***Epäsäännöllisen kierron piinaamat***

  • Viestiketjun aloittaja Mammukka81
  • Ensimmäinen viesti
JaneG: Kiva, että saatte apuja. Kai se on ihan lääkäristä kiinni, mitä ne määrää ja miten ajattelee. Onhan se vaan niin, että kun on tosi pitkät kierrot, niin voi mennä pitkäkin aika ennen tärppiä, vaikka ei olisi mitään muuta vikaa. Eipä niitä mahiksia vaan ole kovinkaan usein :headwall: jos aina joutuu odottelemaan pari kuukautta tai enemmänkin seuraavaa ovista.

Mutta aina on toivoa, voi plussata pitkästäkin kierrosta, uskon niin! =) :heart:
 
totta kiki80, pitkästä kierrostakin voi raskautua. Sain nimittäin plussan kp 72:lla! Kyseessä oli tosin eka kierto pillereiden jälkeen, että voi olla eri asia kuin luomusti pitkä kierto. Joka tapauksessa ei kannata menettää toivoaan vaan pöllytellä peittoja ahkerasti ;)
 
RouvaSumppisuu
Haaveissa esikoinen:
JaneG..........................joulukuusta 2006
Bayan Fare..................
Teaina.........................yk4
Kiki80..........................
Pilvilinna.....................yk1

Haaveissa toinen :
RouvaSumppisuu.........yk 2
Ninnurainen.................
Hilbert..........................yk 1
Poni06.........................

Haaveissa kolmas:

Isabel81......................yk 2

Plussanneet :flower::
Bamse
Peikkotyttö
 
RouvaSumppisuu
Onnea Peikkotyttö vielä tännekin ketjuun :heart: !!! Ihanaa, kun löytyy tällaisia "eläviä esimerkkejä" siitä, että ovis voi tapahtua pitkässäkin kierrossa. Mites Pilvilinna, Hilbert ja Isabel? Onko täti jo kurvannut kehiin vai piinaillaanko siellä vielä...?

).( kp 9, torstaina tai niillä main ajattelin tikutella ovista, kun sunnuntaina pitäis taas aloittaa terot. Että tietää sitten onko mitään jännättävää edes :/ . Pessimisti ei pety (ainakaan ei myönnä sitä ) :LOL: ...

Mukavaa viikonalkua kaikille!
 
Onnea peikkotytölle :flower: :flower:

Tänne täti kurvas lauantaina pellit rymisten. Koskaan ei ole ollut näin kipeät menkat, voiskohan se olla se muutaman päivän greippimehukuuri? Ei mun yleensä ole tarvinnu särkylääkkeitä ottaa... No, lähtis kohta pois ni pääsis sit uuteen yritykseen. Varmaan ensimmäinen yk on se jännin ja nyt voi ottaa taas lungisti.

Mukavaa maanantait kaikille ja plussailkaa++++ :whistle:
 
Ääh, täällä vielä jännäillään (lähinnä sitä milloin menkat alkaa...). Kp 46/35 menossa ja toivo jo mennyt :/ Oireet vielä ennallaan: lämmöt 37,1-37,5, rinnat tosi kipeät, väsyttää...mutta ei mitään menkkajuilimisia tms.

Kolme negatestiä siis takana, ei paljoa huvita enää testailla.

Joo, Kiki, todellakin voi plussata pitkässä kierrossa: omat kaksi aikaisempaa plussaa sain kp 40 ja 53!
 
Haaveissa esikoinen:
JaneG..........................joulukuusta 2006
Bayan Fare..................
Teaina.........................yk4
Kiki80..........................
Pilvilinna.....................yk1

Haaveissa toinen :
RouvaSumppisuu.........yk 2
Ninnurainen.................
Hilbert..........................yk 2
Poni06.........................

Haaveissa kolmas:
Isabel81......................yk 2

Plussanneet :
Bamse
Peikkotyttö


Ihmeiden aika ei ole ohi, kun se täti tosiaan kaarsi paikalle viime keskiviikkona ja eilen pakkasi tavaransa -toivottavasti lopullisesti... No, toivossahan on hyvä elää... Saas nähdä, onko noilla Teroluteilla sitten voimaa pitää kierto normina. Gyne oli vähän sitä mieltä, että oviksenkin voisi paremmin bongata niiden avulla, tiedä häntä..
 
:wave:

Tänään tuli ovistestit. Milloinkohan sitä testais eka kerran... Huomenna kp 14, että periaatteessa vois olla jo päivät, jos tulisi lyhyt kierto, mitä en kyllä usko. Vähän vaan pelottaa, jos tulee kahta kauheampi pettymys, jos ei saa ovisplussaa(kaan). :eek:

Mitäs muille? Oliko Poni:lla jo tärppäämässä? Vakoilin jostain muusta ketjusta sulla olevan lupaavia oireita?
 
Juu oireet oli ja menikin ,kun tänään kp1. Oviksesta vaivaiset 9 pv niin vuoto alkoi. Ajattelin ensin sen olevan kiinnittymisvuotoa ,kun oli ihan ruskeaa ,mutta nyt illalla muuttunut verisemmäksi. Surettaa ihan oikeasti. Kolme päivää kestänyt pahoinvointi oli sitten vain mahatautia ,joka ei onneksi muihin tarttunut. :'(
 
Hei, Tässä yksi uusi toiveilija, jolla täti tulee ja menee miten sattuu. Jos vielä mahtuu mukaan?
Olen 25 vee ja haaveissa olis ensimmäinen. Jätin pillerit pois 08/06 eli jonkun aikaa on tässä jo ehditty enemmän tai vähemmän toiveilla. Huomenna olis varattuna lääkäri ja pääsen vuodattaa epäsäännöllisestä kierrosta. Olis myös kiva tietää onko paikat kunnossa kun aikaa tässä on jo mennyt eikä mitään ole tapahtunut.
Mulla kierrot vaihtelee 20 ja 40 välillä. Tällä hetkellä menossa kp3.
Kaikille paljon plussatuulia!!!
 
RouvaSumppisuu
Sinitaivas, mukaan vaan kirjoittelemaan =) ! Ja onnea huomiseen lekuriin, mulla ainakin tuli paljon parempi fiilis sen gynekäynnin jälkeen. Vähän kyllä jännittää jos ovis ei tapahdukaan ennen kp 15 niin mitäs sitten? Meinaatkos Hilbert muuten tikutella ovista, kun sulla ainakin oli noi terot päällä?

Ponille
lohtu :hug: . Kurjuuksien kurjuus...pirskatin paholaistäti
!!!
 
Voi, että |O Pitkät tarinat kirjoittelin, ja kone perhana söi kaiken :kieh:

No mutta,

Saanhan myös liittyä tähän pinkkaan? :D

Kevätvauvasta -ensimmäisestä sellaisesta- haaveiltiin, kun huhti-toukokuussa pillerit jäi pois, monen vuoden jälkeen. Tänään taidetaan jo elää kp35/31-62 ja yk4.vasta menossa, kun tosiaan nuo kierrot tuppaavat venyä pitkiksi! Nyttemmin haaveillaan kesävauvasta, mutta heikolta näyttää kun kierrot ovat mitä ovat. Toisaalta vasta 6kk yritystä takana, mutta kun olen niin malttamaton, niin varasin jo huomiseksi yksityiselle gynekologille ajan! Tulee kalliiksi tämä vauvaprojekti, mutta eihän sitä rahassa voikaan mitata, vai?

Sinitaivas kerropa huomenna mitä se lääkäri sinulle sanoi/määräsi? Epäilen että minun käskee huomenna odotella rauhassa kk-kierron tasaantumista luonnollisesti! Mutta, kun en tosiaan malttaisi! Ja kun siitä lääkärillä käynnin lystistä joutuu kuitenkin maksamaan maltaita, niin kaipa tuo voisi sitten sitä apua antaa?!

Profiilista löytyy vielä taustatietoja minusta :D
 
Täällä plussattiin eilen illalla :) Oli tosin hieman haaleampi viiva kuin kontrolli mutta kyllä se plussa on! Ja kp48 vaihtui siis rv4...huh huh, pää on kyllä ihan pyörällä. Taas kävi samalla tavalla eli ovis oli tosi myöhään ja kiertokin mitä sattuu. Olin jo varma että menkkoja odotellaan, kolme negatestiä vielä takana. Mutta uskottava se on, pitkästä kierrosta voi plussata!

Oireita ei ole juurikaan, mutta huomasin että oviksen jälkeen rinnat tuli tosi kipeiksi ja pinkeiksi. Ja lämmöt jatkuvasti yli 37,0.

Plussatuulia kaikille!! +++
 
RouvaSumppisuu
Paljon onnea Isebel!!! Loistava juttu kertakaikkiaan! Täähän on hyvä pino, kun tasaiseen tahtiin tulee plussauutisia, eiköhän jatketa samaan malliin :D .

Mukaan vaan Bumba :flower: ! Tosta malttamattomuudesta...mulla imetys loppui toukokuussa ja kesäkuussa alkoi menkat ja elokuussa olin jo gynellä tivaamassa apuja tähän pitkään kiertoon :LOL: . Mutta ei se ainakaan nauranut mua pihalle vaan sain reseptit kouraan ja kiitin kauniisti. Aika paljon varmaan gynestä riippuu (ja omasta päättäväisyydestäkin ehkä :whistle: ) missä vaiheessa noi terot määrätään. Mutta teroluthan on ihan turvallinen ja periaatteessa luonnollinenkin keltarauhashormoni, ei siitä mitään haittaakaan ole. Toi mun gyne oli mun kanssa kyllä ihan samaa mieltä siitä, että jos vauvaa haaveilee, niin helpommalla pääsee kun kierto on lyhyempi. Tsemppiä siis gynelle!
 
RouvaSumppisuu
Haaveissa esikoinen:
JaneG..........................joulukuusta 2006
Bayan Fare..................
Teaina.........................yk4
Kiki80..........................
Pilvilinna.....................yk1
Bumba.......................yk4

Haaveissa toinen :

RouvaSumppisuu.........yk 2
Ninnurainen.................
Hilbert..........................yk 2
Poni06.........................

Plussanneet :flower: :

Bamse
Peikkotyttö
Isebel81
 
Ihanaa, että tädin venymiseen oli hyvä syy =) :heart: :heart: :heart:

Eiköhän nyt kaikki mennä perässä tonne plussanneiden joukkoon, eikö?


Haaveissa esikoinen:
JaneG..........................joulukuusta 2006
Bayan Fare..................
Teaina.........................yk4
Kiki80..........................
Pilvilinna.....................yk2
Bumba.......................yk4

Haaveissa toinen :
RouvaSumppisuu.........yk 2
Ninnurainen.................
Hilbert..........................yk 2
Poni06.........................

Plussanneet :flower: :
Bamse
Peikkotyttö
Isebel81
 
RouvaSumppisuu
]Haaveissa esikoinen:
JaneG..........................joulukuusta 2006
Bayan Fare..................
Teaina.........................yk4
Kiki80..........................
Pilvilinna.....................yk2
Bumba.......................yk4
Sinitaivas...................

Haaveissa toinen :

RouvaSumppisuu.........yk 2
Ninnurainen.................
Hilbert..........................yk 2
Poni06.........................

Plussanneet :flower: :
Bamse
Peikkotyttö
Isebel81


Nyt tulee listaa listan perään, mutta unohdin Sinitaivaan ensin...jospa nyt olisi oikein.
 
paljon onnea Isebel!! :flower: :) Mahtavaa!

Tulkaa myös te uudet tänne kirjoittelemaan, tervetuloa.

Mä kokeilin nyt verkkoapteekin fertest-ovistikkuja. Onko kellään niistä kokemusta? Eilen ja tänään sain haalean viivan. Kuinkakohan kauan se näyttää haaleaa..? Sitä vaan ihmettelin, että se kontrolliviivakaan ei ole kovin tumma. Onkohan ne ihan kunnollisia?

Aika hyvä kun eilen tein eka kerran sen ja laitoin sen kupin tikkuineen vessan lattialle suihkun puolelle. Mies meni vessaan ja jostain syystä astui sinne puolelle ja jalallaan mun kuppiin!! Ei se tiennyt, että olin sen sinne laittanut :LOL: :LOL: koomista, oikein hymyilytti päivällä se tapaus....
 
Isabel81 Onnea ihan mielettömästi ja ihanaa odotusaikaa..tarrasukkia pikkuiselle :flower: :heart:

Täällä edelleen melkoisesti mieli maassa. En uskonut ,että näin koville ottaa. Nyt huolena tuo luteaalivaihe ,joka oli vaivaiset 9 pv, joka raskautumista ajatellen on todennäköisesti liian lyhyt. Ajattelin seurata vielä tämän kierron.. tikuttaa oviksen jne. Jos edelleen kierto epäsuotuisa niin gynelle menen päättäväisesti vaatimaan apuja.

Kiki80 mula ei taida olla saman merkkisiä tikkuja ,mutta me peuhattiin joka toinen päivä sen ajan kuin tikussa jälkiä. Oli viiva sitten minkä vahvuinen tahansa.
 
Tervehdys taas.

Kävin tosiaan aamulla siellä gynellä. Teki perustutkimuksen ja otti vielä PAPA:n ja tämä lysti Kelakorvauksen jälkeen maksoi kaikkineensa 95?!

Oli mukava gyne, tosin suositteli vielä odottamaan toiset 6kk kk-kierron tasaantumista luonnollisesti! (!!!). Minäpä tähän "tyhmänä", että eikös ole olemassa jokin kuuri/lääke, jolla asiaa voisi hieman nopeuttaa :whistle:

No kyllähän se pikkureseptin sitten Teroluteja kirjoittikin, kun oikein kerjäsin, mutta eipä juuri edes selittänyt niiden käyttöä. Reseptissä kyllä on ohje että syödään kierron 16-25pvänä (10mg tbl/pvä ). Ja lupasin sitten vielä jonkin aikaa odotella jospa luonto hoitasi kuitenkin homman... ( :whistle: kuinkakohan kauan maltan odottaa...?)

Nyt tekisi mieli vielä tehdä raskaustesti ennen lauantaista, koska silloin on illalla luvassa vähän alkoholipainotteista illanviettoa... Ja mukavahan se olisi olla varma, ettei todellakaan tuo pienokainen vielä ole matkassa mukana. Tosin testasin tiistaina viimeksi negan, enpä usko että tulos näinä päivinä olisi muuttunut paljoakaan... Mutta kun en raaskisi ostaa apteekin testejä, tulee kalliiksi! Ja netistä tilatut testit ehtivät perille vasta maanantaina!

Noilla aconin erittäin herkillä ovis- ja raskaustesteillä olen tähän asti testaillut. Olisiko jollakin suositella muuta merkkiä tms.? Tavallaan olen ollut tyytyväinen kyllä noihin aconeihinkin...

Isabel81, hirmuisesti onnea! :flower:
 
RouvaSumppisuu
Bumba, saako udella kuinka moneksi kuukaudeksi gyne noita teroja sulle määräsi? Mä sain 6kk:lle mutta varastossa oli vielä edellisestä kuurista 2kk:n lääkkeet, (silloin 3/2006 raskauduin heti ekasta terokierrosta) joten nyt ainakin riittää popsittavaa...toivottavasti tärppäis jossain vaiheessa.

Mä aloitin tänään ovistestauksen ja haaleaa viivaa näyttää (Mammaksin testi). Nyt on kp 12 ja kp 15 pitäis nuo terot aloittaa, eli *laskee* sunnuntaina. Mä oisin kyllä niin tyytyväinen ja onnellinen, jos saisin ne tasavahvat viivat tohon ovistikkuun. Mutta epäilen... :/ . Mulla ei ole kokemusta kuin noista Mammaksin liuskatesteistä, kerran aiemmin oon ovista niillä tikuttanut ja silloin sain melkein tasavahvat viivat ja siitä kierrosta sitten raskauduinkin.
 
RouvaSumppisuu, mielestäni aika pieni resepti on, en kyllä tiedä noista merkinnöistä, mutta siinä seisoo 2x30 D.S, eli osaatko tulkita tuota?!?

Ei se gyne tosiaan tarkemmin edes selittänyt noista teroista, kun käski vielä odotella rauhassa! (pystyisikin odottelemaan rauhassa, mutta miten?!?)
 
RouvaSumppisuu
Sulle on määrätty kaksi kolmenkymmenen tabletin pakkausta. Yhestä pakkauksesta riittää 3kk:si, joten sulla on tossa 6kk:n lääkkeet. Joten ei ollutkaan ihan pikkuresepti kuitenkaan...Joo, maltti olis kyllä valttia tässäkin asiassa, mutta minkäs sitä itselleen ja malttamattomuudelleen mahtaa :/ .
 
Isabel81 oikein paljon onnea plussasta!!!

Bumba kävin tänään aamulla lääkärissä ja kehotti rauhallisesti jatkamaan yritystä. Ei ollut tilanteesta vielä huolissaan. Sanoi vain, että kierrot on sen verran epätasaiset, että siitä voi johtua. Et silleen... En sit siitä oikein muuta saanut irti. Se laitto mulle lähetteen papaan, koska olen edellisen kerran saanut sieltä luokka 2. ja ehdotti, että katsotaan sen jälkeen kun sen vastaus tulee et mitä tehdään.

RouvaSumppisuu kiitos kun laitoit mut listalle! =)
 
Kiitos RouvaSumppisuu reseptin tulkinnasta :D Eli olikin ihan kivasti noita pillereitä tuossa, olisin ehkä tajunnutkin, jos olisin hetken miettinyt tarkemmin :D

Sinitaivas minultakin tosiaan se papa otettiin nyt samalla, joskus kanssa ollut lk II tuo papanäyte... Kuulema hyvä ottaa ennen raskautta. Eikä se minunkaan lääkäri olisi sitä reseptiä varmaankaan kirjoittanut, jos en olisi *melkein tippalinssissä* sitä kerjännyt :D No, mutta toivottavasti Sinitaivas saat vastauksia pian :)

No mutta nyt ainakin rauhoittaa mieltä kun tuo paperilappunen tuolla kaapissa lepää. Kylläpä on iso psyykkinen vaikutus koko paperilla, heti mieli parempi :LOL:
 

Yhteistyössä