Entäs mitä mieltä olette tällaisesta ruoan määrästä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja laihduttaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

laihduttaja

Vieras
Aamupala: maitokahvi, omena ja Vaasan ruispalaleivän toinen puoli becelillä, kevtjuustolla, ohuella leikkeleellä ja tomaatilla

Välipala: samanlainen leipä kuin aamulla

Lounas: täysjyväohraa (raakana 1dl, keitettynä ehkä 2dl?), pirkka lime&pepper-tonnikalapussi, tomaattia, kurkkua

Välipala: Maitokahvi, mandariini

Iltapala: aamupalaleipä x2 (eli molemmat puoliskot)

Liian vähän ruokaa. Kasviksia liian vähän. Leipää turhan paljon.

Oletko laskenut kalorimäärää?

Itse laihdutan ja kaloreita syön päivässä 1400.

Ihan liian vähän ruokaa, kasviksia....toisaalta liikaa leipää, kuituja saa leseistä ja puurosta hyvin. Pidä kalorimäärä 1200-1400 ja syö monipuolisesti. Itse käytin apuna kalorilaskuria alkuun päästäkseni kunnes oppi syömään oikein

Alkuperäinen kirjoittaja Toinen laihduttaja:
Liian vähän ruokaa. Kasviksia liian vähän. Leipää turhan paljon.

Oletko laskenut kalorimäärää?

Itse laihdutan ja kaloreita syön päivässä 1400.

Kaloreita tuossa on 1161, kasviksia 503g ja kuitua 31g. Ruokaympyrä ei ole ihan napissa koska rasvaa on suhteessa himpun verran liian vähän.

Tuolla kalorimäärällä ilman liikuntaa vajetta tulee minulle 397kcal eli laihtua pitäisi mutta hyvin hitaasti, 400g viikossa.

Tässä on kyllä minunkin mielestä se vikana että leipää on liikaa, joka päivä en syö noin paljon vaan syön vähän enemmän lihaa ja esim. porkkanaa mutta olen hyvin ylpeä tuosta yli puolesta kilosta kasviksia ja kuiduista, niiden täyteen saaminen ei ole minulle helppoa. Onnistui niin että leivän kanssa kokonainen tomaatti aina ja sinne ohrankin sekaan tomaatti- ja kurkkukuutioita jne.

Tämä oli tässä esimerkkinä, miten kamalan vaikea on sanoa täällä kaksplussassa syökö joku liian vähän vai liian paljon =)

Mie oon finelin sivuilta käyny tarkistaa päivän pöperöni,siis tehnyt päivän syönneistä ruokakorin.Tosin ite karppaan ja miun eilinen saldo oli rapiat 900kaloria,mut ku ei pysty näillä helteillä oikein syömään,vissyä kuluu pari-kolme pulloa kevyesti :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Tsirpukka:
Mie oon finelin sivuilta käyny tarkistaa päivän pöperöni,siis tehnyt päivän syönneistä ruokakorin.Tosin ite karppaan ja miun eilinen saldo oli rapiat 900kaloria,mut ku ei pysty näillä helteillä oikein syömään,vissyä kuluu pari-kolme pulloa kevyesti :ashamed:

Mulla oli myös eilen alle 1000kcal, ei kyllä montaa päivää saisi tuollaisilla mennä ettei mene kroppa säästöliekille. Tänään taas tähtään sinne 1200kcal :) Itse käytän kalorilaskuria ja sieltä mahdollisimman paljon Finelin tuotteita (jos vain energia- ja ravintoainemäärät sopivat tuotteen kyljessä ilmoitettuun), saa kivasti tietää suunnilleen syötyjen vitamiinienkin määrän, rasvojen laadun jne :)

Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Kuolisin nälkään, jos noilla määriä jatkaisi useamman kuin yhden päivän.

Tuosta tulee melkein 1200kcal joten minun on pakko kestää :D Oikeastaan ei minulla kyllä ole edes koskaan nälkä, jos meinaa tulla haen porkkanan tms. Peruskulutus on siis nyt noin 1570kcal, joten jollain 1400kcal dieetillä menisi pieni ikuisuus laihtua.

(Paitsi tietty liikuntaa lisäämällä saa syödäkin enemmän mutta joka päivä ei pysty liikuntaa harrastamaan, sitä minun täytyy kyllä lisätä kunhan ilmat vain viilenisivät..)

Samoin minä.
Syön noin 1700 kcal päivässä ja olen nykyään normaalipainoinen. Siitä toisesta ketjusta voikin lukea mun ruokavaliostani.

Alkuperäinen kirjoittaja plm:

Samoin minä.
Syön noin 1700 kcal päivässä ja olen nykyään normaalipainoinen. Siitä toisesta ketjusta voikin lukea mun ruokavaliostani.

Juu no, normaalipainoinen kai olen minäkin ja periaatteessa jos en laihduttaisi saisin syödä sen 1500-1800 kcal päivässä liikunnan määrästä riippuen. Mutta tämä 59kg/167cm ei tunnu hyvältä, haluan takaisin sinne "omaan" painoon eli 54kg. Jonkin aikaa kyllä tätäkin jaksaa ja sitten on taas helpompaa kun ei tarvitse pitää vajetta :)

Yhteistyössä