puhjennut? Sorry, en sun historiaa tiedä.
 
Päivitys:

En oo enää niin ahdistunu ja ruokafocusoitunut. Mulle alotettiin yks vanha lääke uudestaan, kun mun tilanne meni tossa välissä todella huonoks. Siitä lääkkeestä on ollu apua. Oon nyt laihtunu noin 6kg eli tahti on selvästi hidastunu, mutta paino on edelleen laskussa. Syönkin nykyään taas vähän enemmän. Ravitsemusterapiasta on myös ollu paljon apua. Harmillisesti vaan voi olla, että ens kerta on vika tapaaminen ainakin tällä erää. Eli välillä meni jo aivan päin persettä, mutta nyt näyttää taas paremmalta.
 
vierailija
Noo ... toiset lihoo noilla lääkkeillä 40+ kiloa ja usein tulee kaupan päälle diabetes. Muistaakseni noin 700 000 syö masennuslääkkeitä tässä maassa ja sitten ihmetellään, miksi ihmiset lihoo (eikä erotella tilastoissa mitenkään, vaan syyllistetään lihavat)! Riittää, kun katsoo millä tavoin serotoniini osallistuu nälän hallintaan http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21390463

... ja sitten joku IDIOOTTI vielä kuvittelee, että "joo, serotoniinin PUUTE on syy masennukselle".
https://ssristories.org/

Kirjassa Tappava psykiatria ja lääkinnän harha on monta muuta linkkiä. Ei ne lääkityksen aloittaneet taida pystyä lukemaan yhtään mitään enää?
 
vierailija
Tosi kiva... Lääkäri oli kirjottanu kantaan ihan muun asian yhteydessä, että oon obeesi eli lihava :'(. En ees oo kuin lievästi ylipainoinen. Oon ihan hajalla. En syö enää ikinä... Enkä ookaan syöny mitään sen jälkeen kun luin ton eli aamulla ja en ajatellut huomennakaan syödä, mutta tunti kerrallaan. V*ttu kukaan ei enää ikinä sano mua lihavaksi joka tietää mut irl!
 
vierailija
Tosi kiva... Lääkäri oli kirjottanu kantaan ihan muun asian yhteydessä, että oon obeesi eli lihava :'(. En ees oo kuin lievästi ylipainoinen. Oon ihan hajalla. En syö enää ikinä... Enkä ookaan syöny mitään sen jälkeen kun luin ton eli aamulla ja en ajatellut huomennakaan syödä, mutta tunti kerrallaan. V*ttu kukaan ei enää ikinä sano mua lihavaksi joka tietää mut irl!
Laihdut paremmin kun syöt jotain, esim. tomaatteja ja omppuja.
 

Yhteistyössä