***Epäsäännöllisen kierron piinaamat***

  • Viestiketjun aloittaja Mammukka81
  • Ensimmäinen viesti
Minäkin ajattelin ensi viikolla soitella tk:hin jos ei menkat ennen sitä ala. Silloin olisi jo melkein kp 70 :( oireita ei juuri enään ole paitsi että nännit on tulleet aroiksi. Kerrohan sitten Hilbert mitä siellä gynellä sanovat kun meillä on melko samanlaiset tilanteet.
 
Mulla, pitäis varmaan sanoa meillä, on yk 2. Voin olla listalla, vaikka en varmaan usein kirjoittelekaan. Mulla oli just se eka kierto 70 päivää. Gyne kirjoitti Terolut -reseptin mulle siltä varalta, että menkat ei olis jostain syystä alkaneet. Hän kuitenkin sanoi heti, kun teki tutkimusta ultralla, että menkat on tulossa parin viikon kuluttua. Se piti paikkansa. Nyt mulla on kai kp 37 tai jotain. Ajattelin, että jos nyt ei tärppää ja menkat alkaa joskus kp 50.... niin sitten soitan gynelle ja kysyn, että haenko ne Terot ja minä kp:nä niitä syödään. En saanut mitään ohjeita silloin.

Mulle se gyne tosiaan sanoi, niin kuin taisin jo aiemmin kirjoittaa, että ovulaatio kyllä tulee vaikka sitten myöhemmin!! Että uskotaan siihen, eikö :)

Mulla muuten maksoi 120 euroa Kela-korvauksen jälkeen. Asun Tampereella, niin täällä on varmaan korkeammat hinnat kuin pienemmällä paikkakunnalla. Mutta ei nuo tk-lääkärit taida oikein osata auttaa, jos e-pilsuja tarjoaa :headwall:
 
Mulla, pitäis varmaan sanoa meillä, on yk 2. Voin olla listalla, vaikka en varmaan usein kirjoittelekaan. Mulla oli just se eka kierto 70 päivää. Gyne kirjoitti Terolut -reseptin mulle siltä varalta, että menkat ei olis jostain syystä alkaneet. Hän kuitenkin sanoi heti, kun teki tutkimusta ultralla, että menkat on tulossa parin viikon kuluttua. Se piti paikkansa. Nyt mulla on kai kp 37 tai jotain. Ajattelin, että jos nyt ei tärppää ja menkat alkaa joskus kp 50.... niin sitten soitan gynelle ja kysyn, että haenko ne Terot ja minä kp:nä niitä syödään. En saanut mitään ohjeita silloin.

Mulle se gyne tosiaan sanoi, niin kuin taisin jo aiemmin kirjoittaa, että ovulaatio kyllä tulee vaikka sitten myöhemmin!! Että uskotaan siihen, eikö :)

Mulla muuten maksoi 120 euroa Kela-korvauksen jälkeen. Asun Tampereella, niin täällä on varmaan korkeammat hinnat kuin pienemmällä paikkakunnalla. Mutta ei nuo tk-lääkärit taida oikein osata auttaa, jos e-pilsuja tarjoaa :headwall:
Samalla paikkakunnalla asutaan. Sulle ilmeisesti tehtiin ultra, kun noin paljon maksoi? Itse kävin gynellä viimeksi huhtikuussa, niin silloin oli 61 eur Kelan jälkeen. Eli nyt voin sitten varautua tohon 120 euroon, kiva...

Peikkotyttö-07 Tuun heti huomen illalla kertoon, mitä gyne sanoi.. Mielenkiinnolla odotan, koska itselläni ei oikeasti ole mitään tuntemuksia..
 
RouvaSumppisuu
Pikaisesti gynekuulumisia: papa, tutkimus ja ultra yht. 150e :/ !!! Tosin kela -korvaus vielä saamatta, tulee tilille myöhemmin. Ja vielä pitäis kampaajalle lähteä ottamaan uusi syksytukka =) eli rahanmenoa ei voi välttää.

Kohtu ja munasarjat siistit, ei mitään pco:hon viittaavaa (jota pelkäsin), mutta kohdun takana ilmeisesti endometrioosia jonkun verran. Se tosin oli tiedossa jo vanhastaan, joten ei ollut mikään shokkiuutinen. Terot sain 6kk ja aloitin samantien. Gyne epäili munasarjojen olevan vaan vähän laiskat ja siksi teroilla on hyvä saada vähän potkua tähän touhuun. Ja sanoi, että harvemmin pitkissä kierroissa (tyyliin kp yli 50) enää tapahtuu ovulaatiota. Tosin sekin on mahdollista, mutta hänen mukaansa tosiaan harvinaisempaa. Eli näillä jatketaan, ihan hyvä mieli jäi tuosta käynnistä.

 
Onhan tuo gynekäynti hinnakas, mutta uskon että rahoilleen saa kyllä vastinetta toisin kuin tk:ssa :)

Marmatin jo tuonne toiseen ketjuun että eilen ja tänään on tullut jotain vaaleanpunaista "limaa" paperiin. Ei verta mutta jotain... :eek: ja kp28 vasta menossa, tädin tuloon en kyllä usko vaikka alavatsaa on sillä tavalla vähän juilinut. On vissiin kierto tosiaan sekaisin -ei ihme kun tässä koko ajan jotain tuntemuksia kyttäilee :LOL: Muuten olo on siis normaali, rinnat kipeät tosin ja lämmöt vielä 37,0.

Kiki, näin eilen nikkisi mutta nyt se on kadonnut viestistäsi. Ihme häröä?!
 
Tänään aloitin sitten jo oviksen tikutuksen, kun ihme kipuilua ollut erityisesti vasemmassa kyljessä muutaman päivän ajan. Olen aikaisemminkin saman kivun tuntenut ,mutta ei ole kiinnittänyt huomiota missä vaiheessa kiertoa sitä on esiintynyt. Kipu on sellaista ovelaa aaltoilevaa vihlontaa ,joka jopa on yöllä valvottanut. No tikkuun tuli sellainen viivanpaikan tapainen ihan ihan juuri ja juuri erotettavissa oleva viiva ,joka kyllä voi olla yhtä hyvin mielikuvituksen tuotos :D . Täytyy kuitenkin illalla peittoja pöllyyttää ja huomenna jatkaa tikutusta. Lämmöt normaalitasoja ,eikä mitään erityisiä limoja. Tämä on melko jännää :whistle: .

Isabel81 plussatuulahdus..lupaavalta vaikuttaa :)
 
Kerkiihän tännekki välillä..On kyllä ihan pika käynti vaan...
Täälä kp 26/??
Ja yk 9.
Tai ilman ehkäsyä ollaan oltu 9kk,menkkoja ollut 4kpl.
Että ota siitäki selvää että montako noita kiertoja nyt on ollu.
Ja varsinainen YRITYS alkaa nyt...Jos siis kierrot tasaantuu..

No,gotta go...

Heippa!
 
Kerkiihän tännekki välillä..On kyllä ihan pika käynti vaan...
Täälä kp 26/??
Ja yk 9.
Tai ilman ehkäsyä ollaan oltu 9kk,menkkoja ollut 4kpl.
Että ota siitäki selvää että montako noita kiertoja nyt on ollu.
Ja varsinainen YRITYS alkaa nyt...Jos siis kierrot tasaantuu..

No,gotta go...

Heippa!
 
Aivan järkkyä, gyne oli Kelan vähennysten jälkeen 146 euroa!! Kiva hinta vartista!!! No, ultrassa ei näkynyt mitään kummallista. Kohtu, munsarjat oli ok. Menkoista ei ollut merkkiäkään eli sain terot, jotka sitten heti perjantaina aloitinkin. Itselleni määrättiin sellainen kuuri, että nyt syön 10 vp (1/vrk) ja sitten taukoa, kunnes menkat alkaa, niin sitten kp 15-24 syön ja sitten taas taukoa jne... Jos näillä kierto ei normalisoidu, niin sitten katotaan uudelleen..
 
Jostain kumman syystä tää kikkailee taas ihan älyttömästi, kirjoitetut tekstit ei näköjään tule tänne :kieh:
RouvaSumppisuu on aika mielenkiintoista seurata, kuinka meillä etenee, kun ollaan peräkanaa aloitettu terot!
Onko muuten tietoa, kuinka nopsaan menkojen pitäisi alkaa tuon tauon aikana?
 
Eiks ole järkkyjä hintoja. Teillä on ollut vielä kalliimpaa kun mulla Tampereella. Miettikää, jos pitäs käydä useammin, huh :eek:

Mulla kierto nyt kai 42 päivää. Taas oottelen, en uskalla testatakaan. Kuinkakohan kauan jaksan odottaa :whistle:
 
RouvaSumppisuu
Meidän esikoinen, tyttö syntyi tammikuussa -07 eli on reilut 8kk vanha :heart: . Lisäksi meillä on 1,5 -vuotias ylivilkas adhd spanieli...kiltti ja ihana koira, mutta ah, niiiiiin energinen.

Teroista vielä...mä kysyin gyneltä että mites sitten, jos menkat ei tulekaan vaikka syö tuon 10pvän kuurin. Sanoi, että laskee sen 15 päivää eteenpäin ja aloittaa taas terot 2tbl päivässä. Sanoi, että muutaman päivän sisään kuurin lopettamisesta pitäisi kyllä vuodon alkaa, varsinkin kun ultralla katsoi kohdun limakalvot, muistaakseni oli 7mm.

Kuinka pitkään sun gyne neuvoi sua Hilbert syömään noita teroja, jos ei toivottua tulosta ala kuulumaan? Mähan oon aikaisemminkin syönyt teroja, mutta silloin ensimmäisestä terokierrosta plussasin.
 
Heh, popsikaa te teroja, minä varmaan aloitan ne e-pillerit jos menkkoja ei ala kuulumaan :LOL: Tulen sitten tänne jännäilemään onko tärpännyt :)

Ei mutta tosiaan, gynelle olisi minunkin tarkoitus mennä jos kierrot ei tästä lyhene. Odotan ensin sen papan tuloksen tk:sta. Tänään kp32/35 eikä mitään oireita suuntaan tai toiseen. Ei auta kuin odotella...
 
Mitäs kuuluu epäsäännöllisen kierron piinaamille??? Onko jollain tärpänny? Olis ihana kuulla jos jollain onnistais, se antaa aina lisävoimia.

Täällä on nyt kp 43/43, testattu jo kaks negaa, viikonloppuna uudestaan. Mutta niin, epäsäännöllinen kierto kun on, niin olen ehkä onnellinen jos menkat alkaa nyt heti (mielummin ei ollenkaan) Mut jos kierto venyy nyt kolmen säännöllisen kierron jälkeen ilman hyvää syytä ( =vauvaa) alkaa ärsyttämään...

 
Täällä kp 77 ja samaa rataa jatkuu kuin ennenkin. Tosin lupauksia tädin ilmestymisestä on tänään ollut enemmänkin ilmassa, rinnat ovat todella arat. Viime viikosta ollut vatsakramppeja ja äklötystä (pms oireeni, kivakiva).
 
:wave:

Pilvilinna: taidat olla myös tuolla melkein kolmikymppisissä... Tätäkin ketjua olis kiva ylläpitää, kun siellä ne muut menee niin kovaa vauhtia kiertojaan, ettei pysy mukana :( No mulla alkoi eilen menkat, kp oli 43 tai jotain. Olen ihan tyytyväinen, kun eka oli 70 päivää, että jospa nyt tasaantuisi. Mutta toivoin kuitenkin, että ei olis tullut ollenkaan. Tuntuu jo niin pitkältä ajalta, kun pillerit jätti pois (kesäkuun alussa), vaikka ei pitäisi vaipua mihinkään synkkyyteen tietenkään.

Olisi tosiaan kiva kuulla plussausuutisia myös tässä ketjussa!
Tsemiä siis :heart: :heart:
 
Pilvilinna: Sähän se voisit nyt plussata, jos ovis ois ollu viime viikolla. Vai miten kirjoittelit tuolla toisella puolella. Niin sehän ei vielä näkyis testissäkään, eli pidetääs peukkuja viikonlopun testauksiin =)
 
Hei vaan kaikki.
Täällä tikutetaan joka päivä. Nyt kp 16 ja testi edelleen nega, mutta empä sitä ovista vielä odotakkaan. Testejä on kaapissa vielä 21 kpl ja lisää hankitaan ellei nuo riitä. On kyllä kiva seurata kierron kehtystä ,kun se antaa minulle ainakin paremmin toivoa raskautumisen suhteen. Lämmöt myös normaali tasolla ,mutta limat alkaneet lisääntyä :D .

 
Pahottelut menkoista kiki80.

Mä en ole nyt syöny moneen vuoteen pillereitä ja kierto on aina ollu aika epäsäännöllinen näin luomusti.

Kiitos tsemppailuista, mutta on se vaikee uskoo et ekasta yk:sta plussais.
Ku ei oo koskaan todistettu että mä voin tulla raskaaks ni sitä jotenki ajattelee että ei voi <-- pessimisti

Mut testaillaan lauantaina.... ellei menkat tuu sitä ennen.

Mutta nyt kiki80 pöllyttelemään peittoja sitten tässä kierrossa :heart:
 
Pilvilinna: en muistanutkaan, että sulla on vasta yk1. Mutta mikä ettei siitä ole samat mahikset!

Poni: millasia testejä olet hankkinut? Mistä maksaa? Mitä olen niitä katsellut, niin tuntuvat olevan tosi kalliita ja kun ei tiedä että kuinka monta (kymmentä) niitä saa käyttää :eek:

Mukavaa iltaa kaikki :wave:
 
Heipä hei
Täälläkin saatiin vähän lyhyempi kierto ku aikasemmin, VAIN 49 päivää :p Hihkuin kyllä riemuissani, kun sain vessareissulla paperiin verta, en ehtinyt testatakaan, kun 3 tai 4 kertaa. Kunhan vaan saa nämä kierrot rullaamaan eteenpäin :)

Nyt siis kp2 ja yk4
 

Yhteistyössä