Epätervettä painonpudotusta

Kohtalaisen psykoottista. Hyvä, että olet paranemaan päin. Muista, että paranemisprosessi on pitkä ja siihen sisältyy ylä- ja alamäkiä. Ruoka olkoot sinunkin lääkkeesi (lainatakseni Hippokratesta).
Nooh, oon mä paremminkin tässä välissä voinut, mutta joo. Eikä muuten todettu tuolloin psykoosia tai edes psykoottisia oireita, vaikka hullua touhuahan tuo oli.

Mun vatsa voi parhaiten silloin kun mulla oli varaa ostaa kaupan valmiita tuoresalaatteja, mutta eipä ole enää varaa siihen :(. Voishan sitä ensi kauppareissulla ostaa salaatin ainekset ja katsoa homehtuuko ne taas kaappiin, vai saisinko jopa tehtyä niistä ihan salaattia :p.

Mutta joo, ehkä vielä enemmän kuin painon pudotus, tässä touhussa on pointtina itsensä ruoskiminen ja itsetuhoisuus. Eihän se nyt mitenkään itsetuhoista ole jos ihan terveellisesti laihduttaa o_O.
 
Nooh, oon mä paremminkin tässä välissä voinut, mutta joo. Eikä muuten todettu tuolloin psykoosia tai edes psykoottisia oireita, vaikka hullua touhuahan tuo oli.

Mun vatsa voi parhaiten silloin kun mulla oli varaa ostaa kaupan valmiita tuoresalaatteja, mutta eipä ole enää varaa siihen :(. Voishan sitä ensi kauppareissulla ostaa salaatin ainekset ja katsoa homehtuuko ne taas kaappiin, vai saisinko jopa tehtyä niistä ihan salaattia :p.

Mutta joo, ehkä vielä enemmän kuin painon pudotus, tässä touhussa on pointtina itsensä ruoskiminen ja itsetuhoisuus. Eihän se nyt mitenkään itsetuhoista ole jos ihan terveellisesti laihduttaa o_O.
Mikäli pupun ruoka maistuu, niin miksi ihmeessä et kasvata sitä itse? Ostat yhden salaattinipun kaupasta ja kun olet sen syönyt, kasvatat siitä samasta uuden. Sama menetelmä toimii myös hyvälle luontojogurtille, viilille jne .... otat vain ympin vanhasta, laitat maitoon ja pidät sitä n. vuorokauden huoneen lämmössä.
 
Ja mä tarkotin niitä esim. kanacesarsalaatti 4-5e pakkauksia. En mä niin köyhä ole, ettei mulla olis pelkkään lehtisalaattiin varaa :p
Kanoja saa pitää 5 ja kukkoja 1 ilman lupaa. Eli kasvatat itse rehus ja kanat. Tarttet vain jotain jätettä, kuten leipää ja vähän viljaa, joilla pitää kanat elossa. Samalla saat munia sivutuotteena.
 
Tota ... olet ihan jäljillä siinä mielessä, että toi homma ei ole tervettä.

Et voi pudottaa painoasi 2kg/viikko jos et ole valas. Ja vuoden päästä olet sata kiloa kevyempi valas joka näyttää nälkiintyneltä?

Mikä tulee viikossa myös lähtee viikossa. Mut mikä on tullut vuosien varrella ei lähde viikossa sitten millään.

Tsemppiä.
Kiitos tsempeistä! En mä mikäään ryhävalas onneksi ole, lievästi vaan ylipainoinen BMI:n mukaan. Jos sais ton 22kg pois, niin olisin mitä todennäköisimmin tyytyväinen siihen. Ainakin kun joskus aikanaan laihduin jonkun vatsataudin myötä pari kiloa tosta vielä, niin luut törrötti rumasti omasta mielestä.

Ja noi kilot tuli aikanaan rykäsemällä silloin kun söin noita paskoja lääkkeitä, mikä ei ollut edes vuotta muistaakseni. Silloin tuli _todella_ ahmittua ja silti aivan hirveä nälkä jatkuvasti.
 
Huomaan miten sinä itse jo tiedostat tuon asian, ettei ole terve tapa. Siltikö meinasit jatkaa? Helpommallakin voisi päästä, mutta tietty jos haluaa vaikeimmilla oloilla laihtua niin mikä ettei...

Minä pudotin vuosi synnytyksen jälkeen -15kg vähän terveellisimmillä elämäntavoilla eikä ollut heikko olo yhtään tai maha temppuillut, närästyksestä puhumattakaan. Nyt mennä porskuttelen terveenä menemään ihanissa uusissa mitoissa. Ja voin kertoa että paino meinasi tippua liiaksikin eli ei juminut missään vaiheessa. Päinvastoin, oli työtä laihdutuksen jälkeen lisätä ruokamääriä ettei laihtuminen vain olisi jatkunut.
Oon syönyt kaurapuuroa niin paljon vuosien aikana, että alkaa vaan oksettaa, jos sitä pitää yrittää syödä. 100% kauraleipä oli RT:n toinen ehdotus ja sitä menee tällä hetkellä. Fun light tuli ainakin tän FODMAP ruokavalion ajaksi lightlimsojen tilalle. Noi ruokaisat tuoresalaatit olis hyvä vaihtoehto, jos vaan jaksan "valmistaa" sellaisen itselleni :p.

Olen huomannut, että ainakaan tavallista kotiruokaa en voi tällä hetkellä itselleni tehdä, koska se on niin hyvää, että voin ahmia sitä kerralla vaikka neljä lautasellista :(.

Mun maha on ainakin muutaman vuoden jatkuvasti temppuilemassa, enkä tiedä, mikä sille on pahinta. Omasta mielestä mikään ei juuri vaikuta siihen, paitsi ummetuslääkkeiden määrä.
 
Onneksi et enää juo alkoholia. Alkoholi lisää ahdistuneisuutta.

Kokeilepa syödä ihan oikeasti terveellisesti. Erilaisia salaatteja, jonka sekaan voit lisätä vaikkapa lihaa, siemeniä ja tottakai sekaan loraus kunnon certifioitua oliiviöljyä.
Alkoholi ainakin lisää mun masentuneisuutta, mutta kun tekis niin mieli juoda :cry:. Tossa olis vieressä vielä alkoholillisen glögin pohjatkin jäljellä, mutta toistaiseksi tänään olen pitänyt siitä näppini erossa.
 
Tunnen itteni kauheeks, mutta varmaan osittain teen tätä ruokavammailua nyt siksi, kun mun terapeutti totesi mun voivan hyvin, vaikka meidän tapaamisia on jouduttu harventamaan. Kai mä yritän jotenkin nyt sitten todistaa, että kyllä sillä on merkitystä nähdäänkö me kerran viikossa vai kerran-kahdesti kuussa :(. Mun on jostain syystä hyvin vaikeeta kestää, jos joku sanoo mun voivan hyvin, vaikka oon kertonu sille mun ongelmista. Se ikäänkuin nollaa sen mun sanoman ja sitten se vointi pitääkin todistaa käytännössä, kun ei kerta sanoja uskota.
 
Samusoosi
Ootko jo lopettanut ne viiltämishommat?
Ainakin olet edelleen selvästi itsetuhoinen, kidutat kroppaasi nyt vaan eri tavalla.
Juteltiin joskus näistä, muistan sut hyvin, olenkin miettinyt mihin katosit. Hyvä että olet hengissä.
 
vierailija
Hei onneks olkoon. oot löytänyt uuden tavan sairastaa vimpan päälle. Kuule tällä laihduttamisella saat hemoglobiinin alas, elektrolyytit hengenvaarallisen alas, voit saada rytmihäiriöitä, sun aikaisemmilla diagnooseilla voit päästä pakkoruokintaan m1-lähetteellä, eli nokkaletkuun magneettivöillä, saat vierihoitajan, luus katkeilee, hiukset ja hampaat lähtee jne. Täydellinen sairaus sulle. Tsemppiä taas vaan!
 
vierailija
Oon kyllä aika rautaa, jos kykenen jatkamaan tätä vuoden ajan, on tää sen verran paskaa elämää :poop:. Tahdon eroon paskojen psyykelääkkeiden kerryttämistä kiloista, ei sen enempää.
Entä vuoden jälkeen? En ole edelleenkään oppinut syömään oikein ja kohta kaikki kilot ovat taas palanneet korkojen kera.

Älä edes aloita mitään dieettiä, ellet pysty noudattamaan sitä loppuikääsi. Opettele syömään oikein.
 
Jos sinulla on tavoitteena itsesi kiduttaminen, niin siinä en tahdo auttaa. Osaat varmasti ilman apuani.
Mut jos sinulla on tavoitteena painon pudotus niin se on homma mis kannattaa edetä kukon askelin eikä rääkätä itseään.

Joskus johonkin ketjuun laskeskelin, että jos tapana on juoda neljä kuppia kahvia/teetä päivässä ja laittaa jokaiseen yhden sokeripalan, niin vuodessa siitä kertyy 4x365x10 kcal= 14600 kcal joka on suurinpiirtein viikon sapuskat. Ja mun mielestä on helpompaa ja terveellisempää opetella juomaan kahvinsa mustana kuin olla viikko syömättä?
 
vierailija
Tuolla ruokavaliolla laihdut ehkä hetkellisesti, mutta sen jälkeen kun tuollainen syöminen loppuu(ja joskushan se väistämättä loppuu) kehosi oikein hamstraa kaiken rasvan ja lihot entistä herkemmin.
Et voi enää koskaan syödä normaalisti lihomatta.
Sitäkö siis tavoittelet, entistä lihavampaa ulkomuotoa?
Muutenhan tuo viestisi on samaa lapsellista ruikutusta, saa olla aika tyhmä ihminen että vetää närästyslääkkeitä, itkee vatsa-/ja suoliongelmia ja samaan aikaan kiskoo kahvia.
Joku narsistinen persoonallisuushäiriöhän sulla täytyy olla.
Rumaa tekstiä, vastaatko aina noin jos jollakin on vaikeaa? Narsismiin ei tuossa viittaa mikään. Ei oikein naurata ihan oikeaa narsismia nähneenä...

Joo, eihän tuo hyvä laihdutustapa ole. Käsitinkö oikein että ap:hen vetoaa anorektisuus? Onko sulla siis tarvettakaan laihduttaa? Särkylääkkeitä ei pidä turhaan käyttää koska huono juttu mahalle. Refluksilääkkeitä pitempään jos lääkäri määrännyt.
 
vierailija
Ap..

Jos katsot tilannetta ulkopuolelta ja kuvittelet itsesi taloksi.

Se on sinun ainoa kotisi, kehosi. Siinä sinä asustat. Miksi tuhoat sen sisältöä ja murskaat sen lopulta kokonaan?

Kyllä sitä itsekkin tekee mieli laittaa joskus koko kämppä paskaks, mutta en tee niin, koska siellä ei ois enää kiva raivonpuuskan jälkeen asua.

Tätä sinä teet kehollesi. Riehut siellä vaikka ongelma on jossain ihan muualla. Kohta se on enää rikottu rötiskö, josta lopulta tulee autio, kun siellä ei voi enää asuakkaan.

Tapat siis itsesi lopulta jos tuhoat elimistösi. Ymmärrätkö?

Tekisitkö sinä jollekin muulle noin kuin teet itsellesi?
 
Kiitos tsempeistä! En mä mikäään ryhävalas onneksi ole, lievästi vaan ylipainoinen BMI:n mukaan. Jos sais ton 22kg pois, niin olisin mitä todennäköisimmin tyytyväinen siihen. Ainakin kun joskus aikanaan laihduin jonkun vatsataudin myötä pari kiloa tosta vielä, niin luut törrötti rumasti omasta mielestä.

Ja noi kilot tuli aikanaan rykäsemällä silloin kun söin noita paskoja lääkkeitä, mikä ei ollut edes vuotta muistaakseni. Silloin tuli _todella_ ahmittua ja silti aivan hirveä nälkä jatkuvasti.
Niin ne tekee ja usein on mainittukin asiasta. Lisäksi kutistavat (tuhoavat) aivoja (etenkin skitsojen lääkkeet). Huomaatkos, miten psykiatrit eivät välitä paskaakaan sinusta, vaan syöttävät lääkkeitä vain siksi, että mafia saa rahaa?
 
Ootko jo lopettanut ne viiltämishommat?
Ainakin olet edelleen selvästi itsetuhoinen, kidutat kroppaasi nyt vaan eri tavalla.
Juteltiin joskus näistä, muistan sut hyvin, olenkin miettinyt mihin katosit. Hyvä että olet hengissä.
Mäkin muistan sut, tosin en enää niin tarkasti, moi :)!
Aika hyvin oon pysyny niistä hommista erossa sentään. Ja joo tää on sitä samaa juttua eri muodossa vaan. Ja juu hengissä ollaan :D.
 
Hei onneks olkoon. oot löytänyt uuden tavan sairastaa vimpan päälle. Kuule tällä laihduttamisella saat hemoglobiinin alas, elektrolyytit hengenvaarallisen alas, voit saada rytmihäiriöitä, sun aikaisemmilla diagnooseilla voit päästä pakkoruokintaan m1-lähetteellä, eli nokkaletkuun magneettivöillä, saat vierihoitajan, luus katkeilee, hiukset ja hampaat lähtee jne. Täydellinen sairaus sulle. Tsemppiä taas vaan!
Rauhotu hyvä ihminen :D! Mikään noista ei käy toteen, jos mun paino ei laske reippaasti alipainon puolelle ja nyt ollaan vielä ylipainon puolella, että juu...
 
Entä vuoden jälkeen? En ole edelleenkään oppinut syömään oikein ja kohta kaikki kilot ovat taas palanneet korkojen kera.

Älä edes aloita mitään dieettiä, ellet pysty noudattamaan sitä loppuikääsi. Opettele syömään oikein.
Ei mikään ihme, ettei juuri kukaan haluu ees kokeilla mitään tapoja laiduttaa, kun monilla ihmisillä on joku ihme uskomusmaailma siitä kuinka se kumminkin päättyy epäonnistumiseen. Niin perisuomalaista :D.
 
vierailija
Rumaa tekstiä, vastaatko aina noin jos jollakin on vaikeaa? Narsismiin ei tuossa viittaa mikään. Ei oikein naurata ihan oikeaa narsismia nähneenä...
En jaksa sääliä, koska sitähän ap haluaa.
Huomiota ja sääliä että voi pyöriä oman napansa ympärillä ja kehittää tyhjästä ongelmia.
Hyvällä tuurilla joskus kohtaa oikean ongelman,esim.sairauden ja sitä elämänhalua ja taistelutahtoa löytyykin ja ymmärtää hävetä aiempaa käytöstään.
 
Jos sinulla on tavoitteena itsesi kiduttaminen, niin siinä en tahdo auttaa. Osaat varmasti ilman apuani.
Mut jos sinulla on tavoitteena painon pudotus niin se on homma mis kannattaa edetä kukon askelin eikä rääkätä itseään.

Joskus johonkin ketjuun laskeskelin, että jos tapana on juoda neljä kuppia kahvia/teetä päivässä ja laittaa jokaiseen yhden sokeripalan, niin vuodessa siitä kertyy 4x365x10 kcal= 14600 kcal joka on suurinpiirtein viikon sapuskat. Ja mun mielestä on helpompaa ja terveellisempää opetella juomaan kahvinsa mustana kuin olla viikko syömättä?
Juu RT:n kanssakin oli noista jutuista jo puhetta. Kahvini juon tällä hetkellä rasvattoman maidon kanssa. Välillä vaan mun ruokatottumukset puolestaan heilahtaa sinne ihan toiseen ääripäähän eli mitä ikinä tekeekin mieli syödä, niin syön, vaikka se ois tyyliin litra jäätelöä, kilo suklaata ja viisi donitsia päivässä.
 

Yhteistyössä