Epätervettä painonpudotusta

Pitkään aikaan ei ookaan tullut postattua. Moi niille, jotka ehkä muistaa mut :)!

Oon pudottamassa painoa, mutta touhu ei tavalliseen tyyliini kuuluen ole kovinkaan tervettä. Toimivaa se tuntuu olevan kuitenkin, vaikka vasta viikko takana tätä kituuttamista, niin paino pudonnut jo 2kg. Päivässä syön pari palaa leipää pelkän levitteen kera ja pari jugurtttia, loput energiat tulee kahvista maidolla. Vatsa huutaa nälkää, mutta se hiljennetään lääkecoctaililla, johon kuuluu särkylääke, pahoinvointilääke ja närästyslääke, ehkä joku noista syömisistä ja kahvia, paljon kahvia :coffee:. Jotain ahdistuksenhallintaa tää kaiketi on. Oon niin väsynyt ja silti niin levoton samaan aikaan.

Seuraava terapiatapaaminen 14.1. ja ravitsemusterapia 12.1. Pari kertaa nyt käyny tuolla ravitsemusterapeutilla. Mun pitää nyt olla tosi rajoittavalla ruokavaliolla, kun testataan, että mistä ruoka-aineista mun ärtyvä suoli ärsyyntyy. Tänään eka päivä sitä. Eniten kaipaan alkoholia :cry:. Juominen oli kans ahdistuksen hallintaa tässä viimeaikoina. Ruokapäiväkirjan pitäminen taitaa olla yks syy, miks oon nyt niin hirveen lihomispelkoinen ja tunnen itseni niin lihavaksi. Muitakin syitä toki on :poop:. Tänään onnistuin löytämään yhden pro-ana fooruminkin. Saa nähdä tuleeko käytyä siellä useamminkin jatkossa.

Kommentteja?
 
Massa on pienentynyt 2kg, joka sisältää nesteen lisäksi kaikkea muutakin, lihaskudosta ja ehkä tilkan läskiäkin.

Väittäisin, että noilla rohdoilla vanhenet aika nopeasti (oksidatiivinen stressi -> telomeerien lyheneminen -> syövät) ja voipi olla, että vaihdevuosivaivat iskevät päälle - tai ainakin hormonaaliset ongelmat.

Mutta go ahead, kerro vuoden päästä miten pyyhkii.
 
vierailija
Tuolla ruokavaliolla laihdut ehkä hetkellisesti, mutta sen jälkeen kun tuollainen syöminen loppuu(ja joskushan se väistämättä loppuu) kehosi oikein hamstraa kaiken rasvan ja lihot entistä herkemmin.
Et voi enää koskaan syödä normaalisti lihomatta.
Sitäkö siis tavoittelet, entistä lihavampaa ulkomuotoa?
Muutenhan tuo viestisi on samaa lapsellista ruikutusta, saa olla aika tyhmä ihminen että vetää närästyslääkkeitä, itkee vatsa-/ja suoliongelmia ja samaan aikaan kiskoo kahvia.
Joku narsistinen persoonallisuushäiriöhän sulla täytyy olla.
 
Suoli ärtyy ainakin noista lääkkeistä.
Joo ... no, ruisleipä #1 ärsyttäjä, sitten kahvi (jos suolisto ei ole kunnossa), karrageenillä vielä lisätään tulehdusta (jogurtissa mahdollisesti) ja sitten tuotetaan HAPOTON maha, joka on ehdottomasti pahempi asia kuin liikahappoinen maha .... ja sympaattinen/parasympaattinen hermosto huutaa hoosiannaa, kun välillä vedetään psykoaktiivista ainetta (kofeiini) pilvin pimein ja toisaalta keho haluaisi korjata itseään levossa ... ei ihme, jos vähän väsyttää :)
 
Tuolla ruokavaliolla laihdut ehkä hetkellisesti, mutta sen jälkeen kun tuollainen syöminen loppuu(ja joskushan se väistämättä loppuu) kehosi oikein hamstraa kaiken rasvan ja lihot entistä herkemmin.
Et voi enää koskaan syödä normaalisti lihomatta.
Sitäkö siis tavoittelet, entistä lihavampaa ulkomuotoa?
Muutenhan tuo viestisi on samaa lapsellista ruikutusta, saa olla aika tyhmä ihminen että vetää närästyslääkkeitä, itkee vatsa-/ja suoliongelmia ja samaan aikaan kiskoo kahvia.
Joku narsistinen persoonallisuushäiriöhän sulla täytyy olla.
Tää on ehkä paras yhteys, mihin oon kuullu ton narsistin heitettävän :LOL:. Ja kahvi ei muuten kuulu niihin aineisiin, mitkä voi ärsyttää ärtyvää suolta, ihan näin vaan tiedoksi ;). Enkä mä mennyt sinne ravintoterapiaan itkemään vatsavaivoja vaan puhumaan mun vammaisista syömistavoista. Se RT nyt vaan halus, että kokeillaan nyt tätä. Kyllä mä sille mun kaikista syömisvammailuista kerroin.
 
Massa on pienentynyt 2kg, joka sisältää nesteen lisäksi kaikkea muutakin, lihaskudosta ja ehkä tilkan läskiäkin.

Väittäisin, että noilla rohdoilla vanhenet aika nopeasti (oksidatiivinen stressi -> telomeerien lyheneminen -> syövät) ja voipi olla, että vaihdevuosivaivat iskevät päälle - tai ainakin hormonaaliset ongelmat.

Mutta go ahead, kerro vuoden päästä miten pyyhkii.
Oon kyllä aika rautaa, jos kykenen jatkamaan tätä vuoden ajan, on tää sen verran paskaa elämää :poop:. Tahdon eroon paskojen psyykelääkkeiden kerryttämistä kiloista, ei sen enempää.
 
Joo ... no, ruisleipä #1 ärsyttäjä, sitten kahvi (jos suolisto ei ole kunnossa), karrageenillä vielä lisätään tulehdusta (jogurtissa mahdollisesti) ja sitten tuotetaan HAPOTON maha, joka on ehdottomasti pahempi asia kuin liikahappoinen maha .... ja sympaattinen/parasympaattinen hermosto huutaa hoosiannaa, kun välillä vedetään psykoaktiivista ainetta (kofeiini) pilvin pimein ja toisaalta keho haluaisi korjata itseään levossa ... ei ihme, jos vähän väsyttää :)
No mähän sanoinkin, ettei tää oo tervettä touhua, mutta mä oonkin aika pipipää :p. Ruis on kielletty tällä hetkellä.
 
Tää on ehkä paras yhteys, mihin oon kuullu ton narsistin heitettävän :LOL:. Ja kahvi ei muuten kuulu niihin aineisiin, mitkä voi ärsyttää ärtyvää suolta, ihan näin vaan tiedoksi ;). Enkä mä mennyt sinne ravintoterapiaan itkemään vatsavaivoja vaan puhumaan mun vammaisista syömistavoista. Se RT nyt vaan halus, että kokeillaan nyt tätä. Kyllä mä sille mun kaikista syömisvammailuista kerroin.
noo .. IBS:n syöt sitten FODMAP-ruokavaliota tai karppaat, molemmat toimii, mutta toi kahvi siis potkii sun sympaattista hermostoa käyntiin ja mm. nopeuttaa suolen liikkeitä (kuten stressissä). Näkee mm. siten, että tungetaan endoskooppi sun hanuriin ja katsellaan miten suoli liikehtiipi. IBS:stä kärsivillä näkyy selkeesti nopeammat suolen liikkeet. Tästä syystä se Litalginikin tuppaa wörkkimään monelle.
 
Oon kyllä aika rautaa, jos kykenen jatkamaan tätä vuoden ajan, on tää sen verran paskaa elämää :poop:. Tahdon eroon paskojen psyykelääkkeiden kerryttämistä kiloista, ei sen enempää.
Aloitappa heivaamalla ne jarrut mäkeen (onko Seroquel tai Ketipinor) ja odottelet miten se sun kroppas hoiteleepi painon ihan ittekseen kuntoon.
 
Aloitappa heivaamalla ne jarrut mäkeen (onko Seroquel tai Ketipinor) ja odottelet miten se sun kroppas hoiteleepi painon ihan ittekseen kuntoon.
En syö niitä luojan kiitos enää. Samaa ainettahan nuo. Mirtazapin oli kans kyllä niin hemmetinmoinen lihottaja. Tällä hetkellä menee cymbalta ja sen en oo huomannu nostavan painoa. Siitä vaan on jo vuosia kun oon noita lääkkeitä syöny, mut painonpudotus vaan muutama kilo tuona aikana. Vielä olis 22kg jäljellä pudotettavaa.
 
noo .. IBS:n syöt sitten FODMAP-ruokavaliota tai karppaat, molemmat toimii, mutta toi kahvi siis potkii sun sympaattista hermostoa käyntiin ja mm. nopeuttaa suolen liikkeitä (kuten stressissä). Näkee mm. siten, että tungetaan endoskooppi sun hanuriin ja katsellaan miten suoli liikehtiipi. IBS:stä kärsivillä näkyy selkeesti nopeammat suolen liikkeet. Tästä syystä se Litalginikin tuppaa wörkkimään monelle.
FODMAP joo kokeilussa nyt. Hyvä vaan jos kahvi tekee tota. Mulla on nimittäin krooninen ummetus ja vedän siis myös kaksin käsin agiocuria ja pari pussia pegorionia päivässä ja silti ei meinaa mitään tulla ulos :p.
 
En syö niitä luojan kiitos enää. Samaa ainettahan nuo. Mirtazapin oli kans kyllä niin hemmetinmoinen lihottaja. Tällä hetkellä menee cymbalta ja sen en oo huomannu nostavan painoa. Siitä vaan on jo vuosia kun oon noita lääkkeitä syöny, mut painonpudotus vaan muutama kilo tuona aikana. Vielä olis 22kg jäljellä pudotettavaa.
Noo ... toiset lihoo noilla lääkkeillä 40+ kiloa ja usein tulee kaupan päälle diabetes. Muistaakseni noin 700 000 syö masennuslääkkeitä tässä maassa ja sitten ihmetellään, miksi ihmiset lihoo (eikä erotella tilastoissa mitenkään, vaan syyllistetään lihavat)! Riittää, kun katsoo millä tavoin serotoniini osallistuu nälän hallintaan http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21390463

... ja sitten joku IDIOOTTI vielä kuvittelee, että "joo, serotoniinin PUUTE on syy masennukselle".
 
Tota ... olet ihan jäljillä siinä mielessä, että toi homma ei ole tervettä.

Nuoruusajoiltani muistan kun piti päästä arkipainosta ottelupainoon, niin kolme tai neljä kiloa lähti pois ihan vaan rankalla saunomisella ja jäi tilapäisesti uimahalliin. Urheilijanuorukaiset ny tekee kaikkee muutakin hölmöä.

Mut varsinaisen painonhallinnan kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.

Et voi pudottaa painoasi 2kg/viikko jos et ole valas. Ja vuoden päästä olet sata kiloa kevyempi valas joka näyttää nälkiintyneltä?

Mikä tulee viikossa myös lähtee viikossa. Mut mikä on tullut vuosien varrella ei lähde viikossa sitten millään.

Mut kilo kuussa, kaksi parhaassa on tusina kiloa vuodessa. Harvalla on varaa laihduttaa tohon tahtiin kymmentä vuotta, kun jo elopaino menee olemattomaksi?

Mut maaliin pääsee ottamalla pienenkin askeleen oikeaan suuntaan. Harha- askeleet harmittaa, mut jos suunta on selvillä niin ne ei etenemistä haittaa.

Tsemppiä.
 
Tota ... olet ihan jäljillä siinä mielessä, että toi homma ei ole tervettä.

Nuoruusajoiltani muistan kun piti päästä arkipainosta ottelupainoon, niin kolme tai neljä kiloa lähti pois ihan vaan rankalla saunomisella ja jäi tilapäisesti uimahalliin. Urheilijanuorukaiset ny tekee kaikkee muutakin hölmöä.

Mut varsinaisen painonhallinnan kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.

Et voi pudottaa painoasi 2kg/viikko jos et ole valas. Ja vuoden päästä olet sata kiloa kevyempi valas joka näyttää nälkiintyneltä?

Mikä tulee viikossa myös lähtee viikossa. Mut mikä on tullut vuosien varrella ei lähde viikossa sitten millään.

Mut kilo kuussa, kaksi parhaassa on tusina kiloa vuodessa. Harvalla on varaa laihduttaa tohon tahtiin kymmentä vuotta, kun jo elopaino menee olemattomaksi?

Mut maaliin pääsee ottamalla pienenkin askeleen oikeaan suuntaan. Harha- askeleet harmittaa, mut jos suunta on selvillä niin ne ei etenemistä haittaa.

Tsemppiä.
Meidän salilla on näitä ottelijoita, jotka repii viimeisenä viikkona 10-15 kiloa pois juomalla vettä pullosta, jossa on yksi riisinjyvä. Samalla kovaa saunomista ja muuta hikoilua. Sillai ovelaa, että off-season maha voi roikkua, mutta ennen skaboja ollaan tosi timmejä :)
 
vierailija7890
Huomaan miten sinä itse jo tiedostat tuon asian, ettei ole terve tapa. Siltikö meinasit jatkaa? Helpommallakin voisi päästä, mutta tietty jos haluaa vaikeimmilla oloilla laihtua niin mikä ettei...

Minä pudotin vuosi synnytyksen jälkeen -15kg vähän terveellisimmillä elämäntavoilla eikä ollut heikko olo yhtään tai maha temppuillut, närästyksestä puhumattakaan. Nyt mennä porskuttelen terveenä menemään ihanissa uusissa mitoissa. Ja voin kertoa että paino meinasi tippua liiaksikin eli ei juminut missään vaiheessa. Päinvastoin, oli työtä laihdutuksen jälkeen lisätä ruokamääriä ettei laihtuminen vain olisi jatkunut.

Minä tein sen näin:
Päätös 1. Karsin karkit ja muut herkut pois viikolla. Viikonloppuna pidin karkkipäivän ja söin jonkun karkkipussin viikonloppuna tai käytiin pizzalla. Viikonlopun jälkeen taas herkut pois.

Aamulla kaurapuuroa kunnon satsi (n 3dl). Kylkeen joku hedelmä, omena, pari mandariinia tms. Fun light mehua laimennettuna kaurapuuron kaveriksi.

Lounaalla tosi iso satsi salaattia, raastetta ja tuoreita, salaatinkastiketta ihan suht reilusti. Sitten lihaa, kalaa tai kanaa ihan hyvä määrä, en mitannut koskaan grammoja. 1lasi ruualla maitoa ja palanäkkileipää margariinilla.

Välipalaksi banaani, rahka, pähkinöitä tms.

Päivällinen hyvin samanlainen kuin lounaskin.

Iltapalalla leipä ja rahka, myös hedelmä.

Tiputin tuolla ruokavaliolla 10kg alle 2kk.

Suosittelen!
 
Onneksi et enää juo alkoholia. Alkoholi lisää ahdistuneisuutta.

Kokeilepa syödä ihan oikeasti terveellisesti. Erilaisia salaatteja, jonka sekaan voit lisätä vaikkapa lihaa, siemeniä ja tottakai sekaan loraus kunnon certifioitua oliiviöljyä.
 

Yhteistyössä